شارژ گاز کولر گازی

شارژ گاز کولر گازی

فهرست مطالب

کولر گازی نیاز به شارژ منظم سالیانه دارد، اگر شارژ گاز کولر گازی انجام نشود، کمپرسور کولر گازی مجبور است یکسره کار کند تا دمای اتاق را که توسط ترموستات کولر گازی اندازه گیری می شود به درجه دلخواه برساند.

این فشار وارده به موتور کولر گازی باعث می شود کولر گازی بعد از مدتی با خرابی قطعات مواجه شده و از کار بیافتد، بنابراین شارژ گاز کولر گازی بسیار اهمیت دارد و باید حتما همراه با سرویس سالیانه کولر گازی، تنظیمات گاز کولر گازی نیز انجام شود. 

شرکت تعمیرات و سرویس کولرگازی در تهران و کرج شارژ گاز کولرگازی را با قیمت مناسب و با گارانتی معتبر برای شما انجام می دهد، جهت برقراری ارتباط با تعمیرکار سیار کولرگازی شما می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در همین وب سایت از جمله شماره های 09129529351 و 02122369713 تماس حاصل فرمایید تا تکنسین های شارژ گاز کولر در کمتر از دو ساعت به محل اعزام شوند.

شارژ-گاز-کولر-گازی-در-تهران
شارژ-گاز-کولر-گازی-در-تهران

شارژ گاز کولر گازی در تهران

قبل از هر توضیحی باید بدانید که شارژ گاز کولرگازی یک کار بسیار تخصصی بوده و به تجربه و تخصص تعمیرکار مجاز کولرگازی نیاز دارد، تقریبا بیشتر دستگاه‌ های تهویه مطبوع برای انجام عمل تهویه و خنک کردن محیط از گاز های فریونی مانند R22-R410A-R407A استفاده می‌کنند که کمبود یا نبود آن در این سیستم ها  تمامی سیکل تبرید را مختل کرده و با مشکل جدی مواجه می‌ کند.

از آنجا که کولر گازی های اسپلیت دارای نوع اتصالات مهره ای می باشند، به تدریج شارژ گاز کولر تخلیه می گردد، شاید بپرسید از کجا باید فهمید گاز کولر کاهش یافته است؟ از نشانه های تخلیه شدن شارژ گاز کولرگازی این است که دستگاه باد گرم تولید می کند و در این شرایط می بایست با مرکز تعمیر کولر گازی تماس بگیرید، تهران سرویسکار آماده ارائه خدمات شارژ گاز کولرگازی در تمامی مناطق تهران می باشد.

قیمت گاز کولر گازی

کولر های گازی از دو نوع گاز مختلف r22 و r410 استفاده می کنند، این دو نوع گاز در برندهای مختلف در بازار موجود می باشند.

گاز r410 نسبت به گاز r22 مزایا و کاربرد بیشتری دارد و بهتر می تواند عملکرد خنک کنندگی از خود نشان دهد و باعث می شود موتور کولر گازی بهتر کار کند.

قیمت گاز کولرگازی به نوع آن و برند آن بستگی دارد، در بخش بعدی هزینه گاز کولر گازی را به همراه خصوصیات آنها به طور مختصر شرح می دهیم.

ضمنا برای استفاده از خدمات لوله کشی کولر گازی و کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به لینک لوله کشی کولر گازی مراجعه کنید.

قیمت گاز کولر گازی r22

گاز r22 یا کلرودیفلورومتان گازی بی رنگ است که به عنوان گاز مبرد یا سرد کننده در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

این گاز هر چند در حال آسیب به محیط زیست و لایه ازون است اما به صورت گسترده در کشورهای صنعتی به کار گرفته می شود.

گاز r22 به دلیل اینکه ارزان است بیشتر در کشورهای جهان سوم مورد استفاده شده و یکی از کاربرد های این گاز در کولر گازی به عنوان گاز مبرد است، هر چند توصیه می شود به جای این گاز از گاز r410 استفاده کنید، قیمت گاز کولر گازی r22 نسبت به گاز r410 بسیار ارزان تر است و اگر شما می خواهید که قیمت شارژ گاز کولر گازی برای شما ارزان تر محاسبه شود بهتر است که از گاز R22 استفاده نمایید.

فشار-گاز-R22
فشار-گاز-R22

میزان فشار گاز کولر گازی r22

هنگامی که برای اولین بار سیستم کولر گازی را نصب می کنید، یونیت خارجی دارای گاز سرد کننده است و باید هواگیری انجام شود.

تست فشار گاز r22 با استفاده از گیج فشار نرمال اندازه گیری می شود و میزان فشار گاز کولر گازی r22 باید عددی بین 55 تا 70 باشد.

میزان شارژ گاز به ازای هر متر لوله کشی اضافه کولر گازی باید با توجه به ظرفیت و نوع هر دستگاه مد نظر قرار بگیرد، شارژ گاز r22 بر خلاف شارژ گاز r410 به صورت گاز می باشد و کپسول باید در فرایند شارژ به صورت سر و ته قرار بگیرد. 

قیمت شارژ گاز کولر گازی r410

گاز R410 کاربرد خانگی داشته و به عنوان گاز مبرد در دستگاه های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از انواع گاز مبرد که در صنایع  به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد r410a است که در شارژ گاز کولر گازی نیز مورد استفاده می باشد.

برندهای مختلفی از این نوع گاز در بازار موجود است که تولید کشورهای انگلیس، آمریکا، بلژیک و چین می باشند و با توجه به کیفیتی که دارند قیمت های مختلفی دارند. این نوع گاز نسبت به گاز r22 دارای مزایای مختلفی می باشد.

از این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاصیت سرد کنندگی بیشتر
  • تخریب کمتر لایه ازن 
  • شارژ کمتر در مقایسه با گاز r22
  • نقطه جوش پایین تر نسبت به گاز r22

قیمت گاز کولر گازی r410 در سال جدید با توجه به برند قیمت های متفاوتی دارد و کپسول های گاز r410 عددی بین 4 تا 7 میلیون تومان را در بازار دارد.

R410-میزان-فشار-گازی-کولر-گازی
R410-میزان-فشار-گازی-کولر-گازی

میزان فشار گاز کولر گازی r410

گاز r410a که در بازار ایران موجود می باشد، فشار گاز کولر گازی با استفاده از گیج فشار نرمال انجام می شود و میزان فشار گاز کولر گازی r410 عددی بین 120 تا 135 می باشد.

این فشار باید حتما همیشه حفظ شود تا کولر گازی بهترین عملکرد را داشته باشد، عملکرد کولر گازی به شدت به فشار گاز بسته است زیرا گاز داخل کولر گازی نقش تعیین کننده را در حذب گرمای محیط و انتقال به بیرون از محیط بر عهده دارد. 

اجرت شارژ گاز کولر گازی

شارژ گاز کولرگازی باید به صورت مرتب و هر سال حداقل یکبار انجام شود، شارژ گاز کولر کاری تخصصی می باشد که باید حتما توسط یک کارشناس انجام شود و فشار گاز کولر گازی در نهایت به صورت دقیق سنجیده شود.

اجرت شارژ گاز کولرگازی به عوامل مختلفی نظیر ظرفیت کولر گازی، فاصله یونیت خارجی و یونیت داخلی و میزان گاز مورد نیاز برای شارژ گاز کولر گازی وابسته است.

متخصصان تهران سرویسکار در کمترین زمان خود را به شما می رسانند و شارژ گاز کولر گازی را با بیشترین کیفیت به انجام می رسانند. 

قیمت-شارژ-گاز-کولر-گازی
قیمت-شارژ-گاز-کولر-گازی

هزینه شارژ گاز کولر گازی ۱۴۰۲

معمولا پس از تمام شدن شارژ گاز کولر برای شارژ مجدد آن اولین چیزی که به ذهن می‌رسد قیمت شارژ گاز کولر گازی است تا بفهمید که کدام شرکت کولر گازی شما را با قیمت پایین تری شارژ می کند.

قیمت شارژ گاز کولرگازی به نوع گاز مصرفی و حجم مورد استفاده بستگی دارد، برای مثال قیمت شارژ گاز R22 از گازR410 بیشتر می‌باشد.

به طور میانگین قیمت شارژ گاز کولر گازی در مجموعه تهران سرویس کار از ۹۰ هزار تومان تا ۱۳۰ هزار تومان متغیر می باشد، تعیین حجم گاز مورد نیاز باید توسط فرد متخصص و با تجربه در این زمینه مشخص شود، البته در شما اگر سرویس کولر گازی را به موقع و سر وقت انجام دهید، شارژ گاز کولر در طول سال تمام نمی شود و قطعات کولر گازی نیز آسیب نمی بیند.

نشت یابی کولر گازی

اولین مرحله برای اقدام به شارژ کولرگازی نشتی یابی کولر گازی است، روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که اگر این کار به درستی انجام نگیرد امکان آسیب به کولر گازی وجود دارد، در این قسمت به توضیح روش های نشتی یابی کولر گازی برای انجام صحیح شارژ گاز کولر می پردازیم.

معمولا در سیکل تبرید محل اتصالات دچار نشت می شود، در این حالت محل نشت چرب خواهد شد زیرا همراه با مبرد کولر گازی، روغن نیز خارج می گردد.

گاهی اوقات نشتی ها بر اثر پوسیدگی یا ضربه در طول مسیر مبرد نیز ایجاد می شوند، روش های تست نشتی کولر گازی شامل موارد زیر است:

  • استفاده از محلول کف صابون
  • مشعل هالید
  • نشت یابی  الکترونیکی
  • نشت یابی کولرگازی با اشعه ماوراء بنفش
شارژ-گاز-کولر-گازی-در-غرب-تهران
شارژ-گاز-کولر-گازی-در-غرب-تهران

شارژ کولر گازی در غرب تهران

بعد از وکیوم کامل کولر گازی نوبت به شارژ گاز کولرگازی می رسد، باید توجه داشت که هر کولر گازی بعد از اتمام مراحل سرویس باید به اندازه کافی از گاز مبرد پر شود تا باعث ایجاد سرما در کابین مربوطه گردد.

پیشنهاد ما برای استفاده هرچه بهتر از کولرگازی و شارژ گاز گولرگازی در غرب تهران، تماس با تعمیرکار کولر گازی تهران سرویس کار است.

متخصصان ما بعد از تماس شما در کمترین زمان خود را به شما می رسانند تا خدمات شارژ گاز کولرگازی را به روش اصولی و با هزینه مناسب به شما ارائه دهند. 

شارژ کولر گازی در شرق تهران

شارژ گاز کولرگازی در شرق تهران توسط متخصصان تهران سرویسکار با رعایت تمام اصول انجام می شود، شارژ گاز کولر باید با استفاده از دستگاه های دقیق و گیج های مخصوص صورت بگیرد تا فشار گاز دستگاه دقیقا همان مقداری باشد به صورت استاندارد دستگاه به آن احتیاج دارد.

فشار گاز نباید کمتر و یا حتی بیشتر از حد تعیین شده باشد، با اولین تماس با مجموعه تهران سرویس کار متخصصان ما در کمترین زمان خود را به محل می رسانند و شارژ گاز کولر شما را با بیشترین دقت به انجام می رسانند. 

شارژ کولر گازی

نحوه شارژ گازی کولرگازی به شکل اصولی توسط کارشناسان تهران سرویسکار انجام می شود تا این فرآیند بدون هیچ مشکلی انجام شود و کولر گازی شما با بیشترین راندمان کار کند. نحوه و مراحل شارژ گاز کولرگازی در زیر آمده است. 

  • ابتدا به جای پمپ وکیوم یا کمپرسور یدکی، کپسول گاز مبرد را جایگزین می کنیم.
  • شیر کپسول مبرد را باز کرده ولی شیر آبی و قرمز بسته بماند.
  • شیر قرمز را کمی باز می کنیم تا هوای موجود در حد فاصل شیلنگ گیج تا کپسول خارج گردد.
  • حالا شیر قرمز را بسته و شیر آبی را باز می کنیم در این حالت عقربه گیج به سرعت به سمت بالا حرکت خواهد کرد.
  • برای جلوگیری از استهلاک شیر آبی گیج، باید شیر کپسول مبرد را مرتبا باز و بسته کنید تا آرام آرام گاز به سیکل اضافه شود.
  • ترموستات کولر گازی را روی رنج بالاتر قرار دهید تا از ایجاد سرما در اپراتور کولر گازی اطمینان حاصل کنید.
  • میزان گیج فشار مبرد شارژ شده در کولر گازی در فصل تابستان بین ۶۰ تا ۷۵ PSI متغیر می باشد.
  • آمپر متر انبری را روی رنج مناسب قرار داده و آمپر کمپرسور را طبق آمپر روی پلاک کولر گازی مطابقت می دهیم.
  • مرتبا میزان سرمای اپراتور را تست کرده تا جایی که لوله برگشت سرد شده و عرق کند.
  • در این مرحله گیج آبی مانیفولد را بسته و با استفاده از انبر کورکن در فاصله ۲ تا ۳ سانتی متری قبل از شیر سوزنی لوله کور کمپرسور کولر گازی  را پرس می کنیم.
  • بعد از اقدامات بالا، گیج مانیفولد و اتصالات مربوطه را باز کنید.
  • با سیم جوش نقره انتهای لوله کور را جوشکاری کرده تا مبرد خارج نشود. سپس انبر کور کن را باز کنید.
  • محل پرس شده توسط انبر کور کن را برای اطمینان و جلوگیری از شکستن آن با سیم جوش نقره تقویت نمایید.
  •  مرحله شارژ گاز کولرگازی در غرب تهران تمام شد.
  • پیدا کردن عامل خالی شدن گاز کولر گازی که در واقع در این مرحله شما باید کولر گازی خود را عیب یابی کنید، زیرا ممکن است قسمتی از کولر گازی شده باشد که تکنسین متخصص می تواند با سفت کردن آن قسمت مانع خالی شدن گاز کولر گازی شود. همچنین ممکن است قسمتی از کولر گازی سوراخ شده باشد و به همین دلیل گاز کولر گازی به بیرون نشتی دهد که در این صورت شما حتماً به تعمیر کولرگازی نیاز دارید.

دستگاه شارژ گاز کولر

شارژ کردن گاز کولر به کمک دستگاه وکیوم انجام می شود، با استفاده از این دستگاه می توانید انوع گاز های R22 و R410 را برای شارژ کردن گاز کولر استفاده نمایید، در ادامه شما را با طرز کار دستگاه وکیوم و نحوه شارژ گاز کولر گازی آشنا خواهیم کرد.

نحوه وکیوم کولر گازی

عملیات وکیوم بعد از مرحله نشت یابی و قبل از شارژ گاز صورت می گیرد، پمپ وکیوم جهت تخلیه هرگونه ماده مبرد قبلی و هوا و رطوبت موجود در سیکل کولر گازی انجام می شود.

هر چقدر در سیکل کولر گازی از وکیوم بهتری برخوردار شود و مرحله شارژ نیز بطور کاملا انجام گردد، کولر گازی از راندمان بالاتری برخوردار خواهد بود.

  • شیلنگ گیج فشار کم مانیفولد ( گیج آبی ) را به لوله کور یا شیر سرویس متصل می کنیم.
  • شیلنگ وسط گیج را به مکش پمپ وکیوم یا مکش کمپرسور یدکی متصل خواهیم کرد. در این حالت شیر قرمز رنگ بسته و شیر آبی باز خواهد بود.
  • پمپ وکیوم یا کمپرسور یدکی را روشن کرده تا هوای داخل سیکل خارج گردد.
  • علامت وکیوم کامل این است که هوا از پمپ وکیوم یا کمپرسور یدکی خارج نشود و همچنین گیج روی ۲۹  INHG قرار گرفته و ثابت بماند.
  • شیر گیج آبی بسته شود و پمپ وکیوم یا کمپرسور یدکی خاموش گردد.
  • در حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا عقربه گیج منحرف نشود و از وکیوم کاملا اطمینان حاصل کنید.
  • پمپ وکیوم یا کمپرسور یدکی را از سیکل خارج کرده و به جای آنها کپسول مبرد را جهت انجام مرحله شارژ ببندید.

شما می توانید از طریق راهکار های گفته شده در مقاله هواگیری کولر گازی بدون وکیوم به صورت جامع تر با مراحل هواگیری کولر گازی آشنا شوید.

روش-های-شارژ-گاز-کولر-گازی
روش-های-شارژ-گاز-کولر-گازی

روش های شارژ گاز کولر گازی

روش های مختلفی برای شارژ کولر گازی وجود دارد که عبارتند از:

  1. شارژ گاز با ترازو یا شارژ گاز وزنی
  2. شارژ گاز از طریق گیج مانوفیلد
  3. شارژ گاز به صورت آمپری

فرد متخصص باید بر حسب تجهیزات در دسترس و نوع کولر گازی از بهترین روش برای شارژ گاز کولر گازی شما استفاده کند، برای شارژ گاز کولر گازی خود فقط کافی است با مجموعه تهران سرویسکار تماس بگیرید تا متخصصان ما به بهترین شکل به شما کمک کنند.

شارژ گاز کولر گازی در زمستان

بهترین زمان برای شازژ کردن گاز کولر در فصل زمستان و یا اوایل فصل بهار است، همچنین سرویس کردن سالیانه کولرهای گازی هم بهتر است که در این فصل انجام شود تا در فصل تابستان که اوج کار کولر های گازی است عملکرد فنی کولر گازی شما دچار نقص و خرابی نشود.

بویژه در شرایط فعلی که گرمای وحشتناکی را ما در فصل تابستان مشاهده می کنیم کولرهای گازی در این فصل به صورت شبانه روزی در حال کار کردن هستند، به همین دلیل اگر در فصل زمستان یک سرویس خوب روی کولرگازی انجام شود، کولرگازی در فصل تابستان با مشکلاتی مثل پرتاب باد گرم، و خرابی قطعات مواجه نخواهد شد.

شارژ-گاز-کولر-گازی-اینورتر
شارژ-گاز-کولر-گازی-اینورتر

شارژ گاز کولر گازی اینورتر

شارژ کولرهای اینورتر تفاوت خاصی با سایر کولر های گازی ندارد، به همین جهت برای شارژ می توانید مانند شارژ گاز کولر های ساده از وکیوم کولر گازی شروع کرده و با تعیین میزان شارژ گاز و فشار مخزن ادامه مراحل شارژ گاز کولر گازی را مطابق حالت عادی طی کنید، بهتر است برای شارژ گاز کولر گازی از گاز r410 به جای گاز r22 استفاده شود.

انواع گاز شارژ کولر گازی

برای شارژ گاز کولر گازی گازهای مختلفی در بازار وجود دارد ولی تجربه به ما ثابت کرده گاز هندی دارای کیفیت بالاتری نسبت به سایر گاز ها دارد لذا تکنسین های ما برای شارژ گاز کولرگازی همیشه از این نوع گاز استفاده می کنند.

گاز های هندی به دلیل کیفیت بالاتری که نسبت به نمونه مشابه چینی دارند در زمان کمتری محیط را به دمای مطلوب رسانده و در مصرف انرژی و هزینه برق نیز صرفه جویی می شود.

انواع دیگری گاز برای شارژ کولر گازی وجود دارند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و عبارتند از : R22، R410A ، R407A. گاز R22 در میان سایر گاز ها معروف تر می باشد اما متاسفانه برای محیط زیست مضر است.

به همین دلیل اغلب فقط در کشور های جهان سوم از این گاز استفاده می شود، این گاز با نام آیوپاک دی فلورومتان نیز شناخته می شود، قیمت این گاز ارازن بوده و به همین دلیل مورد توجه است.

در مقابل گاز R410A قدرت خنک کنندگی بیشتری دارد و برای مناطق بسیار گرم گزینه خیلی خوبی است، آسیب این گاز به محیط زیست بسیار کمتر می باشد، گاز R407A نیز آسیب زیادی به محیط زیست و لایه اوزون نمی زند و در بسیاری از کشور های توسعه یافته از این گاز استفاده می شود.

وسایل و تجهیزات شارژ گاز کولر گازی

برای شارژ کولر گازی وسایل و تجهیزات خاصی مورد نیاز است که فرد متخصص باید توانایی کار با انواع تجهیزات را داشته باشد، در تهران سرویسکار کلیه همکاران ما با انواع تجهیزات شارژ گاز کولرگازی آشنا بوده و جدیدترین تجهیزات را در اختیار دارند.

  • گیج مانیفولد به همراه شیلنگ های مخصوص آنها
  • تجهیزات جوشکاری
  • پمپ وکیوم کولر گازی
  • انواع رابط ها
  • آمپر متر
  • انبر کور کن
  • ابزارهای  مربوطه، مانند لوله مویی بر، آچارها،  پیچ گوشتی و …
  • کپسول گاز کولر گازی
  • آینه تلسکوپی
نحوه-تشخیص-کمبود-گاز-کولر-گازی
نحوه-تشخیص-کمبود-گاز-کولر-گازی

نحوه تشخیص کمبود گاز کولر گازی

یکی از راه های تشخیص کمبود گاز کولر گازی اختلال در روند خنک کردن کولر و سیکل تبرد می باشد، در صورتی که گاز مورد نیاز در کولر گازی کاهش یابد فرایند خنک کردن با اختلال مواجه شده و کولر گازی نمی تواند در مدت زمان نرمال محیط را خنک کند.

اگر می خواهید بدانید نوع گاز کولر گازی شما چیست می توانید از طریق لیبل درج شده بر روی کولر گازی متوجه شوید که نوع گاز چیست.

در نظر داشته باشید همیشه خنک نکردن کولر گازی نشانه کاهش گاز نیست نگاهی به دلیل نشتی آب ممکن است این مشکل پیش بیاید. از دیگر راه های تشخیص کمبود گاز کولر گازی وجود بوی نامطبوع در حین کار کردن کولر گازی می باشد. همچنین در صورتی که بر روی صفحه نمایشگر کولر گازی با ارور و یا خطا مواجه شدید می توانید متوجه شوید که گاز کولر گازی کاهش یافته است. 

نشانه دیگر تشخیص کمبود گاز کولر گازی ایجاد صدا در حین کار کردن و برفک زدن قسمتی از پنل خارجی و لوله هاست.

همچنین در صورتی که فشار مکش افت پیدا کرد نشانه آن است که گاز کولر گازی کم شده است، در مقاله علائم کمبود گاز کولر گازی می توانید راه های تشخیص کمبود گاز کولر گازی را به صورت کامل متوجه شوید و به سرعت برای شارژ گاز اقدام کنید.

زمان شارژ گاز کولر گازی

اگر سرمایش کولر گازی شما کاهش یافته و یا در حین کار کردن صدا می دهد و کارایی گذشته را ندارد اولین و مهمترین دلیل این افت عملکرد کاهش میزان گاز کولر گازی است، در صورت مشاهدده هر گونه اختلال در روند کار کولر گازی میتوانید با همکاران ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصین ما بهره مند شوید.

شاید از نظر شما اگر گاز کولر گازی زیاد باشد هیچ اشکالی ندارد اما بهتر است بدانید میزان گاز مورد نیاز برای کولر گازی باید توسط فرد متخصص تشخیص داده شود و اگر بیشتر از حد نرمال شارژ گاز کولر گازی انجام شود روند کارکردن کولر گازی با اختلال مواجه می‌شود.

بهتر است برای شارژ گاز انواع کولر گازی از یک فرد متخصص و با سابقه کمک بگیرید، کارشناسان ما در تهران سرویس کار حداقل دارای ۵ سال سابقه در زمینه شارژ گاز کولر گازی هستند شما می توانید به صورت شبانه‌روزی از خدمات تهران سرویس بهره مند شوید، ضمنا اگر کولر گازی را تازه خریداری مرده اید می توانید در زمان نصب کولر گازی از نمایندگی مربوطه درخواست نمایید که وضعیت گاز کولر را نیز بررسی نماید.

قیمت کپسول گاز کولر گازی

قیمت کپسول گاز کولر گازی بسته به نوع گاز متنوع می باشد، برای مثال قیمت کپسول گاز کولر گازی R22 در وزن ۱۳٫۶ کیلوگرم برابر با ۱/۴۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

همچنین قیمت گاز R410 در حدود ۹۰۰ هزار تومان می باشد، برای اطلاعات بیشتر درباره قیمت کپسول گاز کولر گازی در انواع مختلف و حجم های متفاوت می توانید با همکاران ما در تهران سرویس کار تماس بگیرید و از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید، همچنین برای اطلاع بیشتر از شارژ گاز کولر گازی با گاز R22 می توانید مقاله ما را در این راستا مطالعه کنید.

جدول شارژ گاز کولر گازی

عنوان خدمتتعرفه
نصب کولر گازی + ایاب ذهاب در صورت نداشتن گارانتی۳۵۰٫۰۰۰ تومان
سرویس کامل پنل و کندانسور۱۸۰٫۰۰۰ تومان
شارژ گاز تکمیلی (۹۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰)۱۵۰٫۰۰۰ تومان
شارژ گاز تکمیلی (۲۴۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰)۱۸۰٫۰۰۰ تومان
شارژ گاز تکمیلی (۴۸۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰)۲۵۰٫۰۰۰ تومان
شارژ گاز کامل (۹۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰)۵۵۰٫۰۰۰ تومان
شارژ گاز کامل (۱۸۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰)۶۵۰٫۰۰۰ تومان
شارژ گاز کامل (۳۰۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰)۶۰۰٫۰۰۰ الی ۸۰۰٫۰۰۰ تومان
شارژ گاز کامل (۴۸۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰)۷۰۰٫۰۰۰ الی ۹۵۰٫۰۰۰تومان
وکیوم دستگاه (۹۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰)۴۰٫۰۰۰ تومان
وکیوم دستگاه (۲۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰)۵۰٫۰۰۰ تومان
پایه دیواری به همراه نصب۱۷۰٫۰۰۰ تومان
پایه دیواری بزرگ شرکتی به همراه نصب۱۹۰٫۰۰۰ تومان
پایه زمینی کوچک۷۰٫۰۰۰ تومان
پایه زمینی بزرگ شرکتی۸۰٫۰۰۰ تومان
سوراخ کاری معمولی تا ۱۵ سانت۴۰٫۰۰۰ تومان
سوراخ کاری معمولی تا ۲۵ سانت۴۵٫۰۰۰ تومان
سوراخ کاری زمین و سقفطبق توافق طرفین
سوراخ کاری دیوار های بتنیطبق توافق طرفین
اجرت نوار پرایمر جداگانه هر متری۵٫۰۰۰ تومان
جوشکاری لوله های مسی هر سر۳۵٫۰۰۰ تومان
تبدیل سایز لوله + جوشکاری هر سر۴۰٫۰۰۰ تومان
کابل ۲٫۵*۲ و ۲٫۵*۴ و ۱٫۵*۶ هر متریبه نرخ روز
تعویض خازن + جنس تا ۵۰۲۰۰٫۰۰۰ تومان
تعویض خازن + جنس ۵۰ به بالا۱۷۰٫۰۰۰ تومان
تعویض کمپرسور (۹۰۰۰ تا ۱۸۰۰)۲۵۰٫۰۰۰ تومان
تعویض کمپرسور (۲۴۰۰۰ تا ۱۸۰۰)۳۰۰٫۰۰۰ تومان
نصب شیلنگ درین هر متری۵٫۰۰۰ تومان
لوله ۶ و ۱۰ + عایق + پرایمر هر متری۱۶۰٫۰۰۰ تومان
لوله ۶ و ۱۲ + عایق + پرایمر هر متری۱۷۰٫۰۰۰ تومان
لوله ۱۰و ۱۲ + عایق + پرایمر هر متری۱۷۰٫۰۰۰ تومان
لوله ۱۰ و ۱۶ + عایق + پرایمر هر متری۲۰۰٫۰۰۰ تومان
لوله ۱۲ و ۱۶ + عایق + پرایمر هر متری۲۱۰٫۰۰۰ تومان
لوله ۱۲ و ۲۰ + عایق + پرایمر هر متری۲۵۰٫۰۰۰ تومان
لوله ۱۶ و ۲۰ + عایق + پرایمر هر متری۲۵۰٫۰۰۰ تومان
باز کردن دستگاه کندانسور + پنل۱۵۰٫۰۰۰ تومان
داکت کشی+برق کاری و …طبق توافق طرفین
سختی کار۳۰٫۰۰۰ تومان تا ۸۰٫۰۰۰
ایاب و ذهاب برای تعمیرات۶۰٫۰۰۰ تومان
ایاب و ذهاب + کارشناسی نصب۱۰۰٫۰۰۰ تومان
ایاب و ذهاب۶۰٫۰۰۰ تومان
پرچ لوله۱۵٫۰۰۰ تومان
شستشویی خط۱۰۰٫۰۰۰ تومان
بازدید و اعلام قیمترایگان
پرایمر هر رول با دستمزد پرایمر پیچی۶۰٫۰۰۰ تومان
مراحل-شارژ-گاز--کولر-گازی
مراحل-شارژ-گاز–کولر-گازی

مراحل شارژ گاز کولر گازی

مراحل شارژ گاز کولر گازی که توسط یک متخصص کولر گازی انجام می شود در ادامه توضیح داده شده است:

تعیین نوع گاز کولر گازی

برای تعیین نوع گاز مبرد کولر گازی خود می‌ توانید از تعمیرکار کولر گازی تهران سرویس‌ کار مشاوره بگیرید، از طرفی می‌ توانید جهت مشخص کردن نوع گاز مبرد کولر گازی از راهنمایی‌ های قرار داده‌ شده در کنار دستگیره هوا یا راهنمای نصب‌شده در داخل جعبه کنترل برق کولرگازی کمک بگیرید. بسیاری از کولر گازی‌ ها هم روی بدنه خود برچسب سازنده سیستم را دارند.

معمولاً در اکثر کولر گازی‌ های مدرن از انواع مبرد کولر گازی استفاده می کنند، پرکاربردترین گاز ها مبرد گاز r22 و گاز r410a، تحت نام SUVA410A و Puron هستند. 

تعیین نوع اتصالات کولر گازی

تعیین کنید کولرگازی شما به چه نوع اتصالاتی جهت شارژ گاز مجهز است، اتصالات شیرهای معمولی معکوس را می‌ توان به آداپتورهای اتصال سریع مجهز کرد تا از اتلاف مبرد طی فرایند شارژ گاز کاهش یابد. همچنین این عملیات احتمال آسیب دیدن پوست شما در ارتباط با گاز مبرد ولر گازی را کم خواهد کرد.

هر اتصالی که استفاده می‌ کنید، همیشه به یاد داشته باشید حتی در حالت خاموشی کولر گازی، گاز مبرد کولر گازی تحت‌ فشار بالایی بوده و بسیار خطرناک است.

خاموش کردن کولر از طریق ترموستات

ترموستات و مدارهای مربوط به آن کلید روشن یا خاموش بودن کولرگازی شما هستند، شما در مرحله بعدی پاور را خاموش خواهید کرد اما در واقع می‌ خواهیم روشن و خاموش بودن سیستم در ارتباط با ترموستات باشد هر چند ترموستات برای خاموش یا روشن کردن کولر گازی تعبیه نشده است.

خاموش کردن پاور کولر گازی

پنل بیرونی کولر گازی باید مجهز به یک فیوز قطع کننده یا یک قطع کنند مدار نزدیک به خود کولر گازی باشد، حتما قبل از ادامه کار  اتصال برق را از طریق فیوز یا کلید قطع کننده را قطع کنید.

سپس با توجه به دستورالعمل‌ های مربوطه گیج‌ها را به کولر گازی وصل کنید. این عملیات با اتصال شیلنگ کوچک آبی فشار پایین به  گیج مانیفولد و اتصال شیلنگ قرمز فشار بالا به کولرگازی انجام خواهد شد.

گیج‌های قدیمی مانیفولد (چندمنظوره) ممکن است شیلنگ‌های رنگی نداشته باشند. در این حالت اندازه‌گیری و اتصال فشار کم در سمت چپ گیج مانیفولد و اندازه‌گیری و اتصال فشار بالا در طرف راست انجام می‌گیرد. در گیج های قدیمی، شیلنگ تأمین که به منبع مبرد، پمپ تخلیه و یا سایر اجزاء متصل است در وسط قرار دارد. بعد از اتصال گیج مانیفولد، کولرگازی را روشن کرده به مدت ۱۵ دقیقه صبر نمایید تا سیستم تثبیت شود.

خواندن اعداد گیج مانیفولد

اگر کولرگازی شما به شارژ گاز مجدد نیاز داشته باشد اعداد روی گیج آبی رنگ کاهش خواهد یافت، برای تائید شارژ گاز مجدد از یک دماسنج و یک میله متصل شده به قسمت فشار پایین استفاده کنید. درصورتی‌ که درجه حرارت در گیج آبی با مقدار پیشنهادشده در برچسب مشخصات سازنده تجهیزات مطابقت نداشت، شارژ گاز کولر گازی را افزایش دهید.

راه دیگر برای تعیین اینکه کولر گازی شما به شارژ گاز مجدد نیاز دارد یا نه، استفاده از شیشه سایت در کولر گازی است.

باید بدانید که بسیاری از واحدهای مسکونی به شیشه سایت مجهز نیستند، برای فهمیدن این موضوع باید خارج از دستگاه در خط برگشت بین خشک‌کن و کمپرسور را جستجو کرد.

هنگامی‌که سایت شیشه‌ای را پیداکرده و پورت نمایش را پاک کردید، درحالی‌که کولرگازی روشن است به آن نگاه کنید.

اگر در مایع مبرد حباب وجود داشته باشد، کولرگازی شما نیاز به شارژ گاز مجدد دارد. توجه داشته باشید که اگر سیستم شما به‌طور نامناسب شارژ شده باشد حباب‌های مخلوط شده با مایع مبرد حاصل از به دام افتادن هوا و رطوبت در سیکل سیستم است.

شارژ-انواع-کولر-گازی-و-اسپیلت
شارژ-انواع-کولر-گازی-و-اسپیلت

شارژ انواع کولر گازی و اسپلیت

ما در مجموعه تهران سرویس کار به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات شارژ گاز انواع کولر گازی و اسپلیت به شما عزیزان هستیم. تمامی همکاران ما برای شارژ انواع کولر گازی در برندهای مختلف آموزش دیده اند و مطابق اصول و استانداردهای روز دنیا و با استفاده از بهترین نوع گاز آماده خدمت رسانی به شما هستند.

شارژ گاز کولر گازی ال جی

برند ال جی از جمله معروفترین برندهای کولر گازی در ایران می باشد. کولر گازی های ال جی دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و عمر مفید طولانی تری نیز نسبت به سایر کولرگازی ها دارند. تمامی تعمیر کاران تهران سرویس کار برای تعمیر و شارژ گاز کولرگازی ال جی آموزش دیده اند. برای دریافت خدمات میتوانید با همکاران ما تماس بگیرید.

 شارژ گاز کولر گازی اینورتر ال جی

جهت شارژ گاز کولر گازی اینورتر از گاز R410 استفاده می شود. برای شارژ گاز  اینورتر حتما گاز را بصورت مایع تزریق کنید. برای اینکار کپسول گاز را بصورت وارونه قرار دهید. در فیلم شارژ گاز کولر گازی اینورتر ال جی مشاهده خواهید کرد که قبل از شارژ می بایست گیج مانیفولد را به کولر گازی ال جی وصل کنید. همچنین باید درپوش های کوچک و بزرگ را کاملا سفت نمایید. مهمترین قسمت کار این است که مطمئن باشید که کولر گازی شما نشتی نداشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله آموزش نشتی یابی کولرگازی اینورتر را مطالعه کنید.

شارژ گاز کولر گازی هایسنس

یکی از کولر گازی های نام آشنای بازار کولر گازی هایسنس می باشد. کارشناسان تهران سرویس کار از جدیدترین تجهیزات برای شارژ گاز کولر گازی هایسنس در تهران استفاده می کنند. ما به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات شارژ کولر گازی در برندهای مختلف به شما عزیزان هستیم.

شارژ گاز کولر گازی گودمن

برای آنکه مطمئن شوید کولر گازی گودمن شما نیاز به شارژ گاز دارد حتماً باید سرویسکار کولر گازی گودمن که تخصص کافی در این زمینه داشته باشد میزان گاز مورد نیاز را تخمین بزند. در تهران سرویس کار شارژ گاز کولرگازی گودمن با بهترین نوع گاز مبرد انجام شده و هزینه بسیار مناسبی بابت این خدمت از شما دریافت می شود.

شارژ گاز کولر گازی حایر

اگر سرویس کولر گازی هایر هر ۶ ماه یکبار انجام شود هرگز شما با کمبود گاز کولر گازی مواجه نخواهید شد زیرا سرویسکار به طور کامل حجم گاز کولر گازی را بررسی کرده و در صورت کمبود میزان مورد نیاز را شارژ میکند. برای شارژ گاز کولرگازی حایر میتوانید با همکاران ما در تهران سرویس کار تماس بگیرید و یا از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید.

شارژ گاز کولر گازی کریر

در صورتیکه کولر گازی کریر شما مانند گذشته محیط را خنک نمی‌کند باید برای شارژ گاز کولر گازی کریر اقدام کنید. بهتر است برای شارژ کولر گازی کریر از گازR22 استفاده کنید که حجم مورد نیاز باید توسط متخصص در این زمینه مشخص شود. قیمت شارژ کولرگازی کریر با توجه به حجم گاز مورد نیاز و نوع گاز مبرد تعیین می گردد. هزینه شارژ گاز کولر گازی در میدان ماه مطابق با تعرفه بوده و هزینه اضافی از شما دریافت نمی گردد.

شارژ گاز کولر گازی ایوولی

انتخاب نوع گاز مبرد برای کولر گازی شما باید توسط متخصص تشخیص داده شود. با توجه به مدل کولر گازی و جدید و قدیمی بودن آن نوع گاز مورد استفاده در کولر گازی متفاوت میباشد. در تهانر سرویس کار همکاران ما با بیش از ۳۰ سال سابقه آماده ارائه خدمات شارژ گاز کولرگازی ایوولی در سراسر تهران با قیمتی استثنایی هستند.،کافیست با ما تماس بگیرید و از خدمات فوق العاده ما بهره مند شوید.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی