منظور از کولرگازی اینورتر چیست؟! | Inverter

کولرگازی اینورتر

فهرست مطالب

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

منظور از کولرگازی اینورتر چیست؟!

یکی از بزرگ ترین تحولات در زمینه کاهش مصرف برق کولرهای گازی، تکنولوژی اینورتر می باشد.

تکنولوژی اینورتر در کولرهای گازی موجب حفظ دمای مطلوب و ایده آل محیط، بدون قطع و وصل شدن موتوالی کمپرسور می شود، بطوریکه مصرف انرژی برق را تا ۶۰% کاهش می دهد.

امروزه شرکت هایی چون ال جی و سامسونگ کولرهای گازی مجهز به فناوری اینورتر تولید می کنند.

[/vc_column_text][us_single_image image=”7963″ align=”center”][us_separator color=”custom” bdcolor=”#1e73be”][vc_column_text]قبل از هرچیز باید بگوییم کولرگازی اینورتر بدلیل سیستم هوشمند و حساسی که دارند، در زمان بروز مشکل در عملکرد کولرگازی، بهتر است برای انجام امور سرویس و تعمیرات کولرگازی، با یک مرکز معتبر تعمیرات کولرگازی تماس گرفته و انجام سرویس و تعمیرات کولرگازی اینورتر را به یک تعمیرکار متخصص و حرفه ای بسپارید، زیرا اگر برای رفع مشکل و عیب یابی و تعمیر کولرگازی اینورتر خودتان دست بکار شوید و یا انجام تعمیرات را به افراد نابلد بسپارید ممکن است سیستم دچار مشکلات جدی تر شده و شما متحمل هزینه های زیادی خواهید شد.

همچنین در صورت خرید کولرگازی اینورتر، نصب کولرگازی اینورتر خود را به ما سپرده و بهترین نصاب کولر گازی را از ما بخواهبد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]مرکز تعمیرات کولر گازی تهران سرویس کار، ضمن سال ها تجربه در زمینه انجام کلیه امور سرویس کولرگازی، تعمیر کولرگازی، نصب و جابجایی کولرگازی، شارژ گاز کولرگازی در تهران، و به پشتوانه تیم متخصص و حرفه ای تعمیرکاران کولرگازی، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در هر نقطه از تهران و هرساعت از شبانه روز می باشد.

لطفا جهت انجام مشاوره با ما تماس بگیرید.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][us_single_image image=”6812″ align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator color=”custom” bdcolor=”#1e73be”][vc_column_text]

کولرگازی اینوتر چگونه کار می کند؟

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

تکنولوژی اینوتر در کولرگازی، باعث کنترل سرعت کمپرسور برای تنظیم دائمی دمای محیط می شود.

اینورتر یک مبدل یا معکوس کننده می باشد، و در سیستم های کمپرسوری به معنای دور متغیر می باشد.

اگر بخواهیم کمی دقیق تر مکانیزم عملکرد فناوری اینورتر را بررسی کنیم باید بگوییم…

بطور کلی کمپرسورهای کولرهای گازی دارای ۲ حالت دور متغیر و دور ثابت می باشند، که به حالت دور متغیر کمپرسور، اینورتر گفته می شود.

در کولرهای های گازی با دور ثابت برای تنظیم دمای محیط، کمپرسور بطور متوالی روشن و خاموش می شود، که این امر موجب کاهش کارایی کمپرسور و همچنین افزایش مصرف برق می شود، ولی در کولرهای گازی با دور متغیر (اینوتر)، چرخش کمپرسور به صورت دورانی با سرعت متغیر می باشد، و بجای روشن و خاموش شدن موتور کمپرسور، دور موتور کمپرسور تغییر می کند و تا زمانی که اتاق به دمای مطلوب برسد از دور آن کاسته شده و با صرف کمترین میزان برق کار می کند، و بدلیل عدم خاموشی متوالی موتور کمپرسور کولرگازی، با صرف کمترین میزان انرژی دمای محیط را تعدیل می کند.

در فناوری اینورتر، زمانی که کولرگازی را روشن می کنیم کمپرسور با دور پایین کار می کند و زیاد یا کم شدن دور کمپرسور به رطوبت و دمایی که کاربر تنظیم می کند دارد.

در واقع با استفاده از تکنولوژی اینورتر،سیستم بطور هوشمند عمل خواهد کرد و با تغییر فرکانس و ولتاژ برق موجب کاهش مصرف برق می شود. شما میتوانید با رعایت یک سری تکنیک به راحتی مصرف برق دستگاه خود را کاهش دهید و پول کمتری برای برق بپردازید. در مقاله کاهش مصرف برق کولر گازی و اسپلیت به طور کامل درباره این راهکار ها توضیح داده ایم.

در هنگام تصمیم گیری برای خرید کولرگازی مناسب، تنها با اندکی صرف هزینه بیشتر، و خرید یک کولرگازی مجهز به تکنولوژی اینورتر، از هزینه های بعدی که با هدر رفتن انرژی برق متحمل آن خواهید شد، جلوگیری خواهید کرد.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][us_single_image image=”7957″ align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

مزایای فناوری اینورتر در کولرگازی

استفاده از تکنولوژی اینورتر در کولرهای گازی، علاوه بر افزایش بهینگی و کاهش قابل توجه مصرف برق، مزایای دیگری نیز دارد که در اینجا به آنها می پردازیم:

  • تسلط بر میزان دور موتور کمپرسور
  • کاهش مصرف انرژی برق
  • کاهش ضربات مکانیکی و بدنبال آن افزایش طول عمر مفید بخش های مکانیکی کولرگازی
  • حظافت از موتور در برابر افزایش ولتاژ و جلوگیری از آسیب دیدن موتور
  • افزایش راندمان کولرگازی بدلیل استفاده از گاز ۴۱۰ که با محیط زیست نیز سازگار می باشد.
  • عدم افت ولتاژ شبکه برق داخلی منازل بدلیل عدم افزایش آمپراژ در زمان استارت

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][us_single_image image=”7958″ align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

جریان برق شهری در فناوری اینوتر

جریان برق در تکنولوژی اینورتر به این صورت می باشد که، سیستم جریان متناوب برق شهری در فناوری اینورتر ابتدا به یک جریان مستقیم و سپس به جریان متناوب مطلوب نیز تبدیل می گردد.[/vc_column_text][vc_column_text]

تغییر دور کمپرسور با خاموش روشن روشن کمپرسور چه تفاوتی دارد؟

شاید در اینجا این سوال برایتان پیش بیاید که تغییر دور کمپرسور چگونه باعث کاهش مصرف برق می شود، به زبان ساده تر، تغییر دور کمپرسور چه مزیتی نسبت به خاموش و روشن شدن موتور کمپرسور به منظور تعدیل دمای محیط دارد؟!

در پاسخ باید بگوییم:

میزان مصرف انرژی و استهلاک با کم و زیاد شدن دور موتور کمپرسور کولرگازی بسیار کمتر از قطع و وصل شدن کمپرسور می باشد.

جالب است بدانید که میزان اتلاف انرژی کولرهای گازی با فناوری اینورتر در هر مرحله از تبدیل جریان برق حدود ۵% می باشد، یعنی بطور کلی در کولرهای گازی اینوتر به میزان ۶۰% صرفه جویی در مصرف انرژی کمپرسور کولرگازی خواهیم داشت، که این بزرگترین مزیت کولرهای گازی اینورتر نسبت به سایرین می باشد.

با دانستن همین نکات ساده در زمان خرید کولرگازی، انتخاب درست تر و بهتری خواهیم داشت و با صرف اندکی هزینه بیشتر از هزینه های بعدی جلوگیری خواهیم کرد و بسته به میزان مصرف، هزینه پرداختی اولیه بابت خرید کولرگازی اینورتر در حدود ۲ سال بعد از خرید جبران خواهد شد.
[/vc_column_text][us_separator color=”custom” bdcolor=”#1e73be”][vc_column_text]مرکز تعمیرات کولرگازی تهران سرویس کار، ضمن سال ها تجربه در زمینه انجام کلیه امور سرویس و تعمیرات کولر گازی، نصب کولرگازی، شارژ گاز کولرگازی، در تهران، و به پشتوانه تیم متخصص و حرفه ای تعمیرکاران کولرگازی، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در هر نقطه از تهران و هرساعت از شبانه روز می باشد.

لطفا جهت انجام مشاوره با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امور نصب و شارژ گاز کولرگازی پیشنهاد می کنم مقالات زیر را مطالعه بفرمایید:

شارژ گاز کولرگازی

شارژ گاز کولرگازی اسپیلت

راهنمایی نصب و جابجایی کولرگازی اسپیلت

نصب کولرگازی اسپیلت

سرویس کولر گازی جنرال

تعمیرکار کولر گازی سامسونگ

فروش کولرگازی در تهران[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی