کولر گازی خورشیدی

کولر گازی خورشیدی | کولر گازی خورشیدی چگونه کار میکند | 0 تا 100 کولر گازی خورشیدی

فهرست مطالب

امروزه بسیاری از افراد برای حل مشکل استفاده بیش از حد برق در کولر های گازی اقدام به استفاده از پنل خورشیدی برای کولر های گازی می‌کنند اما شرکت های سازنده کولر گازی فکر بهتری برای این موضوع کرده اند و آن ساخت کولر های گازی خورشیدی و یا اسپیلت خورشیدی می‌باشد. اگر برای نصب کولر گازی خورشیدی یا معمولی خود به دنبال یک مرکز معتبر و تخصصی هستید تهران سرویس کار تمام کارشناسان خود را برای نصب انواع کولر گازی آموزش داده است که در سراسر تهران با قیمتی ارزان خدمات را ارائه میدهند.

[wporg title=”نصب کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%AA/”]برای نصب کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

کولر گازی خورشیدی چیست

کولر گازی خورشیدی یا اسپیلت از جمله وسایلی است که برای سیستم تهویه هوای مطلوب بهترین انتخاب است.

این کولر از دو منبع برق و انرژی خورشیدی به صورت مکمل استفاده می‌نماید و به همین دلیل مورد اعتماد و اطمینان بیش تری واقع شده است.

این کولر ها منبع انرژی تجدید پذیر دارند و مخصوصا در مناطق گرمسیری هزینه ها را تا حد بسیاری زیادی پایین آورده اند.

از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با کولر های گازی برقی ندارند و تنها تفاوت آن ها داشتن یک پنل خورشیدی پر قدرت و یک مخزن ذخیره انرژی می‌باشد.

این کولر ها در دو نوع ۵۰ درصدی و ۱۰۰ درصدی تولید می‌شوند که در نوع ۵۰ درصدی، ۵۰ درصد از انرژی مورد نیاز آن ها از خورشید تامین می‌شود و ۵۰ درصد دیگر از برق شهری.

ولی در نوع ۱۰۰ درصدی کل انرژی مصرفی از خورشید تامین می‌گردد.

کولر گازی خورشیدی چیست

عملکرد سیستم کولرگازی خورشیدی

این کولر ها با سیستم ترمودینامیکی در سیکل تراکمی می‌باشند. در این سیستم انرژی که مورد استفاده قرار می‌گیرد یعنی خورشید پاک و رایگان است و عملکرد یکسانی در روز های افتابی و ابری دارد.

زیرا اشعه ماورای بنفش خورشید در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از آن جا که در این سیستم کمپرسور عملکردی به مراتب کم تر از کولر های گازی برقی دارد لذا کاهشی در حدود سی درصد در مصرف برق و انرژی الکتریکی خواهیم داشت.

[wporg title=”تعمیر کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/”]برای تعمیر کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

مزایای کولر گازی خورشیدی

  • از مهم ترین مزایای کولر گازی خورشیدی کاهش حداقل سی درصدی انرژی برق و انرژی الکتریکی و در عین حال افزایش بازدهی انرژی در آن می‌باشد.
  • در فصول گرم سال پیک مصرف کاهش می‌یابد.
  • با استفاده از این کولر ها و افزایش تقاضا در میان مردم هزینه تولید و انتقال و توزیع برق کاهش می‌یابد.
  • مصرف برق بهینه سازی می‌شود و الگوی مصرف اصلاح می‌گردد.
  • آلودگی های محیطی به دلیل کاهش استفاده از انرژی های فسیلی کم می‌شود.
مزایای کولر گازی خورشیدی

میزان صرفه جویی در مصرف برق در کولر خورشیدی

با مصرف کولر های گازی خورشیدی که به طور استاندارد ساخته شده اند شما می‌توانید در مصرف برق و هزینه ای که برای آن پرداخت می‌کنید حدود سی تا پنجاه درصد صرفه جویی کنید.

که این میزان مصرف در کولر های گازی خورشیدی ۱۰۰ درصدی بسیار بیش تر است زیرا آن ها تنها برای کار کرد پنل و دمنده از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند.

اگر میخواهید مصرف برق کولر گازی معمولی خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهید حتما از راهکار های ما در مقاله کاهش مصرف برق کولر گازی اسپلیت استفاده کنید تا هر ماه هزینه برق شما حداقل نصف شود.

آیا کولر گازی خورشیدی بدون برق کار میکند

این کولر ها در دو نوع ۵۰ درصدی و ۱۰۰ درصدی تولید می‌شوند که در نوع ۵۰ درصدی انرژژی برق و الکتریکی به صورت مکمل با انرژی خورشیدی، کولر را راه اندازی می‌کننند ولی در نوع ۱۰۰ درصد این کولر ها فقط با انرژی پاک خورشید کار می‌کنند.

اما باید توجه داشته باشید که حتی در کولر های گازی ۱۰۰ درصدی هم برای قسمت دمنده و پنل الکتریکی نیاز به مصرف برق کمی وجود دارد و این تصور که کولر گازی های خورشیدی بدون صرف برق کار می‌کنند یک باور غلط می‌باشد.

[wporg title=”سرویس کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C/”]برای سرویس کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

قیمت کولر گازی خورشیدی

این کولر ها نسبت به کولر های گازی برقی حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد گران تر هستند.

اما کمپانی های تولید کننده اقداماتی در این جهت نموده اند که امکان دارد در سال های آینده قیمت آن ها کاهش پیدا کند.

ولی باز هم قیمت کولر ها با توجه به ظرفیت آن ها با یک دیگر متفاوت است.

قیمت کولر گازی خورشیدی

مصرف برق کولر گازی خورشیدی نسبت به کولر گازی اینورتردار

کولر های گازی خورشیدی با توجه به این که قسمت اعظم انرژی خود را از تابش خورشید به دست می‌آورند و همان طور که گفته شد در بعضی مدل ها حتی ۱۰۰ درصد انرژی خود را از این راه تامین می‌کنند می‌توان گفت که حتی نسبت به کولر های اینورتر دار هم صرفه جویی بیش تری دارند.

مصرف برق کولر گازی خورشیدی نسبت به کولر گازی اینورتردار

فضای مورد نیاز برای نصب کولر گازی خورشیدی

از لحاظ ظاهری و حجم کولر گازی خورشیدی تفاوت چندانی با کولر گازی معمولی ندارد و معمولا طراحان قطعات اضافی را به شکلی در نظر می‌گیرند که نیازی به فضای اضافی زیادی ندارند.

تفاوت سرمایش کولر گازی معمولی و کولر گازی خورشیدی

از لحاظ سرمایش میان کولر های گازی برقی و خورشیدی هیچ تفاوتی وجود ندارد و هر دوی آن ها به یک اندازه و بسته به ظرفیت کولر سرما تولید می‌کنند و این را می‌توان از مزایای کولر گازی های خورشیدی محسوب نمود که با وجود عدم استفاده از نیروی برق و یا استفاده بسیار کم از آن سرمایی معادل کولر های گازی برقی تولید می‌نماید.

مصرف برق کولر گازی خورشیدی نسبت به کولر گازی معمولی

در هنگام خرید این کولر ها مبلغ بیش تری لازم است پرداخت کنید ولی در مقایسه با قبض های برقی که از مصرف کولر های گازی برقی دریافت می‌کنید باز هم کولر گازی های خورشیدی به صرفه تر می‌باشد.

چرا که بیش تر انرژی آن از طریق خورشید تامین شده و نیاز کم تری به مصرف برق دارد.

مصرف برق کولر گازی خورشیدی نسبت به کولر گازی معمولی

کولر گازی خورشیدی ۲۰۰۰۰ هیمورا

این دستگاه با استفاده از انرژی پاک و رایگان خورشیدی با مصرف بسیار پایین برق شهری از لحاظ برودت هیچ تفاوتی با دستگاه های مشابه ندارد.

هیمورا در سطح کشور اقدام به تولید کولر گازی خورشیدی نموده است و در حال راه اندازی خط تولید گسترده ای از این کولر ها می‌باشد.

این کولر بدون ایجاد آلاینده و با استفاده از سطح جاذبی که روی کندانسور آن نصب شده است قسمت مهمی از انرژی مصرفی را تامین می‌کند.

این محصول از بهترین کولر های گازی خورشیدی است که می‌تواند استفاده خانگی و صنعتی داشته باشد.

این کولر ها پردازش حرارتی سه گانه دارند که باعث می‌شود علاوه بر کاهش مصرف برق استهلاک کولر ها به تعویق بیفتد و در عین حال راندمان کار بالا باشد.

[wporg title=”شارژ گاز کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/”]برای شارژ گاز کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

مزایا کولر گازی خورشیدی ۲۰۰۰۰ هیمورا

  • کمپرسور فعالیت کمی دارد و این باعث طول عمر دستگاه می‌شود.
  • دارای فیلتر و صافی هوا است که مانع ورود انواع میکروب و ویروس می‌شود.
  • تولید سرمایش در آن به شدت بالا است.
  • میزان مصرف انرژی حتی بدون اینورتر هم به شدت کاهش یافته است.
  • از انرژی ذخیره شده به صورت شبانه روزی استفاده می‌کند.
  • تایمر آن جهت خاموش و روشن شدن به صورت اتوماتیک فعال می‌شود.
  • دریچه خروجی به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود.
  • بسته بندی صادراتی دارد.
  • پنل های آن طراحی زیبایی دارند.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش دارد.

کولرگازی خورشیدی ۹۰۰۰ هیمورا

سیستم تهویه هوای بسیار مطبوعی تولید می‌کند و بسیار مناسب برای کاهش هزینه برق مصرفی می‌باشد.

این سیستم با محیط زیست سازگار است و هزینه برق مصرفی را سی تا پنجاه درصد کاهش می‌دهد.

کولر گازی خورشیدی ۹۰۰۰ هیمورا در بسیاری از کشور های آسیایی استفاده می‌شود زیرا موجب کاهش اتلاف انرژی های تجدید ناپذیر می‌گردد. قیمت کولر های گازی هیمورا با توجه به ظرفیت آن ها با یکدیگر متفاوت است.

کولر گازی خورشیدی Btu/h 12000

این کولر ها انرژی تجدید پذیر و انرژی الکتریکی را ترکیب نموده و از آن ها به صورت همزمان برای تامین نیرو استفاده می‌نماید و با این کار حدود ۵۰ درصد در مصرف انرژی برق صرفه جویی می‌کند.

توانایی ذخیره انرژی خورشیدی را دارند تا حتی شب ها و روزهای بارانی هم بتوانند از آن ها استفاده نمایند.

عملکرد و میزان سرمایش تولیدی آن ها مانند کولر های گازی برقی می‌باشد و چون کمپرسور آن ها نسبت به کولر های معمولی کوچک تر است این موضوع باعث کاهش مصرف برق در آن ها می‌شود.

کولر های گازی خورشیدی دیگری نیز در بازار وجود دارند مثل: کولر های گازی خورشیدی ایساتیس که طراحی زیبا و شکیلی دارد و دارای قابلیت سرمایش و گرمایش می‌باشد.

همین طور کولر های گازی خورشیدی ال جی. قیمت کولر گازی خورشیدی ال جی هم با توجه به ظرفیت آن متفاوت است.

البته برای کاهش هزینه ها کولر آبی خورشیدی هم وارد بازار شده است که با سازگاری با محیط زیست و تولید سرمایش مناسب بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این کولر ها حدود ۷۵ درصد در مصرف آب و ۲۵ درصد در مصرف برق صرفه جویی می‌کنند.

قیمت کولر آبی خورشیدی با توجه به مدل، نوع، جنس بدنه و قطعات آن و از همه مهم تر سیستم خورشیدی که در آن به کار رتفه است متفاوت است.

سوالات متداول

کولر گازی خوشیدی چه مزیتی نسبت به کولر گازی های معمولی دارد

مهمترین مزیتی که کولر گازی های خورشیدی نسبت به کولر گازی اسپلیت های معمولی دارد مصرف برق کمتر میباشد که باعث صرفه جویی ۳۰ تا ۴۰ درصدی در مصرف برق کشور میشود که به الگوی مصرف کمک کرده و هزینه ها را کاهش میدهد و آلودگی های زیست محیطی ناشی از تولید برق را کاهش میدهد.

مصرف برق کولر گازی خورشیدی

به طور کلی میتوان گفت استفاده از کولر گازی های خورشیدی میتواند ۴۰ درصد مصرف برق را کاهش دهد که همین کاهش مصرف برق هم در هزینه های شما صرفه جویی میکند و هم به اقتصاد کشور کمک شایانی میکند.

مقایسه میزان سرمایش کولر گازی خوشیدی و کولر گازی معمولی

میزان خنک کنندگی کولر گازی خورشیدی و کولر گازی معمولی با هم تفاوتی ندارد و این نمونه از کولر گازی ها با مصرف حداقل برق میتوانند سرمایش زیادی را تولید کنند.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی