چطورکولر گازی خود را قبل از تماس با سرویس کار کولر گازی چک کنید؟

سرویس-کار-کولر-گازی-در-غرب-تهران

فهرست مطالب

ممکن است که برای شما هم پیش آمده باشد که کولرگازی شما درگرم ترین روز سال از کار بیفتد. همانطور که می دانید سرویس کردن آن هزینه ی بالایی خواهد داشت و احتمالا تا امدن یک سرویس کار کولر گازی شما از گرما خواهید پخت. بنابراین برای افزایش اطلاعات شما مشتریان عزیز بر آن شدیدم تا مقداری اطلاعات در موزد سرویس کولرگازی در اختیار شما قرار دهیم. فراموش نکنید که نصب، سرویس و تعمیر کولرگازی نیاز به تخصص دارد. شما هم اگر واقعا دوست دارید کار سرویس کولر گازی را به تنهایی انجام دهید باید آموزش های لازم را بگذرانید

به سرویس کار کولر گازی نیازی نیست

با انجام مراحل زیر هم در هزینه و هم  در وقت صرفه جویی خواهید کرد. البته با کمک این مراحل در شرایطی که کولرگازی شما دچار نقص شود گرمای محیط کمتر شما را می آزرد. و احتمالا نیازی به تماس با سرویس کار کولر گازی نداشته باشید.

مثل یک سرویس کار کولر گازی فکر کنید

عیب-یابی-کولر-گازی-در-تهران

روش اول: عیب یابی کولر گازی

مشکل را بررسی کنید

آیا کولرگازی کار نمی کند؟ ایا به اندازه کافی فضای اطراف راخنک نمیکند؟ یا فقط هوای گرم رادراطراف خود میدمد؟

کندانسور-کولر-گازی-کار-نمی-کند

اگر کولر گازی کار نمی کند

احتمالا کندانسور (در پنل خارجی کولر گازی) یا پنل دیواری  (متصل به پنل داخلی ) دچار مشکل شده اند. مطمئن شوید که دوشاخه  به پریز متصل باشد. هرچند این مورد ممکن است بدیهی باشد اما به هرحال در برخی موارد همین مسئله علت اصلی کارنکردن دستگاه تهویه است. حتما در ابتدا این مورد را چک کنید. دربعضی موارد ممکن است ضربه ناگهانی توسط هرچیز و هرکس مانند کودکان یا حیوانات و… باعث درامدن دوشاخه از پریز برق شود.

در مرحله بعدی قطعی مدار و فیوزها را بررسی کنید. مدارها به ویژه در خانه های قدیمی، به آسانی بارگزاری می شوند. اطمینان حاصل کنید که آنها در محل درست خود قرارگرفته، روشن هستند و به درستی عمل می کنند. مخصوصا اگر کولرگازی یک مدار مشترک  با لوازم خانگی مانند: اتو، یخچال و مایکروویو داشته باشد.

ترموستات (تنظیم کننده دما) را نیز بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که ترموستات بدرستی در دمای مورد نظر تنظیم شده است و کار میکند. همانند دوشاخه ای که در بالا توضیح داده شد، گاهی اوقات تنظیمات دما هم ممکن است به طور کاملا تصادفی تغییرکند. یعنی کولر گازی شما هیچ مشکلی نداشته و نیاز به تماس با سرویس کار کولر گازی نیست. فقط احتمالا دمای کولرگازی بطور درست تنظیم نشده است.

تسمه-فن-کولر-گازی

تسمه فن کولر گازی را بررسی کنید

شلی تسمه فن، آسیب دیدگی و یا پاره گی آن را  بررسی کنید. این موارد باعث کاهش عملکرد کولرگازی میشوند. درصورت مشاهده هر یک از موارد ذکر شده، تسمه فن کولر را تعمیر و یا تعویض نمایید. قبل از این کار اجازه دهید که یخ ها قبل از راه اندازی مجدد AC، اب شوند. برای تعمیر هر قسمت از کولر گازی خود حتما با تعمیرکار کولرگازی تهران سرویس کار تماس بگیرید.

فن-کویل-کولر-گازی-کرج

کویل ها و فیلتر کولر گازی را بررسی نمایید.

گرد وغبار باقی مانده را تمیزکرده و اطمینان حاصل کنید که قبل از راه اندازی مجدد، یخ ها ذوب شده باشند.

 

سرویس-کار-کولر-گازی-در-تجریش

با سرویس کار کولر گازی تماس بگیرید.

اگر پس از بررسی دوشاخه و کندانسور، چک کردن تسمه فن، تمیز کردن گرد و خاک و بررسی ترموستات مشکل شما حل نشد وقت این است که با یک سرویس کار کولرگازی تماس بگیرید.

روش دوم: تعمیرات پیشگیرانه

شتشوی-کویل-کندانسور-کولر-گازی-در-سعادت-آباد

شتشوی کویل کندانسور

کویل های کندانسور را درصورت نیاز و یا  یکبار در هر فصل بشویید. برای اینکار کولر را خاموش کرده و با یک شیلنگ کویل ها را به روش بالا وپایین ازطریق اسپری اب بشویید. کاملا از نزدیک بودن کندانسور به هواکش خشک کن و اینکه ایا درهمسایگی کولر گازی شما درخت پنبه وجود دارد یا نه، مطمئن شوید. زیرا این دو مورد قاتل یا مخرب دستگاه تهویه هستند.

تعویض-فیلتر-های-کولر-گازی

به طور مرتب فیلترها را تمیز یا تعویض نمایید.

این راهکارساده، کارایی  وعم رتجهیزات کولر گازی را به شدت افزایش میدهد. یکی از نشانه های خوب برای اینکه بدانید ایا فیلتر شما نیاز به تعویض دارد یا نه اینست که در داخل و اطراف پنل های کولر گازی یخ به درستی شکل بگیرد.

بررسی این مورد ممکن است به دلیل بسته بودن محفظه کولرگازی دشوار باشد. اما با لمس فلز خارجی به راحتی میتوانید دمای سرد داخل را احساس کنید. شما همچنین میتوانید یخ را درطول لوله بزرگی که به خارج کولرگازی راه دارد مشاهده نمایید.

اگر شاهد یخ زدگی داخل کولرگازی یا روی لوله های آن بودید، احتمالا  فیلتر هوای شما شدیدا کثیف و جریان هوای طبیعی محدودشده است. این یخ زدگی حاصل جریان نداشتن هوای گرم در بخش خنک کننده کولر گازی است.

برای دریافت خدمات نصب و جابجایی کولرگازی، شارژ گاز کولر گازی، سرویس کولر گازی و تعمیر کولر گازی با تهران سرویس کار تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

سرویس و تعمیر کولر گازی پرتابل

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی