تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی در تهران

تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی در تهران

فهرست مطالب

شرکت تهران سرویس کار مفتخر می باشد که یکی از بهترین تعمیرگاه های سیار تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی در تهران است. اگر کمپرسور کولر گازی شما خراب شده همین الان با ما تماس بگیرید.

ما تمام خدمات مربوط به نصب، جابجایی، شارژ گاز، سرویس و تعمیر کولر گازی را در هر نقطه از تهران انجام می دهیم. فقط کافی است که برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

هر چند باید متذکر شد که از  ویژگی های منفی وجود کمپرسور در کولر گازی ها این است که اغلب آنها غیرقابل تعمیر هستند و هزینه تعویض و خرید کمپرسور نسبتاً بالا است. اما با این حال در این مقاله تعمیرکار کولر گازی ما سعی کرده تا اطلاعات کاملی در مورد انواع کمپرسور، شیوه تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی در اختیار شما قرار دهد.

برای مطالعه مطالب مرتبط می توانید مقاله تعمیرات کولر گازی ال جی را مطالعه فرمایید.

کمپرسور کولر گازی چیست ؟

کمپرسور یا موتور در هر دستگاهی مانند قلب تپنده آن سیستم عمل می‌کند و یکی از حیاتی‌ترین قطعات آن محسوب خواهد شد. به همین دلیل امروزه کمپرسور در بسیاری از لوازم خانگی و صنعتی از جمله کولرهای گازی نقش اساسی دارد. انواع برند های کولر گازی که  امروزه در بازار وجود دارد از جمله سامسونگ، هیتاچی، جنرال، اجنرال، پاناسونیک، ال جی، همه و همه دارای کمپرسور مخصوص خود هستند. نقطه منفی وجود کمپرسور در کولر گازی ها این است که اغلب آنها غیرقابل تعمیر هستند و هزینه تعویض و خرید کمپرسور نسبتاً بالا است.

یک تعمیرکار کمپرسور کولرگازی باید از معیوب بودن کمپرسور مطمئن شود تا علاوه بر مشکلات تعویض کمپرسور، هزینه دیگری به مشتری تحمیل نگردد، پس همیشه پیشنهاد می شود برای تعمیر کولر گازی خود  از متخصص ترین افراد در این زمینه استفاده کنید.

انواع کمپرسور

معمولا در اکثر مدل های کولر گازی ها، بسته به شرایط آب هوایی در مناطق مختلف از سه نوع کمپرسور استفاده می گردد:

  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور روتاری
  • کمپرسور اسکرول

کمپرسور پیستونی کولر گازی

کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی معمولا در نواحی گرم مانند جنوب ایران مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل در کولرهای گازی با ظرفیت ۱۸ هزار تا ۳۶ هزار به کار می روند و نسبت به مدل های دیگر قدرت خنک کنندگی بیشتری دارند. این نوع کمپرسور  با هر بار پمپ زدن مقداری از گاز مبرد را به داخل سیلندر هدایت می کند که از آن جا وارد سیستم کولر خواهد شد. به همین دلیل کمپرسور های پیستونی کولر گازی از سایر مدل های کمپرسور صدا ی بیشتری تولید کرده و مصرف انرژی بالاتری هم دارند. 

برای مطالعه مقالات مشابه می تونید مقاله ۱۰ راهنمایی در مورد خرید کولر گازی را مشاهده فرمایید.

کمپرسور روتاری کولر گازیکمپرسور روتاری

این نوع کمپرسور معمولا در مناطق سردسیر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع موتور در کولر هایی با ظرفیت ۷ هزار تا ۳۶ هزار استفاده می شوند. کمپرسور روتاری شامل تعدادی تیغه می باشد که در زمان روشن شدن کولر گازی و به چرخش درآمدن پره ها شروع به چرخیدن کرده و به همین دلیل گاز وارد شده به داخل کمپرسور به پره ها انتقال می یابد. سپس گاز وارده با فشار آوردن به آن وارد لوله ها می شود. می توان گفت که کمپرسور های روتاری از کمپرسور های پیستونی بهتر هستند. این مدل هم انرژی بسیار کمی مصرف می کنند و هم کارایی خیلی بهتری دارند.

برای کسب اطلاعات مفید می توانید مقاله راهنمایی خرید و استفاده از کولر گازی را مطالعه نمایید.

کمپرسور های اسکرول کولر گازیکمپرسور های اسکرول

کمپرسور های اسکرول از دو جزء حلزونی متغیر و ثابت  تشکیل شده اند. بین این دو جزء به گاز مبرد فشار آورده  و گاز به سمت سیستم راه پیدا می کند. این نوع از کمپرسورها معمولا در کولرهایی با سیستم خنک گننده ی بالا مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به دو مدل قبلی (کمپرسور پیستونی، کمپرسور روتاری) دارای صدا و مصرف انرژی خیلی کم تر و قیمت بالاتری می باشد. کمپرسول های اسکرول معمولا در کولر هایی با ظرفیت ۲۴ هزار تا ۹۶ هزار به کار می روند.

چه وقت باید با تعمیر کار کمپرسور کولر گازی تماس بگیرید ؟

در زیر به مواردی اشاره شده است. زمانی که شما با یکی از این مشکلات مواجه شدید، احتمالا کمپرسور کولرگازی شما خراب شده است.  در این صورت باید با اطلاع از شیوه های شیوه تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی شروع به کار کنید. هرچند پیشنهاد ما تماس با بهترین تعمیرکاران کولر گازی تهران است.

  • زمانی ‌که کولر گازی را روشن می کنید فن داخلی کارکرده ولی به ‌محض وارد شدن کمپرسور به مدار فیوز می پرد.
  • فن بیرونی روشن‌شده ولی کمپرسور روشن نمی‌شود.
  • از میزان گاز کولر گازی و محل نصب آن مطمئن هستید، ولی کولر گازی سرمای کافی ندارد.

برای مطالعه مطالب مرتبط می توانید مقاله ۳ نشانه تماس با تعمیرکار کولر گازی را مطالعه فرمایید.

تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی

کمپرسور ها به سه روش زیر قابل تست کردن هستند. ما در این مقاله به توضیح روش تست سیم پیچ خواهیم پرداخت.

  • روش اول: تست سیم‌پیچ
  • روش دوم: تست صدا (hammering)
  • روش سوم: تست کارکرد یا فشار کمپرسور

همهانطور که گفته شد کاربردی ترین روش تست کمپرسور، روش تست سیم پیچ کمپرسور می باشد، که در اینجا به صورت گام به گام شرح داده شده است.

تست سیم پیچ کمپرسور

در این قسمت سه مرحله برای تست کردن وجود دارد :

توجه : برای اطمینان، حتما قبل از انجام مراحل تست فیوز اصلی را قطع کرده و از قطع جریان برق مطمئن شوید.

مرحله اول

درپوش ترمینال کمپرسور را بردارید و از روغنی نبودن سوکت های کمپرسور مطمئن شوید. روغنی شدن این سوکت ها مانع برقراری ترمینال و سوکت می‌شود. در صورت عدم رفع مشکل، مرحله دوم را انجام می‌دهیم.

مرحله دوم

مرحله دوم  تست سیم‌پیچ است. برای این کار باید یک اهم متر همراه داشته باشید. اهم متر را روی بوق (Buzzer) یا اهم قرار می‌دهیم و کانکتور های کمپرسور (S,R,C) را دو به ‌دو باهم چک می‌کنیم. در این حالت تمام کانکتور ها باید اصطلاحاً به هم راه داده، اهم داشته، یا بوق (Buzzer) داشته باشند. پس اگر روی بوق تنظیم‌شده باشد شما باید حتماً صدای بوق را بشنوید. در این صورت مطمئناً سیم‌پیچ سالم است و شما باید به روش‌های دیگر( روش تست صدا-Hammering، روش تست کارکردن یا فشار کمپرسور) کمپرسور را ازنظر مکانیکی تست نمایید.

اگر شما صدای بوق را نشنیدید (کانکتور ها به هم راه ندادند) شاید کمپرسور اورلود کرده و شما باید مطمئن شوید که علت راه ندادن کانکتورها اورلود کمپرسور نیست.

مرحله سوم

مرحله سوم تست اتصال بدنه است، در تمام کمپرسورهای کولر گازی، به‌هیچ‌عنوان نباید کانکتور های کمپرسور به بدنه راه دهند یا بوق داشته باشند. برای تست این روش اهم متر را روی اهم یا بوق قرار می‌دهیم، یکسره سیم اهم متر را به کانکتور و سر دیگر را به بدنه کمپرسور یا لوله رفت متصل می‌کنیم. اگر به آن راه داد یا بوق داشت نشان‌دهنده خرابی کمپرسور و سیم‌پیچ است ولی در غیر این صورت نوبت به مراحل بعدی می‌رسد.

توجه : حتماً در قسمت تست بدنه مطمئن شوید قسمتی از بدنه کمپرسور که سیم اهم متر را برای تست به آن وصل می‌کنید، رنگ‌شده یا کثیف نباشد، زیرا رنگ و کثیفی مانع اتصال سیم اهم متر به بدنه و تست صحیح می باشد.

همیشه سالم بودن سیم‌پیچ داخلی کمپرسور نشان‌دهنده سالم بودن کمپرسور نیست در بسیاری از مواقع سیم‌پیچ کمپرسور سالم است ولی مشکلات دیگری باعث عدم کارکرد یا کارکرد ضعیف آن می‌شود.

باید گفته شود که درصورت خرابی کمپرسور تعمیر آن اغلب غیر ممکن بوده یا هزینه ای برابر با تعویض آن دارد. بنابراین برای اینکه از خرابی کمپرسور مطمئن شوید حتما جهت تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی با تعمیرکارن تهران سرویس کار تماس بگیرید. ما خیلی سریع در محل حاضر شده و مراحل تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی را به انجام خواهیم رساند.

مقالات مرتبط

نصب و جابجایی کولرگازی جنرال ایستاده

آموزش عیب یابی و تعمیر کولرگازی اینورتر ال جی

سرویس کولر گازی جنرال در تهران

آموزش شارژ کولر گازی

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی