کار نکردن فن کولرگازی

کار نکردن فن کولرگازی | تعمیر فن کولرگازی | علت کارنکردن و تعویض فن کولرگازی

فهرست مطالب

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در فصل تابستان و گرما ناگهان فن کولر گازی شما از کار بیافتد و دیگر کار نکند.در این زمان اولین چیزی که به ذهن هر کسی می رسد این است که به دلیل کار نکردن فن کولرگازی را متوجه شود و در صورتی که بتواند خودش آن را تعمیر کند دست به کار شود.در این مقاله قصد داریم دلیل کار نکردن فن کولرگازی را برای شما توضیح دهیم.

فن کولرگازی چیست؟

کولر گازی قسمت مهم کولر گازی می باشد که جز اساسی و پایه آن به شمار می‌رود. کار اصلی فن کولر گازی آن است که هوایی که در داخل محیط وجود دارد و گرم است را به داخل میکشد و هوای خنک و سرد را به بیرون انتقال میدهد.

کاربرد اساسی فن کولر گازی آن است که باعث خنک شدن هوای محیط داخلی می شود. در کولر گازی دو فن وجود دارد یکی در داخل یونیت داخلی و دیگری در یونیت خارجی. فن مانند یک پنکه میباشد که از موتور و پروانه و غیره ساخته شده است.

کار اصلی فن در کولر گازی آن است که باید هوایی را که در داخل کولر گازی در هنگام روشن بودن باید در گردش باشد را تامین می‌کند. به همین دلیل در صورتی که از کار بیفتد کل کار کولر گازی مختل می شود.

[wporg title=”تعمیر کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/”]تعمیر و سرویس انواع کولر گازی در محل با قیمت مناسب و گارانتی تعمیر در لینک زیر[/wporg]​

علت کار نکردن فن کولرگازی

در این مقاله قصد داریم علت کار نکردن فن کولرگازی را برای شما توضیح دهیم. در فصل گرما به دنبال کار کردن درست کولر گازی خود هستند و برای سرویس و تعمیر آن وقت می گذارند. در فصل گرما تنها کولرها از جنگ می توانند یک محیط خنک و آرامش بخش را برای شما به ارمغان آورد.

در گذشته استفاده از کولر گازی تنها در شهرهای خاصی از ایران مورد استفاده قرار می گرفت ولی امروزه در بسیاری از شهرها به خصوص شهرهای مناطق گرم استفاده از کولر گازی رایج شده است. کولر گازی به دلیل خنک کردن سریع هوای محیط گزینه مناسبی برای فصل گرما می باشد.

کولرگازی همانند همه وسایل منزل امکان دارد که خراب شود یکی از دلایل خراب شدن کولر گازی کار نکردن فن کولرگازی می باشد. فن کولر گازی از قسمت های بسیار مهم و اساسی در کل راضی به شمار می رود و ممکن است به علت خیلی مسائل دیگر کار نکند.

دلیل کار نکردن فن کولرگازی ممکن است به دلایل زیر باشند در ادامه با ما همراه باشید. شما میتوانید برای سرویس کولر گازی و تعمیر و نصب و شارژ گاز کولر گازی با تهران سرویس کار تماس بگیرید.

علت کار نکردن فن کولرگازیموتور فن

کار موتور فن کولر گازی آن است که پروانه ای که داخل آن است را به درستی بچرخاند و اگر چرخش پروانه فن با دست به درستی انجام گیرد امکان دارد که مشکل از بلبرینگ موتور فن باشد.اگر برینگ موتور خراب باشد شما باید آن را به طور کلی تعویض کنید.

اگر کلا برای آن نمی چرخه باید قسمت برق فن را چک کنید و با فازمتر سیم های مختلف که بفهمی می‌آید را را بررسی کنید. در صورتی که هیچ کدام است این مشکلات را نداشت متاسفانه موتور فن کولر گازی شما سوخته است و باید تعویض شود.

شفت داخلی و بیرونی فن کولر گازی

هر کولر گازی دارای دو شفت داخلی و بیرونی فن کولر گازی می باشد.آیا امکان دارد دلیل کار نکردن فن کولرگازی به خاطر شل شدن یاتاقان محور شفت ها باشد که در این صورت باید آنها را محکم کنید. اگر این کار را انجام دادید و مشکل برطرف نشد در این صورت لازم است که موتور فن کولر گازی را تعویض کنید.

شفت داخلی و بیرونی فن کولر گازیخازن فن

امکان دارد که خازن فن کولر گازی شما سوخته باشد و این علت کار نکردن فن کولرگازی باشد. با استفاده از مولتی متر درست کار کردن خازن را بررسی کنید و اگر سوخته باشد باید خازن فن را تعویض کنید.

رله برد

رله بردقسمتی از کولر گازی می باشد باید ولتاژ قسمت های مختلف کولر گازی را تامین کند. اگر رله برد درست کار نکند فن کولر گازی از کار می افتد در این صورت باید تعویض شود.

سنسور کنترل دما

سنسور کنترل دما همانطور که از اسمش معلوم است برای کنترل دما در کولر گازی استفاده میشود. در بیشتر مواقع دلیل کار نکردن فن کولرگازی به علت خرابی سنسور کنترل دما می باشد زیرا نتوانسته تشخیص دهد کولر گازی روشن شده و دما را تنظیم کند.

در صورتی که برای فن کولر گازی شما مشکل خرابی سنسور کنترل دما اتفاق افتاده باشد باید آن را بررسی کنید در صورتی که نیاز باشد باید تعویض گردد.

ترموستات

کار ترموستات در کولر گازی آن است کرد دمای محیط کولر گازی را تنظیم می‌کند. اگر ترموستات به درستی کار نکند دما را تشخیص نمی دهد و به همین دلیل هیچ دستوری برای روشن نشدن کولر گازی صادر نمی کند.

در صورتیکه ترموستات به درستی کار نکند امکان دارد که سیم هایی که داخل آن است اتصال شان به برد قطع شده باشد.در این حال شما می توانید با استفاده از یک مولتی متر ترموستات را بررسی کنید و سیم ها را در قسمت های مناسب خود وصل کنید.

ممکن است مشکل از سیم های ترموستات نباشد و تنظیمات ترموستات به هم ریخته باشد بهتر است آن را چک کنید. اگر با هیچ کدام از راه های بالا مشکل درست کار نکردن ترموستات برطرف شد امکان دارد که از سوخته باشد و نیاز به تعمیر نداشته باشد و مجبور است آن را تعویض کنید.

تعمیر فن کولرگازی

در صورتیکه شما در قسمت های قبلی مقاله دلیل کار نکردن فن کولرگازی را متوجه شدید ولی توانستید مشکل فنی کولر گازی را برطرف کنید در این صورت شما نیاز به تعمیر فلش کولرگازی دارید.

برای تعمیر فن کولر گازی شما باید از تکنسین های ماهر استفاده کنید تا بتوانند در کوتاهترین زمان و با بیشترین کیفیت تعمیر فن کولر گازی را بر عهده بگیرند. تهران سرویس کار تکنسین های مجرب خود آماده ارائه سرویس به شما عزیزان می باشد می توانید با ما تماس بگیرید و کار تعمیر فن کولر گازی خود را به ما بسپارید.

تعمیر فن کولرگازیتعویض فن کولرگازی

مشکل کار نکردن فن کولرگازی شما با راه حل های ما برطرف نشد و اگر فن کولر گازی قابل تعمیر نبود در این صورت شما نیاز به تعویض فن کولر گازی دارید. برای تعویض فن کولر گازی باید این کار را به افراد کاربلد و ماهر بسپارید زیرا در صورتی که این کار را به درستی انجام دهند ممکن است در آینده کولر گازی شما را دچار خرابی بیشتری شود.برای تعویض فنی کولر گازی جا می توانید از متخصصین تهران سرویس کار استفاده کنید تا این کار را با مهارت کافی برای شما انجام دهند.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی