رفع ارور کولر گازی گری GREE

رفع ارور کولر گازی گری GREE |ارور e1 کولر گری| ارور e6،e4، ec اسپلیت گری

فهرست مطالب

در این مقاله آموزشی راه کارهای لازم برای رفع ارور کولر گازی گری GREE را به شما معرفی خواهیم کرد، کولرگازی گری مانند دیگر مدل های کولرگازی گاهی اوقات با یکسری خطاها مواجه می شود که هر کدام از این خطاها نشانه های خاصی دارد، مثلا ارور e1، e2، e6 و غیره که در ادامه این مطلب نحوه برطرف کردن این کد های خطا را به شما توضیح می دهیم.

توجه» تمامی ارور های کولرگازی که در این مقاله توضیح می دهیم، برای سایر مدل های کولر گازی یکسان است، که شما می توانید بعد از مطالعه این مقاله هر جا نیاز به راهنمایی داشتید از طریق راه های ارتباطی درج شده در این وب سایت با کارشناسان شرکت نمایندگی تعمیرات و سرویس کولرهای گازی در تهران و کرج تماس حاصل فرمایید.

رفع ارور کولر گازی گری

رفع ارور کولر گازی گری

در این مقاله برای آن که همه افراد بتوانند از روی ارور اسپیلت گری متوجه مشکل و ایراد در سیستم کولر گازی خود شوند انواع ارور کولر گازی اسپلیت گری را به تفکیک به شما ارائه داده ایم. شما میتوانید با مطالعه این مقاله متوجه تک تک ارور های کولر گازی گری شوید و برای رفع ارور کولر گازی گری در سریع ترین زمان اقدام کنید.

در صورتی که با راهکار های گفته شده ارور کولر گازی شما رفع نشد می توانید مشکل را در بخش نظرات این صفحه با ما در میان بگذارید تا در سریع ترین زمان کارشناسان ما پاسخ مشکل را بدهند.

همچنین میتوانید از طریق مراجعه به صفحه تعمیر کولر گازی با کارشناسان خبره کولر گازی در تهران و کرج ارتباط برقرار نمایید و مشاوره رایگان از آن ها دریافت کنید.

رفع ارور E1 کولرگازی گری
رفع ارور E1 کولرگازی گری

رفع ارور E1 کولرگازی گری

یکی از ارور هایی که در کولر گازی گری مشاهده میشود ارور e1 کولر گری میباشد که در صورتی که ارور e1 کولر گری در حین کار کردن کولر گازی مشاهده شود امکان از کار افتادن فن داخلی و سیستم های دیگر وجود دارد. اگر در لحظه نمایش ارور e1 کولر گری ایستاده در وضعیت گرمایش باشد عملکرد کولر گازی متوقف میشود اما اگر ارور e1 کولر گری ایستاده در حالت سرمایش و خنک سازی نمایش داده شود همان طور که گفته شد فن و سیستم های داخلی از کار میفتند.

وظیفه ارور e1 گری حفاظت در برابر فشار بالای سیستم خنک کننده میباشد.

  • علل احتمالی خطای e1 کولر گری:

در صورتی که خطای e1 کولر گری مشاهده شود میتوانید متوجه شوید که یا دمای محیط بسیار بالا است و تبادل دما که شامل تابش به محیط و انسداد مبدل حرارتی می باشد عملکرد ضعیفی دارد و یا ممکن است مقدار مبرد در کولر گازی بیش از اندازه باشد. دیگر دلیل نمایش ارور e1 کولر گازی گری کثیف بودن مبدل حرارتی و یا وجود انسداد در مبدل حرارتی میباشد که در زمان نصب کولر گازی باید به این موضوع توجه شود.

رفع ارور e1 کولر گری:

  • برای رفع ارور e1 اسپلیت گری شما باید نسبت به تمیز کردن مببدل حرارتی اقدام کنید و همچنین در صورتی که آن را بیش از حد شارژ کرده اید باید برای رفع ارور e1 اسپلیت گری از یک تکنسین برای رفع مبرد اضافی کمک بگیرید.
  • دیگر راهی که میتوانید برای رفع ارور e1 گری انجام دهید این است که بعد از قطع برق دستگاه را مجدد روشن کنید.
  • در صورتی که با این روش ها ارور کولر گری e1 رفع نشد میتوانید برای دریافت خدمات تعمیرات کولر گازی گری با ما تماس بگیرید.

رفع ارور E2 کولرگازی گری

حفاظت از ضد انجماد (ضد یخ)

علل احتمالی:

  • ضعیف بودن جریان هوا در یونیت داخلی آن
  • غیرعادی بودن سرعت فن
  • کثیف بودن اپراتور
  • اتصال نادرست سنسور حرارتی لوله

ارور E3 کولر گازی گری

ارور e3 کولر گازی گری به معنای حفاظت فشار پایین از کمپرسور میباشد. در زمان نمایش ارور e3 کولر گازی گری فعالیت دستگاه به طور کامل متوقف میشود. دلایل نمایش ارور e3 کولر گازی گری میتواند شامل موارد زیر باشد:

  • اتصال نادرست صفحه اصلی و صفحه نمایش
  • کافی نبودن مبرد
  • نشست کردن مبرد
  • قرار داشتن ورودی LPP در سطح بالایی
  • سوئیچ فشار بالا صدمه دیده و یا سیمکشی آن باز شده باشد.
  • وصل نشدن سوییچ فشار و Lpp

برای رفع ارور e3 کولر گازی گری باید سیم کشی و اتصالات داخلی دستگاه توسط کارشناس مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که ایرادی در آن ها وجود داشته باشد باید رفع گردد. در صورتی که علت بروز ارور e3 کولر گازی گری کاهش گاز مبرد باشد باید برای رفع آن شارژ کولر گازی را به صورت تخصصی انجام داد.

ارور E4 کولر گازی گری

ارور E4 کولر گازی گری

دیگر اروری که در کولر گازی گری مشاهده میشود ارور e4 کولر گری ایستاده میباشد که این ارور به معنا هشدار برای حفاظت از دمای بالای تخلیه شارژ در کمپرسور کولر میباشد.

به بیان ساده تر ارور e4 کولر گری ایستاده خطا در دمای بالای لوله رفت در کمپرسور کولر گازی میباشد. ارور E4 کولر گازی گری به دلیل دمای بالای کمپرسور و یا اورلود آن رخ میدهد. در صورتی که ارور E4 کولر گازی گری در حالت گرمایش دستگاه نمایش داده شود فعالیت سیستم به کل متوقف میشود و در صورتی که دستگاه در وضعیت سرمایش باشد کمپرسور و فن یونیت خارجی متوقف میشود.

علل احتمالی ارور کولر گازی گری ایستاده: داغ شدن بیش از حد کمپرسور

ارور E5 کولرگازی گری

یکی دیگر از رایج ترین ارور کولر گری، ارور e5 کولر گازی گری میباشد که در مود حفاظت از جریان زیاد در AC اخطار میدهد. ارور e5 کولر گری نشان دهنده نوسان جریان برق میباشد و همچنین ارور e5 کولر گازی گری میتواند نشان دهنده کثیفی اپراتور دستگاه نیز باشد.

در صورتی که ارور e5 کولر گازی گری در حین گرمایش دستگاه نمایش داده شود تمامی سیستم های کولر گازی از کار میفتند و در صورتی که علامت e5 در کولر گازی در حین خنک سازی نمایش داده شود کمپرسور و فن داخلی دستگاه متوقف میشوند.

علل احتمالی ارور e5 کولر گازی گری:

  • کثیف بودن اپراتور
  • ناپایدار بودن ولتاژ تامین
  • پایین بودن بیش از حد ولتاژ تامین

برای رفع ارور e5 کولر گری باید اپراتور دستگاه را تمیز کنید و در صورت لزوم نیز باید جریان ولتاژ و برق را بررسی کنید تا بدون نوسان ولتاژ دستگاه کار کند. برای رفع ارور e5 کولر گری میتوانید از محافظ برق کولر گازی استفاده کنید.

ارور E6 کولر گازی گری

ارور e6 کولر گری به معنی از بین رفتن ارتباط بین واحد داخلی و واحد بیرونی محفظه کولر گازی میباشد که برای رفع ارور e6 کولر گری بهتر است هرچه زودتر با تعمیرکار تماس بگیرید. رفع ارور e6 کولر گری به معنای بررسی فن داخلی اوپراتور و بخش بیرونی کولر گازی میباشد که بهتر است این بخش از رفع خطای e6 کولر گری را به کارشناسان حرفه ای بسپارید. در صورتی که برای ارور کولر گری e6 سوالی دارید نیز میتوانید سوال خود را در بخش نظرات این صفحه مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما عزیزان را بدهند.

ارور E6 کولر گازی گری

ارور E8 کولرگازی گری

این ارور کولر گری به معنی محفاظت در برابر دمای بالا در کولر می باشد که همانند خطای قبلی بهتر است هرچه زودتر با تعمیرکار تماس بگیرید.

ارور ec کولر گازی گری

ارور ec کولر گازی گری به معنای باز بودن حسگر دمای لوله تخلیه میباشد. همچنین ارور ec کولر گازی میتواند به دلیل فشار کم و یا زیاد گاز مبرد داخل کولر گازی باشد. البته باید ایین موضوع را در نظر بگیرید که در صورت نمایش ارور ec کولر گازی گری امکان دارد موتور فن، برد pc و یا خازن خراب شده باشد که در این صورت باید توسط کارشناس متخصص مورد بررسی قرار گیرد.

ارور h3 کولر گازی گری

از دیگر ارور هایی که در این کولر گازی مشاهده میشود ارور h3 کولر گری میباشد که علت نمایش ارور h3 کولر گازی گری محافظت از کمپرسور در برابر بار اضافه میباشد. دیگر علت ارور h3 کولر گری محافظت از کمپرسور در برابر گرمای بیش از حد میباشد.

برای رفع ارور h3 کولر گری در صورتی که دمای هوای بیرون زیاد است و یا رطوبت در هوای بیرون وجود دارد باید آن را خاموش کنید و مدتی صبر نمایید تا اینکه دمای هوا به 35 درجه سانتی گراد برسد. از دیگر راه هایی که میتوانید برای رفع ارور h3 کولر گازی گری انجام دهید رفع گرفتگی موجود در کندانسور و اپراتور میباشد که بعد از انجام عملیات نیم ساعت بعد کولر گازی را روشن کنید. اگر سوالی در مورد نحوه رفع ارور گری داشتید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا تکنسین های ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

کولر گازی سامسونگ یکی از کولر گازی های پرطرفدار در ایران میباشد که متاسفانه ارور هایی که برای این کولر گازی ظاهر میشود متفاوت از ارور های کولر گازی گری میباشد. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد معنا ارور های این کولر گازی به صفحه ارور کولر گازی سامسونگ مراجعه کنید.

ارور H6 کولرگازی گری

این ارور h6 کولر گری مربوط به تاخیر در راه اندازی کمپرسور بوده که در صورت بروز ارور h6 کولر گری موتور فن داخل محفظه هیچ عملکردی از خود نشان نمی دهد در این شرایط نمایش خطای h6 کولر گری بهتر است هرچه زودتر با تعمیرکار تماس بگیرید. در واقع به بیان ساده میتوان گفت ارور H6 کولرگازی گری به معنی از کار افتادن موتور فن داخل محفظه کولر گازی مباشد.

دلایل ارور h6 کولر گری:

  • خطای h6 کولر گری میتواند به دلیل ایجاد گرفتگی در فن یونیت ظاهر شده باشد.
  • خطای h6 کولر گری میتواند به دلیل محکم وصل نشدن فن یونیت ایجاد شده باشد.
  • محکم وصل نشدن موتور.
  • خراب شدن موتور کولر گازی
  • خراب شدن سنسور دمای یونیت داخلی کولر گازی
  • خراب شدن برد اصلی کولر گازی گری
  • خراب شدن ریموت کنترل
  • شل شدن سیم کشی ها در کولر گازی
  • درست نچرخیدن تیغه فن کولر گازی به دلیل نصب اشتباه

رفع ارور h6 کولر گری:

برای رفع ارور h6 کولر گری باید موقعیت نصب ترمینال موتور یونیت داخلی مورد بررسی قرار گیرد و از نصب شدن درست آن مطمئن شد. در صورتی که موتور فن کولر گازی گری و یا برد داخلی آن از کار افتاده باشد باید برای تعویض ان ها نیز اقدام کرد.

ارور کولر ایستاده گری 60 هزار

در این قسمت از مقاله تلاش کردیم باتوجه به درخواست کاربران بانک ارور کولر ایستاده گری 60 هزار را در قالب جدول برای مشا عزیزان ارائه دهیم تا به راحتی متوجه ارور اسپیلت گری شوید و برای رفع ارور کولر ایستاده گری 60 هزار و 28 هزار و 42 هزار اقدام کنید.

کد خطا E01ایراد در سنسور دما – رفع ارور با تعویض سنسور و بررسی سیم هار ارتباطی
کد خطا E02ایراد اضافه بار در کمپرسور – برای رفع ارور دستگاه را روشن خاموش کنید، فیوز مینیاتور دستگاه را قطع کنید.
کد خطا E03ارور کمپرسور به دلیل افت جریان در کمپرسور
کد خطا E04ارور سیستم حفاظتی دستگاه خارجی – برای رفع ارور دستگاه را روشن خاموش کنید.
کد خطا P02ایراد اضافه بار در کمپرسور
کد خطا P03پایین بودن اپراتور دستگاه داخلی در وضعیت سرمایش
کد خطا P04بالا بودن اپراتور دستگاه داخلی در وضعیت سرمایش
کد خطا P05بالا بودن دمای هوای خروجی در وضعیت گرمایش

رفع ارور f0 کولر گری

از دیگر ارور اسپلیت گری میتوان به ارور f0 کولر گری اشاره کرد که این ارور به دلیل نقص در سنسور دمای محیط داخلی ظاهر شده است. به این ترتیب ارور f0 کولر گری به دلیل گزارش یونیت داخلی از نقص سنسور دمای داخلی و همچنین میتواند نشان دهنده نشتی مبرد و مسدود شدن سیستم باشد.

برای رفع ارور f0 کولر گری باید دستگاه را به مدت نیم ساعت خاموش کنید و مجدد ان را روشن نمایید. در صورتی که باز هم این ارور را مشاهده کردید برای رفع ارور f0 کولر گری با کارشناسن ما تماس بگیرید.

ارور F2 کولرگازی گری

ارور f2 کولر گری نشان دهنده اتصال کوتاه در سنسور لوله‌ محفظه‌ داخلی و همچنین خرابی سنسور دمای اپراتور کولر گازی میباشد. برای رفع ارور f2 کولر گازی گری باید این سنسور توسط افراد خبره مورد برسی قرار گیرد تا اگر خراب شده باشد و یا نصب آن اشتباه انجام شده باشد ایراد رفع گردد. همچنین شما میتوانید برای این ارور و سایر ارور اسپلیت گری با همکاران ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان جهت رفع ارور های کولر گازی دریافت کنید.

بانک ارور کولر گازی گری
بانک ارور کولر گازی گری

بانک ارور کولر گازی گری

در این قسمت برای آن که شما بتوانید سایر ارور های غیر رایج در کولر گازی گری را مشاهده کنید جامع ترین بانک ارور کولر گازی گری را ارائه دادیم تا بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد انواع ارور در کولر گازی گری کسب نمایید.

  • ارور F1 کولرگازی گری: اتصال کوتاه در سنسور محفظه ‌ی داخل کولر
  • ارور F3 کولرگازی گری: اتصال کوتاه در سنسور محفظه ‌ی بیرونی
  • ارور F4 کولرگازی گری: اتصال کوتاه و یا باز در سنسور دمای لوله ی بیرونی
  • ارور F5 کولر گازی گری: اتصال کوتاه و یا باز در سنسور دمای هوای آزاد

علل احتمالی:

وارد نشدن سر سنسور حرارتی در لوله ی مسی

خراب شدن حسگر درجه حرارت خارجی و یا اشکال در اتصال آن

  • ارور F6 کولر گازی گری: کاهش عملیات فرکانس برای کمپرسور و یا محدودیت بار زیاد
  • ارور F8 کولر گازی گری: کاهش فرکانس و یا محدودیت به دلیل جریان زیاد

علل احتمالی: پایین بودن بیش از حد ولتاژ تغذیه ورودی و بالا بودن بیش از حد فشار سیستم

  • ارور F9 کولرگازی گری: کاهش فرکانس به دلیل اضافه جریان و یا محدودیت برای دمای بالای اگزوز
  • ارور PH کولر گازی گری: بالا بودن بیش از حد ولتاژ DC

روش تعمیر:

در صورت بالا بودن ولتاژ بار DC، کولر گازی با این ارور مواجه شده و تعمیرکاران برای رفع این مشکل به ترتیب زیر عمل می کنند:

ابتدا موقعیت L و N را بر روی بورد سیم ‌کشی (XT)اندازه گیری کرده که اگر این ولتاژ از ۲۶۵ vacبالاتر بود می توانید واحد را پس از افزایش ولتاژ تغذیه روشن کنید.

در صورتی که ورودی AC نرمال بود ولتاژ خازن الکترولیتی C بر روی قسمت کنترل ولتاژ خازن الکترولیتی C (AP1) را اندازه ‌گیری کنید اما اگر عادی بود، کنترل پنل (AP1) را جایگزین کنید.

  • ارور U5 کولر گازی گری: تشخیصِ نقض عملکردِ جریان اتصال در AC

علل احتمالی:

عملکرد نادرست مدار در بخش کنترل پنل (AP1) که در این صورت نیازمند جایگزین شدن توسط کنترل پنل واحد فضای باز AP1است.

  • ارور P5 کولر گازی گری: این ارور کولر گری به معنی محافظت از جریان  بیش از حد در کمپرسور میباشد.

علل احتمالی:

آنالیز عملکرد نادرست (IPM)

از دست دادن حفاظت جریان فاز برای کمپرسور

  • ارور b5 کولر گازی گری: عملکرد نادرست در سنسور لوله‌ی ورودی
  • ارور L3 کولر گازی گری: عملکرد نادرست در موتور فن DC در محفظه ی خارجی
  • ارور b7 کولر گازی گری: عملکرد نادرست در سنسور لوله ورودی
  • ارور FE کولر گازی گری: عملکرد نادرست در بار زیاد سنسور
  • ارور H1 کولر گازی گری: دفراست (یخ زدایی)

علل احتمالی: این ارور طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

  • ارور H2 کولرگازی گری: حفاظت از پاکسازی استاتیک ( داستر کلیرِ استاتیک)
  • ارور H4 کولرگازی گری: حفاظت از اضافه بار برای کمپرسور
  • ارور H5 کولرگازی گری: حفاظت IPM

علل احتمالی: آنالیز عملکرد نادرس (IPM)، از بین رفتن هماهنگی و حفاظت جریان فاز برای کمپرسور.

  • ارور HC کولرگازی گری: حفاظت PFC

علل احتمالی: نقص به وجود آمده باید تجزیه و تحلیل شود.

  • ارور H7 کولرگازی گری: عدم عملکرد مناسب در کمپرسور

علل احتمالی:

  1. از بین رفتن هماهنگی و حفاظت جریان فاز برای کمپرسور
  2. آنالیز نادرست علمکرد (IPM)
  • ارور H0 کولرگازی گری: کاهش فرکانس به خاطر مقاومت بالا به دمای بسیار بالا و البتی گرمای زیاد در طی عملیات گرمایش
  • ارور Lc کولرگازی گری: شروع شدن خرابی (شکست)، محافظت PCP
  • ارور U1 کولرگازی گری: تشخیص عملکرد نادرست و خرابی در اتصال مدار و جریان فاز برای کمپرسور

روش تعمیر: با جایگزین کردن پنل کنترل در محفظه ی خارجی و فضای بیرون می توان این ارور را رفع کرد.

  • ارور EE کولرگازی گری: عملکرد نادرست در بارگیری EEPROM

روش تعمیر: در این صورت پنل کنترل را در فضای باز AP1 را عوض کنید.

  • ارور PU کولرگازی گری

خرابی و نقص عملکرد شارژ در خازن

  • ارور P7 کولرگازی گری: خرابی مدار سنسور حرارتی ماژول ( IPM)

روش تعمیر: در این صورت پنل کنترل را در فضای باز AP1 را عوض کنید.

  • ارور P8 کولرگازی گری: ماژول حفاظت از درجه حرارت و دمای بالا ( IPM)

حفاظت از درجه حرارت بالا علت رخداد این ارور در کولر گازی گری می باشد. پس از انرژی گرفتن کامل این واحد به مدت زمان ۲۰ دقیقه ، باید بررسی شود که آیا گریس حرارتی در IPM ماژول پانل کنترل AP1 می تواند کافی باشد و اینکه آیا وارد شدن رادیاتور به شدت بوده است یا خیر. اگر در این ناحیه مشکلی دیده نمیشد باید کنترل پنل AP1 را تعویض شود.

  • ارور U3 کولرگازی گری

اختلال در کاهش ولتاژ DC bus-barو حفاظت از ولتاژ پایین PN

علل احتمالی: ناپایدار بودن ولتاژ منبع تغذیه

  • ارور PL کولرگازی گری: ولتاژ بسیار پایین DC bus-bar

روش تعمیر: ابتدا موقعیت L و N را بر روی بورد سیم ‌کشی (XT)اندازه گیری کرده که اگر این ولتاژ از ۲۶۵ vacبالاتر بود می توانید واحد را پس از افزایش ولتاژ تغذیه روشن کنید.

در صورتی که ورودی AC نرمال بود ولتاژ خازن الکترولیتی C بر روی قسمت کنترل ولتاژ خازن الکترولیتی C (AP1) را اندازه ‌گیری کنید اما اگر عادی بود، کنترل پنل (AP1) را جایگزین کنید.

  • ارور EU کولرگازی گری: کاهش فرکانس و یا محدودیتِ دمای بالای ماژول IPM
  • ارور U7 کولرگازی گری: غیر طبیعی بودن دریچه چهار طرفه

علل احتمالی:

  1. ولتاژ منبع تغذیه پایین تر از AC175V است.
  2. شل شدن یا شکسته شدن پایانه سیم کشی ۴V
  • ارور U9 کولرگازی گری:  خطای تشخیص ولتاژ صفر توان ACفضای باز

روش تعمیر: در این صورت پنل کنترل را در فضای باز AP1 را عوض کنید.

  • ارور FH کولرگازی گری: افت و کاهش فرکانس و یا محدود ضدیخ (ضد انجماد)
  • ارور H6 کولرگازی گری: انسداد فن داخلی
  • ارور C5 کولرگازی گری: عملکرد نامناسب درکلاهک جامپر اتصال
  • ارور U8 کولرگازی گری: قطع اتصال در سنسور دمای اگزوز

علل احتمالی: صدمه دیدن کنترل کننده

  • کد خطا P04 کولر گازی گری: پایین بودن دمای دستگاه
  • کد خطا P05 کولر گازی گری: پایین بودن بیش از حد دمای دستگاه
  • کد خطا E04 اسپلیت گری: دستگاه را خاموش کنید مدتی صبر کنید و سپس مجددا آن را روشن نمایید.

در این مقاله با انوای ارور های کولر گازی گری آشنا شدید اما در نضر داشته باشید که تعمیر کولر های گازی امری تخصصی بوده و اقدام اشتباه در این حوزه می تواند برای شما هزینه ها و خسارت های بسیار زیادی به عمل آورد.

جمعبندی

در این مقاله تلاش کردیم جامع ترین بانک ارور کولر گازی گری را برای شما عزیزان فراهم کرده و انواع ارور e1 کولر گری، ارور e6 کولر گری، ارور e5 کولر گازی گری که ارور های رایج این کولر گازی هستند را به همراه روش های رفع ارور کولر گازی گری آموزش دهیم. اگر همچنان سوالی در مورد بانک ارور کولر گازی گری دارید که در این مقاله آموزش داده نشده است می توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی