تعمیر موتور شیر سه راهه پکیج دیواری

تعمیر موتور شیر سه راهه پکیج دیواری

فهرست مطالب

در بخش زیر ما یک ویدئوی آموزشی را درج کرده ایم که در آن نحوه تعمیر شیر سه راهه پکیج دیواری توسط تکنسین شرکت تعمیرات لوازم خانگی تهران سرویسکار توضیح داده شده است.

پس از مشاهده ویدئوی آموزشی تعمیرات شیر سه راهه پکیج دیواری در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر داشتتید می توانید به صفحه تعمیر پکیج شبانه روزی مراجعه نمایید و در این صفحه به صورت آنلاین از مشاوره تخصصی بهترین تعمیرکاران پکیج دیواری استفاده نمایید.

تعمیرات موتور شیر سه راهه پکیج دیواری

توضیحات فنی:

توضیحات فنی تعمیر موتور شیر سه راهه پکیج دیواری

طی این آموزش هدف آشنایی شما با عملکرد موتور شیر سه راهه پکیج می باشد، شیر سه راهه یکی از قطعات مهم و ضروری در پکیج های دیواری است که در زمان سرویس سالیانه پکیج حتما باید توسط سرویسکار این قطعه بررسی شود، چرا که نقش مهمی در عملکرد فنی پکیج دیواری دارد که در بخش زیر شما با جزییات آن بیشتر آشنا می شوید.

معرفی موتور شیر سه طرفه پکیج

قطعه ای که مشاهده می کنید، موتور شیر سه طرفه پکیج می باشد، بعد از وارد شدن نیروی برق به دستگاه، و همزمان با باز کردن آب گرم مصرفی، میله شاسی داخل موتور عمل کرده و دریچه شوفاژ را توسط اورنگ می بندد.

لازم به ذکر است که این قطعه در انواع مدل های پکیج متفاوت می باشد، کار اصلی شیر سه راهه پکیج باز و بسته کردن مسیر آب گرم پکیج و شوفاژ است، برای حل مشکل گرم نشدن آب مصرفی پکیج می توانید ادامه مطلب را دنبال نمایید.

شیر سه راهه از قسمت اساسی به نام موتور شیر سه راهه، سوپاپ و بلوک ساخته شده است، به طور کلی می توان گفت که مقاومت موتور شیر سه طرفه در حدود ۵/۹ کیلو اهم است و مدت زمانی که طول می کشد تا آب گرم را به مسیر گرمایش ارسال کند در حدود ۵/۶ ثانیه است.

تست خرابی شیر سه راهه پکیج

برای آن که متوجه شوید که شیر سه راهه پکیج به درستی کا میکند یا خیر باید تست خرابی شیر سه راهه را انجام دهید تا متوجه سلامت شیر سه راهه شوید.

ابتدا باید سر فیش ها را باز کنید، در مرحله بعد سیم میانی را به همراه یکی از سیم ههای جانبی به برق شهری وصل کنید.

در این مرحله در حالتی که موتور روشن شود و با دیواره ها محور موازی تشکیل دهد میتوان گفت که موتور شییر سه راهه سالم است.

اگر برق از سیم جانبی عبور کرد و جریان برق را به سیم جانبی دیگر رساند در این حالت باید محور به جای قبلی خود به سمت داخل برگردد، در صورتی که این اتفاق نیفتاد موتور شیر سه راهه خراب است.

نحوه عملکرد شاسی داخلی موتور شیر سه راهه پکیج

در این فیلم آموزشی، ۳ نوع از این قطعه را مشاهده می کنید که مربوط به پکیج های ایران رادیاتور مدلF، پکیج ایساتیس، می باشد، آخرین قطعه نیز به تمام مدل های فرولی، باکسی و مرکوری نیز قابل اتصال است. 

این قطعه به موتور شیر سه راهه وصل شده و از داخل توسط شاسی قفل می شود، و با حرکت شاسی دریچه شوفاژ بسته شده و آب گرم باز می شود، مجددا وقتی آب گرم بسته می شود شاسی به حالت اول بازگشته و روی شوفاژ سوییچ می کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج