عیب یابی و تعویض کمپرسور کولرگازی

روش کار کمپرسور اسکرال دانفوس

فهرست مطالب

عیب یابی و تعویض کمپرسورهای معیوب در سیستمهای تبرید به نسبت ساده و روان است. با وجود آنکه پیدا کردن علت اینکه چرا کمپرسور اصلی از کارافتاده است کار چندان ساده‌ای نیست، ولی دست‌یابی به پاسخ این سؤال از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه تعویض یک کمپرسور معیوب بدون پیدا کردن علت خرابی می‌تواند منجر به خرابی کمپرسور بعدی نیز بشود. علاوه بر آن تعویض مکرر کمپرسورهای معیوب هم برای سرویس کار کولر گازی  و هم برای مشتری چندان اقتصادی و خوشایند نیست و می‌تواند باعث تخریب وجهه حرفه‌ای سرویس‌کار کولرگازی نزد مشتری شود.

تشخیص علت خرابی کمپرسور

عمدتاً با یک‌بار بازدید از کمپرسور معیوب به سختی می‌توان به علت خرابی آن پی برد. بنابراین تعمیر کار کولر گازی  بایستی پس از تعویض کمپرسور معیوب ، وقت زیادی را صرف پیدا کردن علت خرابی کمپرسور اولیه نماید. به طور معمول در مرحله بررسی دقیق کمپرسور معیوب، تعمیرکار کولر گازی قادر خواهد بود تا علت خرابی را تشخیص دهد

هرچند در این آموزش به عیب یابی و تعمیر کمپرسور کولرگازی پرداخته‌شده است، اما پیشنهاد ما برای دریافت تمام خدمات مربوط به کولرگازی، تماس با گروه فنی تهران سرویس کار است. ما تمام خدمات شارژ گاز کولرگازی، نصب و جابجایی،  تعمیر و سرویس کولر گازی را در محل انجام خواهیم داد.

برخی از دلایل متداول خرابی کمپرسور کولرگازی عبارتند از:

  • بازگشت مایع به کمپرسور
  • دمای بالای گاز برگشتی
  • دمای دهش بالا
  • اعمال ولتاژ نامناسب

اکثر موارد فوق را می‌توان به‌محض شروع به کار کمپرسور تشخیص داد. بااین‌وجود مواقعی پیش می‌آید که علت خرابی کمپرسور در همان مراحل اولیه راه‌اندازی به‌راحتی قابل‌تشخیص نیست. در چنین مواردی تعمیرکار کولرگازی بایستی عملکرد سیستم را برای یک دوره زمانی مشخص تحت نظر بگیرد و در این دوره زمانی به دنبال منشأ مشکل بگردد. چراکه بعضی از مشکلات تنها زمانی خود را نشان می‌دهند که سیستم برای مدتی کار کند که از آن جمله می‌توان مشکلات به وجود آمده پیش و یا بعد از چرخه برفک‌زدایی یا برفک زدن کویل اپراتور اشاره نمود.

با گروه فنی تهران سرویس‌کار بهترین تعمیرکار کولرگازی در غرب تهران تماس بگیرید.

نحوه تشخیص خرابی

یکی دیگر از روش‌های کارآمدی که می‌تواند برای عیب یابی کمپرسورها مورد استفاده قرار گیرد باز کردن قطعات کمپرسور معیوب و بررسی صفحات شیرها، پیستون‌ها، میل‌لنگ، سطوح یاتاقان‌ها و سیم‌پیچی ها می‌باشد. این اقدام می‌تواند کمک شایانی به تشخیص علت خرابی کمپرسور کولرگازی اولیه نماید. لازم به ذکر است که این روش یکی از مراحل وقت‌گیر است و مستلزم تلاش فراوان و صرف وقت زیادی است.

یکی دیگر از اقداماتی که می‌تواند کمک شایانی به تعمیرکار کولرگازی نماید، صحبت کردن با مشتری و کسب اطلاع درباره سابقه عملکرد سیستم است. بدین ترتیب تعمیرکار کولرگازی مطلع می‌شود که آیا پیش از این نیز کمپرسور تعویض شده و آیا هیچ اقدام دیگری در سیستم انجام‌شده است یا خیر. آگاهی از مطالب یادشده می‌تواند تکنسین را در دستیابی به پاسخ کمک نماید.

جلوگیری از خرابی مکرر کمپرسور یکی از الزاماتی است که هر تعمیرکار یا سرویس‌کار کولر گازی بایستی به دنبال عملی شدن آن باشد. این شیوه علاوه بر حفظ منافع مالی سرویس‌کار کولر گازی، موجب ارتقای وجهه حرفه‌ای وی نزد مشتری نیز می‌گردد. پیدا کردن و رفع علت خرابی یک کولرگازی نه‌تنها برای مشتری خوشایند و دلپذیر است بلکه منافع مالی و سود مناسبی را نیز عاید سرویس‌کار خواهد نمود.

سه نوع کمپرسور کولرگازی

سه نوع کمپرسور کولرگازی
1: کمپرسور اسکرال، ۲: کمپرسور پیستونی، ۳: کمپرسور اسکرو

 

برای شارژ گاز کولرگازی، نصب و جابجایی،  تعمیر و سرویس کولر گازی با بهترین تعمیرکار کولرگازی در غرب تهران تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی