علت خالی شدن گاز کولر گازی

علت خالی شدن گاز کولر گازی | علائم کمبود گاز کولر گازی

فهرست مطالب

گاز داخل سیستم و لوله های کولر گازی نقش بسیار مهمی را در عملکرد سیستم دارد. کولر گازی بدون گاز مبرد نمی تواند کار کند و هوای اطراف را خنک کند و به همین ترتیب اگر گاز داخل لوله ها کم شود، راندمان سیستم کاهش می یابد. اما علت خالی شدن گاز کولر گازی چه می تواند باشد؟ این سوالی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. اگر مایلید دلایل خالی شدن گاز کولر گازی را بدانید در این مقاله به علت خالی شدن گاز کولر گازی، نحوه تشخیص کم شدن گاز کولر گازی و اهمیت رفع نشتی کولر گازی پرداخته ایم.

برای استفاده از خدمات شارژ گاز کولر گازی و نشت یابی آن، پیشنهاد می کنیم با مجموعه تهران سرویسکار به شماره های (02122369713 – 09129529351) تماس بگیرید. کارشناسان ما در کمترین زمان در محل حاضر شده و خدمات نشت یابی کولر گازی و شارژ گاز کولر گازی را به انجام می رسانند.

اصلی ترین خدمات تهران سرویسکار تعمیر لوازم خانگی می باشد. متخصصان تهران سرویسکار در سریعترین زمان در محل حاضر شده و تعمیرات لوازم خانگی شما را در کمترین زمان انجام می دهند.

یکی از خدمات تهران سرویسکار تعمیر کولر گازی در تهران می باشد. خدمات تعمیرات کولر گازی در تهران توسط بهترین تعمیرکاران کولر گازی تهران که با مجموعه بزرگ تهران سرویسکار همکاری دارند انجام می شود.

اگر به دنبال بهترین نصاب کولر گازی تهران می باشید تا کولر گازی شما را به بهترین شکل نصب کند، پیشنهاد ما استفاده از خدمات تهران سرویسکار می باشد. محل نصب کولر گازی اهمیت زیادی دارد و باید توسط یک متخصص کولر گازی انجام شود.

شارژ گاز کولر گازی در تهران سرویسکار به شکل اصولی و به همراه نشت یابی اتصالات و لوله ها انجام می شود. برای شارژ گاز کولر گازی خود با کمترین قیمت شارژ گاز کولر گازی با شماره های درج شده در بالای همین صفحه تماس بگیرید.

کولر گازی نیاز به سرویس سالیانه دارد. اگر سرویس سالیانه کولر گازی به درستی انجام نشود، بازده کاری آن کاهش زیادی خواهد داشت. برای آشنایی با شرایط و چگونگی سرویس کولر گازی در تهران سرویسکار روی لینک نحوه سرویس کولر گازی در تهران سرویسکار کلیک کنید.

علت-خالی-شدن-گاز-کولر-گازی
علت-خالی-شدن-گاز-کولر-گازی

علت خالی شدن گاز کولر گازی

کمبود گاز کولر گازی یا عدم وجود گاز در لوله های کولر گازی، اشکالاتی را بوجود می آورد و علائمی نیز دارد که از آن جمله علائم می توان به مواردی نظیر یخ زدن اپراتور پنل کولر گازی و یخ زدن شبکه های کندانسور اشاره کرد.

علت خالی شدن گاز کولر گازی می تواند نصب غیر اصولی سیستم و یا اتصالات سست لوله ها به کمپرسور و کندانسور باشد. اگر اتصالات یا خود سیستم دچار مشکل باشد، باعث می شود که گاز کولر گازی به تدریج تخلیه شود و عملکرد سیستم با مشکل مواجه شود.

برای نشت یابی و پیدا کردن دلیل مشکل در سیستم با کارشناسان تهران سرویسکار تماس بگیرید تا خود را در کمترین زمان به شما برسانند و ضمن نشت یابی سیستم، شارژ گاز کولر گازی شما را به انجام برسانند.

انواع گاز کولر گازی

با توجه به آنچه در مطالب آموزشی قبلی گفته شد درکولرهای گازی برای تولید برودت از گازهای فریونی استفاده می شود. گازهایی مانندR407 و R22 و  R410 که این نوع گازها سازگار با محیط زیست هستند.

در تهران سرویس کار از بهترین انواع کولرگازی استفاده میشود و شما می توانید با قیمتی ارزان تر از سایر شرکت ها شارژ گاز کولر گازی خود را انجام دهید.

برای آشنایی نحوه لوله کشی کولر گازی روی لینک لوله کشی کولر گازی روکار کلیک کنید.

رفع-کمبود-شارژ-گاز-کولر-گازی
رفع-کمبود-شارژ-گاز-کولر-گازی

رفع کمبود شارژ گاز کولر گازی

در مورد اول زمانیکه کولر گازی نو خریداری می کنید این دستگاه ها ۵ متر لوله دارند و شارژ گاز کولر گازی نیز به همین نسبت دورن کولر گازی قرار داده شده است. با توجه به این مسئله، اگر به هر دلیلی، شما برای نصب و جابجایی کولر گازی به ۵ متر لوله نیاز داشته باشید به همان نسبت نیز به شارژ گاز اضافی احتیاج خواهد داشت. میزان شارژ اضافی از۲۰ گرم تا ۳۰ گرم متغیر است که با ترازو قابل اندازه گیری می باشد.

مورد دوم زمانی اتفاق می افتد که کولر گازی شما فاقد شارژ است. یکی از علت های خالی بودن شارژ گاز کولر گازی می تواند شل بستن شیرهای برنجی آن باشد. برای این منظور بعد از فراگیری نحوه شارژ گاز کولر گازی حتما شیرهای برنجی کولر گازی را با آچار الن سفت ببندید.

یکی دیگر از علت های خالی شدن گاز کولر گازی نشتی در سیستم پنل، کندانسور و یا لوله های کولر گازی است. با توجه به این مسئله، بعد از رفع نشتی کولر گازی و وکیوم کردن کل مدار سیستم، شارژ گاز کولر گازی را کامل کنید.

از دیگر خدمات تهران سرویس کار نصب کولر گازی در سراسر تهران با قیمتی ارزان می باشد. شما می توانید برای دریافت خدمات با بالاترین کیفیت همین حالا با ما تماس بگیرید.

به یاد داشته باشید وکیوم کردن کولر گازی هوا و رطوبت کولر گازی را از بین می برد ودر کولر گازی خلاء ایجاد می کند.

سوم زمانی است که شما شارژ کولر گازی را انجام داده اید و به هردلیلی شارژ کولر گازی شما تکمیل نشده است. برای این مورد ما باید شارژ گاز تکمیلی انجام دهیم. بنابراین قبل از شارژ گاز باید بوسیله گیج مانوفیلد و رامپر گرفتن از دستگاه، از درجه گاز موجود در کولر گازی و با اطلاعات بدست آمده اقدام به جبران کمبود گاز کولر گازی نماییم. اگر ۱۰ تا ۱۵ درصد کمبود داشت شارژ گاز را کامل انجام می دهیم.

در اکثر موارد برای شارژ تکمیلی کولر گازی از گاز R22 استفاده می شود. دلیل اینکه برای این کار از گاز R410  استفاده نمی شد این است که گاز R410 از دو نوع گاز مختلف با درصد ۵۰*۵۰ تشکیل شده است و ما مقدار کمبود این گازها را نمی دانیم.

اگر قصد دارید با تعمیر کولر گازی پنجره ای آشنای شوید روی لینک تعمیر کولر گازی پنجره ای کلیک کنید.

دلایل-ایجاد-نشتی-و-کاهش-گاز-مبرد-در-کولر-گازی
دلایل-ایجاد-نشتی-و-کاهش-گاز-مبرد-در-کولر-گازی

دلایل ایجاد نشتی و کاهش گاز مبرد در کولر گازی

اگر کولر گازی دچار نشتی باشد و گاز مبرد از لوله ها تخلیه شود، عمل خنک کردن هوا به درستی انجام نمی شود. در این صورت کمپرسور کولر گازی نیز باید یکسره و بدون استراحت کار کند تا گاز داخل لوله ها را خنک کند. در این حالت کولر گازی فشاری کاری زیادی را متحمل می شود و ممکن است قطعات آن بعد از مدتی بسوزد یا به تعمیر احتایج پیدا کند.

اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در مورد تعمیر کولر گازی پرتابل به دست آورید روی لینک تعمیر کولر گازی پرتابل کلیک کنید.

نصب نادرست اسپیلت

علت خالی شدن گاز کولر گازی می تواند نصب نادرست اسپیلت باشد. اگر اسپیلت به شکل نادرستی نصب شود، راندمان کولر گازی کاهش می یابد. کوچکترین شیبی در نصب یونیت داخلی یا خارجی کولر گازی می تواند روی حرکت گاز مبرد در لوله ها و دستگاه تاثیر گذار باشد. اگر لوله ها به درستی با اتصالات اصولی روی هم سوار نشوند و اتصالات نشتی داشته باشند، عملکرد کولر گازی با مشکل مواجه می شود.

یکی از انواع کولر گازی مورد استفاده در محیط های بزرگ کولر گازی ایستاده است. برای آشنایی با تعمیر این کولرهای گازی روی لینک نحوه سرویس کولر ایستاده کلیک کنید.

استفاده نادرست از کولر گازی

اگر کولر گازی به شکل درست توسط کاربر مورد استفاده قرار نگیرد و درجه و تنظیمات کولر گازی به شکلی باشد که فشار بیش از حد و غیر ضروری را به موتور کولر گازی تحمیل کند، باعث می شود سیستم دچار نشتی شده و گاز کولر گازی به تدریج از سیستم خارج شود.

فرسودگی قطعات و لوله های کولرگازی

علت خالی شدن گاز کولر گازی می تواند فرسودگی لوله های و اتصالات باشد. اگر لوله های کولر گازی فرسوده و پوسیده باشند اجاز خروج گاز را خواهند داد. بدین ترتیب کولر گازی به درستی کار نمی کند.

وارد شدن ضربه یا شی نوک تیز به لوله ها

اگر به صورت اتفاقی ضربه ای با یک شی برنده یا نوک تیز به لوله ها و یا اتصالات کولر گازی انجام شود، باعث می شود که گاز درون لوله ها به تدریج تخلیه شود و سرد کنندگی کولر گازی با مشکل مواجه شود.

برای دسترسی به مجموعه بزرگی از مقالات جدید در مورد نصب، سرویس، شارژ گاز و تعمیر کولر گازی به لینک مقاله کولر گازی pdf مراجعه کنید.

نحوه تشخیص کم شدن گاز کولر گازی

تشخیص کم شدن گاز کولر گازی به وسیله علائمی خاص صورت می گیرد. اگر این علائم را ندانید یا به آن آگاه نباشید، متوجه کم شدن گاز کولر گازی نمی شوید. از جمله علائم کم شدن گاز کولر گازی می توان به کم شدن شدت خنک کنندگی کولر، زیاد شدن مصرف برق کولر گازی، یخ زدن بدنه خارجی کولر گازی و لوله های آن و همینطور شنیدن صداهای غیر عادی از کولر گازی اشاره کرد. این علائم را در زیر توضیح می دهیم.

کم شدن شدت خنک کنندگی کولر

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کولر گازی اتفاق بیافتد کم شدن شدت خنک کنندگی کولر گازی می باشد. اگر شدت خنک کنندگی کولر گازی کم شود، یکی از دلایل را باید نشتی گاز مبرد دانست. البته کولر گازی احتیاج دارد تا هر ساله شارژ گاز روی آن انجام شود و تخلیه تدریجی شارژ گاز کولر گازی لزوما مستلزم وجود نشتی در سیستم نیست. اما بهتر است وجود این مشکل توسط یک متخصص کولر گازی بررسی شود.

زیاد شدن مصرف برق کولر

اگر مصرف برق کولر گازی زیاد شود می تواند نشان از این باشد که کولر گازی نیاز به شارژ دارد. دلیل این اتفاق این است که به علت کم شدن گاز کولر گازی سیستم باید مدت بیشتری روشن بماند و کار کند تا دمای محیط که توسط ترموستات اندازه گیری می شود به مقدار تعیین شده برسد.

یخ زدن بدنه خارجی و لوله ها

یکی از نشانه های کم شدن گاز کولر گازی یخ زدن بدنه بیرونی و لوله های کولر گازی است. اگر این اتفاق بیافتد باید با یک سرویسکار کولر گازی تماس بگیرید تا ضمن نشت یابی کولر گازی شما، نسبت به شارژ مجدد آن اقدام کند تا راندمان کاری کولر گازی شما به حالت اولیه بازگردد.

شنیدن صدای ناهنجار از کولر

اگر کولر گازی شما حین کار کردن صداهای ناهنجاری از خود بروز می دهد نشان این است که به احتمال زیاد گاز کولر گای شما احتیاج به شارژ مجدد دارد. برای شارژ مجدد کولر گازی خود با سرویسکاران تهران سرویسکار تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه در کمترین زمان خود را به محل شما برسانند و تعمیر کولر گازی شما را انجام دهند.

برای آشنایی با انواع کولر گازی به مقاله بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر مراجعه کنید.

اهمیت رفع نشتی کولر گازی

اهمیت رفع نشتی کولر گازی بسیار زیاد است به شکلی که اگر گاز کولر گازی به موقع رفع نشود باعث می شود کولر گازی فشار زیادی را متحمل شود و کمپرسور کولر گازی یکسره کار کند. گاهی افراد عبارت یکسره کار کردن کولر گازی را در اینترنت جستجو می کنند که دلیل آن همان کمبود گاز کولر گازی است. اگر گاز کولر گازی با هزینه ای کم شارژ نشود مجبور خواهید بود هزینه خیلی بیشتری را صرف قطعات کولر گازی کنید.  

برای آشنایی با نحوه وکیوم کردن کولر گازی روی لینک وکیوم کولر گازی کلیک کنید.

سوالات متداول

علت کمبود گاز کولر گازی چیست؟

در صورتی که لوله های رفت و برگشت کولر گازی یخ میزند و یا پنل کولرگازی و شبکه کندانسور کولرگازی دچار یخ زدگی شده اند به احتمال زیاد کولرگازی نیاز به شارژ گاز خواهد داشت.چگونه بفهمیم گاز کولر گازی کم شده؟ کاهش سرمایش کولرگازی و صدا دادن در حین کار کردن از دیگر علائم کمبود گاز کولر گازی میباشد.

علائم تشخیص کمبود گاز کولر گازی چیست؟

تشخیص این مسئله که گاز کولرگازی شما تمام شده و یا کاهش یافته از علائمی مانند افزایش قیمت قبض برق و کاهش سرمایش قابل شناسایی میباشد اما این که چقدر گاز مورد نیاز است را باید متخصصی که تعهد به کارش داشته باشد بیان کند. کارشناسان متعهد تهران سرویس کار مقدار دقیق گاز مورد نیاز را به اطلاع شما خواهند رساند.

اگر گاز کولر گازی به موقع شارژ نشود چه می شود؟

اگر کولر گازی را به موقع شارژ نکنیم، گاز داخل لوله ها به تدریج در اثر زمان تخلیه می شود و فشار زیادی را به کمپرسور کولر گازی وارد می کند.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

یک پاسخ

  1. سلام ببخشید کولر گازی ۲۴۰۰۰ لوله مکشش یخ میکنه آیا از کمبود گازه اوپراتور هم یخ نمیزنه علت از چی میتونه باشه بعدشم تمیز بودن کندانسور واوپراتور هم تمیز می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی