کاهش مصرف برق کولر گازی و اسپلیت

کاهش مصرف برق کولر گازی و اسپلیت | چگونه مصرف برق کولر گازی را کاهش دهیم

فهرست مطالب

از آن جا که امروزه کولر های آبی کفاف خنک کردن منازل را نمی‌دهند مردم تمایل شدیدی به خرید کولر های گازی پیدا کرده اند. یکی از عواملی که آن ها را در انجام این عمل یعنی خرید کولر گازی مردد می‌کند قبض های سنگین برق می‌باشد. معمولا مصرف بالای برق در کولر های گازی از مهم ترین عواملی است که افراد را از خرید آن منع می‌کند ولی خوشبختانه دیگر اکنون با وجود کولر های اینورتر دار و راهکار هایی که ما در این مقاله به شما پیشنهاد می‌کنیم این مشکل تا حد زیادی قابل برطرف شدن میباشد. به کار بردن این راهکار های کاهش مصرف برق کولر گازی و اسپلیت به شما چگونگی بهره برداری بهینه از کولر گازی را خواهد آموخت. در این مقاله به سوال پرتکرار با تنظیم کولر گازی بر روی درجه 25 و بالاتر چند درصد در مصرف برق صرف جویی می شود پاسخ جامعی میدهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

راه کاهش مصرف برق کولر گازی

کاهش مصرف برق کولر گازی

برای صرفه جویی در مصرف برق در کولر های گازی راه های زیادی وجود دارد که ما در این مقاله به ۱۰ نکته اصلی اشاره خواهیم کرد.

با مطالعه این راهکار ها به چگونگی کاهش مصرف برق در کولر گازی پی خواهید برد و به کاهش مصرف برق مخصوصا در ساعت اوج مصرف کمک خواهید کرد. اگر تا پایان این مقاله سوالی در مورد کاهش مصرف برق کولر گازی و اسپلیت برای شما باقی ماند میتوانید در بخش نظرات بپرسید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را در جهت کاهش مصرف برق کولر بدهند.

دقت داشته باشید یکی از کارهایی که از همان ابتدا به راه کاهش مصرف برق کولر گازی منجر میشود نصب صحیح و تنظیمات درست کولر گازی میباشد. شما میتوانید از تخصص نصاب های کولر گازی تهران سرویسکار در این حوزه کمک بگیرید تا درست ترین تنظیمات کولر گازی را برای شما در جهت کاهش مصرف برق کولر گازی و اسپلیت انجام دهند.

[wporg title=”نصب کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c/”]برای نصب کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

برچسب انرژی و کاهش مصرف برق کولر گازی

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که روزانه با آن رو به رو هستیم این است که چگونه مصرف برق کولر گازی را کاهش دهیم ؟ استفاده از کولر گازی اینورتر به خودی خود موجب کاهش مصرف انرژی و برق کولر و اسپیلت ها می‌شود.

معمولا سطح مصرف در کولر های گازی اینورتر دار A یا B است و وجود اینورتر باعث می‌شود دور موتور به نسبت نیاز موتور افزایش و یا کاهش داشته باشد و همین به مصرف برق در کولر گازی کمک می‌کند.

توجه به EER دستگاه بسیار حائز اهمیت است. پس خریدی که قبل از آن در مورد وسیله مورد نظر تحقیق و بررسی کافی شده باشد قطعا مقرون به صرفه خواهد بود.

گرید انرژی که کولر گازی ها دارند بستگی به این دارد که آیا کولر اینورتر دارد یا خیر و نوع کمپرسور آن چیست.

با این طبقه بندی گرید های آن عبارتند از : c، B، A+، A++ و D.

کولر های گازی که گرید A++ دارند جزو کم مصرف ترین کولر ها محسوب می‌شوند و کولر های دارای گرید C و D جزو پر مصرف ترین ها به شمار می‌روند.

البته امروزه در بازار مدل های تقلبی وجود دارند که گرید آن ها ظاهرا A+++ است که نباید گول تبلیغات دروغین آن ها را بخورید. به این ترتیب اولین گام برای پاسخ به سوال چگونه مصرف برق کولر گازی را کاهش دهیم خرید کولر گازی های اینورتر میباشد.

اگر قصد خرید کولر گازی متناسب با کابرد مورد نظرتان را دارید و نمیدانید چه کولر گازی مناسب شماست میتوانید به مقاله انواع کولر گازی مراجعه کنید و با مقایسه مشخصات کولر های گازی مختلف بهترین انتخاب را برای خرید داشته باشید.

انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی و کاهش مصرف برق

انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی و کاهش مصرف برق

برای آن که در مصرف برق کولر گازی صرفه جویی کنید و پاسخ چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم را بدهیم باید بگوییم بهتر است هنگام خرید کولر گازی به ظرفیت مناسب آن توجه نمایید.

همان طور که می‌دانید که کولر های گازی حتی در حالت فن هم مصرف برق بالایی دارند پس توجه به این نکته که برای چه فضا و چه متراژی چه کولر گازی انتخاب نماییم بسیار مهم و حائز اهمیت است.

اگر این انتخاب درست صورت بگیرد مصرف برق و انرژی تا حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

البته منظور از ظرفیت مناسب تنها متراژ واحد آپارتمان شما نیست. اگر شما ساکن طبقه آخر ساختمان هستید به دلیل تابش مستقیم نور خورشید فضای گرم تری خواهید داشت و این موضوع را هم باید در زمان خرید کولر گازی مد نظر داشته باشید.

در این نوع واحد ها و در واحد های مسکونی به ازای هر متر مربع از مساحت آپارتمان بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ و در واحد های تجاری و اداری ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ BT ظرفیت برودتی را باید در نظر گرفت.

همان طور که اشاره شد این ظرفیت مربوط به زمانی است که واحد مربوطه در طبقه بالای ساختمان باشد. اما اگر واحد مورد مصرف شما در طبقه وسط باشد این مقدار در واحد های مسکونی ۴۰۰ تا ۵۰۰ و در واحد های اداری و تجاری بین ۷۰۰ تا ۱۰۰ BTV ظرفیت برودتی می‌باشد.

در صورتی که ظرفیت مربوطه برای کولر گازی درست انتخاب شود نیازی به روشن بودن دائمی کولر نخواهید داشت. پس میتوان گفت برای پاسخ به سوال چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم باید به محل نصب کولر گازی و ظرفیت کولر گازی متناسب با محل مورد نظر دقت داشته باشید.

[wporg title=”تعمیر کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c/”]برای تعمیر کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

دمای مناسب کولر گازی راهکار کاهش مصرف برق کولرگازی

دمای مناسب کولر گازی راهکار کاهش مصرف برق کولرگازی

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که کولر گازی در چه دمایی کمتر برق مصرف میکند؟ انتخاب دمای مناسب برای کولر گازی یکی دیگر از راه های کاهش مصرف برق می‌باشد. اگر دمای کولرتان را مناسب تنظیم نمایید از هوای خنک آن لذت خواهید برد و احساس سرما و لرز یا گرما نخواهید کرد.

اگر این دما را بیش از اندازه پایین بیاورید دستگاه و کمپرسور مجبورند که به صورت مداوم کار کنند تا دما همچنان پایین نگه داشته بشود و به این صورت هم به دستگاه فشار بیش تری می‌آید و هم به واسطه کار کردن بیش از حد کولر مقدار برق مصرفی نیز بالا تر خواهد رفت.

معمولا دمای مناسبی که برای کم مصرف ترین حالت کولر گازی در نظر می‌گیرند بسته به طبع شما بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد می‌باشد. در این صورت دیگر شما نیازی به تهیه دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی نخواهید داشت.

پس دقت داشته باشید کم مصرف ترین حالت کولر گازی در حالت دمای مناسب محیط تعیین میشود و دمای کولر گازی و مصرف برق رابطه مستقیم با هم دارند.

کولر گازی در چه دمایی کمتر برق مصرف میکند

همان طور که در قسمت بالا گفته شد در صورتی که دمای مناسبی برای کولر گازی انتخاب شود باتوجه به ان که میتواند سریع تر دمای مطلوب را برای محیط فراهم کند به قطعات داخلی آن فشار وارد نمیشود و مدام در حال کار کردن نخواهند بود.

به طور کلی در پاسخ به سوالاتی همچون کولر گازی در چه دمایی کمتر برق مصرف میکند، ایا درجه کولر گازی در مصرف برق تاثیر دارد، ایا درجه کولر در مصرف برق تاثیر دارد، تاثیر درجه کولر گازی در مصرف برق میتوان گفت در صورتی که درجه کولر گازی در محدوده 24 تا 26 درجه باشد میتوانید از کم مصرف ترین حالت کولر گازی بهره ببرید.

شاید این سوال را داشته باشید که درجه کم مصرف کولر گازی چند است که باید بگوییم در همان محدوده 24 تا 26 میتوان مناسب ترین درجه برای مصرف کمتر برق کولر گازی و اسپلیت باشد.

سالم بودن کولر گازی راه کاهش مصرف انرژی برق

سالم بودن کولر گازی راه کاهش مصرف انرژی برق

کولر گازی هم مثل تمام وسایل برقی حساس احتیاج به تعمیر و سرویس سالیانه دارد.

اگر سالی یک بار با بهره بردن از نمایندگی های معتبر و تکنسین هایی که در این محل ها حضور دارند اقدام به بررسی سلامت دستگاه خود نمایید و از سالم بودن دستگاه مطمئن شوید و با تعمیر به موقع کولر گازی و شاٰرژ آن به کارکرد بالای آن کمک شایانی خواهید کرد.

در صورتی که کولر شما اشکالاتی داشته باشد و شما از آن مطلع نباشید دستگاه برای این که دمای مورد نظر شما را به وجود بیاورد دچار فشار زیادی خواهد شد و ممکن است استهلاک بالایی پیدا کند و کارکرد آن به شکل بیهوده ای بالا برود و مسلما میزان برق مصرفی آن نیز بالا تر خواهد بود.

پس میتوان گفت بهترین ترفند کاهش مصرف برق کولر گازی این است که حتما به خاطر داشته باشید که سالیانه یک بار سرویس کولر گازی را انجام دهید و سالم بودن کولر گازی را بررسی نمایید.

سرویس دوره ای کولر گازی راهکار کاهش مصرف برق کولر گازی

سرویس دوره ای کولر گازی راهکار کاهش مصرف برق کولر گازی

در پاسخ به سوال چکار کنیم مصرف برق کولر گازی کم شود باید گفت همان طور که اشاره شد سرویس دوره ای کولر گازی و اطمینان از سلامت دستگاه باعث کارکردبهتر و بهینه ترین مصرف کولر گازی خواهد شد و به این صورت شاید لازم نباشد که دستگاه شما به صورت دائمی کار کند و فشار کم تری وارد آن خواهد شد و مصرف برق کولر گازی کاهش میابد.

برای سرویس دوره ای حتما از نمایندگی های مجاز و معتبر کمک بگیرید.

[wporg title=”سرویس کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C/”]برای سرویس کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

ترموستات قابل برنامه ریزی راهکار کاهش مصرف برق کولر گازی

همان طور که می‌دانید از ترموستات برای تنظیم دمای محیط استفاده می‌شود.

اگر این ترموستات قابل برنامه ریزی باشد طبق برنامه ریزی که به آن داده اید می تواند در زمانی که در منزل هستید دمای خانه را به همان صورتی که شما می خواهید نگه دارد و این بهترین ترفند کاهش مصرف کولر گازی محسوب میشود.

با نصب این ترموستات روی کولر گازی طبق فرمانی که شما به آن می‌دهید کولر گازی در ساعاتی که شما در منزل هستید دمای مطبوع را فراهم می آورد و زمانی که نیازی به آن ندارید و یا در منزل حضور ندارید دستور خاموش شدن دستگاه را می‌دهد.

این ترموستات مهم ترین کمک را در کاهش مصرف کولر گازی به شما خواهد کرد.

ترموستات کولر گازی روی چند باشه

در صورتی که به دنبال مصرف بهینه کولر گازی هستید و این سوال را دارید که ترموستات کولر گازی روی چند باشه تا بهینه ترین مصرف را کولر گازی داشته باشد باید بگوییم اگر ترموستات کولر گازی آنالوگ است و از 0 تا 10 درجه بندی شده است بهترین درجه ترموستات برای مصرف بهینه کولر گازی 5 میباشد که دمای هوای مطبوعی را برای شما تهیه کند.

اگر به دنبال روش هایی هستید که بیشترین میزان خنک کنندگی کولر گازی را برای شما داشته باشند میتوانید با مطالعه مقاله افزایش خنک کنندگی کولر آبی راهکاری های کاربردی را یاد بگیرید.

نصب صحیح کولر گازی و مصرف برق کمتر کولر گازی و اسپلیت

در پاسخ به چگونه مصرف برق کولرگازی را کاهش دهیم میتوان گفت نصب صحیح کولر گازی و استفاده از جای مناسب برای نصب آن از بهترین راه های کاهش مصرف برق کولر گازی می‌باشد.

اگر نصب کولر گازی ناصحیح باشد علاوه بر افزایش مصرف برق بر عمر کولر گازی شما هم تاثیر منفی خواهد گذاشت.

مشاوران متخصص در این زمینه می‌توانند به شما در تعیین محل مناسب نصب کولر گازی کمک کنند.

سعی کنید پنل داخلی را درست رو به روی جایی که معمولا می‌نشینید قرار دهید.

از آن جا که هوای گرم در زیر سقف جمع می‌شود تا جای امکان پنل داخلی را از سقف فاصله بدهید.

پنل بیرونی را هم در جایی قرار دهید که جریان هوا بتواند آزادانه در گردش باشد.

به این ترتیب نصب صحیح کولر گازی بهترین ترفند برای کاهش مصرف برق کولر گازی تا 30% میباشد که باید توسط افراد متخصص انجام شود تا کاهش مصرف برق کولر گازی و اسپلیت اتفاق بیفتد. شما میتوانید برای این منظور از خدمات نصب تخصصی کولر گازی و اسپلیت تهران سرویسکار بهره مند شوید.

برای دریافت خدمات همین حالا با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

استفاده از لامپ های کم مصرف و کاهش میزان مصرف برق کولر گازی

شاید به نظر عجیب بیاید ولی استفاده از لامپ های کم مصرف تاثیر ویژه ای روی کاهش مصرف انرژی کولر گازی شما دارد چرا که لامپ های قدیمی و معمولی گرمای مزاحم زیادی تولید می‌کنند و همین امر موجب گرم شدن هوای اتاق و در نتیجه بیش تر کار کردن دستگاه کولر گازی شما خواهد شد.

پس میتوان گفت یکی از راه های چگونگی کاهش مصرف برق در کولرهای گازی تعویض لامپ های قدیمی و جایگزین کردن لامپ های کم مصرف در محیط میباشد که گرمای کمتری تولید میکنند و به گرم شدن بیشتر محیط کمک نمیکنند.

نصب سایبان برای کندانسور کولر گازی برای کاهش مصرف برق کولر گازی

یکی از راه هایی که برای چگونگی کاهش مصرف برق کولر گازی توصیه میشود نصب سایبان میباشد.

برای نصب یونیت خارجی دستگاه در نظر داشته باشید که بهتر است این دستگاه در قسمت شمالی ساختمان نصب شود زیرا هر چه یونیت خارجی کم تر در معرض تابش نور خورشید قرار گیرد بهتر است.

چه بهتر که دستگاه زیر سایه درختان باشد تا هوای اطراف خنک تر باشد اما در غیر این صورت حتما سایبان مناسبی برای یونیت خارجی دستگاه خود تهیه نمایید.

تمیز کردن فیلتر کولر گازی برای مصرف بهینه کولر گازی

فیلتر ها نقش بسیار مهمی در کارایی بهتر دستگاه کولر گازی شما دارند.

وجود گرد و غبار و دود و پرز روی فیلتر ها کارکرد دستگاه را کاهش می دهد و موجب وارد شدن فشار بیش تر روی دستگاه میگردد.

خوشبختانه کولر گازی های جدید دارای چراغ هشدار کثیفی فیلتر هستند.

همین موضوع نشان دهنده اهمیت فیلتر کیف در کارکرد کولر شما می‌باشد. پس میتوان در پاسخ به سوال چگونه مصرف برق کولر گازی را کم کنیم گفت تعویض و تمیز کردن فیلتر های کولر گازی میتواند به این امر کمک زیادی کند.

[wporg title=”شارژ گاز کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C/”]برای شارژ گاز کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

جلوگیری از هدر رفت هوای خنک

  • باید تا حد امکان از به هدر رفتن هوای خنک تولید شده توسط کولر گازی جلوگیری کنید.
  • از باز گذاشتن پنجره ها هنگام روشن بودن کولر گازی به شدت خودداری نمایید.
  • هدر رفتن هوای خنک موجب می‌شود فشار بیش تری به دستگاه وارد شود و به این ترتیب برق بیش تری نیز مصرف خواهد شد.
مشخصات دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی

دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی

با استفاده از تمام مواردی که در بالا ذکر شد گاهی باز هم نیاز به کاهش مصرف برق کولرگازی احساس می‌شود و برای سوال چیکار کنیم کولر گازی برق کمتری مصرف کنند شاید به دنبال پاسخی متمایز از پاسخ های بالا باشید.

از طرفی هزینه بالای کولر های اینورتر دار موجب می‌شود که شما از دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی یا اسپیلت خود استفاده کنید.

نصب این دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی بسیار ساده است و از آن جا که ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش مصرف انرژی با خود به همراه دارد پس کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی می‌باشد و میتواند استفاده بهینه از کولر گازی را برای شما به ارمغان بیاورد.

خوشبختانه این دستگاه برای اغلب کولر های گازی پنجره ای و اسپیلت خانگی و ادار قابل نصب است و میتواند کم مصرف کردن کولر گازی را به همراه داشته باشد و سبب صرفه جویی در هزینه ها گردد.

بدنه آن نضر ضربه و اشتعال می‌باشد و با استاندارد های بالای UL و CE مطابقت دارد.

این دستگاه با استفاده از فن آوری هوشمندانه ای که دارد موجبات خاموش شدن به موقع کولر گازی شما را به وجود می‌آورد تا اتلاف و هدر رفت انرژی را به حداقل برساند.

یکی از روش هایی که به افزایش کارایی کولر گازی کمک میکند هواگیری آن به روش صحیح است. اگر با روش های هواگیری آشنایی ندارید میتوانید با مطالعه مقاله هواگیری کولر گازی بدون وکیوم به صورت گام به گام با نحوه هواگیری کولر آشنا شوید.

قیمت دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی

همان طور که در قسمت بالا گفته شد شما میتوانید برای آن که متوجه شوید چگونه مصرف برق اسپیلت را کم کنیم از دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی استفاده کنید که پس از یک ماه استفاده از هزینه های کولر گازی خود متوجه تاثیر این دستگاه ها در کاهش مصرف کولر گازی خواهید شد.

قیمت دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی باتوجه به مدل ها و ویژگی های خاصی که دارند در بازار ممتفاوت میباشد که شما باید باتوجه به نوع کاربری خود و نوع کولر گازی تان مناسب ترین دستگاه را خریداری کنید. حدود قیمت دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی از 2/500/000 تومان به بالا میباشد.

با تنظیم کولر گازی بر روی درجه 25 و بالاتر چند درصد در مصرف برق صرف جویی می شود

یکی از سوالاتی که کاربران از ما میپرسند این است که با تنظیم کولر گازی بر روی درجه 25 و بالاتر چند درصد در مصرف برق صرف جویی می شود؟

در واقع زمانی که شما درجه کولر گازی را در محدوده 24 تا 26 درجه تنظیم میکنید کولر سریع تر میتواند دمای محیط را به دمای مورد نظر برساند و در این لحظه کمپرسور کولر خاموش میشود و همین امر سبب صرفه جویی در مصرف انرژی میشود. در پاسخ به سوال با تنظیم کولر گازی بر روی درجه 25 و بالاتر چند درصد در مصرف برق صرف جویی می شود میتوان گفت در حدود 10 الی 15 درصد بسته به مدل کولر گازی صرفه جویی در مصرف انرژی اتفاق میفتد.

در واقع این صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل عملکرد کمپرسور با کمترین کارکرد میباشد که میتواند هزینه برق کولر گازی شما را به صورت قابل توجهی کاهی دهد.

مصرف برق کولر گازی چقدر است

یکی از مسائلی که در حوزه کاهش مصرف برق انواع کولر گازی مطرح میشود این است که مصرف برق کولر گازی چقدر است؟ در واقع مصرف برق کولر گازی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. قدرت یا ظرفیت کولر گازی: کولرهای گازی با ظرفیت بیشتر معمولاً بیشتر از کولرهای کوچکتر برق مصرف می‌کنند.
  2. دمای هوا و میزان رطوبت محیط: در هوای گرمتر و مرطوب تر، کولر گازی برای خنک کردن هوا باید انرژی بیشتری مصرف کند و به این ترتیب بیشتر برق مصرف میشود.
  3. مدت استفاده: زمانی که کولر گازی برای مدت زمان طولانی تر روشن است، برق بیشتری مصرف میگردد.
  4. عملکرد و کارایی کولر گازی: کولرهای گازی با کارایی بالاتر معمولاً برق کمتری مصرف می‌کنند.

به طور معمول، مصرف برق کولر گازی در محدوده‌ ای میان 500 تا 2500 وات قرار میگیرد. برای اطلاعات بیشتر درباره مصرف برق کولر گازی خود، به دفترچه راهنمایی و مشخصات فنی آن مراجعه کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر در این حوزه میتوانید مقاله مصرف برق کولر گازی را مطالعه کنید.

میزان مصرف برق کولر گازی در حالت فن

فن در دستگاه کولر گازی بر خلاف تصور بیش تر مردم فقط حالت پنکه ندارد بلکه از فن آوری پیشرفته تری نیز برخوردار است.

اگر دستگاه شما در حالت فن قرار بگیرد کولر گازی ۱۵۰ وات انرژی مصرف می‌کند ولی در صورت کارکرد عادی دستگاه حدود ۱۰۰۰ وات انرژی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

مصرف برق کولر گازی ۱۲۰۰۰ چقدر است

برای محاسبه مصرف برق کولر گازی یک فرمول کلی وجود دارد.

نحوه محاسبه مصرف برق کولر گازی به این صورت است که:

میزان تعرفه برق* ۱۰ ساعت* ۳۰ روز* توان مصرفی کولر گازی به کیلو وات ساعت

این فرمول برای مصرف برق کولر گازی جنرال ۳۰۰۰ نیز مورد استفاده است. همین طور مصرف برق کولر های گازی ۲۴۰۰۰ هم شامل این فرمول می‌شوند.

باز بودن پنجره هنگام روشن بودن کولر گازی

یکی از مواردی که به مصرف بیشتر انرژی توسط کولر گازی منجر میشود باز بودن پنجره هنگام روشن بودن کولر گازی میباشد. در این حالت هرچه کمپرسور و ترموستات کولر گازی فعالیت میکند هوا به دمای مطلوب نمیرسد و این قطعات مدام مجبور به فعالیت و مصرف انرژی هستند.

سوالات متداول

راه های کاهش مصرف برق کولر گازی اسپلیت چیست؟

به طور کلی راهکارهای زیادی برای کاهش مصرف برقی کولر گازی اسپلیت وجود دارد مانند استفاده از سایبان برای کندانسور کولر گازی ، سرویس دوره ای کولر گازی ، تمیز بودن فیلتر قابل استفاده در اسپلیت و … که به صورت کامل در این مقاله توضیح داده شده است.

کم مصرف ترین درجه کولر گازی چند است؟

درجه کم مصرف کولر گازی بین محدوده 24 تا 26 درجه میباشد که کولر گازی میتواند سریعتر محیط را به دمای مطلوب برساند و فشار به کمپرسور و ترموستات نمیاید و خاموش میشوند و همین امر به کاهش مصرف انرژی و مصرف برق کمک میکند.

تاثیر تنظیم دمای اسپلیت در کاهش مصرف برق

سعی کنید دمای کولر گازی خود را به گونه ای تنظیم کنید که در تابستان خیلی احساس سرما نکنید و در زمستان مجبور نشوید که پنجره ها را باز کنید. احساس آسایش در این زمان مهمترین معیار برای تنظیم دما کولر گازی است که هر چه دما متعادل تر باشد از هدر رفت انرژی جلوگیری میشود.

رابطه سالم بودن قطعات داخلی کولر گازی و کولر گازی کم مصرف چگونه است؟

اگر کولر گازی خود را به صورت دوره ای سرویس نکنید متوجه خرابی داخلی آن نخواهید شد و همین معیوب بودن قطعات داخلی یکی از عوامل موثر در افزایش مصرف برق کولر گازی است.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

2 پاسخ

  1. سلام یه سوال داشتم ما بیشترموقعها صبح تا شب نیستیم آیا می‌خوام برم بیرون خاموش کنم بهتره یا بزارم روی فن ۳۰درجه کولر اسپلیت دارمAuxممنون میشم راهنمایی کنی

  2. با سلام ببخشید خاموش روشن کردن زیاد باعث مصرف برق زیاد میشه؟ دما رو روی ۲۸ بذاریم چطور؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی