برسی علت کار نکردن خشک کن لباسشویی | علت کار نکردن دور تند لباسشویی

علت کار نکردن خشک کن لباسشویی

فهرست مطالب

[vc_row][vc_column][vc_column_text]شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از اتمام کار لباسشویی متوجه شوید که…

 خشک کن لباسشویی کار نمی کند؟!

خشک کن ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین قطعات دستگاه می باشد که در صورت بروز مشکل و یا کار نکردن خشک کن لباسشویی و یا نچرخیدن خشک کن لباسشویی مجبور به خروج لباس های خیس از ماشین شده و با توجه به شرایط زندگی در آپارتمان سوال بزرگ اینجاست که…

این همه لباس خیس را چگونه خشک کنیم؟!

و این مسئله در روزهای سرد زمستان نیز جدی تر خواهد بود.

بنابراین در صورت کارنکردن و اختلال در عملکرد خشک کن لباسشویی هرچه سریع تر باید با یک مرکز تعمیرات تخصصی لباسشویی تماس گرفته و امور عیب یابی و تعمیر لباسشویی را به یک تعمیرکار لباسشویی ماهر بسپارید.

از تمام روش هایی که در این مقاله توضیح داده ایم میتوانید برای علت کار نکردن خشک کن لباسشویی سامسونگ ، دوو ، ال جی، حایر ، کنوود ، بوش ، فریجیدر ، هایسس ، تکنو و مدیا بهره ببرید.  با مطالعه این مقاله میتوانید به رفع مشکل کار نکردن خشک کن لباسشویی و نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو در برند های مختلف بپردازید.

علت کار نکردن خشک کن لباسشوییتهران سرویسکار، معتبر ترین مرکز مجاز سرویس و تعمیرات لباسشویی، در خدمت شماست!

لطفا جهت انجام مشاوره با ما تماس بگیرید.

 

[wporg title=”تعمیر کولر گازی”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/”]مشاهده خدمات تعمیر کولر گازی و راهنمای تعمیر کولر گازی در خانه در لینک زیر[/wporg][/vc_column_text][us_separator type=”short” thick=”2″ color=”custom” bdcolor=”#9179aa”][vc_column_text]با توجه به اهمیت تعمیر خشک کن لباسشویی تصمیم به تولید مقاله ای به منظور عیب یابی خشک کن لباسشویی گرفتیم و طی این مقاله با انواع مشکلات خشک کن لباسشویی و روش عیب یابی و حل آن ها آشنا خواهید شد. همچنین میتوانید در مقاله عیب یابی لباسشویی مشکلاتی را که برای لباسشویی شما پیش آمده را متوجه شده و حل کنید.[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text]

بررسی علت کار نکردن خشک کن لباسشویی

در این قسمت علل کار نکردن خشک کن لباسشویی و نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو را یک به یک بررسی خواهیم کرد. در صورتی با خطای لباسشویی اسنوا مواجه شدید میتوانید مقاله ما را در این راستا مطالعه کنید و مشکل ماشین لباسشویی تان را رفع نمایید. از تمام روش هایی که در این مقاله توضیح داده ایم میتوانید برای علت کار نکردن خشک کن لباسشویی سامسونگ ، دوو ، ال جی، حایر ، کنوود ، بوش ، فریجیدر ، هایسس ، تکنو و مدیا بهره ببرید.  با مطالعه این مقاله میتوانید به رفع مشکل کار نکردن خشک کن لباسشویی و نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو در برند های مختلف بپردازید.

[wporg title=”تعمیر پکیج” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%AC-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7//”]برای خدمات تعمیر پکیج با قیمت مناسب و ارزان وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

خرابی قطعات بکار رفته در ماشین لباسشویی

استفاده از قطعات نامرغوب و تقلبی در زمان تعویض قطعات لباسشویی می تواند به سایر قسمت های لباسشویی آسیب رسانده و هزینه های گراف جهت عیب یابی و تعمیر یا تعویض لباسشویی را به بار آورد.

از این روی اعتماد به هر شخص و شرکتی به منظور تعمیرات لوازم خانگی از جمله لباسشویی عملی غیر هوشمندانه و ریسک پذیر می باشد.

اگر بدنبال بهترین تعمیرکار لباسشویی در تهران و کرج هستید با ما تماس بگیرید. اگر برای معنی کلمات روی لباسشویی سوال دارید میتوانید مقاله ما را در این باره مطالعه کنید و اطلاعات خود را بالا ببرید.

کار نکردن خشک کن بدلیل قطعی برق

گاهی اوقات بدلیل قطعی جریان برق و عدم اتصال جریان برقی خشک کن لباسشویی بدرستی کار نمی کند.

در چنین شرایطی امکان دارد خرابی پریز برق، قطع شدن سیم ها، نوسانات برق، یا از کار افتادن تایمرها و دستگیره های مکانیکی موجب چنین اختلالی شده باشد.

همچنین امکان دارد مشکل از ولتاژ ساختمان باشد که در اینصورت باید با برقکار تماس گرفته تا مشکل را حل کند ولی گاها اتفاق می افتد که ولتاژ ساختمان درست باشد ولی قطعات برد، ولتاژ را بطور سالم و دقیق به موتور نمی رسانند که منجر به نچرخیدن خشک کن لباسشویی میشود.

سوختن ترانس برد از دیگر دلایل کار نکردن خشک کن لباسشوی است که در چنین شرایطی نیاز به تعویض قطعه نیز می باشد.

از تمام روش هایی که در این مقاله توضیح داده ایم میتوانید برای علت کار نکردن خشک کن لباسشویی سامسونگ ، دوو ، ال جی، حایر ، کنوود ، بوش ، فریجیدر ، هایسس ، تکنو و مدیا بهره ببرید.  با مطالعه این مقاله میتوانید به رفع مشکل کار نکردن خشک کن لباسشویی در برند های مختلف بپردازید.

کار نکردن خشک کن بدلیل قطعی برقاز کار افتادن کلید خشک کن لباسشویی

گاهی اوقات علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی مشکلات فنی عمیق و جدی می باشد ولی گاهی مشکلات سطحی و ساده مثل از کار افتادن کلید خشک کن لباسشویی، اشکال در جریان برق، مقدار زیاد لباس و…مانع از عملکرد صحیح خشکن کن می شوند.

از کار افتادن موتور لباسشویی

از کار افتادن موتور لباسشویی از دیگر دلایل کار نکردن خشک کن لباسشویی می باشد.

گاهی علت کار نکردن موتور خشک کن لباسشویی دوقلو استفاده زیاد از ماشین لباسشویی میباشد که موجب گرم شدن بیش از حد موتور ماشین لباسشویی شده و ممکن است دستگاه بطور موقت از کار بیفد و دلیل نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو باشد.

در چنین شرایطی بهتر است تا خنک شدن موتور لباسشویی صبر کرده و اگر باز هم مشکل  خشک کن لباسشویی حل نشد می توانید تنها با یک تماس بهترین تعمیرکار لباسشویی را در کوتاه ترین زمان از ما بخواهید.

اگر با مشکل نچرخیدن لگن لباسشویی مواجه هستید میتوانید مقاله ما را در این راستا مطالعه کنید و یا با همکاران ما تماس بگیرید تا بهترین تعمیر کار لباسشویی به سرعت به محل شما اعزام شود.

جریان هوای نامناسب

جریان هوا در عملکرد صحیح خشک کن لباسشویی بسیار ضروری می باشد.

اگر هوای مناسب به خشک کن نرسد در نتیجه نمی تواند گرمای مناسب برای خشک کردن لباس ها تولید کند و لباس ها خیس می مانند.

تنظیمات نامناسب لباسشویی

چگونگی تنظیمات ماشین لباسشویی در عملکرد صحیح و مورد انتظار ما بسیار موثر می باشد.

برای مثال اگر تنظیمات مربوط به نوع پارچه، زمان شستشو، میزان درجه حرارت و… بدرستی و مطابق لباسی که قصد خشک کردن آن را دارید تنظیم نشده باشند در نتیجه خشک کن بی اثر خواهد بود.

بارگذار بیش از حد لباس داخل لباسشویی

بطور کلی همیشه سعی کنید با توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی خود، داخل مخزن آن لباس قرار دهید، چراکه بارگذاری بیش از حد لباس نه تنها در عملکرد خشک کن لباسشویی بلکه بر سایر قسمت های فرآیند شست و شو تاثیر منفی می گذارد و موجب کاهش کارایی ماشین لباسشویی و نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو نیز می شود.

بارگذار بیش از حد لباس داخل لباسشوییخرابی فیوز حرارتی یا ترموستات

گاهی وجود اشکال در بخش فیوز حرارتی، آتش زنه و یا ترموستات ماشین لباسشویی موجب عدم کارکرد صحیح خشک کن ماشین لباسشویی می شود و رفع مشکل را باید به تکنسین متخصص بسپارید.

از تمام روش هایی که در این مقاله توضیح داده ایم میتوانید برای علت کار نکردن خشک کن لباسشویی سامسونگ ، دوو ، ال جی، حایر ، کنوود ، بوش ، فریجیدر ، هایسس ، تکنو و مدیا بهره ببرید.  با مطالعه این مقاله میتوانید به رفع مشکل کار نکردن خشک کن لباسشویی در برند های مختلف بپردازید.

اشکال در خازن لباسشویی

وجود اشکال در خازن لباسشویی موجب اختلال در عملکرد خشک کن لباسشویی شده و عیب یابی و تعمیر آن باید توسط تعمیرکار حرفه ای صورت گیرد.

البته لازم به ذکر است این مسئله در مورد لباسشویی های بدون ایرواشر صدق می کند.

اشکال در تاخو لباسشویی

بروز مشکل در تاخو لباسشویی از دیگر دلایل کارنکردن خشک کن یا نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو می باشد.

دیگر دلایل کار نکردن خشک کن لباسشویی

علت کار نکردن خشک کن لباسشویی ممکن است دلایل دیگری بجز موارد ذکر شده داشته باشد که در اینجا بطور خلاصه به آن ها اشاره کرده ایم:

  • گرفتگی پمپ آب
  • سوختن پمپ آب
  • قفل شدن شیر برقی  
  • اشکال در زغال های موتور

[/vc_column_text][us_separator type=”short” thick=”2″ color=”custom” bdcolor=”#9179aa”][vc_column_text]

خشک کن لباسشویی ایرواشر

روش کار خشک کن لباسشویی ایرواشر به این صورت است که تمام فرآیند شست و شو را بطور کامل انجام می دهد بدین ترتیب که پس از عملیات شست و شو، خشک کن اولیه فعال شده و با با دور تند لباس ها را آبگیری می کند و بعد از این مرحله ایرواش وارد مدار می شود.

خشک کن لباسشویی ایرواشرنحوه عملکرد لباسشویی ایرواشر

نحوه عملکرد لباسشویی ایرواشر بدین صورت است که ابتدا المنت و فن ایرواش وارد چرخه عملیات شده و با تولید باد گرم لباس ها را خشک می کند بطوری که هیچ نم و رطوبتی روی لباس ها باقی نخواهد ماند و بلافاصله بعد از خروج از ماشین لباسشویی قابل استفاده می باشند.[/vc_column_text][vc_column_text]

رفع مشکل کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی دوو

برای آن که با مشکل کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی دوو مواجه نشوید بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که به صورت دوره ای و سالیانه کار سرویس لباسشویی را انجام دهید.

این کار باعث تمیز شدن پمپ تخلیه لباسشویی میشود و کارایی لباسشویی را افزایش میدهد.

همان طور که اشاره کردیم علت کارنکردن خشک کن ماشین لباسشویی دوو دلایل متعددی دارد. همان طور که میدانید امروزه لباسشویی جز یکی از گران ترین وسایل آشپزخانه به شمار میرود و در صورت خرابی باید هزینه زیادی برای خرید یک لباسشویی جدید کنید. به همین دلیل بهترین کاری که در زمان خراب شدن خشک کن لباسشویی دوو میتوانید انجام دهید تماس با یک تعمیر کار حرفه ای و کار بلد است.

دوو یکی از بهترین برند های لباسشویی است و در صورتی که تعمیرکار آموزش لازم را برای تعمیر آن ندیده باشد میتواند هزینه های بیشتری را برای شما به وجود بیاود و در نهایت عمر مفید لباسشویی شما را کم کند. پس بهتر است با همکاران ما در تهران سرویس کار تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان بهترین و حرفه ای ترین تعمیر کار لباسشویی به محل شما اعزام شود و کار تعمیر لباسشویی شما را با ارزان ترین قیمت انجام دهد.

رفع مشکل کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی دوو

اقدامات اولیه در کار نکردن خشک کن لباسشویی

مهمترین کاری که شما باید به عنوان اقدامات اولیه در کار نکردن خشک کن لباسشویی یا نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو انجام دهید این است که ماشین لباسشویی خود را ریست کنید. ریست کردن ماشین لباسشویی کار چندان دشواری نیست. در قسمت زیر این مراحل را برای شما توضیح داده ایم:

اولین کاری که باید انجام دهید این است که لباسشویی را از پریز برق بکشید و مطمئن باشید که در آن برق جریان ندارد.

در مرحله بعد وقتی حدود ۲ دقیقه گذشت مجدد لباسشویی را به پریز برق وصل کنید.

در حدود ۸ بار و هربار ۱۰ثانیه درب لباسشویی خود را باز و بسته کنید.

با انجام این ۳مرحله کار میتواید برای رفع مشکل کار نکردن خشک کن لباسشویی دوو اقدام کنید و این مشکل را حل کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد میتوانید با کارشناسان تهران سرویس کار تماس بگیرید تا به سرعت و با مناسب ترین قیمت تعمیر ماشین لباسشویی شما را انجام دهند.

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مشکلاتی که مشتریان ما بسیار از آن گله میکنند علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی است و این موضوع معمولا وقتی لباسشویی کارایی خود را در خشک کردن از دست میدهد رخ میدهد. علت آن که دور تند ماشین لباسشویی کار نمیکند دلایل متعددی میتواند داشته باشد که در این مقاله درباره آن ها برای شما به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

گاهی امکان دارد دلیل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی از کار افتادن خازن لباسشویی باشد و در این حالت به احتمال زیاد نیاز است خازن تعویض شود. البته این موضوع باید توسط یک تعمیر کار خبره بررسی شود پس بهتر است از کمک تعمیر کاران تهران سرویس کار بهره مند شوید.

یکی دیگر از دلایل میتواند قطع شدن سیم رابط خازن به قسمت موتور باشد که باید قسمتی که قطعی دارد را برطرف کنید.

از دیگر دلایل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی این است که سیم پیچ دور تند موتور سوخته باشد که باید تعمیر کار ماشین لباسشویی آن را تعویض کند.

گاهی برای حل این مشکل شما باید صفحه پلاتین تایمر را تعویض کنید زیرا ممکن است به دلیل خرابی تایمر دور تند کار نکند.

یکی از دلایلی که خیلی ها به آن توجه نمیکنند این است که کلید حذف دور تند را فعال کرده اند که باید آن را غیر فعال کنند تا دوباره دور تند ماشین لباسشویی کار کند.

علت صدای خشک کن لباسشویی

اگر خشک کن ماشین لباسشویی شما در حین کار کردن سر و صدا میکند در این قسمت از مقاله قصد داریم علت صدای خشک کن لباسشویی دوقلو و سایر مدل ها را برای شما به طور کامل توضیح دهیم.

صدای خشک کن در حین کار کردن دلایل متعددی می تواند داشته باشد که مهمترین آن وجود لباس بیش از ظرفیت لباسشویی می باشد.

هنگامی که لباس ها را برای شستشو داخل ماشین لباسشویی قرار می دهید حتما به ظرفیت لباسشویی دقت داشته باشید و بیش از اندازه یا حتی خیلی کمتر از ظرفیت در آن لباس قرار ندهید.

دقت داشته باشید که حوله حمام تان را بدون لباس های دیگر داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

شستن عروسک و پتو که از پارچه های طبیعی و مصنوعی تولید شده باشند در ماشین لباسشویی باعث ایجاد صدای خشک کن لباسشویی می شوند.

یکی دیگر از دلایل صدای خشک کن لباسشویی دوقلو تراز نبودن محل قرارگیری دستگاه می باشد. دقت داشته باشید که لباسشویی حتما در یک سطح صاف قرار بگیرد.

در صورتی که ماشین لباسشویی روی سطح صافی قرار نداشته باشد پایه های زیر آن نیاز به رگلاژ پیدا می‌کند.

در بعضی از موارد علت صدای خشک کن لباسشویی دوقلو وجود کمربند در دستگاه می باشد و همچنین گاهی دکمه های لباس به قسمت داخلی خشک کن لباسشویی برخورد می‌کند و باعث ایجاد صدا می گردد.

علت صدای خشک کن لباسشوییعلت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن

یکی از دلایل اصلی صدا دادن لباسشویی هنگام خشک کردن لباس ها خراب شدن بلبرینگ های موتور می باشد. اگر بلبرینگ های موتور ماشین لباسشویی آسیب دیده نیاز به تعمیر دارد حتماً از یک تعمیرکار حرفه ای برای تعمیر آن کمک بگیرید.

گاهی امکان دارد بلبرینگ های سه نظام در خشک کن لباسشویی دچار آسیب شده باشند.

دلیل دیگر صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن لباس ها پاره شدن تسمه دستگاه و یا فرسوده شدن آن می باشد.

همچنین گاهی امکان دارد که پمپ تخلیه ماشین لباسشویی آسیب دیده باشد. برای تعمیر و تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی می توانید مقاله ما را در این راستا مطالعه کرده و با آگاهی بیشتر برای تعویض آن اقدام کنید.

دلیل دیگر صدا دادن می‌تواند خرابی شفت آبکش لباسشویی باشد.

عمده ترین دلیل و مهمترین علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن خراب شدن وزنه های مهار کننده دستگاه می باشد. در صورتی که لباسشویی شما هر یک سال یکبار سرویس نشود احتمال بروز این خرابی بسیار بالا می رود.

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی  در هنگام خشک کردن به احتمال زیاد به دلیل اشکال در پمپ تخلیه یا قطعه موتور آن می باشد.

بسیاری از مشتریان ما که با مشکل صدای تق تق ماشین لباسشویی در هنگام خشک کردن مواجه می‌شوند به دلیل خراب شدن پمپ تخلیه می باشد.

برای آنکه مطمئن شوید که خراب شدن پمپ تخلیه علت صدای جیر جیر ماشین لباسشویی در هنگام خشک کردن است یا نه باید قاب جلوی ماشین لباسشویی را از آن جدا کنید و سپس پمپ دستگاه را پیدا نمایید.

وقتی محل قرار گرفتن پمپ ماشین لباسشویی را پیدا کردید ماشین لباسشویی خود را روشن نمایید.

در این لحظه در صورتی که مشکل از پمپ تخلیه دستگاه باشد صدای زیادی از پمپ شنیده خواهد شد.

اگر پمپ شما خراب شده باشد باید آن را جدا کرده و با یک تعمیر کار متخصص تماس بگیرید. تعمیر کاران تهران سرویسکار هدف خود را بر روی تعمیرقطعات گذاشتند تا شما متحمل هزینه زیادی برای تعویض قطعات نشوید.

اما اگر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی از کار افتاده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد ما آن را با قطعات اصلی و اورجینال تعویض خواهیم کرد و شما می توانید از خدمات پس از فروش پمپ تخلیه نیز بهره مند شوید.

علت نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو

یکی دیگر از مشکلات رایج و خشک کن لباسشویی نچرخیدن آن می باشد که بسیاری از مشتریان ما با آن درگیر هستند و در پی پیدا کردن علت نچرخیدن خشک کن لباسشویی میباشند.

علت نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو می تواند دلایل متعددی داشته باشد که به طور کلی می‌توان گفت خرابی و آسیب دیدن قطعات داخلی دستگاه علت اصلی این مشکل است.

به طور جزئی تر می توان گفت دلیل نچرخیدن خشک کن لباسشویی قطعی برق دستگاه و یا خراب شدن موتور لباسشویی می باشد.

به طور کلی باید باشد لباسشویی شما توسط یک فرد متخصص بررسی شود تا علت دقیق نچرخیدن خشک کن لباسشویی بیان گردد.

پیشنهاد ما به شما برای پیشگیری از این مشکلات این است که حتما ماشین لباسشویی خود را از یک برند معتبر خریداری کنید.

همچنین خرید ماشین لباسشویی از نمایندگی معتبر بسیار توصیه می شود زیرا اگر از نمایندگی های معتبر دستگاه خود را خریداری کنید می‌توانید از خدمات پس از فروش و گارانتی آن بهره مند شوید.

از تمام روش هایی که در این مقاله توضیح داده ایم میتوانید برای علت نچرخیدن خشک کن لباسشویی سامسونگ ، دوو ، ال جی، حایر ، کنوود ، بوش ، فریجیدر ، هایسس ، تکنو و مدیا و پاکشوما بهره ببرید.  با مطالعه این مقاله میتوانید به رفع مشکل کار نکردن خشک کن لباسشویی در برند های مختلف بپردازید.

علت نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلوجریان نادرست هوا در خشک کن لباسشویی دوقلو

اگر در خشک کن لباسشویی دوقلو هوا به درستی جریان نیابد روند کارکرده خشک‌کن با اختلال روبرو می شود و در نتیجه گرمایی که برای خشک کردن لباسها لازم است تولید نمی شود و لباس ها به صورت کامل خشک نمیشوند.

تنظیمات نادرست خشک کن لباسشویی

وقتی لباسشویی خود را خریداری میکنید حتما باید توسط یک فرد متخصص نصب گردد و تنظیمات اصلی آن انجام شود. یکی از دلایل نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو به هم ریختن تنظیمات آن می باشد.

در زمان نصب ماشین لباسشویی باید طبق استاندارد ها و مطابق با دفترچه راهنمای آن اقدام به تنظیم خشک کن کنید. پس اگر تنظیمات خشک کن ماشین لباسشویی به هم ریخته باشد میتواند دلیل نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو گردد.

وجود لباس بیش از ظرفیت لباسشویی

همه ماشین های لباسشویی ظرفیت خاص خود را دارند و شما نباید کمتر از آن و یا بیشتر از ظرفیت مجاز در آن لباس قرار دهید.

در صورتی که بیش از حد در ماشین لباسشویی لباس قرار دهید راندمان دستگاه پایین آمده و احتمال دارد که خشک کن لباسشویی نچرخد.ن

کته دیگری که بسیاری از مردم به آن بی‌توجهی می‌کنند این است که هرگز کمتر از ظرفیت استاندارد ماشین لباسشویی در آن لباس برای شستشو قرار ندهید زیرا این امر نیز می‌تواند باعث نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو گردد.

خرابی ترموستات یا فیوز حرارتی خشک کن لباسشویی

از دیگر دلایل نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو می‌توان به خراب شدن ترموستات یا فیوز حرارتی دستگاه اشاره کرد. برای بررسی ترموستات و فیوز حرارتی حتماً از یک تعمیر کار متخصص کمک بگیرید و به تنهایی آن را بررسی نکنید زیرا احتمال دارد خطرات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

خرابی خازن لباسشویی دوقلو

از دیگر دلایلی که منجر به نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو می‌شود وجود اشکال در خازن می باشد. معمولا این مشکل برای لباسشویی هایی که ایرواش ندارند بسیار دیده می شود.

برد الکترونیکی خشک کن ماشین لباسشویی

در صورتی که بعد الکترونیکی خشک کن ماشین لباسشویی فرمان اشتباهی را به قطعه موتور ارسال کند مشکل نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو به وجود می آید.

دلایلی که باعث می شود برد الکترونیکی کد اشتباهی را ارسال کنند وجود بار اضافی و یا کم در ماشین لباسشویی ، اشکال فنی در برد الکترونیکی و ایجاد خرابی در سنسور های تعبیه شده ماشین لباسشویی می باشد.

برای رفع این مشکل شما باید ابتدا ماشین لباسشویی خود را از برق قطع کنید و برای دو دقیقه منتظر بمانید. سپس مجدداً لباسشویی خود را به برق وصل نمایید.

در این مرحله شما باید برای تعداد ۶ مرتبه و در زمان ۱۲ ثانیه درب لباسشویی را باز و بسته نمایید.به این ترتیب فرمان ریست به سایر قطعات ماشین لباسشویی ارسال میشود.

این یکی از تکنیک هایی است که بسیاری از تعمیرکاران ماشین لباسشویی از آن استفاده می‌کنند و در ۶۰ درصد موارد پاسخ مثبت دریافت می کنند.

زمانی که ماشین لباسشویی به طور کامل ری استارت شد‌ آن را برای مدت کوتاه بدون لباس روشن نمایید. به این ترتیب مشکل نچرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو اگر از برد الکترونیکی باشد به راحتی برطرف می گردد.

خرابی میکروسوئیچ درب لباسشویی

از دیگر دلایل نچرخیدن خشک کن ماشین لباسشویی آسیب دیدن میکروسوئیچ در قسمت درب میباشد.

اگر این قطعه خراب شده باشد ماشین لباسشویی شروع به چرخش نمیکند. محل قرارگیری این قطعه در نزدیکی قسمت آب درب لباسشویی می باشد.

اگر قصد دارید میکروسوئیچ درب لباسشویی را خارج کنید میتوانید از دفترچه راهنما کمک بگیرید و در نظر داشته باشید که حتماً لباسشویی را از برق در آورده باشید.

دلیل کند چرخیدن خشک کن لباسشویی

گاهی امکان دارد که خشک کن لباسشویی شما بچرخد اما سرعت لازم را نداشته باشد و به این ترتیب کارایی خشک کن کاهش یافته باشد. علت کند چرخیدن خشک کن لباسشویی می تواند به خاطر شل شدن تسمه دستگاه باشد. برای رفع این مشکل تسمه لباسشویی را بررسی کرده و آن را در جای خود محکم قرار دهید.

دلیل دیگر کند چرخیدن خشک کن لباسشویی دوقلو آسیب دیدن خازن لباسشویی می باشد. در صورتی که خازن خراب شده باشد لباسشویی در هنگام کار کردن یک تکان میخورد ولی دیگر نمی چرخد. در صورتی که با این حالت مواجه شدید یعنی خازن لباسشویی ضعیف شده و به همین دلیل خشک کن به آرامی میچرخد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

مقالات مرتبط

[/vc_column_text][us_separator type=”short” thick=”2″ color=”custom” bdcolor=”#9179aa”][vc_column_text]عیب یابی ماشین لباسشویی

علت نچرخیدن لگن لباسشویی

معانی کلمات روی لباسشویی

خطاهای لباسشویی اسنوا[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

 

[popup_1 link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%86%DA%86%D8%B1%D8%AE%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D9%84%DA%AF%D9%86-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C/” img=”https://www.tehran-servicekar.com/wp-content/uploads/2020/11/washing-machine-82.jpg”]

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

یک پاسخ

  1. در مرحله ی آخر لباسشویی با دور تند لباسها خیس باقی میماند.باید دوباره تایمر را چرخانده و روی خشککن قراردهم.بعضی وقتا اصلا خشک کن کارنمیکنه وبعضی وقتا کار میکنه.اگه عمل نکنه باید تایمررو بچرخونم ودوباره روی خشککن قراربدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی