عیب یابی پکیج بوتان

عیب یابی پکیج بوتان

فهرست مطالب

اگر شما صاحب به یکی از مدلهای پکیج بوتان هستید و برای پکیج تان مشکل خاصی ایجاد شده و دچار عیب و ارور شده توصیه ما به شما این است که حتما این مقاله را که درباره راهنمایی کامل عیب یابی پکیج بوتان است مطالعه کنید.

در این مقاله ما راه های رفع ارور پکیج بوتان را به شما به طور کامل توضیح داده ایم و شما در انتهای مقاله می توانید تمام خطا های کد دار پکیج بوتان را خودتان برطرف کنید، البته در صورتی که بعد از مطالعه این مقاله برای عیب یابی و رفع مشکلات پکیج بوتان نیاز به مشاوره تخصصی داشتید، می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت تهران سرویسکار از بهترین تکنسین های پکیج بوتان مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

عیب یابی پکیج بوتان مدل bn324i
عیب یابی پکیج بوتان مدل bn324i

عیب یابی پکیج بوتان مدل bn324i

پکیج بوتان مدل bn324i یکی از مدل های پر طرفدار پکیج های دیواری بوتان است که آمار فروش بسیار بالایی را در مقایسه با سایر مدل های پیکج دیواری بوتان دارد.

اما پکیج بوتان مدل bn324i هم مانند دیگر مدل های پکیج دیواری بوتان در صورتی که سرویس سالیانه آن به موقع انجام نشود قطعا با خطاهایی مواجه خواهد شد که این خطا ها عملکرد کلی پکیج را تحت تاثیر قرار می دهد.

به عنوان مثال ممکن است که آب گرم پکیج بوتان مدل bn324i در فصل زمستان خوب گرم نشود، و یا این که صداهای مختلف را شما در زمان راه اندازی پکیج بوتان bn324i مشاهده نمایید، اما اصلا نگران نباشید در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه پکیج بوتان مدل bn324i را عیب یابی نمایید.

تنظیمات پکیج بوتان مدل bn324i

برای انجام تنظیمات پکیج بوتان مدل bn324i باید به یکسری از نکات مهم و ضروری توجه نمایید، به عنوان مثال در زمان راه اندازی پکیج بوتان مدل bn324i، در صورتی که مشاهده کردید چراغ های LED این پکیج پس از 3 ثانیه شروع به چشمک زدن می کنند، به این معنی است که سنسور های پکیج دچار مشکل شده اند، و در اسرع وقت شما باید برای تعویض آن اقدام نمایید.

در صورتی که مشاهده کردید پکیج بوتان مدل bn324i چراغ آن پس از یک ثانیه شروع به چشمک زدن کرد، این موضوع نشان می دهید که قطعه NTC که وظیفه به گردش درآوردن آب گرم مصرفی را دارد از کار افتاده است و باید تعویض شود.

دفترچه راهنمای پکیج بوتان bn324i

در صورتی که شما پکیج بوتان مدل bn324i را از یک نمایندگی معتبر خریداری کرده باشید، قطعا دفترچه راهنمای پکیج بوتان را در اختیار شما قرار داده اند، در غیر اینصورت شما می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در همین وب سایت با مرکز تعمیر پکیج بوتان در تهران تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان نمایندگی اصلی پکیج بوتان دفترچه راهنمای پکیج بوتان مدل bn324i را برای شما ارسال نمایند.

به عنوان مثال یکی از موارد مهمی که در دفترچه راهنمای پکیج بوتان مدل bn324i ذکر شده است جلوگیری از رسوب گرفتن پکیج می باشد، که توصیه شده است حتما با خرید یک دستگاه رسوب گیر، از ورود انواع رسوب ها به داخل پکیج جلوگیری شود.

هواگیری پکیج بوتان مدل bn324i

برای انجام هواگیری پکیج بوتان مدل bn324i شما کافیست که پیچ رادیاتور پکیج را با استفاده از پیچ گوشتی مخصوص باز نمایید، البته قبل از باز کردن این پیچ بهتر است که یک دستمال را زیر دست خود بگیرید تا آبی که از رادیاتور خارج می شود موجب کثیف شدن منزل نشود.

پس از باز کردن پیچ و خارج شدن هوا و مقدار کمی آب از رادیاتور ها، عملیات هواگیری پکیج بوتان مدل bn324i با موفقیت انجام شده است.

عیب یابی پکیج بوتان مدل cv424s
عیب یابی پکیج بوتان مدل cv424s

عیب یابی پکیج بوتان مدل cv424s

برای عیب یابی پکیج بوتان مدل cv424s شما باید خطاهای کد دار پکیج بوتان را به طور کامل بشناسید تا بتوانید علت ارور متوجه شده و برای عیب یابی آن اقدام کنید. مهمترین کاری که قبل از اقدام به تعمیر پکیج باید انجام شود عیب یابی می باشد. در این قسمت از مقاله قصد داریم درباره راهنمای کامل عیب یابی پکیج بوتان مدل cv424s برای شما توضیحات مفیدی را ارائه دهیم.

E1تشکیل نشدن شعله یا تشخیص ندادن شعله
E2کلید حرارتی پکیج فعال شده- کلید ۱۰۵
E3مشکل دودکش پکیج / کلید ایمنی فشار دود کش را بعد از ۲ دقیقه فشار دهید.
E4  ارور و وجود اشکال در مدولاتور شیرگاز
E5مشکل NTC شوفاژ
E6مشکل NTC آب گرم مصرفی
E7       فعال شدن کلید ایمنی فشار دودکش قبل از روشن شدن فن
E8مشکل ترموستات خارجی پکیج بوتان
E9دما آب پکیج در قسمت گرمایش بیشتر از ۹۵ شده است.
E13خطا و مشکل در برد کنترل پکیج
E15مشکلی در دود کش یا کلید ایمنی فشار دودکش رخ داده است.
E17ترموستات دود فعال شده است.
E25مبدل اصلی دچار یخ زدگی شده است.
E27فشار آب در مدار گرمایش افت فشار داشته است.
E29مدار برق رسانی شیر گاز پکیج دچار اشکال شده است.
E99خطای عدم تشخیص فن دار بودن یا نبودن پکیج

نحوه ریست پکیج بوتان cv424s

در بخش بالا شما با انواع خطاهای پکیج بوتان مدل cv424s آشنا شدید، در زمان مواجه با این کد های خطا اولین کاری که باید انجام دهید این است که پکیج بوتان مدل cv424s را ریست نمایید، در اصل مزیت ریست کردن پکیج دیواری این است که بسیاری از این خطاها به کمک ریست پکیج می تواند برطرف شود، که برای این منظور شما به سادگی می توانید دکمه ریست را فشار دهید.

علت روشن نشدن پکیج بوتان cv424s

طبق تجربیات تعمیرکاران نمایندگی اصلی پکیج بوتان یکی از دلایل اصلی روشن نشدن این مدل از پکیج های دیواری می تواند به خاطر افت فشار آب، برق و یا افت فشار گاز باشد، پس در شرایطی که مشاهده کردید پکیج بوتان مدل cv424s روشن نمی شود، ابتدا اولین کاری که می کنید این است که باید فشار آب، برق و گاز را بررسی نمایید.

در صورتی که این مورد بررسی شد و مشکلی وجود نداشت، احتمالا پکیج بوتان مدل cv424s دچار یکی از مشکلات زیر شده است:

  • رسوب گرفتن لوله های پکیج
  • بسته شدن مسیر دودکش پکیج
  • از کار افتادن NTC و سنسور ها
  • از کار افتادن برد اصلی دستگاه

هواگیری پکیج بوتان مدل cv424s

عملیات هواگیری پکیج بوتان مدل cv424s هم مانند هواگیری پکیج بوتان مدل bn324i که در بخش قبلی توضح داده شده به سادگی انجام می شود.

دفترچه راهنمای پکیج بوتان مدل cv424s

برای دریافت دفترچه راهنمای پکیج بوتان مدل cv424s شما می توانید با مرکز اصلی تعمیر پکیج در تهران تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما دفترچه راهنمای این مدل از پکیج دیواری بوتان را به همراه توضیحات کامل آن برای شما ارسال نمایند.

رفع خطای e9 در پکیج بوتان مدل cv424s

همانطور که در جدول بالا گفته شد کد خطای E9 در پکیج بوتان مدل cv424s زمانی نمایش داده می شود که دمای آب پکیج در قسمت گرمایش بیشتر از ۹۵ شده است، در این صورت برای کاهش دمای پکیج بوتان مدل cv424s شما باید ایتدا پکبج را خاموش کرده و مجددا راه اندازی نمایید، و پس از راه اندازی شما باید پکیج بوتان مدل cv424s را در حالت زمستانه قرار دهید.

رفع ارور e29 پکیج بوتان cv424s

پس از مشاهده کد خطای E29 در پکیج بوتان مدل cv424s، ابتدا اولین کاری که انجام می دهید این است که باید شیر گاز پکیج را تعویض نمایید، چرا که قطعا به دلیل سرویس دیر هنگام پکیج بوتان مدل cv424s، قطعاتی مثل شیر گاز پکیج خراب شده اند و باید در اسرع وقت تعویض شوند.

رفع ارور e3 پکیج بوتان cv424s

نمایش کد خطای E3 در پکیج های بوتان مدل cv424s به احتمال بالای 90 درصد به خاطر مسدود شدن مسیر دودکش های پکیج می باشد، که شما باید مسیر دودکش پکیج را چک نمایید، پس از باز کردن مسیر دودکش پکیج، مجددا آن را ریست نمایید و سپس مشاهده خواهید کرد که این کد خطا برطرف شده است.

رفع ارور e15 پکیج بوتان cv424s

با ایجاد مشکل در کلید ایمنی فشار دودکش و یا در زمان فعال شدن ترموستات دود کد خطای E15 در پکیج دیواری بوتان به شما نمایش داده می شود، که با یک سرویس سالیانه به صورت منظم می توان از بروز چنین خطاهایی در پکیج های بوتان مدل cv424s جلوگیری کرد.

عیب یابی پکیج بوتان مدل اپتیما
عیب یابی پکیج بوتان مدل اپتیما

عیب یابی پکیج بوتان مدل اپتیما

برای کد خطای پکیج بوتان مدل اپتیما شما می توانید از جدول زیر استفاده کرده و خطای پکیج بوتان مدل اپتیما را رفع کنید، در صورتی که نتوانستید با استفاده از راهنمای کامل عیب یابی پکیج دیواری بوتان در رفع ارور پکیج موفق باشید می‌توانید از همکاران ما برای رفع خطاهای کد دار پکیج بوتان کمک بگیرید.

سبز ثابتدر این حالت مشعل پکیج بوتان به طور دائم روشن مانده و اصلا خاموش نمی شود.
سبز چشمک زن ۰٫۵ ثانیه – ۰٫۵ ثانیهاین ارور شامل یکی از موارد زیر است

خرابی پرشر دود یا مجموعه فن، خرابی پمپ سیرکولاتور، ایجاد اشکال در کلید فشار چگالیده یا کلید حداقل فشار و …

سبز چشمک زن ۱-۵ ثانیهدر این حالت پکیج آماده به کار میباشد ولی دستوری برای گرمایش دریافت نمی کند.
زرد ثابتسنسور آب گرم مصرفی (NTC) دچار ایراد شده و یا قطع گردیده است
سبز چشمک زن سریعاین ارور شامل یکی از موارد زیر میباشد

گریپاژ پمپ، کمبود آب، خرابی NTC، خرابی برد و …

زرد چشمک زنسیستم در حال کار با حداکثر توان خود می باشد
قرمز ثابتاین ارور شامل یکی از موارد زیر میباشد

وجود مشکل در سنسور گرمایش پکیج، قطعی ترموستات دود، عدم تشکیل شعله، خرابی برد الکترونیک پکیج بوتان، ایراد در کلید حداقل فشار

قرمز چشمک زن ۰٫۵ ثانیه – ۰٫۵ ثانیهکلید حرارتی پکیج بوتان دچار اشکال شده است
عیب یابی پکیج بوتان مدل پارما
عیب یابی پکیج بوتان مدل پارما

عیب یابی پکیج بوتان مدل پارما

یکی دیگر از مدل های بسیار رایج پکیج دیواری بوتان، پکیج های دیواری مدل پارما هستند که در این بخش قصد داریم نحوه عیب یابی پکیج دیورای بوتان مدل پارما را به شما توضیح دهیم.

پکیج های مدل پارما در صفحه نمایش خود دارای یکسری چراغ های چشمک زن هستند که هر کدام از این چراغ های چشمک زن نشانه های خاصی را دارد، و شما از روی علائم آن می توانید بسیاری از مشکلات رایج پکیج های دیواری مدل پارما را برطرف نمایید.

چشمک زدن چراغ پکیج بوتان مدل پارما

همانطور که گفته شد هر یک از این چراغ های چشمک زن علائم خاصی را به ما نشان می دهد، به عنوان مثال زمانی که چراغ صفحه نمایش پکیج بوتان مدل پارما به شکل ثابتی سبز می شود، این موضوه حاکی از آن است که مشعل پکیج روشن شده است.

زمانی هم که چراغ پکیج بوتان مدل پارما به صورت چشمک زن یک ثانیه روشن باشد و 3 ثانیه بعد خاموش شود، این موضوع نشان می دهید که پکیج دیواری بوتان مدل پارما در حالت استندبای قرار دارد.

در صورتی که مشاهده کردید، چراغ پکیج دائما در حال روشن و خاموش شدن است، این موضوع نیز نشان می دهد که احتمالا یکی از قطعات زیر در پکیج خراب شده است و باید در اسرع وقت تعویض شود.

  • پرشر سوییچ هوا
  • فن پکیج
  • NTC

علت خاموش شدن پکیج بوتان مدل پارما

یکی دیگر از مشکلات عدیده ای که برای پکیج دیواری بوتان مدل پارما زیاد مشاهده می شود، این است که این پکیج دیواری در اثر عدم سرویس به موقع یکدفعه خاموش می شود، که علت اصلی خاموش شدن این مدل از پکیج های دیواری بوتان می تواند به خاطر دلایل زیر باشد:

  • افت فشار و یا قطعی آب، برق و گاز منزل
  • عدام هواگیری لوله های پکیج بوتان مدل پارما
  • ایجاد رسوب در لوله های پکیج و رادیاتور
  • بالا رفتن بیش از حد دمای دستگاه
  • گریپاژ کردن پمپ دستگاه
  • از کار افتادن الکترو یون پکیج
  • گرفتگی مسیر دودکش پکیج
  • باز بودن شیر بای پاس پکیج
  • خرابی ترموستات
  • خرابی برد اصلی پکیج دیواری بوتان مدل پارما
عیب یابی پکیج بوتان مدل پرلا
عیب یابی پکیج بوتان مدل پرلا

عیب یابی پکیج بوتان مدل پرلا

در این قسمت از مقاله ما لیست کد خطای پکیج بوتان مدل پرلا و عیب یابی پکیج بوتان مدل پرلا پرو را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید تنها با مشاهده این جدول به عنوان راهنمای کامل عیب یابی پکیج دیواری بوتان خود اقدامات لازم را انجام دهید.

E01عدم تشکیل شعله در پکیج، سه دلیل عمده دارد : مشکل از  شیر گاز است یا جرقه زن پکیج بوتان خوب عمل نمی کند، یا حسگر شعله مشکل اساسی دارد.
E02قطعی یا خرابی در عملکرد کلید حرارتی، در مدار قطعی وجود دارد. کلید حرارتی مبدل پکیج درست عمل نکرده است و ایراد دارد.
E03اشکال در پرشر سوییچ، مجموعه دود و فن، ترموستات است.

پرشر خروجی دود مشکل دارد یا ترموستات دود ایراد پیدا کرده یا کل مجموعه فن به درستی کار نمی­کند.

E04عدم وجود فشار آب در مدار گرمایش

فشار مدار گرمایش به کمتر از ۵/۰ رسیده است و باید آن را افزایش داد

E06قطعی (سنسور تشخیص دمای آب گرم مصرفی) NTC آب مصرفی

سنسور تشخیص دمای آب گرم مصرفی دچار مشکل شده است.

E07قطعی(سنسور تشخیص دمای آب گرم مصرفی)  NTC گرمایش

سنسور تشخیص دمای گرمایش مشکل پیدا کرده است.

E11حس شدن شعله قبل از ارسال فرمان برد به شیرگاز

شیرگاز مشکل پیدا کرده یا برد مشکل دارد.

دما + چشمک زنعمل نمودن کلید فشار

ترموستات ایمنی دود یا قطعی کابل متصل به آن

کافی نبودن فشار آب مدار گرمایش

عیب یابی پکیج بوتان بنسر پرو

پکیج دیواری بوتان مدل بنسر پرو جز مدل هایی است که به دلیل مشکلات تحریم قطعات آن برای تعویض به سختی در بازار پیدا می شود، به همین دلیل بهتر است که سرویس سالیانه آن به صورت منظم انجام شود، در صورتی که پکیج دیواری بوتان مدل بنسر پرو به موقع سرویس نشود، شما انواع خطاهای زیر را ممکن است که در زمان راه اندازی پکیج مشاهده نمایید.

  • کد خطای 10
  • کد خطای 11
  • کد خطای 20
  • کد خطای 21
  • کد خطای 22
  • کد خطای 30
  • کد خطای 31
  • کد خطای 40
  • کد خطای 41
  • کد خطای 42
  • کد های خطای 51 تا 59
  • کد خطای 60
  • کد خطای 71
  • کد خطای 77
  • کد خطای j0

دفترچه راهنمای پکیج بوتان مدل بنسر پرو

هر کدام از کد خطاهایی که در بخش قبلی ذکر شد، نشان دهنده بروز یکسری مشکلات در پکیج دیواری بوتان مدل بنسر است، که در ادامه هر یک را به شما معرفی خواهیم.

کد خطای 10 در پکیج دیواری بوتان مدل بنسر

کد خطای 10 زمانی بر روی صفحه نمایش پکیج دیواری بوتان مدل بنسر ظاهر می شود که یا جریان گاز قطع شده باشد، و یا سنسور تشخیص شعله گاز دستگاه از کار افتاده باشد.

کد خطای 11 در پکیج دیواری بوتان مدل بنسر

کد خطای 11 را شما زمانی در پکیج دیواری بوتان مدل بنسر مشاهده می کنید که در زمان روشن شدن پکیج صدای مهیبی به گوش شما می رسد، که در این صورت شما باید جرقه زن دستگاه را تعویض نمایید.

کد خطای 20 در پکیج دیواری بوتان مدل بنسر

زمانی که کد خطای 20 را در پکیج های دیواری بوتان مدل بنسر مشاهده کردید، این مورد به دلیل خرابی سنسور کنترل دمای مبدل اولیه است، که باید این قطعه تعویض شود تا کد خطای 20 در پکیج دیواری برطرف شود.

کد خطای 21 در پکیج دیواری بوتان مدل بنسر

زمانی که سنسور های حرارتی روی مشعل پکیج، دچار قطعی یا خرابی شوند شما کد خطای 21 را روی صفحه نمایش پکیج بوتان مدل بنسر مشاهده خواهید کرد.

کد خطای 22 در پکیج دیواری بوتان مدل بنسر

مانند دیگر کد های خطا در پکیج بوتان مدل بنسر، مواقعی که قطعه سنسور دود از کار بیافتد شما کد خطای 22 را در پکیج دیواری بوتان مدل بنسر مشاهده خواهید کرد.

کد خطای 30 و 31 در پکیج دیواری بوتان مدل بنسر

هر زمانی که کد های خطای 30 و 31 را در پکیج های مدل بنسر مشاهده نمودید، نمایش این کد های خطا به دو دلیل می تواند باشد:

  1. مسدود شدن مسیر دودکش
  2. خرابی فن دستگاه

کد های خطای 40، 41، 42 در پکیج دیواری بوتان مدل بنسر

بروز تمامی کد های خطای 40، 41، 42 در پکیج های بوتان مدل بنسر به دلیل خرابی قطعات زیر نمایش داده می شود.

  • خرابی منبع انبساط پکیج
  • خرابی ترنسد یوسر فشار آب
  • خرابی سنسور تشخیص آب
  • خرابی پمپ آب پکیج

کد های خطای 51 تا 59 در پکیج دیواری بوتان مدل بنسر

خرابی برد کنترل پکیج دیواری بوتان مدل بنسر یکی از اصلی ترین دلایل بروز کد های خطای 51، 52، 53، تا 59 است، که با مشاهده این کد خطا شما باید با مشاهده آموزش تعمیر برد پکیج برد اصلی پکیج دیواری بوتان مدل بنسر را تعمیر نمایید.

عیب یابی پکیج بوتان مدل بیتا

پکیج های دیواری بوتان مدل بیتا یکی از مدل های جدید پکیج های دیواری هستند که توسط شرکت بوتان در بازار ایران عرضه شده اند، از آنجایی که پکیج های دیواری بوتان مدل بیتا ساختار کلی و قطعات آن ها از روی پکیج های دیواری بوتان مدل اپتیما و مدل پرلا شبیه سازی شده است، تمامی خطاهای آن ها شبیه به هم بوده و با همان راه کارهای قبلی قابل برطرف شدن است.

عیب یابی پکیج بوتان مدل روما

کد خطای پکیج بوتان روما می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که شما با استفاده از هر کد خطا می توانید برای عیب یابی پکیج بوتان اقدام کنید. خطاهای کد دار پکیج بوتان روما چندان زیاد نیست و شما می توانید با استفاده از جدول زیر نسبت به رفع این ارور ها اقدام کنید.

کد خطای  A01مشکل روشن شدن مشعل پکیج
کد خطای  A01اشکال در جرقه زدن سنسور جرقه زن
کد خطای  A01کثیف بودن مشعل
کد خطای  A01اشکال در فن پکیج بوتان و یا مسیر احتراق مسدود شده است.
کد خطای A02اشکال در کلید سنسور حرارتی پکیج بوتان
کد خطای A03پرشر دود / ترموستات دود /مجموعه فن مسیر خروجی محصولات احتراق پکیج مسدود شده است و یا فن پکیج به درستی کار نمیکند.
کد خطای A04مشکل در کلید فشار آب سنسور / کم بودن فشار آب ورودی پکیج
کد خطای A06خراب شدن سنسور NTC
کد خطای A07سنسور NTC خراب شده است.
کد خطای A011حسگر پکیج بوتان قبل از فرمان برد عمل کرده است.
کد خطای A011انفجاری شدن مشعل پکیج
کد خطای ADJتنظیم الکتریکی حداقل و حداکثر مدار گرمایش پکیج بوتان

عیب یابی پکیج بوتان کالدا ونزیا

پکیج های دیواری بوتان مدل کالدا ونزیا یکی دیگر از مدل های پکیج دیواری هستند که سیستم این پکیج ها دقیقا مشابه پکیج های اپتیما هستند و با توجه به اطلاعات درج شده در جدل بخش قبلی که برای پکیج اپتیما درج شد، ارور های پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا نیز به همین شکل برطرف خواهد شد.

راهنمای کامل عیب یابی پکیج بوتان

پکیج بوتان نیز مانند سایر وسایل منزل برای کارکرد درست نیاز به سرویس دوره ای دارد. شما می توانید برای جلوگیری از خطا و عیب در پکیج بوتان به طور منظم اقدام به سرویس پکیج نمایید.

با سرویس دوره پکیج می توانید باعث بالا بردن بهره‌وری و راندمان پکیج بوتان خود شوید و همچنین از تعمیرات کلی و هزینه های هنگفت تعویض قطعات پکیج پیشگیری کنید.در این مقاله ما راهنمای کامل عیب یابی پکیج بوتان را برای شما قرار داده ایم که شما میتوانید تمام عیب های پکیج بوتان خود را به صورت ریشه‌ای حل کنید.

همانطور که می دانید شرکت بوتان دارای دو مدل پکیج آنالوگ و دیجیتال می باشد که در مدل دیجیتال پکیج بوتان در صورتیکه عیب و مشکلی در آن رخ دهد نمایشگر پکیج کد خطا را نشان میدهد.

در مدل آنالوگ پکیج بوتان در صورت وجود مشکل و عیب چراغ های ال ای دی که بر روی پکیج بوتان قرار دارد روشن می شود و شما می توانید با استفاده از جدول راهنمای کامل عیب یابی پکیج بوتان به عیب دستگاه خود پی ببرید.

در این مقاله سعی کردیم برای رفع ارور پکیج بوتان و خطا های کد دار پکیج بوتان جدول را برای شما تهیه کنیم تا تمام خطا های کد دار پکیج بوتان را بهترتر بشناسید و برای عیب‌یابی آن اقدام کنید.

ارور پکیج بوتان مدل ورونا_ Verona

در این قسمت از مقاله ما تمام ارور پکیج بوتان مدل ورونا را قرار داده ایم و شما می توانید با استفاده از جدولی که در قسمت زیر برای شما قرار داده شده به رفع ارور پکیج بوتان خود اقدام کنید. ارور پکیج بوتان مدل ورونا بر روی صفحه نمایشگر دستگاه نشان داده میشود و شما می توانید با توجه به جدول زیر کدخدای خود را پیدا کرده و برای رفع ارور پکیج بوتان اقدام کنید.

E01وجود اشکال در روشن شدن مشعل پس از طی شدن پروسه جرقه زنی (عدم تشکیل شعله)
 

E02

 

عمل نمودن کلید حرارتی در اثر بالا رفتن بیش از حد دمای آب مدار گرمایش یا قطعی کابل متصل به آن
E03عمل نمودن کلید حرارتی کلاهک تعدیل
E04پایین بودن فشار آب مدار گرمایش
E06خرابی سنسور دمای آب گرم بهداشتی یا به اصطلاح خرابی NTC بهداشتی
E07خرابی سنسور دمای آب مدار گرمایش یا قطعی سیم آن یا به اصطلاح خرابی NTC بهداشتی
E09عدم گردش آب در مدار، باید مثل پمپ، برد، تاخیر در عملکرد بردیم را چک کرد
E11پارازیت شعله (تداخل امواج مغناطیسی اطراف شعله)
E12قطعی سیم مدولاتور شیرگاز
E28تکرار متوالی یک خطا بیش از ۵ بار

رفع ارور پکیج بوتان

برای آنکه بتوانید برای رفع ارور پکیج بوتان اقدام کنید ابتدا باید تمام ارور ها و خطاهای کددار پکیج خود را بشناسید.

قطعا حفظ کردن این خطا ها کار چندان درستی نیست پس می توانید با استفاده از جدولی که در قسمت زیر قرار داده ایم نسبت به رفع ارور پکیج بوتان خود اقدام کنید. در صورتی که مشکل پکیج شما برطرف نشد میتوانید با همکاران ما تماس گرفته تا با مشاوره خود شما را برای رفع ارور پکیج بوتان راهنمایی کنند.

خطای کد دار پکیج بوتانراهنمای کامل عیب یابی پکیج بوتان
کدخطای E28برای رفع این ارور برق پکیج خود را قطع و وصل کنید. اگر راه اندازی مجدد راه ساز نبود با تعمیر کار پکیج در تهران سرویس کار تماس بگیرید.
کدخطای E02کابل را بررسی کرده و کلید حد در پکیج را چک کنید.
کدخطای E01شما باید گاز، جرقه زن، یون، شیر گاز، برد الکترونیک پکیج را بررسی کنید.
کدخطای E03مشکل از پرشر سوییچ است. دود فن و ترموستات خارج نمیشود که باید تعویض شوند.
کدخطای E04فشار آب کم است. باید فشار آب تا عدد ۵ افزایش دهید.
کدخطای E06سنسور تشخیص آب گرم مصرفی پکیج قطع شده است.
کدخطای E07سنسور تشخیص آب گرم مصرفی پکیج قطع شده و در صورتی که با قطع و وصل درست نشد باید تعویض گردد.
کدخطای E11مشکلی در برد و مشعل پکیج رخ داده است.

 خطاهای کد دار پکیج بوتان مدل cv424i

خطاهای کد دار پکیج بوتان را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

خطاهای کد دار پکیج بوتان مدل CALDA RIELLO

قرمز ثابت:

  • ثابت قطعی: خرابی یا عمل کردن کلید حرارتی یا ترموستات ایمنی دود
  • ثابت بعد از ۳ثانیه :عدم تشکیل شعله (شیر گاز، جرقه زنی، حسگر) پس از ۲یا ۳مرتبه جرقه زنی اتصالی حسگر


قرمز چشمک زن:

  • ۰ / ۱ثانیه: قطعی NTC در مدار گرمایش و آبگرم مصرفی پکیج بوتان
  • ۰ / ۵ثانیه : قطعی پتانسیومتر (مصرفی ۵۰و گرمایش ) ۷۰
  • ۱ثانیه : روشن نشدن مشعل (بین ۲یا ۳سیکل جرقه زنی)
  • ۲ثانیه: اشکال در کلید حداقل فشار آب یا فیوز ۲آمپر در پکیج بوتان

رفع ارور e27 پکیج بوتان

فیلم رفع ارور e1 پکیج بوتان

رفع ارور e29 پکیج بوتان

برای رفع ارور e29 پکیج بوتان شما باید مدل پکیج بوتان خود را بشناسید، رفع خطایe29 پکیج بوتان مدل Cv424i نشان می دهد که در برق رسانی شیر کنترل گاز پکیج بوتان اشکالی رخ داده است.

در ارور e29ارسال برق به شیر کنترل گاز دچار اشکال شده و بیشتر تعمیرکاران نابلد و غیرحرفه‌ای این اشتباه را در این اجرا را انجام می‌دهند که فکر می‌کنند اشکال در شیر کنترل گاز می باشد.

تعمیرکاران حرفه ای متوجه می‌شود که خطای e29 پکیج بوتان مربوط به برق شیر کنترل گاز پکیج است و باید مشکل را در قطعه ای که وظیفه برق رسانی به پکیج را برعهده دارد بررسی کنند.

برد الکترونیک پکیج بوتان مدل Cv424i نیاز به برق شهری ۲۲۰ ولت دارد و برای هر قطعه در این پکیج یک رله قرار داده شده است.

در صورتی که مشکلی در رله شیر کنترل گاز پکیج بوتان رخ دهد شما شاهد ارور e29 پکیج بوتان خواهید بود.

برای رفع ارور e29 پکیج بوتان شما باید برد کنترل را که وظیفه برق رسانی به شیر کنترل دارد بررسی کنید و در صورتی که خراب شده باشد آن را باید تعویض نمایید.

اشتباهی که مردم عادی در هنگام وقوع این ارور انجام می دهند این است که شیر کنترل گاز را بررسی می‌کند در حالی که اشکال از برد الکترونیک پکیج بوتان است.

معمولا برای ارور ۲۹ پکیج بوتان تعمیرکاران دچار اشکال می شوند و برای پیدا کردن علت خطا به اشتباه می افتند.پس همانطور که اشاره شد برای رفع ارور ۲۹ پکیج بوتان شما باید برد الکترونیک پکیج را بررسی کنید و مشکل برق رسانی را برطرف نمایید.

رفع خطای e01 پکیج بوتان

برای رفع خطای e01 پکیج بوتان شما باید علت این امر را متوجه شوید.این ارور به دلیل عدم تشکیل شعله در شیر گاز یا جرقه زنی یا حسگر رخ می‌دهد و به طور کلی می‌توان گفت که هیچ عجله‌ای تشکیل نمی‌شود که می‌تواند به دلیل داشته باشد.دلیل تشکیل نشدن شعله می تواند به خاطر و اشکال در شیر گاز مشعل و یا جرقه زن باشد و یا همچنین امکان دارد که حسگر شعله ایراد داشته باشد.

یکی دیگر از دلایل ایجاد ارور e01 پکیج بوتان نبود گاز مناسب در لوله های متصل شده به پکیج می باشد. بهترین کار این است که برای رفع خطای e01 پکیج بوتان با یک کارشناس خبره تماس گرفته و کار تعمیر پکیج خود را به او بسپارید تا از هرگونه آسیب پکیج پیشگیری کنید.

فیلم رفع ارور E04 پکیج پرلا بوتان

رفع خطای e1 پکیج بوتان

دلیل ارور e1پکیج بوتان به خاطر هر گونه اشکالی در شعله پکیج می‌باشد و هر گاه شعله تشکیل شود این ارور رخ می‌دهد که می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد.برای رفع خطای e1 پکیج بوتانشما باید دلیل این ارور را پیدا کنید و برای عیب یابی پکیج بوتان لازم است که ابتدا دلیل اشکال و قسمتی که در آن این مشکل پیش آمده را پیدا کنید و سپس برای حل آن اقدام نمایید. در رفع خطای e1 پکیج بوتان

باید بدانید که امکان دارد مشکل از قطعی گاز باشد.

همچنین ممکن است اشکال از کاهش گاز ورودی به پکیج بوتان و یا ایرادات مربوط به برد و آی سی باشد.

یکی از دلایل بروز ارور e1 پکیج بوتان به خاطر مشکل در قسمت جرقه زن پکیج است این مشکل می‌تواند به دلیل وجود ایراد در الکترود جرقه زن و یونیزه نشدن این قسمت باشد.زمانی که شما شیر آب گرم را باز می‌کنید فرمان لازم برای تشکیل شعله به مشعل صادر نمی شود به همین دلیل جرقه زن با ایجاد جرقه به وسیله الکترود و سپس یونیزه شدن محیط اطراف جرقه زن امکان تشکیل شعله را ایجاد نمی‌کند. به دلیل مختل شدن این روند خطای e1 ظاهر می شود.

راه های رفع خطای e1 پکیج بوتان به این ترتیب می باشد که شما ابتدا باید قسمت ورودی گاز پکیج را بررسی کنیم و مطمئن باشید که این قسمت قطع نشده باشد و شیر گاز باز باشد.

در صورتی که در نزدیکی پکیج لامپ کم مصرف ایا ال ای دی وجود دارد باید لامپ را خاموش کنید و در صورتی که مشکل رفع شد سعی کنید که لامپ را از آن محل به طور کامل بردارید تا هیچگونه نویز بر روی پکیج وارد نشود.

برای رفع این ارور سعی کنید که دستگاه محافظ برق پکیج با هیچ دستگاه دیگری مشترک نباشد.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای رفع خطای e1 پکیج بوتان انجام دهید قطع و وصل کردن برق پکیج می باشد.

مشکلات رایج در پکیج دیواری بوتان

پس از عیب یابی پکیج بوتان به سراغ یکسری از مشکلات رایج پکیج بوتان خواهیم رفت، مشکلات رایج در پکیج دیواری بوتان عبارت اند از :

افت فشار پکیج بوتان

اگر مدت زیادی از خرید پکیج نمی گذرد این کم و زیاد شدن فشار پکیج بوتان، امری کاملا طبیعی است. اما اگر بیشتر از یک ماه از خرید پکیج گذشته است باید آن را جدی بگیرید. در درجه ی اول احتمالا مشکل از شیر تخلیه فشار و یا نشتی داخل سیستم است. همچنین احتمال اینکه شیر پرکن دچار مشکل شده و یا منبع انبساط سوراخ شده باشد نیز وجود دارد.

چراغ قرمز پکیج بوتان

در این مواقع کد خطایی نشان داده می شود که آن کد خطا نشان دهنده ی بروز مشکل خاصی می باشد و بستگی به آن کد خطا دارد. کد خطای پکیج بوتان در مدل های مختلف متفاوت است و شما برای تشخیص هر کدام و فهمیدن مشکل آن باید به دفترچه ی راهنما مخصوص پکیج خود مراجعه کنید.

البته در مواقعی هم به هنگام قرمز شدن چراغ پکیج بوتان پکیج خاموش شده و سپس از کار می افتد. این امر می تواند نشان دهنده ی خرابی و یا منجمد شدن لوله های گاز باشد.  در درجه ی بعدی احتمال اینکه اتصال برق به دستگاه قطه شده باشد و یا راه ورودی گاز یه به پکیج بوتان مسدود شده باشد نیز وجود دارد. اگر هم خاموش روشن شدن پکیج به طور مداوم رخ می دهد بهتر است یک نگاهی به برد پکیج دیواری بوتان بیاندازید.

نشت آب از پکیج بوتان

اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که مطمئن شوید اتصالات لوله های به درستی و کاملا محکم انجام شده. توجه کنید که هیچ حفره ای باعث بروز نشتی در پکیج بوتان نشده باشد و در صورت نیاز واشر ها را تعویض و اتصالات را محکم کنید. همچنین ممکن است منبع اتصالات و مبدل نیز دچار مشکل شده باشد.

خاموش شدن مشعل پکیج بوتان

در این مرحله احتمالا فشار آب ورودی و جریان برق پکیج بوتان دچار نوسان شدیدی شده است که بایدمورد بررسی قرار بگیرد. همچنین به احتمال ۵۵ درصد شیر گاز، پرشر سوییچ هوا و سوییچ آب و البته سنسورهای آب دچار نقص شده اند. همچنین فاصله ی سنسور شعله و مشعل را حتما چک کرده و درضمن اتصالا ت برق و لوله ی پرشر سوییچ هوا را نیز چک کنید.

خرابی پرشر سوییچ هوا پکیج بوتان

در حقیقت وظیفه ی پرشر سوییچ هوا نظارت بر کارکرد فن پکیج بوتان می باشد که توسط برد دستگاه، این نظارت در دو مرحله صورت می گیرد. مکان آن نزدیک به فن در بالای محفظه ی احتراق بوده و در صورت خرابی پرشر سوییچ هوا و بروز مشکل در برد دستگاه، فن هم به دنباله ی آن از کار خواهد افتاد.

علت صدای پکیج بوتان

علت صدای پکیج بوتان به دلیل منبسط و منقبض شدن لوله های آب در اثر گرم و سرد شدن آب در لوله های می باشد که در نتیجه ی این عمل صداهای ناهنجاری از لوله ها تولید می شود البته احتمال اینکه هوای زیادی به داخل لوله ها رفته باشد هم زیاد است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

برای حل این مشکل در ابتدا تمامی شیر های آب را مورد بررسی قرار دهید که مبادا نشتی و یا حباب هوایی باعث بروز مشکل شده باشد. در مرحله ی بعد به سراغ ترموستات ها بروید. آب نباید در حال جوشیدن باشد پس ترموستات پکیج بوتان را طوری تنظیم کنید که از این بابت هم خیال شما راحت شود.

رسوب گرفتن مبدل پکیج بوتان

اگر مبدل پکیج شما دچار مشکل شده و به مرور زمان دچار رسوب شود، پکیج بوتان در گرم کردن آب شوفاژ و همچنین تامین آب گرم مصرفی دچار مشکل خواهد شد. رسوب گرفتن پکیج ها امری طبیعی است مخصوصا زمانی دستگاه پکیج بوتان در حالت تابستانه قرار دارد روند رسوب گرفتن پکیج بوتان نیز سرعت بیشتری پیدا می کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج