علت صدای یخچال

علت صدای یخچال | 11 دلیل صدای یخچال چیست | صدای موتور یخچال هنگام روشن شدن

فهرست مطالب

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در سکوت با صدای تق تق یخچال رو به رو شوید. همچنین گاهی ممکن است به دلایل فنی قطعات داخلی یخچال صدا دهد. در این مقاله علت صدای یخچال را برای برند های مختلف سامسونگ، ال جی و اسنوا و امرسان و غیره بررسی کرده ایم. اگر میخواهید خیلی سریع از شر علت صدای زیاد یخچال خلاص شوید میتوانید برای دریافت خدمات تعمیرات یخچال و رفع سر و صدای یخچال به صفحه تعمیرات یخچال مراجعه کنید.

علت صدای یخچال
علت صدای یخچال

علت صدای یخچال

اگر نمیدانید علت سر و صدای یخچال چیست و چرا گاهی یخچال صدا میدهد باید بگوییم صدای یخچال ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد گردد که اگر در زمان مناسب برای رفع اصلی ترین دلایل صدای یخچال اقدام نکنید قطعات آسیب شدید دیده و هزینه زیادی برای تعمیرات و تعویض قطعات روی دست شما میگذارند. در ادامه برخی از علل و اصلی ترین دلایل صدای یخچال را بررسی کرده ایم.

  1. فعالیت کمپرسور: یخچال دارای قطعه ای به نام کمپرسور میباشد که برای فشردن گاز مورد نیاز برای خنک کردن هوای درون یخچال مورد استفاده قرار میگیرد. زمان روشن شدن کمپرسور، ممکن است صدایی شبیه به بوق ماشین ضعیفی ایجاد شود.
  2. چرخش فن: یخچال ها دارای یک فن داخلی میباشند که وظیفه آن توزیع و به جریان انداختن هوا و حفظ دمای مناسب در داخل یخچال میباشد. این فن هنگام کار کردن ممکن است صداهایی ایجاد کند که در این زمان باید کارکرد فن مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
  3. سیکل گرمایش و سرمایش دوره ای: زمانی که یخچال شما دما را تنظیم میکند، سیکل های گرمایش و سرمایش دوره‌ای را برای رسیدن به دمای مورد نظر طی میکند. این سیکل های گرمایش و سرمایش ممکن است سر و صداهایی ایجاد کند که معمولا بعد از مدتی رفع میشوند. (اگر قصد تنظیم دمای یخچال را دارید و نمیدانید چطور باید دمای یخچال را تنظیم کنید و چه دمایی مناسب تر است میتوانید مقاله تنظیم درجه یخچال را مطالعه کنید.)
  4. تولید کننده یخ یا آبریز: در مدل هایی از یخچال بخشی برای تصفیه آب و تولید یخ تعبیه شده است که معمولا در زمان تولید یخ صداهایی ایجاد میشود که اگر این صدا قطع نشد برای تعمیرات باید از تکنسین های ماهر کمک بگیرید.
  5. اشیا داخل یخچال: گاهی ممکن است ظروفی در یخچال نگهداری کنید که در جای مناسبی قرار نگرفته باشند و با هر بار باز و بسته شدن درب یخچال این ظروف جابجا شوند و صداهایی در یخچال ایجاد گردد.
  6. مشکلات فنی: در برخی موارد، مشکلات فنی در یخچال ممکن است به صدای غیرعادی منجر شوند. این دلیل صدای یخچال نیاز به بررسی تعمیرکار یخچال دارد و شما میتوانید از خدمات تعمیرات یخچال تهران سرویسکار برای این موارد بهره مند شوید.
  7. ایراد در موتور فن کندانسور : موتور فن کندانسور وظیفه مهمی در یخچاال برعهده دارد که میتواند کویل های کندانسور را خنک کند زمانی که دمای کویل های کندانسور یخچال کاهش پیدا میکند یخچال میتواند کارایی بالایی داشته باشد.
  8. عدم تراز بودن یخچال : از دیگر دلایل ایجاد صدای یخچال تراز نبودن سطح زیرین یخچال میباشد. اگر در زمان نصب یخچال سطح زیرین یخچال صاف نباشد و یخچال در حالت تعادل قرار نداشته باشد در حین کار کردن صداهایی ایجاد میشود که باید برای رفع صدای یخچال محل نصب یخچال را تغییر دهید.
  9. شکستن فن یخچال : فن یا پروانه یخچال وظیفه به جریان انداختن هوای خنک در یخچال را برعهده دارد. در صورتی که به این قطعه فشاری وارد شود و یا در اثر ضربه بشکند، یخچال در حین کار کردن صدا میدهد. در این صورت باید برای تعویض و یا تعمیر فن یخچال اقدام کنید.
  10. خراب شدن برد یخچال : از دیگر مواردی که میتوان به عنوان علت صدای یخچال در نظر گرفت خرابی برد یخچال میباشد. این قطعه مانند قلب یخچال میباشد که هرگونه ایراد در آن میتواند سبب بروز ایراد در کل یخچال شود.
  11. نوسانات شدید برق : در صورتی که برق نوسان جریان داشته باشد به برد یخچال آسیب وارد میشود و ایراد در برد یخچال میتواند سبب ایجاد صدای زیاد یخچال در حین کار کردن شود.
  12. نفوذ آب به برد یخچال: همان طور که میدانید برد یخچال قطعه حساسی میباشد که باید به دور از رطوبت و آب باشد. در صورتی که آب به درون برد یخچاال نفوذ کند برد میسوزد و همین امر سبب صدا دادن عجیب یخچال در حین کار کردن میشود.
  13. فرسوده شدن لرزه گیر یخچال : لرزه گیر بخش مهمی در یخچال میباشد که قطعاتی که در پشت یخچال وجود دارند را به هم محکم میکند. در صورتی که با گذر زمان لرزه گیر فوسده شده باشد صدای موتور به راحتی شنیده میشود.
  14. ایراد در موتور فن اواپراتور : در صورتی که موتور فن اوپراتور مشکلی پیدا کرده باشد فضای داخل یخچال نمیتواند به دمای مناسب برسد و مواد غذایی در فریزر به خوبی منجمد نمیشود. در این صورت صدایی از یخچال شنیده میشود و باید برای رفع ایرادات موتور فن اوپراتور یخچال اقدام کرد.

در ادامه دلایل تمام صدا های اضافه یخچال را بررسی کنیم و راهکار رفع صدا یخچال را به شما عزیزان ارائه دهیم.

علت صدای موتور یخچال هنگام روشن شدن
علت صدای موتور یخچال هنگام روشن شدن

علت صدای موتور یخچال هنگام روشن شدن

یکی از سوالات پرتکرار کاربران این است که علت صدای موتور یخچال هنگام روشن شدن چیست. در واقع علت صدای موتور یخچال هنگام روشن شدن معمولاً به دلیل فعال شدن کمپرسور یخچال و شروع به کار کردن آن است. کمپرسور یخچال یکی از اجزای اصلی و مهم یخچال میباشد و وظیفه فشردن گاز مبرد در داخل سیستم خنک‌کننده را دارد تا دما درون یخچال را کاهش دهد و سبب سرد شدن داخل یخچال شود. زمانی که دمای یخچال افزایش پیدا میکند برای آن که بتواند به دمای مورد نظر برسد کمپرسور فعال میشود که همین امر صدایی را ایجاد میکند.

علت صدای موتور یخچال هنگام روشن شدن ممکن است به صورت صدای جاو مانند شنیده شود. این صدا از مراحل شروع فعالیت کمپرسور آغاز میشود که این فعالیت مربوط به مراحلی مانند فشردن گاز و شروع فعالیت موتور یخچال میشود. این صدا در حالت معمول حدود چند دقیقه پس از روشن شدن یخچال ادامه خواهد داشت و بعد از مدتی به طور تدریجی صدای یخچال کمتر و کمتر میشود و در نهایت صدا خاموش میشود.

به طور کلی در صورتی که صدا یخچال زیاد و مداوم نباشد بهتر است به دنبال علت صدای موتور یخچال هنگام روشن شدن نباشید ولی اگر این صدا ادامه دار و عجیب بود باید برای رفع آن از تکنسین های حرفه ای کمک بگیرید.

اگر به قطعات مختلف یخچال و وظیفه هر قطعه آشنایی ندارید میتوانید به مقاله قطعات یخچال مراجعه کنید و اطلاعات لازم را در این حوزه کسب کنید.

علت صدای موتور یخچال هنگام خاموش شدن

گاهی ممکن است یخچال در زمان خاموش شدن صداهای عجیبی تولید کند که در این زمان پیدا کردن علت صدای موتور یخچال هنگام خاموش شدن اصلی ترین کاری است که باید انجام گیرد. علت صدای موتور یخچال هنگام خاموش شدن ممکن است به دلیل مراحل خاموش شدن کمپرسور باشد. وقتی کمپرسور یخچال خاموش شود، به دلیل چندین عامل صدایی در یخچال ایجاد میشود که این دلایل صدای یخچال عبارتند از:

  1. تخلیه فشار گاز: وقتی کمپرسور خاموش میشود، فشار گازی که در داخل سیستم خنک کننده یخچال وجود دارد کاهش پیدا میکند. این کاهش فشار در یخچال میتواند صدایی را ایجاد کند که این صدا حاصل انتقال فشار هوا از ورودی به خروجی کمپرسور میباشد.
  2. توزیع مواد: در سیستم خنک کننده یخچال، موادی مانند گاز مبرد و روغن موجود میباشد. وقتی کمپرسور یخچال خاموش میشود، این مواد گازی و روغنی دارای گرمای زیادی میشوند و در اثر گرما منقبض میشوند. تغییرات دمایی و انقباض و انباسط مواد میتواند صدایی شبیه به ترک برداشتن بدهد که در این زمان علت صدای موتور یخچال هنگام خاموش شدن را میتوان تغییرات دمایی در نظر گرفت.
  3. قطع برق کمپرسور: خاموش شدن کمپرسور ممکن است با یک صدایی شبیه به خر و پف همراه باشد. این صدا معمولاً ناشی از قطع برق کمپرسور میباشد.

علت صدای تق تق یخچال میتواند طبیعی باشد اما در صورتی که این صدا ها عجیب بودند و مدت زیادی ادامه داشتند باید برای رفع این صداهای عجیب یخچال از تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید.

اگر به فکر خرید یخچال هستید و نمیدانید چه مارکی از یخچال ها برای کاربرد شما مناسب تر هستند میتوانید به مقاله بهترین مارک یخچال مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

علت صدای ویبره یخچال

علت صدای ویبره یخچال ممکن است به خاطر عملکرد نامناسب کمپرسور باشد. این صدای ویبره یخچال معمولاً به علت وجود تراشه ها و قطعات مکانیکی درون کمپرسور ایجاد میگردد. صدای ویبره یخچال معمولا بسیار کوتاه مدت ایجاد میشود و زمانی که کمپرسور روشن میشود شنیده میشود.

دیگر علت صدای ویبره یخچال میتواند تعادل نداشتن یخچال در زمان نصب و قرار گرفتن آن در سطح نامناسب باشد. شما در این وضعیت میتوانید از پایه هایی برای قرار گرفتن یخچال در شرایط مناسب استفاده کنید.

مورد دیگری که میتوان برای علت صدای ویبره یخچال محسوب کرد فشار گاز و تغییرات دمایی داخل یخچال میباشد. در صورتی که میزان گاز یخچال کم و زیاد باشد و ایرادی به این دلیل در قطعات داخلی یخچال ایجاد شود شما میتوانید برای بررسی گاز یخچال و شارژ آن به صفحه شارژ گاز یخچال در محل مراجعه کنید تا در سریع ترین زمان ایرادات مربوط به گاز یخچال شما رفع شود.

علت قطع نشدن صدای یخچال

گاهی ممکن است سر و صدای یخچال ادامه دار باشد و صدای یخچال قطع نشود. در این زمان پیدا کردن علت قطع نشدن صدای یخچال میتواند برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات یخچال مهم باشد. به طور کلی علت قطع نشدن صدای یخچال مشکل در کمپرسور یخچال میباشد.

همچنین اگر یکی از فن های یخچال دچار مشکل شود یا خراب شود، ممکن است صداهای عجیبی ایجاد شود که در صورت ادامه دار بودن باید فن ها مورد بررسی قرار گیرند.

تنظیمات نادرست دما در یخچال ممکن است به افزایش یا کاهش فعالیت کمپرسور یخچال و ایجاد صداهای ناهنجار منجر شوند. برای مثال، تنظیم دمای خیلی پایین میتواند به فعالیت بیش از حد کمپرسور و صداهای بیشتری منجر شود.

در صورتی که صدای زیاد یخچال قطع نشد حتما برای رفع ایراد از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

علت صدای زیاد یخچال نو

علت صدای زیاد یخچال نو میتواند به دلیل نصب نامناسب یخچال باشد. در صورتی که یخچال در سطح مناسبی قرار نگرفته باشد در زمان فعالیت ممکن است صداهایی ایجاد کند که عملکرد آن را با اختلالاتی رو به رو کند.

دیگر علت صدای زیاد یخچال نو میتواند تنظیمات اشتباه دمای یخچال در زمان نصب باشد. اگر تنظیمات دما در یخچال برای دماهای خیلی پایین تر از حد معمولی تنظیم شده باشد، کمپرسور ممکن است به مدت بیشتری فعال باشد تا دما را به مقدار مورد نیاز کاهش دهد. این ممکن است به افزایش صدای کمپرسور منجر شود.

در این زمان بهتر است با شرکت نصب کننده یخچال و یا فروشنده یخچال تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان علت صدای یخچال هیمالیا نو و یا برند یخچال مورد نظر شما را رفع کنند و یخچال تان مانند روز اول کار کند.

چگونه صدای یخچال را قطع کنیم
چگونه صدای یخچال را قطع کنیم

چگونه صدای یخچال را قطع کنیم

یکی از سوالات مهمی که پس از شنیدن صدای زیاد یخچال به ذهن خطور میکند این است که چگونه صدای یخچال را قطع کنیم و یا چگونه صدای بوق یخچال را قطع کنیم؟

دقت داشته باشید که برای قطع صدای یخچال باید صداهایی که عجیب و ممتد هستند را درصدد رفع شان برآیید. صدای بلند یخچال فریزر، صدای اصطکاک یخچال، صدای تلق تلق یخچال، صدای چکه کردن آب، صدای وزوز یخچال و صدای جیر جیر درب یخچال میتواند نگران کننده باشد.

به طور کلی روش های زیرا رامیتوان برای پاسخ به سوال چگونه صدای یخچال را قطع کنیم اجرا کنیم:

  • رعایت نظافت داخلی یخچال
  • در صورت شنیدن صدای زیاد یخچال به سرعت از افراد متخصص در این حوزه برای رفع سر و صدای یخچال کمک بگیرید و اجازه ندهید ایراد بزرگتر شود.
  • قسمت پشت یخچال که شامل لوله های شبکه ای است را با استفاده از جارو برقی تمیز کنید.
  • قسمت فن یخچال را روغن کاری کنید تا ایرادی در این بخش ظاهر نشود.
  • وسیله سنگینی را روی یخچال قرار ندهید تا در حین کار کردن مشکلی در آن ظاهر نشود.
  • گاهی ممکن است صدای یخچال به دلیل زیاد باز بودن درب یخچال باشد در این زمان درب یخچال و لاستیک های آن را بررسی کنید.
  • گاهی ممکن است یخچال شما دارای صدای آرام و مداوم باشد که اغلب این مشئله خطرناکی نیست و در بسیاری از یخچال ها مورد طبیعی تلقی میشود.
  • در کل برای رفع صدای یخچال میتوانید با تعمیرکاران تهران سرویسکار تماس بگیرید تا برای رفع ایرادات فن، کمپرسور، موتور، برد، کندانسور، فن اوپراتور، لاستیک درب یخچال و بررسی کلیه قطعات داخلی یخچال اقدام کنند.

صدای تق تق یخچال نی نی سایت

گاهی ممکن است صدای تق تق یخچال بلند شود که در این زمان صدای تق تق یخچال نی نی سایت را شاید سرچ کرده باشید تا بتوانید طبق تجربیات افراد سریعا برای رفع مشکل اقدام کنید. به صورت کلی علت صدای تق تق یخچال در زمان روشن شدن کمپرسور یخچالی رخ میدهد که رله اورلود توان انجام این کار را نداشته باشد. همچنین گاهی نیز ممکن است در زمانی که موتور یخچال بخواهد روشن شود اما خراب شده باشد و توانایی روشن شدن را نداشته باشد صدای تق تق از یخچال شنیده میشود.

علت صدای یخچال سیلوان

علت صدای یخچال سیلوان یکی از مواردی است که کاربران بسیار به دنبال آن بوده اند. به طور کلی علت صدای یخچال امرسان، علت صدای یخچال ایران شرق، علت صدای یخچال اسنوا، علت صدای یخچال ال جی و علت صدای یخچال سیلوان ایراد در فن کنار کمپرسور یا فن داخلی یخچال میباشد. در این زمان فن ها باید مورد بررسی قرار گیرند و در صورتی که نیاز باشد فن ها باید تعمیر و یا تعویض شوند.

همچنین در صورتی که علت سر و صدای یخچال عملکرد نامناسب کمپرسور باشد میتوان برای تعمیر و تعویض این قطعه اقدام کرد.

اگر صاحب یخچال ال جی هستید و میخواهید در سریع ترین زمان ایراد صدا دادن یخچال الجی شما رفع شود میتوانید با مراجعه به صفحه تعمیر یخچال ال جی در سریع ترین زمان متخصص ترین تعمیرکاران یخچال را برای رفع ایراد یخچال خود در اختیار داشته باشید.

علت صدای زیاد یخچال اسنوا نی نی سایت

علت صدای زیاد یخچال اسنوا نی نی سایت میتواند شکستن پروانه یخچال باشد. همان طور که میدانید پروانه یا فن یخچال میتواند جریان هوای داخلی یخچال را تنظیم کند. گاهی این قطعه به دلیل وارد شدن ضربه و یا فشار زیاد خراب میشود و صدای زیادی در یخچال ایجاد میشود. در این زمان برای رفع علت صدای زیاد یخچال اسنوا نی نی سایت میتوانید اقدام به تعویض پروانه یا فن یخچال کنید.

علت صدای یخچال سامسونگ

به طور کلی رایج ترین علت صدای یخچال سامسونگ، علت صدای یخچال هیتاچی و علت صدای یخچال دوو خراب شدن موتور فن اواپراتور یخچال میباشد. موتور فن اواپراتور یخچال میتواند هوا را میان کویل های اوپراتور به جریان بندازد.

در صورتی که یخچال خنکی قبل را نداشت و یا فریزر توانایی منجمد کردن مواد غذایی را نداشت احتمال خراب شدن موتور فن اوپراتور یخچال وجود دارد.

در صورتی که صدای یخچال سامسونگ زیاد و غیر عادی بود میتوانید برای رفع ایراد و دریافت خدمات تعمیرات به صفحه تعمیر یخچال سامسونگ مراجعه کنید.

علت صدای یخچال الکترواستیل نی نی سایت

اگر یخچال الکترواستیل شما در حین کار کردن صدا میدهد و به دنبال علت بروز این صدا هستید و با سرچ کردن علت صدای یخچال الکترواستیل نی نی سایت به دنبال تجربیات دیگران در این حوزه هستید میتوان گفت فرسوده شدن لرزه گیر یخچال یکی از دلایل ایجاد صدا در یخچال میباشد.

در قسمت پشت یخچال بخشی به عنوان لرزه گیر یخچال وجود دارد که تمامی قطعات را به خوبی به یکدیگر محکم بسته است. گاهی ممکن است در اثر گذر زمان لرزه گیر یخچال فرسوده شود که در این صورت صدای موتور یخچال بیشتر از قبل شنیده میشود.

نمونه صدای یخچال

انواع صدای یخچال میتوانند نشانه بروز مشکلی در بخش های متنوع یخچال باشد. برای نمونه صدای یخچال میتوان گفت در صورتی که صدای یخچال به صورت نویز و آرام باشد میتوانید متوجه شوید ایراد در موتور وو کمپرسور یخچال ایجاد شده است، صدای تق تق یخچال مربوط به نوسانات جریان و ایراد در رله میباشد، صدای یخساز یخچال نشان دهنده ایراد در بخش یخساز یخچال میباشد، صداهای عجیب و غریب نشان از قرار گرفتن یخچال در سطح غیر ممتعادل میباشد، صدای شکستن قلنج نشان دهنده انقباض و انبساط فوم های داخلی یخچال است.

صدای نویز یخچال مربوط به ایراد در بخش گاز یخچال، موتور فن، کمپرسور، موتور فن کندانسور، خرابی فن و ایراد در اتصالات یخچال میباشد.

اگر صاحب یخچال پارس هستید و به دنال رفع ارور های آن هستید میتوانید در مقاله ارور 5e یخچال پارس با تمامی ارور های این یخچال و نحوه رفع کد های خطا آشنا شوید.

جمعبندی

در این مقاله علت صدای انواع یخچال ها را بررسی کردیم و شما را با انواع و علت سر و صدای یخچال های مختلف آشنا کردیم. اگر سوالی در مورد علت صدای یخچال ال جی، علت صدای یخچال الکترواستیل، علت صدای یخچال ساید سامسونگ، علت صدای فن یخچال الکترواستیل و ال جی، علت صدای بوق یخچال هیمالیا، علت صدای پشت یخچال، علت صدای تق تق یخچال پارس، علت صدای تق تق یخچال پارس و علت صدای اب پشت یخچال دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

سوالات متداول

علت صدای یخچال چیست؟

علت صدای تقه یخچال میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله تمام دلایل را با جزییات بررسی کردیم و شما را با علت صدای زیاد یخچال آشنا کردیم.

علت قولنج شکستن یخچال چیست؟

شاید در ساعاتی از شبانه روز تصور کنید که صدای تق تق بلند میشود که به آن قولنج شکستن یخچال گفته میشود که علت اصلی صدای یخچال گاز داخل یخچال میباشد. دیگ دلایل در مقاله توضیح داده شده است.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی