آموزش عیب یابی و تعمیر فلوسوئیچ و فلومتر انواع پکیج

آموزش نحوه و تعمیر فلوسوییچ و تعویض فلومتر پکیج | عیب یابی و تعمیر فلومتر و فلوسوئیچ پکیج

فهرست مطالب

بسیار پیش آمده است که در مراجعه به تعمیرکار پکیج اسم فلوسوئیچ را شنیده اید اما شاید درست ندانید که این کلمه دقیقا به چه معنی است.

فلوسوئیچ و فلومتر نام قسمت هایی از پکیج هستند که تاثیر مهمی در عملکرد پکیج شما دارند که در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به بیان وظایف آن ها، نحوه کار و آموزش نحوه تست سالم بودن فلوسوئیچ و فلومتر بپردازیم. اگر با مطالعه این مقاله نتوانستید برای رفع اختلالات فلوسوئیچ و فلومتر موفق عمل کنید میتوانید برای تعمیر پکیج تان با ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان مشکل پکیج تان برطرف شود.

[wporg title=”تعمیر پکیج” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%AC-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7//”]برای سرویس پکیج خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

آموزش عیب یابی و تعمیر فلوسوییچ و فلومتر انواع پکیج

وظیفه فلوسوئیچ و فلومتر پکیج

فلوسوئیچ نام دستگاهی در پکیج است که وظیفه سنجیدن هوا و بخار ها و یا مایعاتی که در پکیج جریان دارد را بر عهده دارد.

همچنین، کار دیگر این دستگاه، انتقال اطلاعات به سایر قسمت های پکیج مانند پمپ و … است که می‌تواند به آن دستور خاموش یا روشن شدن را بدهد و با این کار، از پمپ و مدار خنک کننده آن به خوبی محافظت نماید.

نحوه کار فلومتر به این صورت است که یک ساختار مکانیکی دارد که طوری طراحی شده به جریان پیدا کردن آب بچرخد و این اتفاق با استفاده از یک توربین مغناطیسی انجام می‌پذیرد.

جلوی این چرخ یک حسگر کار گذاشته شده که اطلاعات را با توجه به آبی که از چرخ خارج می‌شود به برد اصلی منتقل می‌کند و با این کار، موجب می‌شود که با توجه به حجم آب وارد شده به دستگاه میزان شعله پکیج تنظیم شده و عملیات گرم شدن آب بدون اتلاف انرژی زیاد آغاز گردد.

[wporg title=”تعمیر پکیج بوتان” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86/”]برای تعمیر پکیج بوتان خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

فلوسوئیچ اصلاحی و فلومتر اصلاحی چیست ؟

می‌توان به جای فلومتر از فلوسوئیچ استفاده کرد. برای آن که فلومتر را با فلوسوئیچ جایگزین کنیم، میتوانیم از فلوسوئیچ اصلاحی استفاده نماییم که زیر پکیج و در قسمتی که آب سرد وارد می‌شود بسته می‌شود.

فلومتر اصلاحی نیز به قطعه ای در پکیج گفته می‌شود که می‌توان هنگام خرابی فلومتر اصلی زیر پکیج بست تا کار آن را انجام دهد.

روش های تست فلوسوئیچ انواع پکیج

پیش از آن که به فکر تست کردن فلوسوئیچ پکیج خود بیفتید بهتر است ابتدا با تفاوت های آن با فلومتر آشنا شوید چرا که در صورتی که در پکیج شما به جای فلوسوئیچ از فلومتر استفاده شده باشد باید از روش های مخصوص به آن استفاده نمایید که در ادامه مقاله به نحوه تست فلوسوئیچ پکیج پرداخته ایم.

برای آن که بتوانید تست فلوسوئیچ انواع پکیج را انجام دهید باید شیر آب گرم را باز کنید. در این زمان باید چراغ سبز رنگ در پکیج انالوگ شماچشمک بزند.

البته اگر شما پکیج ایران رادیاتور داشته باشید چراغ های روی پکیج جفتی چشمک خواهند زد و اگر پکیج بوتان داشته باشید یک چراغ روی آن چشمک خواهد زد.

اگر پکیج شما دیجیتالی باشد تصویر یک شیر آب گرم روی صفحه مشاهده خواهید کرد. با این روش موفق به انجام تست سالم بودن فلوسوییچ شده اید.

[wporg title=”تعمیر پکیج ایساتیس” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%B3/”]برای تعمیر پکیج ایساتیس خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

روش های تست فلوسوییچ انواع پکیج

تفاوت فلوسوئیچ و فلومتر پکیج

درگذشته، کاربرد فلوسوئیچ بیشتر از فلومتر بود ولی امروزه از فلومتر به عنوان یک دستگاه جایگزین با کارایی بهتر در پکیج ها و آبگرم کن ها یاد می‌شود.

همان طور که گفته شد، نحوه کار فلوسوییچ قطع و وصل کردن پمپ ( بدون توجه به میزان آب وارد شده یا خارج شده ) است درحالیکه فلومتر، علاوه بر موارد گفته شده وظیفه ارسال پیغام مناسب برای تنظیم شعله ای متناسب با حجم آب وارد شده را نیز بر عهده دارد.

اگر برای تنظیم پمپ پکیج با مشکل مواجه هستید میتوانید مقاله تنظیم پمپ پکیج ایران رادیاتور را بخوانید تا با روش های تنظیم پمپ بدون نیاز به تعمیر کار آشنا شوید.

آموزش نحوه تعمیر فلوسوئیچ و فلومتر پکیج

یکی از شایع ترین دلایل خرابی فلوسوییچ و قطعه آهنربایی در فلومتر به دلیل گیر کردن رسوب ها و سنگ های ریزه در پکیج میباشد. وجود این رسوبات سبب میشود که پیام باز بودن آب به برد کنترل پکیج ارسال نخواهد شد.

پیش از آن که بخواهید برای تعویض قطعات پکیج تصمیم بگیرید شیلنگ ای را که در قسمت زیر پکیج قرار دارد جابجا کنید و آب را باز کرده و دوباره شیلنگ ها در سر جای خود قرار دهید.

با این روش اگر مانعی در قطعه پروانه فلوسوییچ یا آهنربای فلومتر گیر کرده باشد مشکل برطرف خواهد شد.

بهترین راه برای از بین بردن کامل مشکل در فلوسوئیچ اقدام به تعویض آن است اما در صورتی که به هر دلیلی علاقه ای به انجام این کار ندارید می‌توانید به تعمیر آن با توجه به ایراد وارده بپردازید که خود نیاز به این دارد که از نحوه عیب یابی فلوسوئیچ و فلومتر در پکیج خود آگاه باشید.

برای آموزش تنظیمات پکیج تاچی میتوانید مقاله ما را مطالعه کرده و با تنظیمات مخفی این پکیج بیشتر آشنا شوید.

آموزش نحوه تعمیر فلوسوییچ و فلومتر پکیج

روش تست سالم بودن فلوسوئیچ

در این قسمت از مقاله قصد داریم به توضیح نحوه تست سالم بودن فلوسوئیچ بپردازیم اما پیش از آن که هر اقدامی برای تست فلوسوئیچ دستگاه خود نمایید، پکیج را روی حالت تابستانه تنظیم کنید.

این را به خاطر داشته باشید که دستگاه پکیج شما در صورت ایجاد خرابی یا عیب روی دستگاه فلوسوئیچ یا فلومتر هیچگونه ارور یا خطایی روی اسکرین خود نمایش نمی‌دهد پس با انجام آزمایش ساده زیر می‌توانید خاطر خود را از اینکه دستگاه سالم است آسوده کنید.

برای انجام تست عیب یابی فلوسوئیچ پکیج، بعد از قرار دادن آن روی حالت تابستانه، آب گرم را باز می‌کنیم. در صورتی که پکیج روشن شده و شروع به فعالیت کند،  به این معنی است که هیچ مشکلی در این قسمت وجود ندارد. اما اگر تغییری ایجاد نشود و پکیج شروع به کار ننماید به معنی وجود ایراد در فلوسوئیچ می‌باشد.

البته این را به خاطر داشته باشید که در صورتی که پکیج شما بدون باز کردن شیر آب گرم واحد شروع به کار کردن کند هم نشانه ایراد در فلوسوئیچ دستگاه می‌باشد.

توجه کنید که مورد آخری که نام برده شد، تنها مختص به تست فلوسوئیچ است و برای تست فلومتر جوابگو نیست.

اگر از پکیج شما بوی دود استشمام میشود میتوانید مقاله علت بوی گاز پکیج را مطالعه کنید.

روش های عیب یابی فلوسوئیچ و فلومتر پکیج

اولین قدمی که برا تعمیر فلوسوئیچ انواع پکیج باید بردارید این است که آن را عیب یابی کنید. در قسمت روش تست سالم بودن فلوسوئیچ در این مقاله دو روش موثر برای عیب یابی فلوسوئیچ بیان شد که می‌تواند به شما در رفع ایراد آن کمک کند.

برای ان که از سلامت فلومتر پکیج خود اطمینان حاصل کنید می‌توانید اتصال الکتریکی صحیح بین فلومتر و پکیج را بررسی نمایید و از جریان داشتن برق بین این دو قطعه مطمئن شوید.

یکی از روش های اطمینان از جریان داشتن برق در پایه های فلومتر این است که یک مولتی متر را به پایه های آن وصل کنیم و جریان برق را اندازه گیری نماییم.

در صورتی که جریان الکتریکی بین پایه ها و برد وجود نداشته باشد ممکن است ایراد از سیم های رابط باشد که برای تعمیر باید آن ها را بررسی کنید.

ممکن است حس کنید که فشار آب ورودی پکیج شما به نسبت قبل کم شده است که دلیل آن معمولا ایجاد رسوب در لوله هاست. رسوب گرفتن لوله ها باعث مسدود شدن راه جریان آب و در نتیجه کم شدن جریان آب می‌گردد که با تعویض کردن یا نظافت لوله ها می‌توانید این ایراد را رفع نمایید.

اگر در فکر خرید پکیج جدید هستید میتوانید مقاله پکیج لورچ بهتر است یا بوتان ما را مطالعه کرده و با آگاهی بیشتر برای خرید پکیج اقدام کنید.

روش های عیب یابی فلوسوئیچ و فلومتر پکیج

نحوه نصب فلو سوئیچ

هنگام نصب فلوسوئیچ روی پکیج اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که موقع نصب، فضای کافی جهت بررسی مجدد و تعمیر در صورت لزوم وجود داشته باشد.

جهتی که فلوسوئیچ باید به سمت آن نصب شود روی پکیج ودر محل ورود جریان آب سرد نمایش داده شده است که لازم است حتما طبق آن عمل نمایید.

بعد از اینکه فلوسوئیچ را نصب و تنظیم کردید، اطمینان حاصل کنید که فضای اطراف آن کاملا خشک است تا باعث اکسید شدن فلزات بدنه فلوسوئیچ در دراز مدت و کم شدن عمر آن نشود.

برای آگاهی از رفع ارور پکیج ایساتیس میتوانید با استفاده از راهکار های گفته شده در مقاله ما در کمتر از ۵ دقیقه ارور پکیج تان را برطرف کنید.

محل نصب فلوسوئیچ در پکیج بوتان

در قسمت های بالاتر مقاله گفته شد که وظیفه فلوسوئیچ در پکیج این است که عبور جریان آب سرد از پکیج را موقع استفاده از شیر آب گرم اطلاع دهد.

پس با یک نتیجه گیری کلی می‌توان گفت که در حقیقت کار این قطعه اطلاع دادن باز شدن شیر آب گرم است که محل آن در مسیر لوله آب سرد قرار دارد و همان جا محل نصب فلوسوئیچ در پکیج بوتان نیز هست.

اگر پکیج تان روشن نمیشود میتوانید علت روشن نشدن پکیج را در مقاله مربوطه به طور کامل مطالعه کنید.

تعویض فلومتر پکیج ایران رادیاتور

تعویض فلومتر پکیج ایران رادیاتور کاری بسیار ساده است که شما بدون کمک گرفتن از یک متخصص نیز می‌توانید به سادگی این کار را انجام دهید. برای تعویض فلومتر پکیج ایران رادیاتور کافی است که اتصالات فلومتر قبلی را جدا کرده و به فلومتر حدید نصب نمایید.

[wporg title=”تعمیر پکیج ایران رادیاتور” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1/”]برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

تعویض فلومتر پکیج ایران رادیاتور

قیمت فلوسوئیچ پکیج فرولی

قیمت فلوسوئیچ پکیج فرولی در صورتی که آن را از نمایندگی خود فرولی تهیه نمایید برای شما بسیار به صرفه خواهد بود چرا که خدمات نصب آن نیز رایگان بوده و نیاز به پرداخت هزینه جدا برای خدمات ندارید.

برای انتخاب بهترین فلوسوئیچی که متناسب با پکیج شما باشد می‌توانید با مشورت با افراد متخصص نتیجه گیری کرده و اقدام به تعویض و نصب آن نمایید.

محدوه قیمت فلوسوییچ ۲راهی GTE ایتالیا پکیج فرولی از ۱۳۰/۰۰۰ تومان شروع میشود و این قیمت امکان نوسان نیز دارد.

اگر صاحب پکیج باکسی هستید میتوانید برای تعمیر پکیج باکسی با ما تماس بگیرید. همکاران ما در تهارن سرویس کار برای تعمیر انواع پکیج با جدیدترین روش های تعمیرات در دنیا آموزش دیده اند.

قیمت تعمیر فلوسوئیچ

عوامل متعددی هستند که بر هزینه ای که شما برای قطعات پکیج خود می‌کنید تاثیرگذارند که از جمله آن ها می‌توان به برند پکیج اشاره داشت.

بهترین کار برای تعمیر یک قسمت از پکیج این است که از خدمات تخصصی خود برند آن استفاده کنید. به طور مثال اگر پکیج شما ایران رادیاتور است از خدمات سرویس پکیج های ایران رادیاتور استفاده نمایید یا اگر پکیج شما از برند بوتان است بهتر است تعمیرات آن را به خدمات خود شرکت بوتان واگذار کنید.

با این کار علاه بر کم کردن هزینه های تعمیرات فلوسوییچ پکیج می‌توانید به کیفیت تعمیرات نیز بیفزایید. یکی از خدمات تهران سرویس کار به عنوان نمایندگی تعمیرات پکیج بوتان در تهران تعمیر سریع پیکج بوتان با ارزان ترین قیمت نسبت به سایر شرکت هاست.

قیمت فلوسوئیچ پکیج بوتان

فلوسوئیچ هایی که برای پکیج بوتان در بازار یافت می‌شود در مدل های مختلف است که از میان آن ها می‌توان به اوپتیما و سی وی اشاره کرد.

به یاد داشته باشید که فلوسوئیچ یکی از پر اهمیت ترین دستگاه های موجود در یک پکیج است و بنابراین با خرید یک نمونه با کیفیت می‌توانید از بروز بسیاری از هزینه ها در پکیج خود جلوگیری نمایید.

قیمت فلوسوئیچ پکیج بوتان با توجه به مدل پکیج میتواند متفاوت باشد اما به طور کلی محدوده قیمت ۱۴۰/۰۰۰ تومان تا ۱/۶۰۰/۰۰۰ تومان با توجه به مدل پکیج متغیر است.

اگر صاحب پکیج تاچی هستید میتوانید در مقاله تنظیمات پکیج تاچی با تنظیمات مخفی و پنهان این پکیج بیشتر آشنا شوید.

تعویض فلوسوئیچ پکیج

در قسمت تعمیر فلوسوئیچ گفته شد که امن ترین راه برطرف کردن مشکل فلوسوئیچ، تعویض آن است.

برای تعویض فلوسوئیچ پکیج، توجه داشته باشید که دستگاه مربوط به پکیج خود را خریداری نمایید. موقع تعویض قطعه، حتما برق دستگاه و دسته اصلی گاز را قطع کنید تا از خطرات جانی در امان باشید.

همچنین برای جلوگیری از ورود آب به پکیج شیر آب ورودی آن را نیز ببندید.

مقالات مرتبط

3 پاسخ

  1. باسلام
    تشکرمیکنم‌ ازمطالب خوب آموزنده جنابعالی که واقعابنده یه مشکلی توپکیج بوتان داشتم با مطالب شماتونستم درستش کنم.
    تشکرمیکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج