عیب یابی خازن کولرگازی

تست خازن کولر, تست خازن کولر گازی, چرا کولر گازی باد گرم میزند, خرابی خازن کولر گازی, خرابی کولر گازی, دمای کارکرد کولر گازی, روش تست خازن کولر گازی, سوختن خازن کولر گازی, علت سوختن خازن کولر گازی, عیب یابی کولر گازی, گرمایش کولر گازی, مشکلات کولر گازی, نحوه تست خازن کولر

فهرست مطالب

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اینکه چرا خازن کولرگازی مدام معیوب می‌شود، دلایل بسیاری زیادی دارد. از دلایل معیوب شدن خازن کولرگازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دمای کارکرد کولرگازی
  • جریان
  • ولتاژ ورودی به کولرگازی
  • عمر (ساعت کارکرد)

هرچند در مقاله زیر دلایل از کار افتادن خازن کولرگازی را ذکر خواهیم کرد تا خودتان بتوانید بعضی تعمیرات کولر گازی را انجام دهید. اما فراموش نکنید که آموزش های موجود در این وب سایت شما را از یک متخصص تعمیر و سرویس کولرگازی بی نیاز نمی کند. برای نصب و جابجایی کولرگازی، سرویس، تعمیر و شارژ گاز کولرگازی با ما تماس بگیرید.

دمای کارکرد کولرگازی

اصولاً تمام قطعات الکتریکی و مکانیکی در انواع کولر گازی های برای شرایطی خاص طراحی شده‌اند. قطعات با قرارگیری در شرایط بهینه به بهترین شکل کار خواهند کرد و در شرایط غیر بهینه دچار عیب خواهند شد. خازن کولرگازی نیز از این قضیه مستثنا نیست. تجاوز از محدوده دمایی که خازن برای کارکرد در آن محدوده طراحی شده است طول عمر آن را کاهش می‌دهد. در حالت کلی، طول عمر خازن موتورهایی که در محیط‌های داغ کار می‌کنند و یا در محیط‌های با تهویه کم مورد استفاده قرار می‌گیرند به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. بر همین اساس خنک‌سازی موتور و خازن می‌تواند طول عمر خازن را افزایش دهد.

افزایش جریان

همان‌طور که گفته شد خرابی موتور باعث اضافه‌بار خازن می‌شود. این مورد معمولاً به ندرت رخ می‌دهد. در حالتی که موتور به صورت جزئی و یا کلی در سیم پیچ‌ها دچار آسیب شود یا موتور متحمل اضافه‌بار گردد جریان افزایش یافته که این هم به صورت قابل توجهی بر عمر خازن تأثیر می‌گذارد.

ولتاژ ورودی به کولرگازی

این عامل خود به تنهایی در کاهش طول عمر خازن اثر قابل توجهی دارد. ولتاژ روی خازن دائم کار نباید از ولتاژ نامی درج‌شده بر روی آن تجاوز کند. به طور کلی کاهش ولتاژ باعث افزایش شدت جریان (آمپر) می‌شود و طبیعتاً افزایش شدت جریان آمپر کولرگازی باعث افزایش دما خواهد شد. برای مثال اگر اجازه دهیم خازنی با مقدار نامی ۴۴۰ ولت در ۴۵۰ ولت کار کند ممکن است عمر خازن تا ۲۰% کاهش یابد. در ۴۶۰ ولت عمر خازن ۵۰% و در ۴۷۰ ولت ۷۵% طول عمر خازن کاهش می‌یابد؛ و این امر به همین منوال ادامه خواهد داشت تا خازن کولرگازی از کار بیفتد. توجه کنید که  با کارکرد خازن در ولتاژی کمتر از ولتاژ نامی آن می‌توان طول عمر خازن را افزایش داد.

عمر (ساعت کارکرد)

عوامل مختلفی می‌توانند عمر خازن کولرگازی را کاهش و یا افزایش دهند اما نباید فراموش کرد که همه خازن‌ها برای عمر مشخصی طراحی شده‌اند. بنابراین فراموش نکنی که اگر عمر خازن افزایش یابد از داخل عملکرد آن کاهش خواهد داشت، و به مرور ظرفیت خازنی خود را از دست می‌دهد.

در تصویر زیر نمونه‌ای از یک خازن معیوب نمایش داده ‌شده است. همین‌طور که مشاهده می‌کنید سطح بالایی خازن کاملاً بادکرده در صورتی که خازن سالم دارای سطحی صاف می‌باشد.

تست خازن کولرگازی،خازن معیوبکولرگازی، کولر اسپلیت سامسونگ، ال جی، تعویض خازن کولر اسپلیت[/vc_column_text][vc_column_text]

گروه فنی تهران سرویس کار. بهترین تعمیرگاه کولرگازی در غرب تهران. برای نصب و جابجایی، سرویس، تعمیر و شارژ گاز کولرگازی با ما تماس بگیرید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی