راهنمای نصب یخچال

فهرست مطالب

[vc_row][vc_column][vc_column_text]پس از خرید یخچال اولین گام نصب یخچال می باشد که توصیه می شود توسط نصاب یخچال صورت گیرد تا در آینده یخچال عملکرد بدون ایراد و صحیح داشته باشد.

مرکز تعمیر یخچال تهران سرویسکار به همراه بهترین تعمیرکاران یخچال آماده پشتیبانی و نصب یخچال در محل می باشد.

در صورتی که تصمیم دارید عملیات نصب و راه اندازی یخچال را خودتان انجام دهید، پس با دقت مراحل نصب یخچال که در این مقاله توضیح داده ایم را انجام دهید.[/vc_column_text][us_btn text=”تماس با ما” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.tehran-servicekar.com%2F%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%2F||target:%20_blank|” align=”center”][us_separator type=”short” thick=”2″ color=”custom” bdcolor=”#6796bf”][vc_column_text]

مراحل نصب و راه اندازی یخچال

در این بخش مراحل نصب یخچال را بطور کامل شرح داده ایم.

باز کردن بسته بندی یخچال

قبل از هر چیز در فضایی باز کارتن و بسته بندی یخچال را باز کرده و در جایی نگه دارید.

دقت داشته باشید که کارتن ها و قسمت های مختلف بسته بندی یخچال را به مدت چند روز نگه دارید تا در صورت بروز مشکل و نیاز برای تعمیر یا بازگردانی بتوانید از آن استفاده کنید.

قبل از جابجایی یخچال برای جلوگیری از آسیب دیدن اجزای داخلی یخچال، تمام بخش های داخلی شامل کشو ها، قفسه ها و…را بیرون آورده و در کناری بگذارید ولی پوشش و محافظ های خارجی مثل پوشش پلاستیکی درهای یخچال را جدا نکنید چرا که ممکن است بخش های خارجی در حین جابجایی صدمه ببینند.

جابجایی یخچال

جابجایی یخچال بدلیل وزن زیاد دستگاه بدون چرخ های دستی امکان پذیر نمی باشد.

یخچال را روی چرخ دستی قرار داهید تا وزن دستگاه متعادل شده و حمل آن آسان تر شود، دقت داشته باشید که به هیچ عنوان یخچال را به صورت وارونه و یا روی یک قسمت قرار ندهید چراکه باعث آسیب رسیدن به مکانیزم سرد کننده می شود.

در صورتی که نیاز به حمل یخچال از پله می باشد بسیار با احتیاط عمل کرده و سعی کنید یخچال را رو به بالا نگه دارید.

جدا کردن درب های یخچال

امروزه اکثر یخچال های بزرگ بدلیل عدم امکان ورود یخچال از درب منزل طوری طراحی شده اند که می توان به منظور حمل و نقل آسان و همچنین عبور راحت تر یخچال از قسمت های باریک ساختمان درب های یخچال را با باز کردن پیچ های بالا و پایین آن جدا کرد.

البته بهتر است قبل از اقدام به باز کردن درب های یخچال دفترچه راهنمای یخچال را مطالعه نمایید چرا که ممکن است نیاز باشد درب یخچال به طریق خاصی باز شود و یا قبل از باز کردن درب لازم باشد بخش هایی از یخچال مانند لوله ها باز شود.

بعد از جداسازی درب ها، عرض یخچال کمتر شده و قابل گذر از محل های باریک می باشد.

پس از استقرار یخچال در محل مورد نظر می توانید مجددا درب های یخچال را نصب کنید.

اندازه گیری فاصله مناسب نصب یخچال

اولین اقدام قبل از خرید یخچال اندازه گیری دقیق عمق عرض و ارتفاع محل موردنظر برای استقرار و نصب یخچال و مقایسه نتایج با ابعاد یخچال مورد نظر همراه با در نظر گرفتن فضاب خالی توصیه شده توسط شرکت می باشد.

با این وجود قبل از نصب یخچال بهتر است مجددا اندازه ها را بررسی کنید.

اطلاعات دقیق اندازه گیری محل نصب داخل دفترچه راهنمای یخچال شرح داده شده است.

در نظر گرفتن فاصله مناسب یخچال از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و به هوا امکان جریان و جذب گرمای تولید شده توسط یخچال را می دهد و همچنین موجب عملکرد بهینه یخچال و افزایش طول عمر مفید آن می شود.

اکثر یخچال ها به فاصله ۲ اینچی برای نصب نیاز دارند، البته در مدل ها و برندهای مختلف یخچال میزان اندازه مناسب برای نصب متفاوت می باشد.

همچنین لازم است تا فضای کافی برای درب و لولای یخچال را نیز در نظر بگرید، جزئیات مربوط به این بخش نیز داخل دفترچه راهنمای یخچال شرح داده شده است.

نصب یخچال در محل

[/vc_column_text][us_single_image image=”8749″ align=”center”][vc_column_text]پس از حصول اطمینان از درستی شرایط و مکان نصب یخچال، محل مورد نظر را از گرد و خاک تمیز کرده سپس لوله آب و کابل برق را متصل کنید.

دقت داشته باشید کابل ها را طوری وصل کنید که پس از قرار گیری یخچال در محل مورد نظر آسیب نبینند.

نهایتا یخچال را به آرامی به محل مورد نظر هل دهید.

مجددا بار دیگر شکاف هوا در اطراف یخچال را چک کنید تا از جریان درست هوا مطمئن شوید.

در این مرحله می توانید درب های یخچال و سپس قفسه ها و کشو ها را نصب کنید.

تبریک می گوییم شما موفق به نصب یخچال شدید!!!

حال درب یخچال را بسته و اجازه دهید دستگاه شروع به کار نماید.

بسته به مدل یخچال، دستگاه به چند ساعت زمان برای تثبیت سیستم سرد کننده و آمادگی برای فعالیت دائم دارد.

در صورت عدم مشاهده افت دمای یخچال بهتر است با مرکز معتبر تعمیر یخچال تماس بگیرید.[/vc_column_text][us_separator type=”short” thick=”2″ color=”custom” bdcolor=”#6796bf”][vc_column_text]برای کسب اطلاعات مفید در زمینه قطعات مختلف یخچال پیشنهاد می کنم مقاله “شناخت قطعات یخچال” را مطالعه نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[popup_1 link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%DB%8C%D8%AE%DA%86%D8%A7%D9%84-%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B1/” img=”https://www.tehran-servicekar.com/wp-content/uploads/2020/11/The-best-brand-of-refrigerator.jpg”]

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی