تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی و ایستاده

تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی و ایستاده | تعمیر کاربراتور آبگرمکن گازی مخزنی

فهرست مطالب

یکی از وسایلی که برای گرمایش منزل کاربرد زیادی دارد، آبگرمکن است. آبگرمکن ها دارای قطعه های مختلفی هستند که هر کدام از آن ها یک وظیفه خاص برعهده دارد. برایند نهایی کار این قطعات در کنار یک دیگر موجب می‌شود آب سرد وارد شده به آبگرمکن، با گرمای مطلوبی از آن خارج شود. یکی از قطعات مهم آبگرمکن که نبودن یا خراب شدن آن موجب اختلال در عملکرد آبگرمکن می‌شود رگلاتور آبگرمکن است. تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی مهمترین موضوعی است که بحث اصلی این مقاله را شامل می‌شود.  اگر با راهکار های این مقاله نتوانستید مشکل رگلاتور را برطرف کنید همکاران ما به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی در زمینه تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی و تعمیر کاربراتور آبگرمکن گازی مخزنی در سراسر تهران هستند.

[wporg title=”تعمیر پکیج” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%AC-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7/”]برای تعمیر پکیج با قیمتی ارزان وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی و دیواری

به طور کلی بهتر است برای تعمیرات رگلاتور آبگرمکن دیواری و همچنین تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی با نیروی متخصص تماس بگیرید و خودتان دست به کار نشوید.  

تعمیر رگلاتور آبگرمکن دیواری بوتان با توجه به مدل های مختلف آن متفاوت است. تعمیر رگلاتور گاز آبگرمکن دیواری بوتان از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و نیازمند دانش و تجربه بسیار زیادی است.  

همان طور که گفته شد، آبگرمکن ها دارای دو نوع رگلاتور ( رگلاتور آب و رگلاتور گاز ) هستند. اما قطعه ای که خراب شدن آن منجر به خاموش شدن ابگرمکن دیواری می‌شود، رگلاتور گاز است.  

اگر شاهد فشار نامناسب آب بودید و یا بوی تند گاز حس کردید، باید به فکر تعمیر رگلاتور آبگرمکن دیواری بیفتید.

مراحل تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی و دیواری به صوورت زیر میباشد:

  • برای تعمیر یا تعویض رگلاتور آبگرمکن مخزنی شما باید شیر آب را ببندید تا از ورود آب به رگولاتور جلوگیری کند.
  • در این قسمت یک مهره برنجی وجود دارد که میتوان ورود آب سرد را کنترل نمود و در این مرحله باید آن را باز نمایید.
  • در این قسمت یک لوله‌ مسی وجود دارد که باید آن را هم باز نمایید.
  • دو پیچ در قسمت بالای رگولاتور وجود دارد که باید آن ها را شل نمایید. 
  • در این قسمت نیاز است یک اورینگ جدید جا بیندازید. 
  • در این قسمت پیچی وجود دارد که برای تنظیم دما استفاده میشود و باید آن را باز کنید و میتوانید با کمک پیچ گوشتی، شیپوره را خارج نمایید.
  • شما باید سوپاپ را هم با کمک آچار فرانسه باز نمایید.
  • چند پیچ در قسمت پشت قاب برنجی وجود دارد که در این مرحله باید باز شود.
  • وقتی این قاب را از رگولاتور جدا کنید، دیافراگم در این مرحله شل میگردد و در این مرحله میتوانید شیر احتراق را در بیاورید.
  • در این زمان باید بالای مغزی را باز نمایید. شما باید اورینگ را خارج نمایید. در این مرحله باید اوضاع داخل آبگرمکن را چک نمایید که در صورتی که رسوب‌ گرفته شده باشد، رسوب‌زدایی کنید.
  • اگر نیازی نبود که رسوب زدایی انجام شود شما میتوانید رگولاتور را در جای درست قرار دهید و میتوانید تمام مراحل گفته شده را مجدد انجام دهید تا بتوانید مجدد رگولاتور را تعویض نمایید.

تهران سرویس کار با بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی با قیمتی بسیار ارزان تر از سایر نمایندگی های تعمیر آماده خدمات رسانی در سراسر تهران است.

خدمات تهران سرویس کار با بالاترین کیفیت و در کمتر از ۲ ساعت به محض اولین تماس شما انجام خواهد گرفت.

[wporg title=”تعمیر پکیج بوتان” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86/”]برای تعمیر پکیج بوتان خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی و دیواری

تعویض رگلاتور آبگرمکن مخزنی

گاهی ممکن است ایراد رگولاتور آبگرمکن به قدری زیاد باشد که با تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی کارایی خود را به دست نیاورد و نیاز باشد که این قطعه تعویض گردد. تعویض رگلاتور آبگرمکن مخزنی باید توسط افراد حرفه ای انجام شود تا قطعه باکیفیتی جایگزین قطعه خراب شود و دستگاه مجدد کارایی خود را باز یابد. مراحل تعویض رگلاتور آبگرمکن مخزنی و دیواری به صورت زیر میباشد:

  • در اولین مرحله باید اقدام به بستن شیر آب سرد ورودی به آبگرمکن کنید.
  • در مرحله بعد باید هرچه اتصال به رگلاتور وجود دارد باز گردد برای مثال ترموکوپل، شمعک، شلنگ گاز و مشعل باز جدا گردند.
  • در این مرحله با استفاده از ابزار خاصی همچون انبر قفلی میتوان اقدام به جدا کردن رگلاتور خراب کرد.
  • برای آن که بتوانید رگلاتور جدید را در جای قطعه خراب قرار دهید نیاز است که آن را تفلون کاری کنید. بعد از آنکه تفلون را دور رگلاتور جدید پیچیدید آن را در جای رگلاتور قدیمی قرار دهید.

شما میتوانید برای دریافت خدمات تعویض و تعمیر رگولاتور آبگرمکن مخزنی با همکاران ما در تهران سرویسکار تماس بگیرید تا باکیفیت ترین و تخصصی ترین تعویض و تعمیر رگولاتور آبگرمکن مخزنی را با قیمت مناسب تجربه کنید.

تعمیر رگلاتور آبگرمکن دیواری بوتان b3115 

یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین مدل های آبگرمکن دیواری بوتان، مدل b3115 است که بدنه آن جنس استیل دارد.  

این محصول دارای ویژگی های مخصوصی است که در ادامه برخی از آن ها را بیان کرده ایم:  

  • ابعاد آبگرمکن دیواری بوتان b3115، ۲۴.۸*۶۸*۳۶ است.  
  • وزن این مدل سیزده کیلوگرم است که باعث می‌شود یک ابگرمکن سبک به شمار بیاید.  
  • ظرفیت حرارتی این ابگرمکن ۲۱۰۰۰ کیلوکالری در ساعت است.  
  • قطر دودکش این مدل ۱۵ سانتی متر است.  
  • این مدل ابگرمکن دیواری بوتان دارای سیستم جرقه زن خودکار می‌باشد.  
  • قابلیت تنظیم شعله یکی از قابلیت های این مدل است.  
  • داشتن استاندارد CE اروپا، استانداردهای داخلی، قابلیت کارکرد با گاز شهری و گاز مایع و وجود شمعک دائمی از سایر ویژگی های این مدل می‌باشند.  
تعمیر رگلاتور آبگرمکن دیواری بوتان b3115

در صورتی که در عملکرد ابگرمکن شما اختلالی وجود دارد، پیش از آن که با تعمیرکار تماس بگیرید می‌توانید موارد زیر را برای تعمیر کاربراتور آبگرمکن گازی مخزنی بررسی نمایید:  

  • بررسی نمایید که در فیلتر های هوای آبگرمکن رسوب نگرفته باشد.(اگر دارای رسوب بود متوانید با راهکار هایی که در مقاله رسوب زدایی پکیج ارائه داده ایم آبگرمکن تان را رسوب گیری کنید.)
  • بررسی نمایید که مجرای نازل شمعک تمیز باشد.  
  • اتصالات سیم های ابگرمکن را بررسی کنید.  
  • اطمینان حاصل نمایید که فندک پیزوالکتریک دچار شکستگی نشده باشد.  

یکی از مشکلات رایجی که برای مدل b3115 آبگرمکن دیواری بوتان اتفاق می‌افتد این است که مشعل آن روشن نمی‌شود.  

در صورتی که شمعک کلا جرقه نزند، ایراد از الکترود های جرقه زن و سیستم جرقه آبگرمکن است.

اما ممکن است هنگام بررسی کردن لوله های مبدل گرمایی، تعمیرکار ابگرمکن بوتان به این نتیجه برسد که مشکل از دیافراگم و رگولاتور آن است.  

تعمیرکاران تهران سرویس کار با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی ایستاده از جدید ترین روش های عیب یابی و تعمیر رگلاتور استفاده میکنند و شما میتوانید با خیال راحت تعمیر و تعویض رگلاتورتان را به ما بسپارید.

[wporg title=”تعمیر پکیج ایساتیس” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%B3/”]برای تعمیر پکیج ایساتیس خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

یکی از راه هایی که بتوانید مطمئن شوید مشکل از دیافراگم و رگلاتور است یا خیر، این است که از پشت بام، جسم کوچکی مانند یک سنگ را داخل محفظه دودکش بیندازید.  

در صورتی که انسدادی در لوله دودکش وجود نداشته باشد به احتمال بالا مشکل از دیافراگم و رگلاتور است و باید تعویض یا تعمیر گردد. البته این احتمال نیز وجود دارد که مشکل از عملکرد ترموکوپل باشد.  

اگر مشکل از ترموکوپل بود میتوانید در صفحه تعویض ترموکوپل آبگرمکن دیواری تمام نکات مربوط به این قطعه و نحوه تست آن را بخوانید.

یکی از مشکلات دیافراگم که موجب می‌شود مجبور به تعمیر آن شوید، خراب شدن واشر است. اما تشخیص نهایی آن به عهده تعمیرکار ابگرمکن خواهد بود. 

همچنین اگر درباره تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی سوالی داشتید که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده میتوانید با ما تماس بگیرید و یا در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

تعمیر رگلاتور آبگرمکن ایستاده

تعمیر رگلاتور آبگرمکن ایستاده نیز به دلیل خرابی رگولاتور باید در زمان درست و توسط فرد فنی انجام شود تا پکیج کارایی خود را به دست آورد. برای تعمیر رگلاتور آبگرمکن ایستاده شما باید جریان آب را قطع کنید، سپس قاب پکیج را باز کرده و در قسمت بالای رگولاتور پیچ ها را شل کنید، در مرحله بعد نیاز است اورینگ جدید را در جای خود قرار دهید، سوپاپ را با استفاده از آچار فرانسه باز کنید و با جدا کردن شیر احتراق در صورتی که پکیج نیاز به رسوب زدایی داشته باشد این کار را انجام دهید.

در خدمات تعمیر رگلاتور آبگرمکن ایستاده در سریع ترین زمان تنظیم کاربراتور آبگرمکن مخزنی، عيب يابي پیچ تنظیم ترموستات آبگرمکن مخزنی، تنظیم رگلاتور آبگرمکن ایستاده، تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی ایستاده و در صورت نیاز تعویض این قطعه، تنظیم ترموستات آبگرمکن مخزنی گازی، تنظیم پیچ تنظیم شعله آبگرمکن مخزنی، تنظیم و تعمیر پیچ تنظیم ترموستات آبگرمکن مخزنی گازی، عیب یابی اجزای کاربراتور آبگرمکن مخزنی، بررسی علت روشن نشدن مشعل آبگرمکن مخزنی گازی و تنظیم رگلاتور آبگرمکن انجام میشود.

شما میتوانید برای دریافت خدمات تعمیر رگلاتور آبگرمکن ایستاده و مخزنی و همچنین تعویض رگلاتور آبگرمکن ایستاده با همکاران ما تماس بگیرید و با قیمتی مناسب تخصصی ترین خدمات را دریافت کنید.

فیلم تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی

در این قسمت برای آن که شما بتوانید بهتر روند تعمیر و تعویض رگولاتور آبگرمکن مخزنی را یاد بگیرید فیلم تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی را برای شما عزیزان قرار داده است. البته در صورتی که تخصصی در این حوزه ندارید پیشنهاد میشود جای عمل کردن از فیلم تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی از یک تکنسین حرفه ای از تهران سرویسکار برای این کار کمک بگیرید. اگر سوالی در مورد فیلم اموزش تعمیر ابگرمکن مخزنی دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

عيب يابي پیچ تنظیم ترموستات آبگرمکن مخزنی

ترموستات در آبگرمکن قطعه ای میباشد که میتواند دمای آبگرمکن را تنظیم کند و آن را در دمای دلخواه ثابت نگه دارد به گونه ای که آب به طور مداوم سرد و گرم نشود. در صورتی که ترموستات خراب باشد آب در دمای ثابتی باقی نمیماند و سرد و گرم میشود.

در آموزش تنظیم ترموستات آبگرمکن مخزنی ذکر شده است که شما برای تنظیم ترموستات آبگرمکن مخزنی باید پیچ تنظیم ترموستات آبگرمکن مخزنی را پیدا کنید و با استفاده از ایین پیچ برای تنظیم حرارت آبگرمکن اقدام کنید. در صورتی که دمای آبگرمکن به دمای تعیین شده برسد چراغ قرمز رنگ روی بدنه آبگرمکن خاموش میشود که نشان دهنده آن است که در حال حاضر دمای مورد انتظار تامین شده و مصرف انرژی برای رسیدن به دمای مورد نظر انجام نمیشود.

در صورتی که درجه حرارت آبگرمکن را زیاد کنید چراغ قرمز رنگ روشن میشود به این معنا که ترموستات در حا مصرف انرژی برای تامین این دما میباشد. برای عيب يابي پیچ تنظیم ترموستات آبگرمکن مخزنی میتوانید درجه حرارت را کاهش دهید تا مرزی که این چراغ روشن میشود را مشاهده کنید.

مثلا زمانی که ترموستات در حال مصرف انرژی برای تامین دمای 60 درجه برای آب است چراغ روشن میشود و زمانی که آب به دمای 60 درجه رسید فعالیت ترموستات تمام میشود و تا زمانی که دمای آب کاهش یابد ترموستات از انرژی استفاده ای نمیکند. تشخیص خراب بودن پیچ تنظیم و خود ترموستات آبگرمکن تنها توسط حرفه ای و متخصص انجام میشود که بهتر است برای این کار از افراد متخصص کمک بگیرید. اگر سوالی در مورد تنظیم ترموستات آبگرمکن مخزنی گازی و پیچ تنظیم ترموستات آبگرمکن مخزنی گازی دارید میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ شما داده شود.

تنظیم رگلاتور آبگرمکن

تنظیم رگلاتور آبگرمکن باتوجه به آن که برای تنظیم فشار آب به کار میرود کار تخصصی است معمولا در زمان نصب آبگرمکن انجام میشود. همچنین در صورتی که رگلاتور آبگرمکن نیاز به تنظیم داشته باشد این کار بهتر است توسط افراد متخصص انجام شود تا ایرادی متوجه آبگرمکن نشود.

شما میتوانید برای تنظیم رگلاتور آبگرمکن فیلم اموزش تعمیر ابگرمکن مخزنی را مشاهده کنید و یا از همکاران ما برای تنظیم رگلاتور آبگرمکن مخزنی و تنظیم رگلاتور آبگرمکن ایستاده کمک بگیرید.

رگولاتور آبگرمکن مخزنی چیست

اگر نمیدانید رگولاتور آبگرمکن مخزنی چیست باید بگوییم همان طور که در مقاله قطعات پکیج توضیح دادیم در هر پکیجی برای آن که عملیات به صورت کارا پیش رود هر قطعه ای وظیفه ای به عهده دارد. رگولاتور آبگرمکن مخزنی قطعه ای مهم در پکیج میباشد که میتواند نوسانات فشار آب را تنظیم کند و آن را کنترل نماید تا پکیج در کارکرد خود با مشکلی رو به رو نشود.

اجزای تشکیل‌دهنده رگولاتور آبگرمکن مخزنی را میتوان در موارد زیر خلاصه نمود:

  1. دیافراگم: این قطعه در رگولاتور آبگرمکن مخزنی، از جنس پلاستیک است و انعطاف پذیری بالایی دارد. در لحضاتی که گاز خروجی دارای فشار بالایی باشد، دیافراگم در رگولاتور میتواند این فشار بالا را منترل نماید.
  2. والو: این قطعه در رگولاتور آبگرمکن مخزنی، وظیفه تنظیم و کنترل فشار خروجی را برعهده دارد.
  3. دسته کنترل: با چرخاندن دسته کنترل در رگولاتور آبگرمکن مخزنی، میتوان اقدام به کم و زیاد کردن فشار درون لوله‌ها نمود.
  4. فنر: فنر در میان دیافراگم و دسته کنترل در پکیج ها قرار گرفته است و وظیفه آن این است که فشار گاز را اندازه گیری کند.

پیچ تنظیم شعله آبگرمکن مخزنی چیست

پیچ تنظیم شعله آبگرمکن مخزنی قطعه ای در آبگرمکن میباشد که زمانی که آبگرمکن روشن شد میتوان با استفاده از آن میزان شعله شمعک را کم و زیاد کرد و یا این کار اقدام به بیشتر و کمتر کردن دمای آبگرمکن نمود. در واقع زمانی که بخواهید آبگرمکن را روشن کنید باید شعله کبریت به شمعک نزدیک شود و مشتعل گردد که پس از گذشت مدت کوتاهی در صورت رها کردن دکمه فرمان شعله شمعک روشن میماند و میتواند به وظیفه خود برای بالا بردن دمای آبگرمکن اقدام کند.

انواع رگلاتور در آبگرمکن ها

رگلاتور های مختلفی برای انواع آبگرمکن استفاده میشود که این رگولاتور ها میتوانند تاثیر مستقیم در کارایی آبگرمکن داشته باشند. یکی از انواع رگلاتور در آبگرمکن ها رگلاتور گاز میباشد که میتواند ورود گاز به آبگرمکن را تنظیم کند و گرمای مشعل را کنترل نماید. این رگولاتور توانایی این را دارد که باتوجه به فشار آب میزان حرارت را تنظیم کند و دمای آب را به میزان دلخواه مورد نظر برساند.

در صورتی که رگلاتور گازی خراب شده باشد احتمال آنکه آبگرمکن روشن نشود زیاد است و در این زمان باید برای تعمیر رگلاتور آبگرمکن ایستاده و مخزنی اقدام کرد.

از دیگر انواع رگلاتور آبگرمکن رگلاتور آب میباشد که میتواند تناسب میان خروجی و فشار آب برقرار کند. در صورتی که این قطعه خراب شده باشد ممکن است عملکرد کلی آبگرمکن مختل شود. رگلاتور گازی درآبگرمکن های گازی سبب خاموش شدن دستگاه میگردد به همین دلیل توصیه میشود در صورت استشمام بوی گاز برای تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی ایستاده به سرعت با تکنسین های تهران سرویسکار تماس بگیرید تا برای تنظیم کاربراتور آبگرمکن مخزنی و عيب يابي پیچ تنظیم ترموستات آبگرمکن مخزنی اقدام کنند.

تعمیر رگلاتور آب در آبگرمکن دیواری

همان طور که گفته شد رگلاتور آب وظیفه ایجاد تناسب میان فشار آب و روجی را به عهده دارد. در صورت خرابی این قطهع باید از تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید تا آسیب بیشتر به دستگاه وارد نشود. تعمیر رگلاتور آب در آبگرمکن دیواری شامل مراحل زیر میباشد:

  • بستن شیر آب سررد ورودی.
  • باز کردن مهره برنجی آب سرد.
  • جدا کردن لوله مسی
  • شل کردن دورپیچ رگلاتور برای آسان جدا کردن آن
  • از اورینگ جدید برای شیر احتراق استفاده کنید.
  • با استفاده از آچار درپوش سوپاپ را باز کرده و سوپاپ و فنر را از آن بیرون بیاورید.
  • دیافراگم و شیر احتراق را خارج کنید و دیسک را خارج نمایید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی مغزی قاب و بالای مغزی را خارج کنید.
  • در این بخش اورینگ سیلیکونی وجود دارد که باید آن را خارج نمایید.
  • در این مرحله در صورتی که رگلاتور رسوب گرفته بود آن را رسوب زدایی کنید.
  • در صورتی که ایرادی در رگلاتور آب در آبگرمکن دیواری وجود داشت تعمیرکار باید ایراد را رفع کند و سپس تمام مراحل طی شده را به صورت کمعکوس انجام دهد تا دوباره رگلاتور در سرجای خود قرار گیرد.

تعمیر کاربراتور آبگرمکن گازی مخزنی

یکی از خدماتی که در تهران سرویسکار به صورت تخصصی ارائه میشود تعمیر کاربراتور آبگرمکن گازی مخزنی میباشد. تعمیر کاربراتور آبگرمکن گازی مخزنی در تهران سرویسکار توسط تکنسین های متخصص انجام میشود و تمامی مراحل کار با استفاده از ابزار و تجهیزات پیشرفته ای انجام میشود.

در کاربراتور آبگرمکن گازی، مقدار مناسبی از گاز برای ایجاد شعله و گرمای کافی باید تنظیم شود. در صورت نیاز، تنظیم میزان گاز و نسبت هوا به گاز انجام میشود. با گذشت زمان، کاربراتور ممکن است با ذرات خرده یا رسوبات گاز که می‌تواند عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد، مسدود شود. تمیز کردن کاربراتور و پاکسازی اجزای آن از اهمیت بالایی برخوردار است که در خدمات تعمیر کاربراتور آبگرمکن گازی مخزنی تهران سرویسکار ارائه میشود. لوله‌ها و اتصالات گازی در کاربراتور باید به صورت صحیح و بدون نشتی باشند. هر گونه نشت گاز میتواند خطرناک باشد و باید فوراً تعمیر شود.

شما میتوانید برای تعمیر کاربراتور آبگرمکن گازی مخزنی با همکاران ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت متخصص ترین تعمیرکار به محل شما اعزام شود.

تنظیم کاربراتور آبگرمکن مخزنی

تنظیم کاربراتور آبگرمکن مخزنی به روش های مختلفی در آبگرمکن های متنوع انجام میشود. به طور کلی آبگرمکن ها دارای دکمه یا پیچ کنترل کننده ای میباشند که با تنظیم دما میتوان تعیین کرد که آب به چه دمایی برسد. تنظیم کاربراتور آبگرمکن مخزنی به صورت زیر میباشد:

  1. خاموش کردن برق: برای ایمنی، ابتدا برق آبگرمکن مخزنی را قطع کنید.
  2. دسترسی به کاربراتور: کاربراتور معمولاً در نزدیکی بالای آبگرمکن مخزنی قرار دارد. باید کاور یا پوشش آن را باز کنید تا به قسمت های تنظیم کاربراتور دسترسی داشته باشید.
  3. تنظیم مقدار گاز: کاربراتور دارای یک یا چند پیچ تنظیم میزان گاز است. برای تنظیم مقدار گاز، معمولاً نیاز به یک ابزار تنظیمی دارید.
  4. تنظیم میزان هوا: برخی از کاربراتورها دارای پیچ تنظیم مقدار هوا هستند که باید به دقت تنظیم شوند.
  5. تست تنظیمات: پس از تنظیم مقدار گاز و هوا، کاور کاربراتور را ببندید و برق را دوباره وصل کنید. سپس منتظر شوید تا آبگرمکن به دمای مناسب برسد. برای اطمینان از صحیح بودن تنظیمات، دمای آب را با یک ترمومتر اندازه گیری کنید.
  6. تنظیم نهایی: اگر دمای آب هنوز مناسب نبود یا عملکرد کاربراتور به درستی انجام نمیشد، می‌توانید مراحل تنظیم را دوباره تکرار کرده و تنظیمات را به طور دقیق تر تغییر دهید و یا تعمیرکاران تهران سرویسکار برای تنظیم کاربراتور آبگرمکن مخزنی کمک بگیرید.

اجزای کاربراتور آبگرمکن مخزنی

اجزای کاربراتور آبگرمکن مخزنی شامل موارد زیر میباشد:

  • شیپوره
  • قاب برنجی
  • شیر تنظیم دما
  • قاب برنجی
  • شیر احتراق
  • مغزی آب بندی
  • سوپاپ آب
  • ساق سوپاپ

قطعات رگلاتور آبگرمکن دیواری بوتان  

یکی از قطعاتی که داخل آبگرمکن دیواری بوتان به کار رفته است، رگلاتور آب است. رگلاتور آب وظیفه دارد فشار آب را ثابت نگه داشته و تنظیم نمایید.  

خود رگلاتور آب از قطعات مختلفی تشکیل شده است که از میان آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:  

  • قاب برنجی  
  • شیپوره 
  • شیر احتراق 
  • شیر تنظیم کننده دما  
  • سوپاپ آب 
  • مغزی آب بندی  
  • ساق سوپاپ  
  • شیر احتراق  

اگر هرکدام از قطعات پکیج بوتان شما کارایی گذشته را نداشت میتوانید در مقاله عیب یابی پکیج بوتان مشکلات پکیج بوتان را برطرف کنید. 

رگلاتور گاز آبگرمکن دیواری، قطعه دیگری از آبگرمکن است که نسبت به رگلاتور آب نام آن را بیش تر شنیده اید.  

این قطعه، وظیفه دارد گاز مورد نیاز را به آبگرمکن وارد کند و میزان شعله مشعل را نیز تنظیم نماید.  

اکثر اوقات، وقتی ابگرمکن دچار مشکلاتی مانند روشن نشدن مشعل می‌شود، راه چاره تعمیر رگلاتور آبگرمکن است.  

رگلاتور گاز از اجزای زیر تشکیل می‌شود:  

  • بدنه  
  • رابط 
  • چند راهه 

[wporg title=”تعمیر پکیج ایران رادیاتور” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1/”]برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

قطعات رگلاتور آبگرمکن دیواری بوتان

قیمت رگلاتور آبگرمکن دیواری بوتان  

اگر قصد تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی را دارید باید این نکته را در نظر بگیرید که امکان دارد رگلاتور به طور کلی خراب باشد و شما نیاز به تعویض آن داشته باشید.

قیمت رگلاتور آبگرمکن دیواری بوتان به طور کلی به مواردی مانند اصل یا فیک بودن محصول و محل خریداری آن بستگی دارد.

بهتر است جهت اطمینان از اصل بودن محصول خریداری شده و همچنین نپرداختن هزینه اضافی برای خرید به یک مرکز معتبر مخصوص فروش قطعات آبگرمکن دیواری بوتان مراجعه نمایید.  

تهران سرویس کار بهترین قطعات را با اطمبنان از اصل بودنشان همراه با گارانتی به شما ارائه میکند.

برای اطلاع از قیمت برد پکیج میتوانید مقاله تعمیر برد پکیج را بخوانید. در این مقاله قیمت برد انواع پکیج ها را با توجه به برندشان برای شما آورده ایم.

همچنین میتوانید برای اطلاع از قیمت قطعات داخلی پکیج با ما تماس بگیرد.

تعویض رگلاتور آبگرمکن  

پیش از آن که به معقوله تعویض رگلاتور آبگرمکن بپردازید باید با وظایف دیافراگم آشنا شوید.  

دیافراگم، در نقش حسگر فشار آبگرمکن است. وقتی آب وارد دستگاه می‌شود با فشار به دیافراگم برخورد می‌کند و دیافراگم در واقع مسیر را باز کرده و باعث به وجود آمد شعله می‌شود.

 اکثر کار ابگرمکن ها بر مبنای فشار آب است و همین موضوع موجب می‌شود که دیافراگم یک قطعه اساسی در ابگرمکن محسوب شود.  

شکل دیافراگم آبگرمکن های مختلف به شکل رگلاتور آب بستگی دارد.  

معمولا، موقع سرویس رگلاتور، دیافراگم تعویض می‌گردد و اولین قدمی که هنگام انجام این کار باید بردارید این است که آب ورودی را قطع نمایید.  

قطع کردن آب ورودی به رگلاتور موجب می‌شود دسترسی به دیافراگم راحت تر باشد و بتوانید قسمت های آسیب دیده را راحت تر تعمیر و تعویض نمایید.  

وقتی کار تعمیر یا تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان تمام شد مطمئن شوید که قبل یا طی تعمیرات، ابگرمکن دچار نشتی نشده باشد.  

تعویض رگلاتور آبگرمکن

پیچ تنظیم دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان  

حال که با وظایف دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان و نحوه تعویض آن آشنا شدید باید این نکته را در نظر داشته باشید که پیچ تنظیم دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان موقع تعمیر یا تعویض رگلاتور و دیافراگم به هیچ عنوان نباید دستکاری شود. صرفا باید توجه داشته باشید که هنگام تعمیر آبگرمکن، آب و گاز قطع باشند.  

امیدواریم در این مقاله درباره تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی اطلاعات جامعی بدست آورده باشید. اگر برایتعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی ایستاده بوتان و سایر برند ها با مشکل مواجه شدید همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

آموزش تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی به چه صورت است؟

در این مقاله فیلم آموزش تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی قرار داده شده است که میتوانید با استفاده از این فیلم به راحتی مرحله به مرحله رگولاتور پکیج خود را تعمیر کنید.

بهترین مرکز تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی کجاست؟

تهران سرویسکار با سال ها سابقه درخشان در این حوزه توانسته با ارائه خدمات تخصصی عنوان بهترین مرکز تعمیر و تنظیم کاربراتور آبگرمکن مخزنی را به خود اختصاص دهد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج