همه چیز در مورد خازن های کولرگازی

خازن های کولرگازی، خازن کولرگازی، تعمیر خازن کولرگازی، تعمیر کولرگازی

فهرست مطالب

همه چیز در مورد خازن های کولرگازی

خازن از دو صفحه فلزی رو به روی هم تشکیل شده که ما بین آنها را یا هوا و یا عایق پر کرده است. در اصل کار خازن ذخیره انرژی الکتریکی درون خود است تا در مواقع نیاز آنرا در مدار برگرداند. حال با توجه به این قابلیت مواقعی که موتور ها می خواهند استارت کنند نیاز به انرژی الکتریکی بیشتری دارند که خازن ها برایشان تامین می کنند. در نتیجه زمانی که خازن دستگاه شما خراب شده باشد موتور الکتریکی دستگاه شما استارت نمی کند. به همین دلیل، زمانی که موتور های دستگاه شما کار نمی کنند اولین چیزی که تعمیرکار کولر گازی به آن مشکوک می شود خازن است که در اکثر مواقع با تعویض آن مشکل بر طرف می شود.

آپدیت ۱۳۹۷/۰۶/۱۰

در کولر های گازی معمولا ۳ عدد خازن وجود دارد که عبارتند از:

* خازن کمپرسور

* خازن فن کندانسور

* خازن فن پنل

از کجا بفهمیم خازن های کولرگازی خراب هستند؟

بهترین روش برای اطمینان حاصل کردن از خرابی خازن تعویض آن با یک خازن دیگر است که از سالم بودن آن اطمینان داریم. روش دیگر استفاده از اهم متر است. به این ترتیب که دو سر سیم های اهم متر را به پایه های خازن وصل می کنیم. اگر عقربه اهم متر به سرعت بالا رفته و به آرامی تا وسط برگشت و از وسط به پایین را به کندی بازگشت نشان دهنده سالم بودن خازن است. اما اگر غیر از این اتفاق رخ داد خازن معیوب است و باید تعویض شود. در برخی موارد شکل ظاهری خازن های معیوب هم تغییر می کنند. که آن هم نشان دهنده معیوب بودن خازن است. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آموزش گام به ‌گام تست خازن کولر گازی را مطالعه نمایید.

حتما این نکته را به یاد داشته باشید که تعویض خازن کولر گازی  باید توسط تعمیر کار مجاز کولر گازی از یک مرکز تعمیرات معتبر  انجام گردد. 

دلایل خرابی خازن های کولرگازی چیست؟

۱- نوسانات برق می تواند باعث از کار افتادن (خرابی) خازن دستگاه کولر گازی شما بشود.

۲- انتخاب صحیح ظرفیت خازن مهمترین نکته در تعویض ان است. تعویض خازن توسط تعمیرکار غیرمتخصص و کم تجربه می تواند باعث سوختن خازن و حتی کمپرسور کولر گازی بشود. پس حتما تعوی خازن های کولر گازی را به سرویسکار با تجربه و مجرب بسپارید.

۳- در فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از حد هوا، کمپرسور کولر گازی شما مراتب بیشتری استارت می کند تا بتواند هوای خنک مطلوب شما را تامین کند. در نتیجه خازن دفعات بیشتری شارژ و دشارژ میشود که این نیز از دلایل خرابی خازن است.

۴- سرویس نکردن به موقع دستگاه هم دلیل بعدی از کار افتادن خازن کولر گازی است. در صورت سرویس نکردن به موقع دستگاه به مرور زمان فشار بیشتری به کمپرسور وارد می شود. و کمپرسور مقداری از انرژی الکتریکی که دریافت می کند را به گرما تبدیل خواهد کرد. در نتیجه دمای درون محفظه کندانسور بالا رفته و باعث خرابی خازن کولر گازی می شود.

فراموش نکنید که سرویس به موقع کولر گازی توسط سرویس کار حرفه ای و مورد اطمینان کولر گازی، میتواند تا میزان زیادی از خرابی های احتمال و هزینه بر کولر گازی شما جلوگیری کند.

تعمیرات کولر گازی خود را به گروه فنی تهران سرویسکار بسپارید.

ما با پرسنلی متخصص، تعمیرات کولر گازی را در محل انجام داده و تعمیرات خود را گارانتی خواهیم نمود. تهران سرویس کار آماده نصب و جابجایی، سرویس، شارژ گاز و تعمیر کولرگازی در کلیه مناطق تهران می باشد.

 

مقالات مرتبط:

آموزش شارژ گاز کولرگازی

آموزش عیب یابی کولر گازی اینوتر ال جی

آموزش فارسی نصب کولر گازی اسپلیت

نصب و جابجایی کولرگازی جنرال ایستاده در ولیعصر تهران

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی