هواگیری کولر گازی بدون وکیوم

هواگیری کولر گازی بدون وکیوم | نحوه هواگیری کولر گازی (اسپلیت) مرحله به مرحله

فهرست مطالب

هواگیری کولر گازی عملیاتی است که هنگام نصب آن حتما باید توسط نصاب کولر گازی و یا خود شما انجام شود اما متاسفانه بسیاری از افراد آن را جدی نمی‌گیرند که این امر موجب می‌شود عملکرد کولر گازی، فارغ از کیفیت محصولی که خریداری کرده اید، در دراز مدت دچار مشکل شود. هواگیری کولر گازی بدون وکیوم میتواند بسیار اثر بخش و مفید باشد. دستگاه وکیوم هواگیری کولر گازی، کمک می‌کند که تمام رطوبت و هوای موجود از داخل دستگاه خارج شده و هیچ گونه مشکلی که شما را نیازمند انجام امر تعمیر کولر گازی نماید به وجود نیاید. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه هواگیری کولر گازی بدون وکیوم و مشکلات وکیوم نکردن کولر گازی آشنا کنیم تا مراحل آن را دقیق بدانید و همچنین با معنی وکیوم و علت انجام آن به خوبی آشنا شوید.

پیشنهاد می‌کنیم برای کار هواگیری کولر گازی، حتی بدون وکیوم نیز شخصا وارد عمل نشوید و اجازه دهید که تعمیرکاران مجرب به این کار بپردازند تا جای هیچ گونه شک و شبهه ای در انجام صحیح آن باقی نماند. برای کمک گرفتن از بهترین تعمیرکاران متخصص میتوانید به صفحه تعمیر کولر گازی مراجعه کنید.

هواگیری کولر گازی چیست
هواگیری کولر گازی چیست

هواگیری کولر گازی چیست

اولین سوالی که در مورد هواگیری کولر گازی بدون وکیوم مطرح میشود این است که هواگیری چیست و معنای هواگیری کولر گازی چیست و چرا باید این کار را انجام داد.

هواگیری به معنای ایجاد خلا و حذف هوا و رطوبت از آن محیط میباشد. هواگیری کولر گازی به معنای ایجاد خلا و از بین بردن رطوبت داخل دستگاه برای شارژ گاز مبرد میباشد. این هواگیری میتواند با استفاده از روش های مختلف انجام شود تا تمام رطوبت دستگاه از بین برود و دستگاه برای شارژ مبرد آماده گردد.

علت هواگیری کولر گازی

همان طور که در قسمت بالا گفتیم هواگیری کولر گازی برای این انجام میشود که هوا و رطوبت داخل لوله های کولر گازی حذف شود و گاز مبرد بتواند به صورت خالص در کولر گازی در جریان باشد. زمانی که هواگیری کولر گازی بدون وکیوم انجام میشود هرآنچه در لوله های کولر گازی وجود دارد از لوله ها خارج میشوند و گاز مبرد خالص در این لوله ها جریان پیدا میکند و وجود این گاز خالص میتواند کارایی و راندمان کولر گازی را بهبود بخشد.

در صورتی که هواگیری کولر گازی بدون وکیوم انجام نشود هوا با گاز مبرد ترکیب میشود و عمر مفید کولر گازی کاهش میابد، ظرفیت کندانسور افت پیدا میکند، حجم گاز مبرد کاهش پیدا میکند، میزان خنک کنندگی کولر گازی افت پیدا میکند، دمای کمپرسور افزایش میاید و با افزایش فشار کندانسور رو به رو میشوید، همچنین لوله های کولر گازی دچار گرفتگی میشود و خرابی کمپرسور را به همراه خواهد داشت.

نحوه هواگیری کولر گازی

به طور کلی برای حذف رطوبت و هوا در لوله های کولر گازی میتوان از دو روش استفاده کرد: هواگیری کولر گازی با وکیوم و هواگیری کولر گازی بدون وکیوم.

با پیشرفت تکنولوژی و در اختیار داشتن دستگاه های وکیوم جدید استفاده از روش هواگیری کولر گازی با وکیوم روش ایمن تری است که کولر گازی کمترین آسیب را میبیند و برای شارژ گاز آمادگی لازم را پیدا میکند.

درصد خطای نحوه هواگیری کولر گازی با وکیوم کمتر است و دارای ایمنی بالاتری نیز میباشد. در صوررتی که دسترسی به دستگاه وکیوم کولر گازی نداشتید میتوانید بدون دستگاه نیز این کار را انجام دهید که در ادامه شما را با روش های هواگیری کولر گازی بدون وکیوم اپارات آشنا میکنیم.

هواگیری کولر گازی بدون وکیوم
هواگیری کولر گازی بدون وکیوم

هواگیری کولر گازی بدون وکیوم

در آموزش هواگیری وکیوم کولر گازی با استفاده از دستگاه وکیوم در لوله های کولر گازی خلا ایجاد میشود و این لوله ها برای گاز مبرد آماده میشوند. هواگیری کولر گازی بدون وکیوم به این صورت است که به جای تخلیه هوای داخل کولر گازی با استفاده از دستگاه وکیوم از گاز مبرد برای این کار استفاده میشود.

هواگیری کولر گازی بدون وکیوم در زمان نصب کولر گازی و یا زمان شارژ گاز مبرد انجام میشود. نحوه هواگیری کولر گازی بدون وکیوم به این صورت است که همزمان گاز مبرد به کولر گازی تزریق میشود و هوا و رطوبت از دستگاه خارج میشود.

در زمان هواگیری کولر گازی بدون وکیوم باید تمامی نکات ایمنی رعایت شود تا بدون بروز مشکلی این روند به اتمام برسد.

مراحل هواگیری کولر گازی بدون وکیوم به این صورت میباشد:

  1. برای شارژ گاز مبرد کپسول گاز را به شیر سرویس کولر گازی متصل میکنند.
  2. در این مرحله شیر کپسول گاز را باز کرده و با استفاده از یک سوزن شیر سرویس دیگر را باز میکنند.
  3. زمانی که شیر سرویس دیگر باز میشود فشاری که به دلیل باز کردن شیر کپسول ایجاد میشود از طریق این شیر خارج میگردد.
  4. این شیر باید تا زمانی که به طور کامل هوا و رطوبت خارج گردد باز بماند.
  5. در نهایت بعد از هواگیری کولر گازی بدون وکیوم سوزن را خارج میکنند تا شیر سرویس بسته شود.

به این ترتیب تمام مراحل هواگیری کولر گازی بدون وکیوم تمام میشود و نصب کولر گازی بدون وکیوم انجام میشود. نصب کولر گازی بدون وکیوم باید به این دلیل انجام شود که کمترین هوا و رطوبتی در لوله های کولر گازی وجود نداشته باشد تا عمر کولر گازی افت پیدا نکند و نصب کولر گازی بدون هیچ مشکلی انجام شود.

شما میتوانید برای دریافت خدمات نصب کولر گازی بدون وکیوم و یا با وکیوم با همکاران ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید و یا به صفحه زیر مراجعه کنید.

[wporg title=”نصب کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c/”]برای نصب کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

معنی وکیوم کولر گازی

معنی وکیوم کولر گازی

معنی وکیوم کولر گازی، تخلیه کردن رطوبت و هوایی است که در سیستم خنک کننده دستگاه های کولر گازی وجود دارد. سیستم تبرید کولر گازی، با وجود رطوبت تناقض دارد و بنابراین حتما این رطوبت باید به وسیله وکیوم از آن خارج شود. در صورتی که نصب اسپیلت بدون وکیوم انجام نشود در کارایی و راندمان کولر گازی اختلال ایجاد میشود و گاز مبرد به زودی کاهش میابد.

اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد وکیوم کولر گازی و قیمت دستگاه وکیوم کسب کنید میتوانید مقاله وکیوم کولر گازی را مطالعه کنید.

فیلم آموزش وکیوم کولر گازی

در این مقاله نحوه صحیح هواگیری کولر گازی بدون وکیوم را به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم. برای آشنایی بیشتر شما فیلم هواگیری کولر گازی را نیز تهیه کرده ایم تا بهتر با این کار آشنا شوید.

جهت اطمینان از رعایت تمام نکات گفته شده، می‌توانید از فیلم وکیوم کولر گازی کمک بگیرید تا با مشاهده انجام تمام مراحل، بهتر با شیوه انجام این کار آشنا شوید. اگرر سوالی در مورد فیلم هواگیری کولر گازی دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید.

علت هواگیری بدون وکیوم کولر گازی

دلیل اصلی که بهتر است برای هواگیری کولر گازی از وکیوم استفاده نشود این مسئله است که با درست است هواگیری کولر گازی با وکیوم، موجب می‌شود که رطوبت و هوایی که درون لوله های کولر گازی وجود دارد به طور کامل از بین برود، اما از این روش بدون وکیوم در زمانی که دسترسی به دستگاه وکیوم وجود نداشته باشد استفاده میشود که میتواند موثر باشد و خلا را در لوله های کولر گازی ایجاد کند.

در واقع هواگیری کولر گازی با وکیوم و بدون وکیوم موجب می‌شود عملکرد کولر گازی تا حد خوبی بهبود یابد و کولر گازی بازدهی بسیار بالاتری داشته باشد. چرا این کار موجب می‌شود سرمایش دستگاه کولر گازی شما افزایش یافته و کمپرسور یا موتور دستگاه تایم بسیار کم تری کار کند.

کمتر کار کردن کمپرسور نیز موجب کم تر شدن مصرف برق و صرفه جویی در انرژی می‌شود و به این ترتیب عمر مفید دستگاه کولر گازی افزایش خواهد یافت.

اگر به دنبال روشی برای کاهش مصرف برق کولر گازی هستید میتوانید مقاله چگونه مصرف برق کولر گازی را کاهش دهیم را مطالعه کنید.

زمان انجام هواگیری بدون وکیوم کولر گازی

بهترین زمانی که می‌توانید برای هواگیری بدون وکیوم کولر گازی اقدام نمایید، هنگام نصب کولر گازی و راه اندازی آن است. متاسفانه مشاهده می‌شود که خیلی از شرکت های ارائه دهنده خدمات نصب کولر گازی نسبت به این کار بی توجه هستند که باعث می‌شود دستگاه کولر گازی زود خراب شود کولر گازی سرمایش مکفی و مطلوبی نداشته باشد.

عدم اطلاعات کافی مردم نیز موجب میشود که این امر مهم به کلی فراموش شود که موجب میشود به آن ها ضرر و زیان مالی وارد شود.

تمام این موضوعات در کنار یک دیگر موجب می‌شوند که لازم باشد حتما با نحوه وکیوم و مراحل آن آشنا باشید.

آموزش هواگیری بدون وکیوم کولر گازی
آموزش هواگیری بدون وکیوم کولر گازی

آموزش هواگیری بدون وکیوم کولر گازی

برای هواگیری بدون وکیوم کولر گازی، دو روش تعریف شده است.

شیوه اولیه ای که در ادامه معرفی می‌شود بیش تر در اوایل ورود کولر گازی به خانه ها و ترویج استفاده از آن در منازل مورد استفاده قرار می‌گرفت که البته اکنون به عنوان روشی منسوخ شده از آن یاد می‌شود و بهتر است در صورت امکان، از روش دوم برای وکیوم کولر گازی استفاده نمایید.

در روش اول، اصل کار استفاده از گاز مبردی بود که در لوله های کولر گازی جریان دارد. گاز مبرد کولر گازی، عامل اصلی خنک کنندگی کولر گازی است که بعد از مدتی هم نیاز به شارژ پیدا میکند.

کپسول حامل گاز مبرد، باید به یکی از شیرهای سرویس وصل شده و باز شود. اما همزمان که این شیر را باز میکنید، باید یک سوزن را در یکی دیگر از شیرهای سرویس قرار داده و فشار دهید.

انجام این عملیات در هواگیری اسپیلت بدون وکیوم موجب می‌شود که به خاطر فشاری که داخل کپسول گاز وجود دارد، هوا از لوله های کولر گازی خارج شود. سوزنی که داخل شیر دوم قرار داده اید باید تا انتهای کار، یعنی تا زمانی که گاز مبرد کاملا خارج شود در شیر بماند.

اما روش دوم در روش نصب اسپیلت بدون وکیوم که تمام مزایایی که درباره هواگیری کولر گازی با وکیوم را به همراه دارد، با استفاده از پمپ وکیوم کولر گازی انجام می‌گیرد.

بهتر است برای راحت تر شدن کار، فیلم آموزش وکیوم کولر گازی را نیز تماشا کنید که بهتر بتوانید مطالب را به خاطر بسپارید.

هواگیری کولر گازی با وکیوم
هواگیری کولر گازی با وکیوم

هواگیری کولر گازی با وکیوم

برای هواگیری کولر گازی با وکیوم باید در قدم اول، لوله هایی که به شیر وصل شده اند را سفت کنید. این لوله ها از جنس فلز مس هستند که موجب می‌شود احتمال نشتی در آن ها به حداقل برسد.

مرحله بعدی هواگیری کولر گازی با وکیوم، این است که شلنگ گیج فشار که با رنگ آبی قابل تشخیص است را به شیر سرویس لوله برگشت وسیله سرمایشی متصل نمایید. اگر در تشخیص این لوله مشکل داشتید، باید بدانید که از طریق قطر لوله می‌توانید آن را پیدا کنید. لوله کلفت تر، لوله مخصوص این کار است.

گام سومی که باید در نحوه هواگیری اسپلیت بردارید این است که شلنگی که با رنگ زرد مشخص شده است را به دستگاه پمپ وکیوم کولر گازی متصل کرده و سپس آن را روشن نمایید.

در ادامه، شیر آبی رنگی که به لوله برگشت متصل کرده بودید را باز کنید و اجازه دهید پمپ وکیوم کولر گازی به مدت ۴۵ دقیقه کامل روشن باشد و کار کند.

پس از این که زمان روشن بودن کولر گازی تمام شد و دستگاه ۴۵ دقیقه کامل کار کرد، شلنگ آبی رنگ را مجددا بسته و دستگاه را خاموش کنید.

به یاد داشته باشید که این مرحله از نحوه هواگیری اسپلیت را دقیقا به شکل گفته شده طی کنید و حتما پیش از خاموش کردن دستگاه وکیوم شیر آبی رنگ گیج فشار را ببندید. در صورتی که خلاف این ترتیب عمل کنید ممکن است روغنی که داخل دستگاه وکیوم کولر گازی وجود دارد به داخل کولرگازی راه پیدا کند و عملکرد دستگاه را مختل نماید.

این کار موجب می‌شود که تمام رطوبت و هوایی که داخل لوله های کولر گازی وجود دارد و دشمن اصلی سیستم تبریدی کولر گازی است از بین برود.

روش های ارائه شده، هم برای وکیوم کولر گازی پنجره ای و هم برای وکیوم کولر گازی دیواری موثر خواهند بود و عملیات هواگیری در هر دو نوع کولر گازی به یک شکل خواهد بود.

جمع کردن گاز کولر اسپیلت

جمع کردن گاز کولر اسپیلت که با نام پمپ دان کردن کولر گازی نیز شناخته می‌شود، هنگام جابجایی کولر گازی اهمیت پیدا می‌کند و اگر قصد جابجایی کولر گازی را دارید باید با نحوه آن آشنا باشید.

جمع کردن گاز کولر اسپیلت به این معنی است که گاز مبرد داخل لوله ها که پیش تر درباره آن صحبت کردیم داخل کندانسور دستگاه جمع شود.

جهت انجام این کار مراحل زیر را طی نمایید:

  • کولر گازی را در حالت خنک کننده به مدت ۱۵ دقیقه روشن کنید.
  • درپوش شیر سرویس را باز کرده و شلنگ گیج ( شلنگ آبی رنگ ) را به شیر سوزنی لوله برگشت وصل کنید. دقت کنید که شلنگ کاملا بسته باشد.
  • با آلن، لوله نازک ( که در واقع شیر رفت کولر گازی است ) را ببندید. این کار را اهسته انجام دهید و همزمان به درجه در حال کاهش گیج نگاه کنید و زمانی که به ۱۰ psi رسید، شیر باید کاملا بسته شده باشد.
  • در مرحله بعدی، شیر برگشت را ببندید. این کار باید تا زمانی که فشار به زیر صفر رسیده باشد، تمام شده باشد. سپس دستگاه خاموش می‌شود.
  • وقتی دستگاه خاموش شد، به این معنی است که کار جمع کردن گاز با موفقیت به پایان رسیده است و می‌توانید کار جابجایی کولر گازی را آغاز نمایید.

[wporg title=”شارژ گاز کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C/”]برای شارژ گاز کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

نحوه جمع كردن گاز كولر اسپيلت بدون گیج
نحوه جمع كردن گاز كولر اسپيلت بدون گیج

نحوه جمع كردن گاز كولر اسپيلت بدون گیج

در نحوه جمع كردن گاز كولر اسپيلت بدون گیج باید کولر گازی اسپلیت در حالت سرمایش روشن شود و برای مدت زمان یک ربع یا 15 دقیقه باید صبر کنید تا روند سرمایش آن تکمیل شود.

در این مرحله از جمع كردن گاز كولر اسپيلت بدون گیج باید درپوش شیر سرویس را بردارید و آن را باز کنید که این درپوش روی پنل خارجی یا کندانسور وجود دارد. در این زمان از مراحل جمع كردن گاز كولر اسپيلت بدون گیج باید 30 ثانیه صبر کنید و سپس شیر سرویس برگشت را ببندید. پس از بستن هر دو شیر میتوانید کولر گازی اسپلیت را خاموش کنید.

نصب کولر اسپیلت بدون وکیوم
نصب کولر اسپیلت بدون وکیوم

نصب کولر اسپیلت بدون وکیوم

برای آن که کولر گازی بتواند بیشترین کارایی و راندمان را داشته باشد نیاز است هواگیری کولر گازی به درستی انجام شود تا هیچ رطوبت و هوایی در لوله های آن باقی نماند. نصب کولر اسپیلت بدون وکیوم یکی از خدماتی است که در تهران سرویسکار با بهره گیری از جدیدترین تجهیزات و ابزار ها انجام میشود.

در نصب کولر اسپیلت بدون وکیوم محیط خلا در لوله های کولر گازی ایجاد میشود و فضا برای شارژ گار مبرد انجام میشود. در نصب کولر اسپیلت بدون وکیوم باید دقت شود که هیچ گونه رطوبتی در دستگاه باقی نماند تا کارایی و عمر مفید کولر گازی افت پیدا نکند.

نصب اسپیلت بدون وکیوم و بدون ایجاد خلا در کولر گازی سبب میشود عمر کولر گازی کاهش یابد و اختلالاتی در عملکردد آن ایجاد شود. نصب کولر گازی بدون وکیوم در تهران سرویسکار توسط تکنسین های حرفه ای انجام میشود و تلاش میشود تا هوا و رطوبت کولر گازی به طور کامل حذف شود تا وکیوم نکردن کولر گازی مشکلی در کارکرد کولر گازی ایجاد نکند.

روش نصب کولر گازی بدون وکیوم به شیوه های نوین میباشد و شما میتوانید در سریع ترین زمان کولر گازی خود ررا تحویل بگیرید. شما میتوانید برای دریافت خدمات نصب کولر اسپلیت بدون وکیوم با بالاترین کیفیت و اطلاع از هزینه نصب کولر گازی بدون دستگاه وکیوم با همکاران ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

[wporg title=”سرویس کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C/”]برای سرویس کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

قیمت هواگیری بدون وکیوم کولر گازی

برای وکیوم کولر گازی، نیاز به استفاده از پمپ وکیوم را دارید که قیمت آن بسیار بالا است و خرید آن برای یک بار مصرف شخصی به هیچ عنوان توصیه نمیشود. همچنین، با انجام سرویس سالیانه کولر گازی نیاز به خرید این دستگاه را نخواهید داشت.

هواگیری کولر گازی بدون وکیوم، به طور کامل هنگام سرویس آن انجام می‌شود. فقط کافیست با مراکز معتبر نصب، سرویس و تعمیر کولر گازی تماس بگیرید. قیمت هواگیری بدون وکیوم کولر گازی بستگی به مدل کولر گازی شما دارد که شما میتوانید برای استعلام قیمت هواگیری بدون وکیوم کولر گازی و قیمت هواگیری با وکیوم کولر گازی میتوانید با همکاران ما تماس بگیرید. قیمت هواگیری بدون وکیوم کولر گازی در تهران سرویسکار مناسب تر از سایر مجموعه هاست و کمترین هزینه از مشتریان دریافت میشود.

مشکلات وکیوم نکردن کولر گازی

در صورتی که کولر گازی وکیوم نشود مشکلاتی در آن ایجاد میشود که سبب میگردد عملکرد و کارایی آن کاهش یابد. مشکلات وکیوم نکردن کولر گازی ترکیب هوا با گاز مبرد رخ میدهد که باعث کم شدن ظرفیت کندانسور، زیااد شدن دمای کمپرسور، کم شدن خنک کنندگی و مسدود شدن مجرا های کولر گازی میشود.

از دیگر مشکلات وکیوم نکردن کولر گازی میتوان به ایجاد فشار کندانسور اشاره کرد که این فشار میتواند مصرف انرژی کولر گازی را افزایش دهد و سبب شود هزینه های مصرف کولر گازی بالا رود.

سوالات متداول

هواگیری کولر گازی بدون وکیوم چگونه انجام میشود؟

در هواگیری کولر گازی بدون وکیوم شیر سرویس کول گازی باز میشود و گاز مبرد وارد لوله های کولر گازی میشود تا هوا و رطوبت در لوله های کولر گازی باقی نماند.

قیمت هواگیری کولر گازی بدون وکیوم و با وکیوم چقدر است؟

هزینه هواگیری کولر گازی به مدل کولر گازی و روش انتخابی برای هواگیری بستگی دارد که رد تهران سوریسکار کمترین هزینه از شما دریافت میشود. برای استعلام قیمت میتوانید با همکاران ما تماس بگیرید.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی