آموزش ریست کردن کولر گازی

آموزش ریست کردن کولر گازی | ريست كردن كنترل كولر گازی | دکمه ریست کولر گازی

فهرست مطالب

گاهی اوقات کولر گازی یا اسپیلت به درستی کار نمی‌کند و اروری را نمایش میدهد که برای بازگشت به کارایی قبل نیاز است که دستگاه یک باره ریست یا ری استارت شود. در مقاله آموزش ریست کردن کولر گازی میخواهیم روش های مختلف ريست كردن كنترل كولر گازي و ریست کردن کولر گازی در برند های مختلف را به صورت دستی و با دکمه آموزش دهیم. با مطالعه این مقاله می‌توانید از علت ریست کردن کولر گازی خود و همین طور نحوه ريست كردن كولر اسپيلت مطلع شوید. یکی از دلایلی که ممکن است بخواهید کولر گازی خود را ریست کنید مشاهده ارور ها روی دستگاه تان است. شما میتوانید با مطالعه مقاله ارور e1 کولر گری لیست تمامی ارور هایی که ممکن است در کولر گازی رخ دهد را مشاهده کنید و با راهکار های گفته شده برای رفع ارور ها اقدام کنید.

علت ریست کردن کولر گازی

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اصلا علت ریست کردن کولر گازی چیست و چرا باید اقدام به ريست كردن كولر اسپيلت کرد؟ گاهی اوقات ممکن است انتظاری که از کولر گازی خود دارید به خوبی براورده نشود و عملکرد آن با مشکل مواجه شود و آن طور که لازم است سرمایش یا گرمایش کافی را به ما ندهد.

بروز چنین مشکلاتی معمولا ریشه در استفاده نادرست از کولر گازی یا تغییر در برخی از پارامتر ها مثل ولتاژ و جریان و مقاومت اجزاء و یا موارد دیگر دارد.

در این صورت ممکن است عملکرد دستگاه نتیجه خوبی نداشته باشد و نیاز به ریست کردن کولر گازی پیدا کنید.

از مواردی که ریست کولر گازی میتواند برای رفع مشکل انجام شود باد گرم زدن کولر گازی، اختلال در جعبه قطع کننده مدار، تنظیم نبودن ترموستات کولر گازی و یا خراب بودن آن میباشد.

در بسیاری از موارد همین ریست کولر گازی، عملکرد آن را به حالت ایده آل خود برمی‌گرداند و آن را از خطر خرابی دور می‌کند.

البته باید بدانید که ریست کردن همیشه نمی‌تواند مشکل را حل کند و در این صورت حتما باید از متخصصین و نمایندگی های معتبر کمک بگیرید. گاهش ممکن است با آموزش ری استارت کولر گازی در این مقاله به راحتی نتوانید کولرگازی خود را مجددا راه اندازی نمایید. در این زمان میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنید و از تکنسین های ما برای رفع ایرادات کولر گازی تان کمک بگیرید.

[wporg title=”تعمیر کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c/”]برای تعمیر کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

علت ریست کردن کولر گازی

زمان ریست کولر گازی

ریست کردن کولر گازی معمولاً در موارد زیر انجام میگردد تا اختلال ایجاد شده در کولر گازی رفع شود:

  1. پس از نصب کولر گازی: اگر کولر گازی جدیدی نصب شده است، ریست کولر گازی میتواند در برخی مدل ها و برندهای کولر گازی برای تنظیم مقادیر اولیه و تنظیمات کارخانه ای مورد نیاز باشد.
  2. تغییر تنظیمات کولر گازی: اگر تغییراتی در تنظیمات کولر گازی انجام داده باشید و مشکلی در کارکرد کولر گازی به وجود آمده باشد، می‌توانید با ریست کردن دستگاه، تنظیمات را به حالت کارخانه ای و به حالت اول بازگردانید و مشکل را رفع نمایید.
  3. عملکرد نادرست و مشاهده ارور: در برخی مواقع، کولر گازی ممکن است به دلیل عیب یا مشکلاتی در سیستم عملکرد نادرستی داشته باشد و ارور هایی را به شما نمایش دهد. در این زمان انجام ریست کردن تخصصی کولر گازی می‌تواند به رفع برخی از مشکلات کمک کند.
  4. قطع شدن برق: در مواردی که کولر گازی به دلیل قطع برق، خاموش شده باشد، پس از وصل شدن برق، ممکن است تنظیمات آن به هم ریخته باشد و بخواهید کولر گازی را ریست کنید تا به حالت کارخانه ای بازگردانده شود.

به طور کلی میتوان گفت وقتی در کولر گازی جعبه قطعه کننده مدار مشکلی داشته باشد و اجازه ندهد که کمپرسور شروع به کار نماید و یا اگر ترموستات تنظیم نشده باشد کولر گازی عملکرد مناسبی نخواهد داشت و هوای مطبوعی را منتشر نخواهد کرد که در این مواقع لازم است که یک بار کولر گازی خود را ریست کنید و احتمالا به این صورت و با خاموش کردن و مجددا روشن کردن دستگاه به صورت خودکار، مجددا عملکرد درست آن را به دستگاه باز خواهید گرداند.

ریست کردن کولر گازی با دکمه

قبل از هر کاری، مطمئن شوید که کولر گازی خاموش است و برق در آن جریان ندارد. پس از اطلاع از این موضوع به انجام ریست کولر گازی خود بپردازید.

اگر نمیدانید چرا باید کولر گازی را ریست کنیم باید بگوییم زمانی که کولر گازی هنگ کرده و یا کارایی خوبی ندارد در این لحظه میتوان با روش هایی که در ادامه به شما آموزش میدهیم اقدام به راه اندازی مجدد کولر گازی با ریست آن کنید.

معمولا روی تمام کنترل های کولر های گازی و اسپیلت ها دکمه قرمز رنگی به نام دکمه ریست reset وجود دارد.

پس از یافتن این دکمه آن را به مدت ۳ ثانیه مداوم نگه دارید و رها کنید. در این زمان سه بوق شنیده میشود که نشان دهنده ریست شدن کولر گازی میباشد.

بعد از گذشت چند دقیقه میتوانید ای کار را مجدد تکرار کنید تا کولر گازی با اخطار بوق شروع به کار کند.

با انجام این کار کولر شما خود به خود خاموش و مجددا روشن شده و شروع به کار خواهد کرد.

شما میتوانید با اطلاع از کلید های ریموت کنترل برقی با نحوه ریست کردن سریع کولر گازی و سایر قابلیت های مخفی کولر گازی که احتمالا از آن بی خبرید آشنا شوید. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع قابلیت های دکمه های ریموت کولر گازی میتوانید به صفحه راهنمای کنترل کولر گازی جنرال گلد مراجعه کنید.

نحوه ریست کردن کولر گازی

ریست کردن دستی کولر گازی

در ریست کردن کولر گازی برای کولر گازی های بدون دکمه ریست شما میتوانید از روش های ریست کردن دستی کولر گازی استفاده کنید.

برای انجام ریست کردن دستی کولر گازی در دستگاه هایی که ریموت کنترل آن ها فاقد دکمه ریست است ابتدا باید منبع تغذیه انرژی (جریان برق) را حتما خاموش کنید.

برای این کار دکمه ای که در کنار واحد کمپرسور یونیت بیرونی است را خاموش کنید.

با این کار شما مدار ۲۴۰ ولت را در پنل اصلی خانه قرار خواهید داد.

حالا سیستم را به طور کلی از برق جدا کنید. حدود ۳۰ دقیقه دستگاه را در حالت خاموش و جدا از برق قرار دهید.

حالا سوئیچ که قبلا خاموش کرده بودید را مجددا روشن نموده و برق را به دستگاه وصل کنید.

البته قبل از انجام این کار از خنک شدن کامل ترموستات مطمئن شوید.

در صورت انجام مراحل فوق دستگاه ریست خواهد شد و مجددا شروع به کار خواهد کرد.

ولی اگر حتی با انجام این مراحل باز هم کولر گازی شما عملکرد مناسب نداشت پس از تمیز کردن فیلتر ها و بررسی ترموستات مجددا مراحل ریست کردن دستی کولر گازی را تکرار نمایید. شما در این روش میتوانید بعد از قطع جریان برق باطری ها را نیز در بیاورید و به طور کامل تمامی اتصالات را قطع نمایید.

[wporg title=”شارژ گاز کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C/”]برای شارژ گاز کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

آموزش ريست كردن كنترل كولر گازی

اگر نمیدانید چگونه کنترل کولر گازی را ریست کنیم باید بگوییم ريست كردن كنترل كولر گازي یکی از کار هایی است که در زمان هنگ کردن ریموت کنترل کولر گازی انجام میشود. گاهی پیش می‌آید که کنترل دستگاه کولر گازی شما کار نمی‌کند یا دستورات را به درستی اجرا نمی‌کند.

پس از اطلاع از سلامت کلی ریموت کنترل دستگاه باید آن را ریست نمایید.

برای این کار دو روش وجود دارد: روش اول ريست كردن كنترل كولر گازي است که باتری های ریموت کنترل را از آن خارج نمایید و پس از ۳ الی ۵ دقیقه مجددا باتری ها را وارد کنترل کنید و از ریموت استفاده کنید.

روش دوم ريست كردن كنترل كولر گازی با استفاده از دکمه ریست که روی کنترل وجود دارد می‌باشد البته همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره شد همه سیستم های کولر گازی این دکمه را ندارند.

معمولا کولر های گازی و اسپیلت گری و جنرال و ال جی روی کنترل سیستم ری استارت را دارا هستند و همین امر کار شما را در ریست کردن دستگاه بسیار راحت می‌کند.

دکمه ریست به دو شکل روی کنترل وجود دارد یکی به صورت دکمه برجسته که برای ریست کردن دستگاه باید آن را به مدت ۳ ثانیه مداوم نگه دارید و شکل دیگر شکل حرفه ای است که دکمه ریست در یک سوراخ کوچک داخل آن قرار گرفته است و این مدل به این دلیل به این شکل طراحی شده است که اشتباها دکمه ریست فشرده نشود.

برای استفاده از آن باید از یک سوزن و یا شیء نوک تیز کمک بگیرید و آن را به مدت ۳ ثانیه مداوم نگه دارید.

به این صورت کنترل کولر گازی شما به تنظیمات کارخانه باز می‌گردد و ريست كردن كنترل كولر گازی به راحتی انجام میشود. البته در برخی مدل ها این کار خود کولر گازی را هم ریست می‌کند.

شما میتوانید از این روش ها برای ریست کولر گازی ایران رادیاتور و نحوه ريست كردن كولر گازي جنرال کمک بگیرید و به راحتی کولر گازی خود را به تنظیمات اول خود برگردانید.

[wporg title=”سرویس کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C/”]برای سرویس کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

آموزش ریست ریموت کنترل کولر گازی
چطور کولر گازی اسپلیت را ریست کنیم

ریست کنترل کولر گازی سامسونگ

ریست کنترل کولر گازی سامسونگ میتواند یا با قطع کامل جریان برق و خارج کردن باطری های کولر گازی انجام شود. روش دیگری که میتوان برای ریست کنترل کولر گازی سامسونگ استفاده کرد استفاده از دکمه ریست در ریموت کنترل آن میباشد که باید به مدت سه ثانیه آن را نگه دارید تا تمام تنظیمات آن به حالت کارخانه دربیاید.

ریست کولر گازی میتسوبیشی

دکمه ریست کولر گازی به شکل حرفه ای است و این دکمه در فرورفتگی قرار گرفته تا اگر کنترل به صورت اتفاقی یا توسط کودکان تحت فشار قرار گرفته شد ناخواسته ریست نشود.

برای استفاده از آن در زمانی که عملکرد کولر گازی شما دچار اختلال شده است یا هنگ کرده و یا دستور ها را به آن صورت که شما می‌خواهید اجرا نمی‌نماید باید با استفاده از یک سوزن دکمه را به مدت ۳ ثانیه مداوم نگه دارید و بعد رها کنید.

به این صورت کولر گازی میتسوبیشی ری استارت شده و مجددا راه اندازی می‌شود.

[wporg title=”نصب کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c/”]برای نصب کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

ریست کنترل کولر گازی جنرال

ریست کنترل کولر گازی جنرال میتواند از طریق ریموت آن انجام شود زیرا در ریموت آن دکمه ریست تعبیه شده است که کار ریست کولر گازی را آسان کررده است. در صورتی که در این روش مشکلی ایجاد شد میتوانید با روش قطع جریان و برداشتن باطری های ریموت اقدام به ریست این کولر گازی کنید.

ريست كردن كنترل كولر گازي سامسونگ

برای ريست كردن كنترل كولر گازي سامسونگ شما هم میتوانید از طریق دکمه ریست کولر گازی سامسونگ در ریموت کنترل آن اقدام کنید و هم میتوانید از طریق قطع جریان برق و جدا کردن باطری های ریموت کنترل اقدام به این کار کنید.

ريست كردن كنترل كولر گازي گری

ريست كردن كنترل كولر گازي گری میتواند از طریق فشردن دکمه ریست قرمز رنگ در ریموت انجام شود و هم میتواند به صورت دستی با جدا کردن باطری ریموت و قطع جریان برق انجام شود. ریست کنترل کولر گازی گری در مواقع بروز خطا و کاهش کارایی میتواند انجام شود.

ریست کولر گازی تی سی ال

ریست کولر گازی تی سی ال میتواند از طریق قطع منبع انرژی و جریان برق و همچنین از طریق کنترل ان انجام شود که دکمه ریست در کنترل آن تعبیه شده است و کار ریست کولر گازی را راحت کرده است. اگر کولر گازی تی سی ال شما خراب شده و بهه این دلیل کارایی ان کم شده و میخواهید آن را ریست کنید میتوانید با مراجعه به صفحه تعمیر کولر گازی تی سی ال از تجارب متخصص ترین تکنسین ها برای تعمیر و تعویض قطعات کولر گازیتان بهره مند شوید.

دکمه ریست کولر گازی کجاست

برای ریست کردن کنترل کولر گازی باید دکمه ریست را پیدا کنید که در ریموت کنترل های مختلف این دکمه در موقعیت های مختلف به اشکال متنوع قرار گرفته است. این دکمه در تمام ریموت کنترل ها به رنگ قرمز قرار گرفته که میتوانید به راحتی آن را پیدا کنید. گاهی ممکن است دکمه ریست کولر گازی در یک بخش فرورفته قرار داشته باشد تا در اثر وارد شدن هر ضربه ای ریست نشود.

دکمه ریست کولر وست پوینت

اگر شما هم به دنبال دکمه ریست کولر وست پوینت هستید باید بگوییم در مدل های قدیمی این کولر گازی هیچ دکمه ریستی تعبیه نشده است و شما نمیتوانید با استفاده از ریموت کنترل آن را ریست کنید.

دکمه ریست کولر گازی هایسنس

باتوجه به ان که دکمه ریست کولر گازی هایسنس در ریموت کنترل ان وجود ندارد برای ریست کولر گازی هایسنس شما باید آن را از جریان برق قطع کنید و باطری های کنترل آن را خارج کرده و پس از چند دقیقه مجدد باطری های ریموت و جریان برق را وصل کنید تا مجدد کولر گازی شروع به کار کند.

دکمه ریست کولر گازی اجنرال کجاست

اگر برای ریست کردن این کولر گازی به دنبال دکمه ریست میگردید و سوال دکمه ریست کولر گازی اجنرال کجاست برایتان پیش آمده باید بگوییم در اکثر مدل های این کولر گازی دکمه ریست در قسمت پایین سمت راست قرار گرفته است.

دکمه ریست کولر گازی ال جی کجاست

دکمه ریست کولر گازی ال جی در قسمت پایین ست راست قرار دارد که در بعضی از مدل های این کنترل ها دکمه ریست کوچک میباشد و باید با استفاده از اجسام تیز و کوچکی مانند سوزن اقدام به ریست کولر گازی کرد.

سوالات متداول

نحوه ریست کردن کولر گازی برند های مختلف چگونه است؟

در کولر گازی هایی که دکمه قرمز رنگ ریست در آن ها وجود دارد باید به مدت 3 ثانیه این دکمه را فشار دهید و برای کولر گازی هایی که دکمه ریست در آن ها وجود ندارد از راهکار های این مقاله استفاده کنید.

چه زمانی باید کولر گازی ریست شود؟

در صورتی که ترموستات کولر گازی به خوبی کار نکند و در حین کار کردن با اشکال رو به رو باشد و یا قطعات داخلی اشکال جزیی داشته باشند شما میتوانید از طریق ریست کولر گازی مشکل را برطرف کنید.

دکمه ریست کولر گازی اجنرال کجاست؟

در کولر گازی اجنرال این دکمه در داخل یک فرورفتگی در قسمت پایین راست قرار گرفته که با فشردن آن میتوانید کولر گازی را ریست کنید.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

یک پاسخ

  1. سلام کولر اسپلیت ال جی اینوتور ۱۲ هزار که سال ساختش بیش از ۵ یا ۶ سال هست مدلش رو نمیدونم.با کنترلش ارتباط نداره.سال قبل که جای دیگه ای نصب بود مشکلی نداشت دیروز که نصبش کردم تونستم از روی پنل روشن خاموشش کنم.کنترل دکمه ریست داره و ۳ ثانیه نگه داشتم ولی فرقی نکرد.ریموت فقط تایمر رو نشون میده.جابجایی مثبت و منفی کابل اصلی ممکنه این مشکل رو ایجاد کرده باشه.باطریها رو هم ۱۵ دقیقه دراوردم.اگه ممکن هست راهنمایی بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی