انواع گاز یخچال

انواع گاز یخچال

فهرست مطالب

نمایندگی سرویس و شارژ گاز یخچال تهران سرویس کار یکی از خدمت گذاران شماست که کیفیت را سر لوحه ی خود قرار داده است، شما عزیزان می توانید علاوه بر مطالعه ی این مقاله درباره ی بهترین گاز یخچال ، برای درخواست آنلاین تعمیرکار یخچال به صفحه ی تعمیر یخچال در تهران و یا برای مطالعه ی بیشتر آموزش شارژ گاز یخچال به صفحه ی شارژ گاز یخچال در غرب تهران مراجعه نمایید.

بهترین نوع گاز یخچال

امروزه برای شارژ گاز یخچال شاهد انواع برند ها و مارک گاز یخچال هستیم، و شاید انتخاب بین این همه مارک گاز یخچال کمی دشوار باشد و خریدار را با سردرگمی زیادی برای شارژ گاز یخچال خود رو به رو کند، حال اینکه خیلی ها هم اصلا با انواع گاز یخچال آشنایی ندارند و این مسئله دقدقه ای است که شاید شما هم با آن رو به رو شوید.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با انواع گاز که در شارژ گاز یخچال استفاده می شود و اینکه بهترین گاز یخچال چه نوعیست و کدام است، انواع مارک گاز که برای شارژ گاز یخچال وجود دارد، آشنا ساخته و اینکه اصلا بهترین نوع و مارک گاز یخچال کدام است را تشریح کنیم که در آخر به راحتی به انواع گاز ها مسلط خواهید شد و دیگر دقدقه یا انتخاب بهترین نوع و مارک گاز یخچال را نخواهید داشت.

بهترین گاز یخچال ؟

اینکه بگوییم بهترین گاز یخچال یا مبرد کدام است تقریبا اغراق بزرگی به شمار می آید چرا که هیچ مبرد کاملی یافت نمی شود که تمام ویژگی ها را تمام و کمال در خود داشته باشد و برای شارژ گاز یخچال شما در حد اعلا باشد، بلکه شما باید با در نظر گرفتن مارک یخچال و مدل آن سایر شرایط دیگر به دنبال مبرد یا همان گاز یخچالی باشید که متناسب با خواسته های شما به حد کامل نزدیک تر باشد و در واقع بهترین گاز یخچال متناسب به شرایط شما باشد، در اینجا شما را با انواع گاز های سرمایشی آشنا می سازیم

در اوایل از گاز های آمونیاک NH3 و متیل کلرید  CH3CL و دی اکسید گوگرد SO2 در شارژ گاز یخچال استفاده میشد، اما به دلیل سمی بودن این گاز ها برای انسان که در مواقعی حتی منجر به مرگ هم می شد گاز های مبرد برای جایزگینی در شارژ گاز یخچال استفاده شد.

اولین گاز جایگزین آمونیاک، گاز مبرد ۱۲ با ترکیب CCL2F2 فاقد هر گونه رنگ بو اما با تخریب زیست محیطی بالا بود که کنجر به تخریب لایه ی اوزون می شد، با در نظر گرفتن این مسائل هر روزه متخصصان را به این فکر وا می داشت که گاز مبرد بهتری را جایگزین قبلی کنند، درواقع تا به امروز از گاز های فریون برای خنک سازی و شارژ گاز یخچال استفاده می شود.

در صورت نیاز به یک تعمیرکار یخچال برای شارژ گاز یخچال و سایر خدمات می توانید به صفحه ی تعمیر یخچال در تهران و یا برای مطالعه ی بیشتر آموزش شارژ گاز یخچال به صفحه ی شارژ گاز یخچال در غرب تهران مراجعه نمایید.

انواع گاز سرمایشیانواع گاز های سرمایشی

گاز آمونیاک : R-717 از جمله گاز های طبیعی است که هیچ ضرری برای طبیعت ندارد اما به دلیل سمی بودن آن و البته قابلیت اشتعال زایی کم آن متخصصان را به فکر استفاده از گاز دیگری انداخت، بوی ناخوشایندی دارد که آن را قابل تشخیص می کند، تنها راه مهار نشتی و رفع خطر آن تعبیه ی یک چیلر آمونیاک و فن در یک اتاق عایق بندی شده است.

به دلیل خاصیت سرماسازی قوی بیشتر در کارخانه ها و سرد خانه های صنعتی استفاده می شود تا به خوبی از مواد غذایی نگهداری کند، وزن آمونیاک از هوا هم کمتر است به همین دلیل در به راحتی در هوا پخش و شناور می شود.

گاز دی اکسید کربن : R-744  از جمله گاز های طبیعی است که مانند نمونه ی قبلی هیچ ضرری برای طبیعت ندارد، که امروزه با وجود تغییرات بسیار آن را بیشتر مورد استفاده قرار می دهند، از نظر حجم و وزن سنگین تر از هوا می باشد که همین امر ممکن است به مدت طولانی باعث ایجاد خفگی و مرگ گردد.

این گاز غیر سمی بوده اما بیشتر در گاز های گلخانه ای و کپسول های آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرد.

هوا : R-729 این گاز نیز به عنوان گاز سرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد، به دلیل مصرف انرژی بسیار بالا و بازدهی بسیار کم اما عموما در خنک سازی کابین هواپیماها مورد استفاده قرار می گیرد، برای آنکه بتوان از این گاز در مصارف تجاری و … استفاده کرد باید کاری کرد که هزینه های آن به صرفه باشد به همین منظور لازم است که یک شرکت تولید کننده در زمینه ی تولید این دستگاه ها سرمایه گذاری کند تا از هزینه های آن کاسته شود.

هیدرو کربن : HC مبرد هایی که بیشتر در این گروه برای شارژ گاز یخچال استفاده می شود، گاز پروپان R-290 و گاز ایزوبوتان R-600a می باشند، اثرات زیست محیطی آنان بسیار کم است،فاقد هر گونه رنگ و بویی هستند که آنان را غیر قابل تشخیص میکند که به دلیل مشتعل بودن آنان را خطرناک می کند.

قابلیت سرماسازی خوبی دارند اما به دلیل قابلیت اشتعال زایی بالایی که دارند عموما در مصارف خانگی و خصوصا سیستم های تهویه مورد استفاده قرار می گیرند.

کلروفلوئورو کربن : CFC’s گاز هایی که در این گروه بیشتر مورد استفاده قرار می گیریند شامل، R-11_R-12_R-13_R-14 می باشند، دارای راندمان مطلوبی هستند، از ایمنی مطلوبی برخوردار هستند غیر قابل اشتعال نیز بوده اما به دلیل اثرات زیست محیطی مخربی که بر روری لایه ی اوزون دارند، تولید، عرضه و مصرف آن ها در چند دهه ی اخیر در کشور های در حال توسعه و توسعه یافته متوقف شده است.

هیدروکلروفلوئورو کربن ها : HCFC’s تنها گاز پر استفاده و مشهور این رده از گاز ها R-22 می باشد، که متاسفانه هنوز هم در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد، این گاز از نظر مردمی و پر استفاده بودنجز بهترین گاز یخچال به شمار می آید نه از نظر کیفیت، این گاز ها نیز دارای ضرر های زیست محیطی جدی هستند، در حال حاظر در حال منسوخ شدن هستند و تا چند سال اخیر دیگر مورد استفاده قرار نخواهند گرفت، در کشور های در حال توسعه از گاز های R-32 برای جایگزینی گاز R-22 در شارژ گاز یخچال استفاده شده است.

هیدروفلوئورو کربن ها : HFC’s تنها جایزگزین گاز های ذکر شده ی که در حال حاظر می توان گفت ویژگی های یک مبرد خوب را تقریبا در خود دارد این دسته از گاز ها می باشند، R-134a از جمله گاز های در این رده می باشد، از ویژگی های این گاز ها غیر قابل اشتعال، غیر سمی بودن می باشد که آن را محبوب تر از سایر مبرد ها می کند، نمی توان گفت که جز بهترین گاز یخچال در این دسته می باشد اما به دلیل دارا بودن ویژگی های برتر نسبت به سایر گاز ها جز بهترین گاز یخچال به شمار می آید.

آزئوتروپ و زئوتروپ : این گاز ها، گاز های مخلوط نامیده می شوند همانطوری که از اسمشان هم پیداست، از ترکیب چند مبرد یا گاز سرمایشی به دست می آیند که در مواقعی می تواند خواص و ویژگی های قابل توجهی از یک مبرد جدید به دست بیاورد.

در حال حاظر به دلیل محبوبیت بیشتر گاز های مبرد فریون در شارژ گاز یخچال ، که در نظر مردم می توان گفت که بهترین گاز یخچال به شمار می آید، انواع و اقسام آن ها را در ادامه به شما خوایم گفت.

انواع گاز یخچالانواع گاز یخچال

گاز هایی که امروزه در شارژ گاز یخچال مورد استفاده قرار می گیرند کم نیستند البته تعدادی از آنان مانند گاز R-32 در حال حاظر در بازار ما وجود ندارند، در ادامه به تشریح آنان خواهیم پرداخت.

گاز مبرد R-11 – فریون : یک CFC بی رنگ و بدون بو می باشد، نخستین مبرد فریون  که در شارژ گاز یخچال به طرو همگانی مورد استفاده قرار گرفت، به دلیل نقطه ی جوش بالا در سیستم های با فشار کم  مورد استفاده قرار گرفته اما مصرف کمتری نسبت به دو هم نوع خود که در ادامه خواهیم گفت دارد، این گاز ها هم به دلیل ضررات زسیت محیطی بالا و تخریب لایه ی اوزون ممنوع اعلام شده اند.

گاز مبرد R-12 – فریون : یک CFC بی رنگ و بدون بو می باشد، مبرد فریون است که در شارژ گاز یخچال به طرو همگانی مورد استفاده قرار گرفت، به دلیل نقطه ی جوش بالا در سیستم های با فشار کم  مورد استفاده قرار گرفته، این گاز ها هم به دلیل ضررات زسیت محیطی بالا و تخریب لایه ی اوزون ممنوع اعلام شده اند.

گاز مبرد R-22 – فریون : یک HCFC پر تقاضا در کشور های در حال توسعه است، محبوبیت بالایی دارد که به عنوان سوخت هم استفاده می شود، در واقعا اثر زیست محیطی بالای دارد و موجب تخریب لایه ی اوزون است،  عموما در سیستم های تهویه ی هوا و گاز های کپسول آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

گاز مبرد  R-134a:  یکی از گاز های جایگزین خوب به جای R-22 می باشد که ضرر زیست محیطی کمتری نسبت به آن دارد، فاقد رنگ می باشد، مانند گاز R-22 به عنوان سوخت و مبرد در چیلر ها، کولر ها و شارژ گاز یخچال ها مورد استفاده قرار می گیرد، این مبرد دارای فشار پایین و میانه بوده و در سیستم های سردکننده ی صنایع برق و خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد و از جمله گاز های مورد استفاده  در کپسول های آتش نشانی نیز می باشد.

گاز مبرد  R-141a: این گاز که عموما در یخچال ها مورد استفاده قرار می گیرد کاملا بی رنگ، بسیار فرار و رونده و غیر قابل اشتعال بوده و به عنوان یکی از گاز های جایگزین R-22 مورد استفاد هقرار می گیرد، به عنوان گاز سرمایشی و منبع سوخت در کولر، چیلر و شارژ گاز یخچال مورد استفاده قرار می گیرد.

گاز مبرد  R-402a: این مبرد هم دارای ویژگی متفاوتی نبوده و در واقع اثر تخریب زیست محیطی کمتری نسبت به هم نوعان خودش دارد، در کولر ها چیلر ها و شارژ گاز یخچال استفاده می شود، مانند نمونه های قبلی در سیستم های تهویه یا همان air conditioner ها استفاده شده و در کپسول های آتش نشانی نیز کاربرد دارد.

گاز مبرد  R-402a: از جمله گاز های مبرد و سرمایشی مورد استفاده در کولر ها ، چیلر هاست که در شارژ گاز یخچال نیز مورد استفاده قرار  می گیرد، در سیستم ها سرمایشی فروشگاه ها و سردخانه ی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان گاز در کپسول های آتش نشانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

گاز مبرد  R-404a: از خواص این HFC بی رنگ بودن آن است که با کاهش دما ، عمل سرماسازی را انجام می دهد، عموما در کولر ها، چیلر ها و یخچال ها و گاز کپسول های آتش نشانی مورد استفاده واقع می شود، به عنوان یک مبرد در سیستم های سرمایشی صنعت های خودروسازی،داروسازی، الکترونیک و فرایند تبرید استفاده می شود.

گاز مبرد R-502a – فریون : از خواص این HFC، کاملا بی رنگ، تاثیر زیست محیطی کمتر نسبت به سایر گاز های مبرد بود و عموما در کولر ها، چیلر ها و یخچال ها و گاز کپسول های آتش نشانی مورد استفاده واقع می شود، به عنوان یک مبرد در سیستم های سرمایشی صنعت های خودروسازی،داروسازی، الکترونیک و فرایند تبرید استفاده می شود.

نمایندگی سرویس و شارژ گاز یخچال تهران سرویس کار یکی از خدمت گذاران شماست که کیفیت را سر لوحه ی خود قرار داده است، شما عزیزان می توانید علاوه بر مطالعه ی مقاله ی بهترین گاز یخچال ، برای درخواست آنلاین تعمیرکار یخچال به صفحه ی تعمیر یخچال در تهران و یا برای مطالعه ی بیشتر آموزش شارژ گاز یخچال به صفحه ی شارژ گاز یخچال در غرب تهران مراجعه نمایید.
[popup_1 link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%DB%8C%D8%AE%DA%86%D8%A7%D9%84-%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B1/” img=”https://www.tehran-servicekar.com/wp-content/uploads/2020/11/The-best-brand-of-refrigerator.jpg”]

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی