لوله کشی کولر گازی

لوله کشی کولر گازی

فهرست مطالب

لوله کشی کولر گازی یکی از خدماتی است که در زمان نصب و راه اندازی کولر گازی توسط تعمیرکاران شرکت تعمیرات و سرویس کولر گازی انجام می شود، شما می توانید جهت برقراری ارتباط با تکنسین های نصب و لوله کشی کولرگازی با شماره های 09129529351 و 02122369713 تماس حاصل فرمایید.

کولرهای گازی نسبت به کولر های آبی مزایای بسیار بیشتری دارند، از جمله این مزایا می توان به توانایی کنترل درجه حرارت و میزان وزش باد کولر گازی و همچنین تنظیم دمای اتوماتیک اشاره کرد.

از طرفی یونیت داخلی این کولرهای گازی به محیط داخلی خانه زیبایی زیادی می بخشد و به همین دلیل مورد پسند خانم های خانه دار است، اتصال یونیت داخلی و خارجی کولر گازی نیاز به لوله کشی مسی و کابل کشی دارد.

این کابل کشی ها معمولا به صورت توکار انجام می شود، اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوله کشی کولر می باشید در این مطلب بخش های مفیدی را در مورد مراحل لوله کشی کولر گازی، نکات لوله کشی کولر گازی، قیمت لوله کشی مسی کولر گازی و لوله کشی توکار کولر گازی ارائه داده ایم.

نقشه لوله کشی کولر گازی
نقشه لوله کشی کولر گازی

نقشه لوله کشی کولر گازی

قبل از انجام لوله کشی کولر گازی شما ابتدا باید یک نقشه مناسب برای لوله کشی کولرگازی را آماده نمایید، نقشه دقیقا به شما می‌گوید که لوله‌های مسی باید از چه نقاطی از منزل و یا محل کار شما عبور کنند و اگر شما بتوانید یک نقشه مناسب را برای لوله کشی کولر منزل یا محل کار خود انتخاب نمایید، انجام این کار باعث کاهش هزینه‌ های شما در خرید لوله های مسی خواهد شد و به طور کلی قیمت لوله کشی کولر برای شما کاهش خواهد یافت.

پس از انتخاب نقاط مناسب برای عبور کردن لوله‌های مسی، شما می‌ توانید این نقاط را با استفاده از اسپری‌ های رنگی مشخص نمایید و سپس با استفاده از شیارزن نقاط مشخص شده را برش دهید، نقاط همان نقشه لوله کشی توکار کولر گازی شما خواهد بود.

توجه» در زمان شیار زدن بسیار مراقب باشید که سایز لوله‌ ها به اندازه شیار ایجاد شده در دیوار باشد و مراقب باشید که بیش از حد دیوار را تخریب نکنید، ضمنا فراموش نکنید که عایق‌ بندی لوله‌ های مسی کولر گازی را هم باید انجام دهید که اندازه عایق‌ ها باید دارای طول ۱۸۰ سانتی‌متر و ضخامت ۴ اینچ به بالا باشد.

قیمت لوله کشی کولر گازی
قیمت لوله کشی کولر گازی

قیمت لوله کشی کولر گازی

قیمت لوله کشی کولر گازی ساختمان بستگی به مساحت خانه و یا محل کار شما که در آن کولرگازی نصب شده است دارد، برای استعلام هزینه لوله کشی کولرگازی ساختمان شما می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در همین وب سایت با همکاران ما تماس حاصل فرمایید و مشاوره تخصصی در این خصوص را به شما ارائه دهند.

قیمت لوله کشی مسی کولر گازی

خدمات تهران سرویسکار علاوه بر قیمت بسیار مناسب از کیفیت قابل قبولی نیز برخوردار است، اگر به خدمات لوله کشی مسی کولر گازی ما احتیاج دارید حتما با شماره های ما تماس بگیرید تا همکاران ما در کمترین زمان همکاری های لازم را انجام داده و کارشناسان را به محل اعزام کنند.

قیمت لوله کشی مسی کولر گازی در تهران سرویسکار بسیار مناسب بوده و نسبت به کیفیت عالی انجام کار صرفه بالایی دارد. پیشنهاد می کنیم حتما از خدمات تهران سرویسکار بهره ببدید تا با کمترین دردسر لوله کشی کولر گازی خود را به انجام برسانید.

قیمت لوله کشی مسی کولر گازی در تهران سرویسکار برابر با 120 هزار تومان میباشد. شما میتواید برای دریافت خدمات تخصصی با قیمت مناسب با همکاران ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مراحل-لوله-کشی-کولر-گازی
مراحل-لوله-کشی-کولر-گازی

مراحل لوله کشی کولر گازی

لوله کشی کولرگازی بخشی از نصب کولر گازی است که معمولا در آخر کار به چشم نمی آید، اما مهمترین بخش از نصب کولر گازی است.

اگر لوله کشی های کولر گازی به درستی انجام نشود، عملکرد کولر گازی تحت تاثیر قرار می گیرد و از کیفیت عملکردی آن کاسته می شود. در ادامه این مطلب مراحل لوله کشی کولر گازی را قدم به قدم بررسی می کنیم.

انتخاب محل نصب

اولین گام در اجرای لوله کشی کولر گازی، انتخاب محل مناسب برای نصب یونیت داخلی و خارجی استt محل نصب باید به آسانی قابل دسترس باشد.

همچنین محل نصب باید از نور خورشید و منابع حرارتی مثل بخاری و یا اجاق گاز دور باشد. فاصله واحد داخلی تا سقف باید حفظ شود و واحد خارجی نیز نباید در جایی نصب شود که در زمستان دچار یخ زدگی شده و آب باران به داخل آن نفوذ کند.

تهیه وسایل مورد نیاز لوله کشی

قبل از شروع به نصب لوله کشی کولر گازی، باید وسایل مورد نیاز بررسی شوند. برخی از این لوازم عبارتند از:

  • لوله‌ها و مواد اتصال مورد نیاز
  • ابزارها و تجهیزات لازم برای نصب
  • رعایت استانداردهای ایمنی و مقررات مربوط به نصب لوله کشی

انتخاب لوله‌ها و اتصالات

در انتخاب لوله‌ها و اتصالات، باید به جنس و قطر لوله‌ها توجه کرد. استفاده از لوله‌های مقاوم در برابر فشار و خوردگی بسیار حائز اهمیت است. همچنین، باید از اتصالات با کیفیت و مطابق با استانداردهای لازم استفاده کرد.

نحوه نصب لوله‌ها

نصب لوله‌های کولر گازی باید با دقت و همراه با رعایت استانداردهای مربوط به نصب انجام شود، باید سعی شود فاصله یونیت داخلی تا یونیت خارجی کمترین مقدار باشد و همچنین تعداد خم هایی که در لوله ها از سمت یونیت داخلی به یونیت خارجی ایجاد می شود کمترین تعداد باشد.

در این مرحله، لوله‌ها باید به دقت و با استفاده از ابزارهای مناسب در محل نصب شده متصل گردند. همچنین، لوله‌ها باید به صورت استوانه‌ای و بدون تغییرات و نقاط خمیده نصب شوند تا جریان گاز به خوبی برقرار شود.

اتصالات و رفع نشتی‌ها

بعد از نصب لوله‌ها، باید اتصالات بین لوله‌ها و قطعات دیگر بررسی شوند. لازم است که اتصالات به درستی و بدون نشتی انجام شوند. در صورت وجود نشتی، باید به سرعت رفع شوند تا کارکرد صحیح کولر گازی تضمین شود.

تست و ارزیابی نهایی لوله کشی کولر گازی

بعد از انجام لوله کشی کولر گازی، باید تست و ارزیابی عملکرد سیستم به دقت صورت پذیرد. در این مرحله، باید کولر گازی را روشن کرده و عملکرد آن را بررسی کرد. در صورت وجود هرگونه مشکل یا نقص در عملکرد، باید به طور سریع اقدامات لازم ربه منظور رفع آن صورت گیرد.

کولر گازی نیاز به سرویس سالیانه دارد، اگر کولر گازی به صورت مرتب و سالیانه سرویس نشود، عملکرد آن با مشکل مواجه می شود، برای سرویس کولر گازی خود می توانید با شماره های ما تماس بگیرید تا همکاران ما در کمترین زمان در محل حاضر شوند.

روش-نصب-لوله-کشی-توکار-کولر-گازی
روش-نصب-لوله-کشی-توکار-کولر-گازی

روش نصب لوله کشی توکار کولر گازی

پنل داخلی کولر گازی به وسیله لوله مسی به یونیت خارجی یا همان کمپرسور متصل می شود. داخل این لوله مسی باید کاملا تمیز و عاری از هر گونه ذرات گرد و غبار یا رطوبت باشد تا چرخه سرمایشی کولر گازی مختل نشود. اگر قصد جابجایی کولر گازی را داشته باشیم به علت جابجایی ممکن است داخل لوله ها را گرد و غبار و رطوبت بگیرد. به همین دلیل قبل از نصب مجدد کولر گازی باید آن را تمیز و لوله ها را به طور کامل از ناخالصی ها تخلیه کرد.

در روش توکار لوله کشی کولر گازی لوله ها از داخل دیوار عبور می کنند و مسیر لوله کشی به هیچ وجه نمایان نیست. روش لوله کشی توکار زحمت و دردسر بیشتری نسبت به روش لوله کشی روکار کولر گازی دارد و اگر لوله کشی به تعمیر نیاز داشته باشد نیز هزینه تعمیر آن بیشتر است. در عوض ایمنی این روش بیشتر بوده و به دلیل قرار گیری لوله ها داخل دیوار، زیبایی بیشتری نیز دارد.

یکی از مهمترین اقدامات در سرویس کولر گازی نشت یابی کولر گازی و شارژ گاز کولر گازی است. اگر شارژ گاز کولر گازی به موقع انجام نشود و یا اگر سیستم دچار نشتی باشد، بازده کاری کولر گازی به شدت کاهش می یابد. برای آشنایی با نحوه و شرایط شارژ مجدد گاز کولر گازی روی لینک شارژ گاز کولر گازی کلیک کنید.

لوله مسی کولر گازی

لوله مسی کولر گازی یا به اصطلاح تخصصی تر داکت اسپیلت کولر گازی وظیفه اتصال یونیت های داخلی و خارجی را بر عهده دارد.

این لوله های مسی حاوی گاز مبرد می باشد که وظیفه خنک کردن هوا و سیستم را بر عهده دارند و یکی از مهمترین اجزا در چرخه سرمایشی کولر گازی به حساب می آیند.

لوله های مسی باید همیشه عاری از هر گونه گرد و غبار و رطوبت باشندف در غیر این صورت به سیستم آسیب وارد می شود، گاز مبرد در واقع مانند سوخت سیستم عمل می کند و در صورت عدم وجود آن سیستم با مشکل مواجه می شود.

نکات-لوله-کشی-کولر-گازی
نکات-لوله-کشی-کولر-گازی

لوله کشی کولر گازی توکار

در این قسمت به عنوان نکات تکمیلی در فرآیند لوله کشی کولر گازی قصد داریم نکاتی را در این مورد ارائه دهیم که هر چند برخی از آنها نکات ریزی باشند که توسط خیلی از افراد نیز به آنها توجهی نمی شود، اما می توانند در کیفیت نهایی کاملا تاثیرگذار باشند.

با نکات لوله کشی کولر گازی با ما همراه باشید. اگر نکات لوله کشی و نصب کولر گازی به درستی انجام شود، نیاز به تعمیر کولر گازی کمتر می شود.

انتخاب محل مناسب برای نصب

محل نصب کولر گازی باید به آسانی قابل دسترسی باشد و از دسترسی کودکان و حیوانات خارج شده باشد. همچنین، باید از دسترسی مستقیم به نور خورشید و منابع حرارتی مثل بخاری و یا اجاق گاز خارج شده باشد.

انتخاب سایز مناسب برای لوله مسی کولر گازی

در صورتی که سایز لوله های مسی کولر گازی به درستی انتخاب نشود، می تواند در عملکرد و راندمان دستگاه اثر منفی بگذارد. دقت داشته باشید که سایز مناسب برای لوله مسی متناسب با ظرفیت کولر گازی انتخاب شود تا در آینده مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر برای تعویض لوله نشوید.

تمیز بودن داخل لوله مسی کولر گازی

لوله های مسی کولر گازی باید تمیز باشند، در غیر این صورت، طول عمر آنها کاهش یافته و شما مجبور می شوید در مدت زمان کوتاه تری آن را تعویض کنید. تجربه نشان می دهد که بهتر است برای رعایت این نکته و تمیز نگه داشتن لوله مسی کولر گازی در حین کار کردن، ابتدا و انتهای لوله را با درپوش مناسبی ببندید تا در حین کار کردن در معرض گرد و غبار قرار نگیرند.

رفع نشتی‌ها

بعد از نصب لوله‌ها، باید اتصالات بین لوله‌ها و قطعات دیگر بررسی شوند. لازم است که اتصالات به درستی و بدون نشتی انجام شوند. نشتی ها باید به سرعت رفع شوند تا تاثیر منفی بر روی عملکرد کولر گازی نداشته باشند و باعث خرابی قطعات نشوند. اگر نشتی ها به خوبی انجام نشود گاز کولر گازی خیلی زودتر از موعد تخلیه می شود.

عایق کردن لوله مسی کولر گازی

لوله های مسی باید عایق بندی شوند تا از وارد شدن هر گونه ضربه و آسیب به آن ها جلوگیری شود. با عایق لوله کولر گازی می توانید تا حد زیادی از تماس لوله مسی با گرد و غبار نیز پیشگیری کنید. بهتر است برای پیشگیری از آسیب لوله مسی کولر گازی، آنها را با استفاده از بست به دیوار ببندید تا شل نشوند.

تست و ارزیابی

بعد از انجام لوله کشی کولر گازی، باید تست و ارزیابی صحت عملکرد سیستم صورت گیرد. در این مرحله، باید کولر گازی را روشن کرده و عملکرد آن را بررسی کرد. در صورت وجود هرگونه مشکل یا نقص در عملکرد، باید به سرعت مشکل برطرف شود. برخی مشکلات کولر گازی هرچند کوچک باشند، می توانند باعث خرابی قطعات اصلی و تحمیل هزینه به مالک شود.

نکات ایمنی

در هنگام اجرای لوله کشی کولر گازی، رعایت نکات ایمنی بسیار مهم است. برخی از این نکات شامل استفاده از ابزارها و تجهیزات حفاظتی مناسب، قطع برق کولر گازی قبل از شروع به نصب لوله‌ها، و دقت در اتصالات و جوشکاری لوله‌ها می‌شود. اگر ایمنی کولر گازی رعایت نشود، ممکن است باعث بروز برخی حوادث شود.

نمایندگی لوله کشی کولر گازی

در نحوه اجرا لوله کشی کولر گازی باید دقت داشته باشید که این کار را به افراد حرفه ای و با تجربه بسپارید زیرا لوله کشی توکار کولر گازی و اسپیلت که به لوله مسی کولر گازی شناخته می شود مرحله ای از نصب کولر گازی است که ارتباط بین یونیت داخلی کولر گازی و یونیت خارجی را برقرار می کند.

هرگونه اشکال در نحوه اجرا لوله کشی کولر گازی می تواند باعث شود شما مجبور شوید بخشی از ساختمان را دوباره بکنید تا مشکل ایجاد شده در کولر گازی را برطرف کنید. در صورتی که لوله کشی مسی در معرض رطوبت و گرد و غبار قرار داشته باشد، عملکرد کولر گازی تحت تاثیر قرار می گیرد و روند خنک سازی کولر گازی را با اختلال رو به رو می کند.لوله کشی کولرگازی باید با نهایت دقت و توجه به ریزه کاری ها انجام شود.

آموزش لوله کشی توکار کولر گازی

در صورتی که تمایل دارید نحوه لوله کشی کردن کولرهای گازی را به صورت تخصصی یاد بگیرید، می توانید در کلاس های آموزشی شرکت تهران سرویسکار ثبت نام نمایید و تحت نظر بهترین تعمیرکاران کولر گازی، با نحوه لوله کشی، تعمیرات و سرویس، و همچنین نصب و راه اندازی کولر های گازی بیشتر آشنا شوید.

مشکلات هنگام لوله کشی کولر گازی

در صورتی که شما از لوله کشی روکار کولر گازی استفاده کرده باشید علاوه بر آن که نمای زشتی به ساختمان شما میدهد محلی برای تخلیه آب در این لوله کشی تعبیه نشده است. به همین دلیل ما اکثرا به مشتریان مان پیشنهاد میکنیم از لوله کشی توکار استفاده کنند.

در صورتی که نصاب لوله کولر گازی مهارت زیادی در این زمینه نداشته باشد میتواند در هر مرحله از لوله کشی کولر گازی اشتباه کند که متاسفانه اشتباهات در این زمینه میتواند هزینه های زیادی روی دست شما بگذارد. برای بهره مندی از خدمات تخصصی لوله کشی کولر گازی توکار کسب اطلاعات بیشتر درباره لوله کشی روکار کولر گازی با ما تماس بگیرید.

ضمنا یکی از مشکلاتی که در زمان لوله کشی تو کار کولر گازی ممکن است که اتفاق بیافتد احتمال هوا گرفتن و صدا دادن لوله ها است، که در این صورت شما می توانید با مطالعه مقاله هواگیری کولر گازی بدون وکیوم با اصول هواگیری لوله های کولر گازی آشنا شوید.

خدمات-لوله-کشی-توکار-کولر-گازی
خدمات-لوله-کشی-توکار-کولر-گازی

خدمات لوله کشی توکار کولر گازی

لوله کشی توکار کولر گازی با بیشترین کیفیت توسط متخصصان تهران سرویسکار در سراسر تهران انجام می شود، ارائه خدمات لوله کشی کولر گازی با بیشترین کیفیت و پایین ترین هزینه در تهران سرویسکار پذیرفته می شود.

لوله کشی توکار تهران سرویسکار شامل خدمات تعیین محل، کندن مسیر لوله کشی، آماده کردن ملزومات و اتصالات لازم و انجام اصولی لوله کشی توکار می شود، لوله کشی توکار مسی کولر گازی در تهران سرویسکار با آخرین تجهیزات و مدرن ترین روش انجام می شود تا بیشترین بازدهی کولر گازی حاصل شود.

لوله کشی توکار کولر گازی اینورتر

لوله کشی توکار کولر گازی اینورتر به معنای نصب و اتصال لوله ها و سیم های مورد نیاز در سیستم کولر گازی اینورتر می باشد. سیستم کولر گازی اینورتر با استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌تری نسبت به سیستم های کولر گازی سنتی عمل می کند و قابلیت کنترل پیوسته و تنظیم میزان سرمایش را دارد. لوله کشی توکار کولر گازی اینورتر نیز با توجه به نیازهای این سیستم و خصوصیات آن انجام می شود.

با توجه به عملکرد و خصوصیات سیستم کولر گازی اینورتر، لوله کشی توکار در این نوع سیستم برخی ویژگی های خاص را دارا می‌باشد:

کاهش افت فشار

سیستم کولر گازی اینورتر با استفاده از فناوری اینورتر قادر است تا فشار گاز را در طول مسیر لوله کشی به صورت بهینه کنترل کند. این موضوع باعث کاهش افت فشار در طول مسیر و افزایش کارایی سیستم می شود.

کارکرد کم صدا

 سیستم کولر گازی اینورتر به دلیل استفاده از فناوری پیشرفته و قطعات الکترونیکی با کیفیت، کم صدا و با سطح نویز پایینی عمل می کند. لذا در نصب لوله کشی توکار نیز باید به رعایت استانداردهای صدا و نویز در نقاط نصب توجه شود.

بالاترین راندمان مصرف انرژی

 سیستم کولر گازی اینورتر به دلیل قابلیت تنظیم میزان سرمایش با توجه به نیاز فعلی، از کارایی انرژی بسیار بالا برخوردار است، در نصب لوله کشی توکار نیز باید به بهینه سازی مسیر لوله ها و جلوگیری از هرگونه نشتی توجه شود تا کارایی سیستم حفظ شود.

در نتیجه، لوله کشی توکار کولر گازی اینورتر روشی است که با توجه به خصوصیات این نوع سیستم، کارایی بالا، عملکرد صامت و کم صدا، کاهش افت فشار و بهینه سازی مصرف انرژی را در سیستم کولر گازی اینورتر فراهم می کند.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی