در خرید یخچال به چه نکاتی توجه کنیم ؟

نکات مهم در خرید یخچال

فهرست مطالب

نمایندگی، سرویس و تعمیر یخچال در غرب تهران، شرکت تهران سرویس کار ، یکی از نمایندگی های دارای تجربه و کادری مختص می باشد که کیفیت را سر لوحه خود قرار داده است، ما در این مطلب قصد داریم به جهت افزایش آگاهی شما درباره ی خرید یخچال، و اینکه نکات خرید یخچال خوب و با دوام چیست و همچنین اهمیت شارژ گاز یخچال چه قدر است مقاله ای ارائه داده ایم.

همچنین علاوه بر مطالعه ی نکات خرید یخچال ، جهت مطالعه ی بیشتر درباره ی نحوه شارژ گاز یخچال به صفحه ی شارژ گاز یخچال در غرب تهران مراجعه فرمایید و یا اگر به یک تعمیر کار یخچال نیاز دارید می توانید برای درخواست آنلاین تعمیر کار یخچال به صفحه ی تعمیر یخچال در تهران مراجعه فرمایید و یا با ما تماس بگیرید.

در خرید یخچال به چه نکاتی توجه کنیم ؟

امروزه یکی از مباحث داغی که در بازار بین مصرف کنندگان لوازم خانگی و به خصوص یخچال مطرح است این است که آیا یخچال ایرانی بهتر است یا یخچال خارجی ؟ اگر یخچال ایرانی بهتر است یا اگر خارجی، کدام مارک یخچال بهترین است نکات خرید یخچال خوب و با کیفیت چیست ؟ در واقع رده بندی یخچال های ایرانی و خارجی از نظر کیفت و قیمت شاید یه کم سردرگم کننده به نظر برسد و در آخر شخص مصرف کننده به چند پرس و جو در این باره بسنده کند.

اما ما در اینجا تمامی نکات خرید یخچال ، رده بندی یخچال از نظر کیفیت و انواع یخچال های ایرانی و خارجی را بازگو و درباره ی تمامی آنان توضیح مفصلی خواهیم داد، پس با ما همراه باشید تا با تمامی نکات خرید یخچال خوب آشنا شوید.

یخچال ایرانی یا خارجییخچال ایرانی یا خارجی ؟

بعد از قیمت، از اولین نکات خرید یخچال با دوام و با کیفیت،که هر کس را فکر فرو می برد این است که آیا یخچال ایرانی بهتر است یا یخچال خارجی، در واقع با توجه به رده بندی یخچال ها و تنوع در مارک آنها انتخاب در اینجا مقداری دشوار به نظر می رسد.

در چند دهه ی اخیر خیلی ها شعار خارجی همیشه بهترین را سر میدادند و همیشه و در همه جا مارک خارجی یخچال را به همه معرفی میکردند، و در کل مارک ایرانی بیشتر از یک جوک نمی‌دانستند، اما امروزه داستانت کمی متفاوت است، در حقیقت اگر بگوییم که حتی یخچال های با مارک ایرانی از رقبای خارجی خود پیشی گرفته اند گزافه گویی نکرده ایم.

در  چند دهه ی گذشته با توجه به افزایش مصرف کنندگان تولیدات داخلی و در واقع رضایت آنها از تجربه ی استفاده ای خوب از یخچال با مارک ایرانی ثابت کننده ی این ادعای ماست، اما با این حال خیلی ها ذهنیتی از مارک های داخلی یخچال ساخته اند که با بلدوزر هم نمی‌توان آن را خراب  کدر و نظرشان را عوض کرد.

به این منظور کمک های دولت هم کمک  های شایانی به این پیشرفت می کند و با دادن مجوز برای تولید بیشتر یک اشتغال‌زائی گسترده ای در این زمینه به وجود می آورد اما تنها مشکل این روش توجه بیشتر به کمیت بوده تا کیفیت، چرا که در اوایل به اوج رسیدن تولید یخچال ها و سایر لوازم خانگی و متعدد شدن برند ها و مارک ایرانی نسبت به خارجی باعث کاهش کیفیت یخچال های ایرانی می شود.

اما حال حاصل آن همه تلاش و نظارت بیشتر بر تولیدکنندگان، به وجود آمدن یک بازار رقابتی عالی بین تولید کنندگان داخلی یخچال ایرانی است که نه تنها در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است بلکه در حال صادر به کشور های خارجی نیز می باشد.

یکی از نقاط ضعفی که درباره ی تولیدکنندگان یخچال و سایر محصولات داخلی می توان گفت کمبود نمایندگی و پشتیبانی نا کافی و در بعضی اوقات ضعیف آنان می باشد و این نکته باعث رنجش خاطر بسیاری از مصرف کنندگان داخلی شده است چرا که باعث در دسترس نبودن این محصولات و در نتیجه تاثیر بر فروش آنهاست.

در واقع هزینه ی احداث یک نمایندگی رسمی که سر به فلک می زند باعث منصرف شدن اکثر تولیدکنندگان داخلی می شود و درحقیقت هر نمایندگی رسمی که احداث شود تنها قادر به معرفی و عرضه محصولات خود می باشد، در این حال تنها راهی که باقی می ماند عرضه به فروشنده های خرد است که آنها هم که با توجه به نیاز خود، نیازی به بازاریابی گسترده و معرفی محصولات نمی بینند جای مناسبی فی الحال برای تولیدکنندگان نمی باشد.

از طرفی هم چون اکثر این فروشندگان یخچال، به فکر کسب سود هستند نه عرضه با کیفیت بیشتر، در وحله ی اول محصولات وارداتی را به شما معرفی می کنند، چرا که قاعدتا بهره ای که از این محصولات به دست می آورند بیشتر از یخچال های داخلی است. اما اگر شما به فکر صرفه جویی در هزینه ها و انتخاب یخچال با کیفیت بیشتر هستید از فروشندگان یخچال بخواهید تا یخچال و یا سایر لوازم خانگی ایرانی را به شما معرفی کند.

نکات کلیدی خرید یخچال

از دیگر نکات خرید یخچال که باید بدانید این است که شما دقیقا چه یخچالی و برای کجا نیاز دارید و با توجه به نیاز خود یکی از انواع یخچال ها را انتخاب کنید.

مدل های مختلفی از یخچال ها وجود دارد که هم اکنون نمونه ی داخلی آنها و به مراتبی با کیفیت بیشتر و مصرف انرژی کمتر در بازار عرضه شده است، انواع یخچال شامل یخچال های هتلی، یخچال های دو درب، ساید بای ساید ها، یخچال فریزر های سه درب و یخچال فریزر های دوقلو می باشد.

از مهمترین نکات خرید یخچال که باید به آن توجه شود قیمت آن است، در واقع این ضرب المثل کاملا در اینجا صدق می کند که هر چه بیشتر پول دهید بیشتر آش میخورید.

در واقع شما در خرید برخی محصولات مانند تلفن همراه از یک جایی به بعد دیگر پرداخت پول بیشتر به این معنی نیست که مساوی با دریافت آپشن های بیشتر باشد و تنها کارایی آن تقویت می شود اما در خرید یخچال این موضوع کاملا بر عکس است و شما با پرداخت  پول بیشتر، یخچالی با آپشن های بیشتر، مصرف انرژی کمتر و…دریافت خواهید کرد.

اما این تازه اول راه است، چرا که اگر شما نکات ایمنی لازم را رعایت نکنید و در حفظ درست یخچال خود کوشا نباشید ممکن است بعد ها حتی هزینه ای که برایش خواهید کرد از هزینه ی خرید یخچال هم بیشتر باشد، مثلا بر اثر خرابی لوله های شارژ گاز، یخچال درست عمل نکند، یا سایر تجهیزات یخچال بر شارژ گاز یخچال شما اثر گذاشته و در نتیجه سیستم خنک کننده ی یخچال درست عمل نکند، مطمئن باشید که اگر تمامی نکات خرید یخچال و نکات ایمنی در حفظ یخچال را رعایت کنید یخچال شما بیش از عمر مفیدش برای شما کار خواهد کرد.

یخچال های ساید بای ساید

این مدل از یخچال به دلیل ظاهر زیبایی که دارند، توانسته اند محبوبیت بیشتری را نسبت به سایر مدل های یخچال های دیگر کسب کنند و جز پرفروش ترین یخچال ها در ایران می باشند، بیشتر برای خانواده های کم جمعیت تر مناسب می باشند زیرا ظرفیت فریزر این یخچال ها برای خانواده هایی که مصرف روزانه بالایی دارند مناسب نیست و شما را مجبور به پرداخت هزینه ای برای خرید یک فریزر جدا خواهد کرد.

یخچال های هتلی

این یخچال ها به دلیل کوچک بودن قابل نصب در اکثر مکان ها می باشند و مناسب برای مکان هایی است که جای  کافی برای قرار دادن یخچال های بزرگ ندارند، اما این نقطه ی مثبت در واقع تبدیل به یک نقطه ضعف دیگری شده که سازنده جای کافی برای قرا دادن جا یخی و فریزر نداشته است.

یخچال های دو درب

اگر آشپزخانه ی کوچکی دارید بهترین گزینه برای شما یخچالی دو درب می باشند، ظرفیت فضای داخلی و فریزر یخچال های دو درب بسیار پایین است، اما بهترین گزینه ی فی الحال برای آشپزخانه ی کوچک شما، همین یخچال های دو درب می باشد، عموما با رنگ سفید تولید می شوند ظرفیت داخلی آنها بیشتر از ۱۶ فوت بالاتر نمی رود و اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه های خود هستید بهترین گزینه برای شما یخچال دو درب است.

یخچال دوقلو

اگر خانواده ای پر جمعیت دارید و به دنبال یک یخچال فریزر بزرگ با فضای داخلی و فریزر بزرگ هستید یخچال دوقلو بهترین گزینه ای است که می توانید انتخاب کنید، اما به دلیل اینکه قیمت این مدل از ساید بای ساید ها کمی بیشتر است بهتر است در انتخاب خود دقت کنید.

یخچال سه درب

یخچال سه درب عموما به دو دسته تقسیم می شود، اولین دسته عموما در یخچال های ساید بای ساید قرار می گیرید و دومین دسته در سایر مدل های یخچال است، از نقاط قوت یخچال های سه درب قابلیت تفکیک جداگانه ی هر محفظه است که در حقیقت دسترسی شما را به مواد غذایی تان آسانتر می کند، و فشار کمتری به یخچال وارد می کند و عمر یخچال افزایش می یابد.

نمایندگی شارژ گاز یخچال در غرب تهران، تهران سرویس کار

 

نمایندگی تعمیر، سرویس و شارژ گاز یخچال در غرب تهران، شرکت تهران سرویسکار، تمامی برند ها و مدل های یخچال را سرویس می دهد، اگر در شارژ گاز یخچال خود مشکل دارید و به یک تعمیر کار نیاز دارید، می توانید به صفحه ی تعمیر یخچال در تهران مراجعه فرمایید. همچنین می توانید جهت مطالعه ی بیشتر درباره ی نحوه شارژ گاز یخچال و اهمیت آن به صفحه ی شارژ گاز یخچال در غرب تهران مراجعه فرمایید

 

نکات فنی خرید یخچال

برای اینکه انتخاب شما به میزان بودجه ای که صرف خرید یخچال می کنید، انتخابی کاربردی تر و هوشمندانه تر باشد بهتر است در خرید یخچال به این موارد و آپشن ها توجه کنید چرا که هر چه این موارد در یخچالی که با بودجه ی خود هر چند کم، تهیه می کنید بیشتر باشد، می توان گفت انتخاب شما ایده آل تر می باشد.

برچسب انرژی از جمله مواردست که باید به آن توجه کرد، اکثرا با آن آشنا هستند و فکر نکنم نیاز به توضیح باشد که کم مصرف ترین درجه ی یک یخچال A می باشد، اما خوب است بدانید، برعکس برچسب انرژی A که در تمامی یخچال های وارداتی و داخلی یافت میشود، برچسب انرژی A+ و بالا تر از آن عموما تنها در یخچال های وارداتی یافت می شود.

نمایشگر و آلارم هم از موارد بسیاری کاربردی در خرید یخچال خوب است، چرا که در عیب یابی یخچال به ما کمک کرده و در صورت بروز مشکل، در صفحه ی نمایشگر به ما هشدار خواهد داد و آلارم آن به صدا در خواهد  آمد،

برفک زدایی و تصفیه هوا هم در سالم نگه داشتن یخچال بسیار مهم است، حال اگر به صورت اتوماتیک باشد می تواند کارآمد تر باشد، چرا که علاوه بر راحت تر کردن کار ما در برفک زدایی در مصرف برق و جیب شما صرفه جویی می کند، همچنین اینکه جنس لاستیک دور درب و بدنه چه چیزی باشد، در نگهداری بیشتر مواد غذایی تاثیر مستقیم دارد، معمولا برای کیفیت بیشتر، در بدنه از کربن و جنس لاستیک دور درب را از مواد ضد باکتری تولید می کنند.

محفظه ی صفر درجه و بار خانگی، از مواردیست که ضروری بودن آن بستگی به نیاز شما دارد، اگر روزانه خرید می کنید چون معمولا این محفظه تنها برای مواد غذایی تازه کاربرد دارد، پس به شما پیشنهاد می شود، همچنین بار خانگی هم می تواند در سالم نگه داشتن و طول عمر بیشتر یخچال شما کمک کند.

امید واریم که تا به اینجای مطلب، اطلاعات مفیدی درباره ی یخچال ها به دست آورده باشید، نمایندگی سرویس و تعمیر یخچال تهران سرویس کار مفتخر است که به شما عزیزان بهترین خدمات خود را ارائه دهد به همین منظور اگر نیاز به یک تعمیر کار یخچال دارید می توانید برای درخواست آنلاین تعمیر کار یخچال به صفحه ی تعمیر یخچال در تهران مراجعه کنید.

همچنین می توانید برای مطالعه ی سایر مطالب ما از قبیل ، شارژ گاز یخچال در غرب تهران ، سرویس پکیج در غرب تهران با کلیک روی هر کدام به آن صفحه مراجعه کنید.
[popup_1 link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%DB%8C%D8%AE%DA%86%D8%A7%D9%84-%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B1/” img=”https://www.tehran-servicekar.com/wp-content/uploads/2020/11/The-best-brand-of-refrigerator.jpg”]

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی