بستن شیر رادیاتور پکیج

بستن شیر رادیاتور پکیج | تعمیر و تعویض شیر رادیاتور پکیج | بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان

فهرست مطالب

یکی از سوالاتی که مصرف کنندگان انواع پکیج بسیاری از ما می پرسند این است که توسط تابستان چطور میتوان پکیج خاموش کرد. معمولا مردم تمایل دارند در فصل تابستان پکیج خود را خاموش کرده تو گرمای آن آنها را اذیت نکند. ما امروز به بررسی بستن شیر رادیاتور پکیج می‌پردازیم و اطلاعات مفیدی درباره تعمیر و تعویض شیر رادیاتور پکیج به شما ارائه خواهیم داد. در صورتی در بستن شیر رادیاتور به مشکل بر خوردید و یا شیر رادیاتورتان هرز شده و قابل کار کرد نیست میتوانید برای تعمیر پکیج با ما تماس بگیرید.

طرز بستن شیر رادیاتور پکیجبستن شیر رادیاتور پکیج

یکی از سوالاتی که به بسیاری از مشتریان ما از ما می پرسند این است که آیا با شروع فصل تابستان باید شیر رادیاتور پکیج را ببندیم؟اگر قرار است که شیر رادیاتور پکیج را ببندیم چگونه باید این کار را انجام دهیم تا آسیبی به پکیج وارد نشود.

ما به تمام مصرف کنندگان پکیج این توضیح را می‌کنیم که چرا در فصل تابستان و در فصل زمستان تا جایی که ممکن است هرگز دست به شیرهای رادیاتور پکیج نزند. علت این امر این است که با زیاد باز و بسته کردن شیر رادیاتور پکیج عمر مفید این قطعه کاهش یافته و در آینده‌ای نه چندان دور نیاز به تعمیر و تعویض پیدا خواهد کرد.

اگر در فصل زمستان خواستید پکیج تان را برای حالت زمستانه تنظیم کنید میتوانید مقاله تنظیم پکیج بوتان برای زمستان را بخوانید تا بدون هیچ مشکلی طبق آموزش های گفته شده به صورت گام به گام حالت زمستانه را تنظیم کنید.

اما شما می‌توانید در سال یک یا دو دفعه این کار را انجام دهید و این کار را باید در زمانی انجام دهید که مطمئن باشید دیگر قرار نیست شیر رادیاتور پکیج را مجدداً باز و بسته نمایید.بهتر است بستن شیر رادیاتور پکیج را در زمانی از تابستان انجام دهید که مطمئن باشید دیگر هوا خنک نمی شود و تا فصل زمستان دیگر نیاز به روشن کردن رادیاتور نخواهید داشت.با سرویس پکیج به صورت دوره ای میتوانید تمامی قطعات داخلی پکیج را چک کرده و از سلامت کارکرد آن ها مطمئن شوید.

برای بستن شیر رادیاتور پکیج می توانید شیرهای رفت و برگشتی را که در قسمت زیر پکیج وجود دارند به چرخانی و به این ترتیب رادیاتور پکیج را خاموش نمایید. اگر نمی‌دانید شیر رفت و برگشت رادیاتور چیست می توانید ادامه مقاله را مطالعه کرده و با اطلاع بیشتر این کار را انجام دهید.

[wporg title=”تعمیر پکیج بوتان” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86/”]برای تعمیر پکیج بوتان خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

شیرهای رفت و برگشت رادیاتور پکیج

در زیر پکیج سه شیر وجود دارد که سایز یکی از آن ها از بقیه کمتر است. شیری که سایز کوچک تری دارد برای ورود آب سرد است و دو شیر دیگری که دارای سایز ۳/۴ هستند برای رفت و برگشت رادیاتور ها استفاده می شود.

در زمستان مطمئن باشید که شیر رفت و برگشت رادیاتور ها باز باشد و در فصل تابستان شیرهای سایز ۳/۴ را به طور کامل ببندید. اگر می خواهید بدانید که کدام یک از این شیرها مخصوص رفت و کدام یک برای برگشت می‌باشد باید به زیر پکیج دقت کنید و متوجه شوید که پمپ دستگاه در کدام نقطه از پکیج قرار گرفته است.

در پکیج های دیواری و زمینی پمپ پکیج در مسیر لوله برگشت قرار دارد پس شیلنگ که در امتداد پمپ پکیج قرار گرفته و به قسمت شیر پکیج متصل است شیر برگشت می باشد.

[wporg title=”تعمیر پکیج ایساتیس” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%B3/”]برای تعمیر پکیج ایساتیس خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

نحوه تعمیر شیر رادیاتور پکیج

گاهی می‌تواند بدون نیاز به تعویض شیر رادیاتور پکیج آن را تعمیر کرد و مجددا از آن استفاده نمود.در این حالت هزینه کمتری بابت تعمیر شیر رادیاتور پکیج پرداخت می کنید و می توانید برای مدت زمان بیشتری از همان شیر رادیاتور استفاده نمایید.

در صورتی که شیر رادیاتور شوفاژ باشد باید به محل دقیق نشتی دقت داشته باشید تا بتوانید به درستی آن را تعمیر نمایید.نکاتی که در قسمت زیر به آن اشاره خواهیم کرد درباره تعمیر شیر رادیاتور شوفاژ پکیج می باشد و هیچ تفاوتی برای تامین شیر رفت و برگشت وجود ندارد و می توانید از تمامی نکات برای تعمیر شیر رفت و برگشت رادیاتور استفاده کنید.

اگر با مشکل نشتی آب از پکیج ایران رادیاتور مواجه هستید میتوانید مقاله ما را در این باره مطالعه کنید و یا با کارشناسان حرفه ای تهران سرویس کار تماس بگیرید تا با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت پکیج شما را تامین نمایند.

پیدا کردن شیر رادیاتور پکیج

اولین اقدام برای تعمیر رادیاتور پکیج این است که بتوانیم محل دقیق آن را پیدا کنید. همانطور که در قسمت بالا اشاره شد شیر رفت و برگشت رادیاتور در قسمت زیر رادیاتور قرار دارد.

در بعضی از پکیج ها شیر رفت در قسمت قاره رادیاتور و شیر مرکز در قسمت پایین آن وجود دارد پس باید این قسمت ها را نیز بررسی کرده تا بتوانیم به درستی شیر رادیاتور را پیدا نمایید.

گاهی امکان دارد شیر رادیاتور رفت و برگشت در داخل دیوار و کف زمین تعبیه شده باشد که در این صورت دسترسی به قسمتهای لوله کشی شیر رادیاتور غیر ممکن می باشد.

[wporg title=”تعمیر پکیج ایران رادیاتور” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1/”]برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

پیدا کردن محل نشتی شیر رادیاتور

بعد از آنکه توانستید شیر رادیاتور را پیدا کنید باید محل دقیقی که در آن نشتی اتفاق افتاده را بیابید. برای این کار باید تمام قسمت های بدنه شیر رادیاتور پکیج را خشک نمایید.

بهتر است برای این کار از یک دستمال تمیز استفاده کرده و بدنه شیر پکیج را خشک نمایید تا با بروز نشتی در قسمت‌های مختلف پکیج به راحتی بتوانید محل نشتی شیر رادیاتور را پیدا کنید.

پیدا کردن محل نشتی شیر رادیاتور

محکم کردن واشر آب بندی شیر رادیاتور

در صورتی که از داخل بدنی شیر رادیاتور آب نشت می کند در این صورت باید واشر آب بندی شیر را محکم نمایید زیرا امکان دارد که واشر در اثر جریان یافتن آب شل شده باشد.

برای این کار می‌توانید از یک آچار لوله گیر یا آچار فرانسه استفاده کنید و واشر آب بندی شیر محکم نمایید.نکته که باید در این مرحله در نظر بگیرند این است که ما شهر را بیش از حد فشار ندهید زیرا فشار بیش از حد می‌تواند باعث هرز شدن آن و در نهایت خرابی این قطعه گردد.

در صورتی که با سفت کردن واشر باز هم نشتی وجود داشت می توانید با استفاده از یک نوار تفلون دور آن بپیچید و مانع از نشتی آب گردید.

محکم کردن مهره دنباله پکیج

در مرحله بعد شما باید به دنبال یک پکیج را سفت نمایید می توانید با استفاده از یک آچار فرانسه این کار را انجام دهید.

در صورتی که در انجام این کار موفق بودید می توانید از همان قسمت شیر را به طور کلی تعویض نمایید.

برای تعویض مهره دوباره پکیج باید ابتدا آب در رادیاتور را تخلیه کرده و سپس مهره دنباله قبلی را برداشته و مهره جدید را جایگزین آن نمایید.

تعویض شیر رادیاتور پکیج

تعویض شیر رادیاتور پکیج کار چندان دشواری نیست و شما می توانید آن را به تنهایی انجام دهید.

اگر در انجام این کار تخصص کافی ندارید می توانید از کمک کارشناسان تهران سرویس کار بهره مند شوید.

در صورتی که نشتی شیر رادیاتور با تعمیر واشر آب بندی و مهره دنبال رفع نشد در این صورت شما نیاز به تعویض شیر رادیاتور پکیج خواهید داشت.

برای تعویض شیر رادیاتور پکیج شما نیاز به ابزاری مانند دستمال پارچه‌ای و آچار فرانسه به همراه یک آچار آلن و ظرفی که بتوان در آن آب را جمع‌آوری کرد ، دارید.

در مرحله اول شما ابتدا باید پکیج خاموش کنید و آب ورودی پکیج را ببندید.خاموش کردن پکیج باعث می‌شود که پمپ بنزین در حالت بی آب کار نکند زیرا اگر آبی درباری چه جوری نداشته باشد اقدام به کار کردن کند می تواند باعث سوختن پمپ گردد.

در مرحله بعد باید آب داخل پکیج وجود دارد را تخلیه کنید.مطمئن باشید که رادیاتورها از آب خالی هستند و در صورتی که آب شیر هواگیری را باز کنید میتوان صدای وارد شدن هوا به داخل رادیاتور ها را بشنوید این نشان‌دهنده خالی بودن پکیج از آب می باشد.

در مرحله بعد باید شیر رادیاتور جدید را ببندید برای این کار باید سایز شیر رادیاتور متناسب با سایز رادیاتور پکیج شما باشد. قسمت دوم باله شیرا نمونه قدیمی آن به رادیاتور نصب کنید.

حتما از نوار تفلون برای اتصال دنباله شیبه رادیاتور استفاده نمایید تا از بروز نشتی آب در شیر رادیاتور پکیج پیشگیری کنید. در این مرحله باید مهره شیر را به قسمت دنباله وصل نمایید.

برگرداندن آب به داخل پکیج مرحله بعدی می باشد که برای این کار باید شیرهای رادیاتور را که تا الان باز بودن را ببندید.دقت داشته باشید که زمان چرخاندن شیر پایین رادیاتور پکیج آن را بیشتر از حد هیجانی زیرا می تواند باعث آسیب رساندن به آن شود.

درمرحله بعد باید هواگیری پکیج را به طور کامل انجام دهید می‌توانید این کار را با استفاده از مقاله هواگیری پکیج ما به طور کامل یاد بگیرید و به تنهایی آن را انجام دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج