نحوه تنظیم درجه یخچال

نحوه تنظیم درجه یخچال | تنظیم درجه یخچال قدیمی در تابستان و زمستان

فهرست مطالب

آیا شما با نحوه تنظیم دما یخچال آشنایی دارید؟ شاید جالب باشد بدانید بازدهی یخچال به طور مستقیم با تنظیم دمای یخچال در ارتباط است. با تنظیم درست درجه حرارت یخچال فریزر میتوان به تازه تر ماندن مواد غذایی و جلوگیری از فاسد شدن آن ها کمک کرد. نحوه تنظیم درجه یخچال در مدل های متنوع یخچال موضوع این مقاله است که در این مقاله آموزش میدهیم درجه یخچال چگونه تنظیم میشود. در ادامه با ما همراه باشید.

اگر قصد خرید یخچال را دارید و نمیدانید برند های مختلف یخچال چه ویژگی هایی دارند که مناسب کاربرد مورد نظرتان باشد میتوانید به صفحه بهترین مارک یخچال مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

درجه یخچال فریزر باید روی چند باشد
درجه یخچال فریزر باید روی چند باشد

درجه یخچال فریزر باید روی چند باشد

درجه دمای مناسب یخچال در سیستم های الکترونیکی و مکانیکی متفاوت میباشد. به همین دلیل اولین قدمی که شما باید برای تنظیم درجه دمای یخچال بردارید این است که از دمای یخچال فریزر در شرایط و حالت های مختلف اطلاع داشته باشید. اگر نمیدانید درجه یخچال بایدروچندباشه در این قسمت جدول توضیح داده ایم درجه یخچال فریزر باید روی چند باشد.

تنظیم دمای یخچالیخچال معمولییخچال دیجیتالی
درجه مناسب یخچال27
درجه مناسب فریزر-18-18
دمای یخچال در تابستان4 الی 53 الی 4
دمای فریزر در تابستان-20-18 الی -20
درجه یخچال در زمستان2 الی 34 الی 5
درجه فریزر در زمستان-17-16 الی -19

نحوه تنظیم درجه یخچال

درجه دمای یخچال همه یخچال فریزر ها در همه فصول یکسان نیست و نحوه تنظیم درجه یخچال قدیمی و جدید با هم تفاوت هایی دارد که در این قسمت آموزش 0 تا 100 تنظیم دمای یخچال فریزر را به شما ارائه داده ایم. درجه یخچال باید مطابق با استاندارد های یخچال تنظیم شود و بهتر است قبل از آن که دمای یخچال فریزر را به صورت یک باره تغییر دهید این کار را به صورت جزیی و کم کم انجام دهید.

شما میتوانید از طریق دفترچه راهنما یخچال تان نحوه تنظیم درجه یخچال با ولوم تنظیم دما ، نحوه تنظیم دمای یخچال با تنظیم کننده کشویی و نحوه تنظیم دمای یخچال را با استفاده از تنظیمات مختص هر یخچالی را یاد بگیرید.

دقت داشته باشید که تنظیمات دمای انواع مدل های یخچال میتواند برحسب مدل یخچال فریزر متغیر باشد برای مثال تنظیم درجه ساید بای ساید ال جی با دمای دمای فریزر سامسونگ میتواند متغیر باشد. در ادامه بهترین آموزش تنظیم دمای یخچال را ارائه دادیم که میتوانید برای یخچال های معمولی و دیجیتالی از این روش ها کمک بگیرید. اگر برای تنظیم دمای یخچال فریزر ال جی و سایر برند های یخچال فریزر سوالی دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

اگر یخچال شما خراب شده و به دنبال یک تعمیرکار خوب هستید که در سریع ترین زمان و با مناسب ترین هزینه ایرادات یخچال شما را رفع کند میتوانید به صفحه تعمیر یخچال مراجعه کنید و با بهترین تکنسین های ما ارتباط برقرار کنید.

نحوه تنظیم درجه ترموستات یخچال معمولی

نحوه تنظیم دمای یخچال معمولی یا قدیمی اولین مبحثی است که در این صفحه بررسی میکنیم و در این قسمت آموزش تنظیم دمای یخچال میتوانید تنظیم درجه انواع یخچال های قدیمی ترموستاتی را یاد بگیرید.

  • در این مدل یخچال ها تنظیمات یخچال با استفاده از یک اهرم یا شاسی و در مدل های جدیدتر به وسیله صفحه دیجیتالی تغییر پیدا میکند.
  • این تنظیم کننده کشویی درجه یخچال گاهی از 1 تا 5 و گاهی از 1 تا 9 شماره گذاری میشوند.
  • با قرار دادن اهرم تنظیم کننده روی عدد 0 یخچال شما خاموش میشود و عدد 9 یا 5 (آخرین شماره) نشان دهنده حداکثر توان یخچال میباشد.
  • اگر از درجه مورد نظر برای یخچال تان اطمینان ندارید بهتر است آن را روی عدد میانه تنظیم کنید.
  • درجه یخچال در اهرم های 5 شماره ای باید روی عدد 3 و برای اهرم های 9 شماره ای باید روی عدد 4 تنظیم گردد.
  • در آموزش تنظیم دمای یخچال فریزر اگر با درجه 3 موادغذایی شما به مقدار کافی خنک نمیشود میتوانید برای خنک تر شدن آن را روی عدد 4 تنظیم کنید.
  • برای تست کردن درست کار کردن تنظیم دمای یخچال قدیمی شده 24 ساعت به مواد غذایی اجازه دهید تا دمای آن ها را اندازه گیری کنید و ببینید به مقدار کافی خنک شده اند یا خیر.

نحوه تنظیم درجه یخچال دیجیتالی

در مدل های جدیدتر یخچال تنظیم دمای یخچال از طریق صفحه دیجیتالی انجام میشود. شما میتوانید از طریق صفحه لمسی دیجیتالی اقدام به افزایش و یا کاهش دما کنید.

  • برای تنظیم درجه سرمای یخچال باید قفل تنظیمات درجه حرارت را باز کنید که برای این کار در صورتی که روی صفحه دیجیتالی علامت قفلی مشاهده میکنید باید unlock را برای 3 ثانیه نگه دارید.
  • در مرحله بعد با استفاده از دکمه های Cooling temperature یا Refrigerator temperature میتوانید اقدام به کم و زیاد کردن دما کنید.
  • در بعضی از یخچال ها برای تنظیم درجه یخچال سامسونگ با استفاده از نمایشگر دیجیتال دکمه Jet Freezing میتوانید فشار قوی را برای فریزر کردن مواد غذایی انتخاب کنید.

اگر میخواهید ارور های یخچال خود را رفع کنید و به دنبال راهکار هایی برای رفع ایرادات آن هستید میتوانید مقاله ارور یخچال پارس را مطالعه کنید.

تنظیم دمای ساید بای ساید

تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید ال جی LG، تنظیم دمای ساید بای ساید سامسونگ و به طور کلی تنظیم دمای ساید بای ساید با استفاده از دکمه Refrigerator temperature انجام میشود. همچنین در ساید بای ساید میتوان برای تنظیم دمای فریزر از Freezer temperature استفاده کرد و دما را افزایش و کاهش داد.

دقت داشته باشید که در آموزش تنظیم دمای یخچال فریزر دیجیتالی ذکر شده است که دمای یخچال ساید بای ساید باید 4 درجه سانتی گراد و دمای فریزر باید 18- درجه سانتی گراد باشد. البته این دما در تابستان و زمستان فرق دارد که در ادامه این موضوع را بررسی میکنیم.

تبدیل دمای فارنهایت به سانتی گراد

در بعضی از یخچال ها به جای دمای سانتی گراد همه چیز بر مبنای دمای فارنهایت میباشد که شما باید برای تنظیم درجه یخچال جنرال الکتریک یا برند های دیگر تبدیل دمای فارنهایت به سانتی گراد را بلد باشید. در آموزش تبدیل درجه فارنهایت به سانتیگراد و برعکس شما باید به شیوه زیر عمل کنید:

  • دمای فارنهایت را منهای 32 میکنید.
  • عدد حاصل را به 1.8 تقسیم میکنید.
  • عدد حاصل دمای سانتی گراد است.

C = ( F – 32 ) / 1.8

  • دمای سانتی گراد را در 1.8 ضرب کنید.
  • عدد حاصل را با 32 جمع کنید تا درجه فارنهایت به دست آید.

F = ( C * 1.8 ) + 32

اگر نمیدانید سردترین دمایی که میتوانید برای یخچال تنظیم کنید چه دمایی است میتوانید مقاله کدام درجه یخچال سردتر است را مطالعه کنید.

تنظیم درجه یخچال قدیمی در تابستان
تنظیم درجه یخچال قدیمی در تابستان

تنظیم درجه یخچال قدیمی در تابستان

نحوه تنظیم دما یخچال در فصل زمستان و تابستان میتواند با هم تفاوت هایی داشته باشد. به طور کلی بهترین دمایی که میتوانید اقدام به تنظیم درجه یخچال قدیمی در تابستان کنید به نحوی که مواد غذایی داخل آن یخ نزند این است که درجه یخچال در تابستان برای یخچال های ترموستاتی را روی درجه 4 یا 5 تنظیم نمایید.

در صورتی که یخچال فریزر شما دیجیتالی است شما میتوانید برای تنظیم درجه یخچال قدیمی در تابستان آن را روی عدد +3 یا +4 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و دمای فریزر بهتر است روی دمای -18 تا -20 درجه سانتی گراد قرار گیرد.

این دما برای یخچال های قدیمی و جدید تفاوتی ندارد و شما میتوانید این دما را برای تابستان همه یخچال فریزر ها تنظیم کنید.

تنظیم درجه یخچال قدیمی در زمستان
تنظیم درجه یخچال قدیمی در زمستان

تنظیم درجه یخچال قدیمی در زمستان

دمای یخچال در زمستان باید تغییراتی با دمای یخچال در تابستان داشته باشد تا مواد غذایی خراب نشوند و مشکلی در نگهداری آن ها ایجاد نشود. در تنظیم درجه یخچال قدیمی در زمستان دقت داشته باشید که برای یخچال های ترموستاتی دما باید بین 2 تا 3 قرار گیرد.

تنظیم درجه یخچال قدیمی در زمستان برای یخچالی های اتوماتیک یا دیجیتال باید روی درجه +4 یا +5 قرار گیرد.

چگونه متوجه شویم که یخچال نیاز به تغییر تنظیمات دما دارد

شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که چگونه متوجه شویم که یخچال نیاز به تغییر تنظیمات دما دارد. برای این کار شما باید دمای سبزیجات و نوشیدنی هایی که در یخچال قرار دارند را بررسی کنید. در صورتی که نوشیدنی ها در مرز یخ زدگی قرار گرفتند باید دمای یخچال افزایش پیدا کند و در صورتی که مواد غذایی به طور کامل خنک و تازه نگهداری نمیشوند باید اقدام به کم کردن دما کنید.

دقت داشته باشید که با تغییر فصل درجه یخچال در تابستان و دمای یخچال در زمستان را متناسب با آنچه در قسمت های بالا گفته شد تنظیم نمایید.

در صورتی که مقدار زیادی مواد غذایی در یخچال قرار میگیرد بهتر است دما را کمی بیشتر کاهش دهید تا کاملا فضا خنک شود.

اگر به دنبال خرید یخچال هستید و نمیدانید چه مدل یخچالی به درد شما میخورد میتوانید مقاله در خرید یخچال به چه نکاتی باید توجه کرد را مطالعه کنید.

چرا باید دمای یخچال را تنظیم کرد

کارشناسان این حوزه معتقدند برای تازه نگه داشتن مواد غذایی و جلوگیری از فاسد شدن زود هنگام آن ها باید دمای یخچال در محدوده مناسبی تنظیم شود.

همچنین تنظیم دمای یخچال میتواند به دلیل جلوگیری از ایجاد باکتری ها، قارچ ها و کپک ها باید انجام شود.

وقتی که برق می رود چه اتفاقی برای دمای یخچال می‌افتد

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده که وقتی که برق می رود چه اتفاقی برای دمای یخچال می‌افتد باید بگوییم که نوسانات جریان برق میتواند نوساناتی در درجه حرارت یخچال نیز داشته باشد که این موضوع میتواند سلامت یخچال را تهدید کند. به همین دلیل توصیه میشود از یک محافظ برق برای جلوگیری از سوختن یخچال استفاده شود.

تنظیم درجه یخچال امرسان

برای تنظیم درجه یخچال امرسان میتوانید از دکمه temp استفاده کنید. این دکمه به شما این امکان را میدهد تا دمای داخلی یخچال را کم و یا زیاد کنید. در مدل هایی از یخچال امرسان شما میتوانید برای تنظیم درجه یخچال امرسان میتوان از دکمه های + _ استفاده کرد.

تنظیم درجه یخچال الکترواستیل

یخچال های الکترواستیل در انواع ترموستاتی و دیجیتالی در بازار موجود میباشند و شما میتوانید در مدل های ترموستاتی دما را بین درجه های 2 و 3 قرار دهید. برای تنظیم درجه یخچال الکترواستیل دیجیتالی میتوانید دمای 4 الی 5 درجه سانتی گراد را برای نگهداری از مواد غذایی تنظیم کنید.

تنظیم درجه یخچال سامسونگ

برای تنظیم درجه یخچال سامسونگ دقت داشته باشید که در داخل یخچال ممکن است دکمه های تنظیم دما وجود داشته باشد. این دکمه ها ممکن است با عبارت‌هایی مانند FRIDGE یا REF TEMP یا مشابه آن مشخص شده باشند.

شما با فشردن FRIDGE یا REF TEMP میتوانید دمای فعلی یخچال را برای تنظیم دمای یخچال سامسونگ در تابستان و زمستان مشاهده کنید.

در صورتی که این دکمه را پشت هم فشار دهید میتوانید دما را تغییر دهید و نحوه تنظیم دمای یخچال سامسونگ این گونه است که شما میتوانید این دما را بین محدوده 3 ال 4 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

نحوه تنظیم دمای یخچال دیجیتال سامسونگ این گونه است که شما میتوانید دما را با علامت های + – افزایش و کاهش دهید تا به دمای مناسب مورد نظر تان برسد. در قسمت بالا برای شما اموزش تصویری تنظیم دمای فریزر سامسونگ قرار داده شده است که میتوانید از طریق اموزش تصویری تنظیم دمای یخچال سامسونگ اقدام به تغییر دمای یخچال کنید.

اگر به دنبال شارژ گاز یخچال خود هستید و نمیدانید چطور از بهترین مرکز شارژ گاز یخچال کمک بگیرید میتوانید از همکاران ما در صفحه شارژ گاز یخچال در محل کمک بگیرید تا در سریع ترین زمان و با بهترین نوع گاز یخچال شما شارژ شود.

علت تنظیم نشدن درجه یخچال سامسونگ

گاهش ممکن است درجه یخچال تنظیم نشود که در این صورت میتوان گفت علت تنظیم نشدن درجه یخچال سامسونگ ممکن است دلایل زیر باشد:

  • خراب شدن درزگیر یخچال
  • خرابی ترموستات
  • خرابی دمپر هوا
  • ایراد در کویل ها
  • مسدود شدن دریچه ها

تنظیم درجه یخچال هایسنس

برای تنظیم درجه یخچال هایسنس برای مدل هایی که یخچال فریزر با هم هستند باید ابتدا گزینه یخچال یا فریزر را انتخاب کنید سپس دمای فریزر را بین -14 تا -24 تنظیم کنید و دمای مناسب یخچال را در محدوده 3 الی 4 درجه سانتی گراد قرار دهید. شما میتوانید برای تنظیم درجه یخچال هایسنس در صورتی که تنظیم دما به صورت اهرمی و ترموستاتی باشد باید آن را روی درجه 3 یا 4 تنظیم کرد و برای مدل هایی دیجیتالی باید آن را روی دمای 4 الی 5 درجه سانتی گراد تنظیم نمود.

آموزش تنظیم دمای یخچال جنرال بست

تنظیم درجه یخچال بست باتوجه به مدل آن میتواند به صورت دیجیتالی و یا با تنظیم کننده کشویی انجام شود. در آموزش تنظیم دمای یخچال جنرال بست ذکر شده است که از کاهش زیاد دمای یخچال جدا خودداری کنید زیرا مواد غذایی در این صورت نه تنها تازه تر نگهداشته نمیشوند بلکه دچار یخ زدگی نیز میگردند.

فیلم تنظیم درجه یخچال سیلوان

در این قسمت فیلم تنظیم درجه یخچال سیلوان را قرار خواهیم داد. شما برای تنظیم درجه یخچال سیلوان باید ابتدا قفل کودک یخچال را باز کنید و دست خود را برای چند ثانیه روی آیکون reef بفشارید. در این حالت دمای یخچال به صورت چشمک زن در میاید که شما میتوانید در این حالت اقدام به تغییر دمای یخچال کنید. برای تنظیم دمای فریزر سیلوان نیز میتوانید freez را نگه دارید تا دما به صورت چشمک زن در بیاید و سپس اقدام به تغییر دمای آن کنید.

تنظیم درجه یخچال هیمالیا

تنظیم درجه یخچال هیمالیا به این صورت میباشد که شما دکمه ref را میزنید. گزینه هایی به شما نمایش داده میشود که میتوانید از طریق آن ها اقدام به تغییر دمای یخچال کنید. در صورتی که دکمه freezer را بزنید میتوانید دمای فریزر را تغییر دهید که بهتر است دمای آن را بین -17 و -18 قرار دهید.

نحوه تنظیم درجه یخچال ایستاده

نحوه تنظیم درجه یخچال ایستاده نیز مانند تمام انچه در قسمت بالای مقاله بررسی شده است میباشد و شما میتوانید در محدوده تعیین شده دمای یخچال خود را تنظیم کنید. فقط دقت داشته باشید که برای تنظیم درجه یخچال ایستاده به تغییر دمای آن در فصول مختلف توجعه داشته باشید.

نحوه تنظیم درجه یخچال ویترینی

نحوه تنظیم درجه یخچال ویترینی کمی چالش برانگیز میباشد و باید برای تنظیم آن مواردی را در نظر داشته باشید. در نحوه تنظیم درجه یخچال ویترینی باید دقت داشته باشید که دمایی که شما تعیین میکنید برای قسمت های پایینی یخچال اعمال میشود. مثلا وقتی دمای 5 درجه را برای یخچال ویترینی تنظیم میکنید در طبقه های بالا دما به 6 درجه میرسد که باید برای نگهداری مواد غذایی این نکته را در نظر داشته باشید.

سوالات متداول

نحوه تنظیم درجه یخچال چگونه است؟

در این مقاله بهترین روش آموزش تنظیم دمای یخچال معمولی و دیجیتال در تابستان و زمستان برای برند های مختلف یخچال ارائه شده است.

درجه یخچال بایدروچندباشه؟

به طور کلی باتوجه به آن که در یخچال های جدید میتوان درجه یخچال را در فصول مختلف تغییر داد در این مقاله درجه یخچال فریزر را برای تابستان و زمستان برای یخچال های ترموستاتی و دیجیتالی توضیح داده ایم.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی