علت فشار کم آب گرم پکیج

علت فشار کم آب گرم پکیج

فهرست مطالب

علت فشار کم آب گرم پکیج دیواری را در این مقاله آموزشی قصد داریم که بررسی نماییم، همانطور که می دانید افت فشار آب گرم پکیج یکی از مشکلات عدیده ای است که بویژه در فصل زمستان در مدل های مختلف پکیج اتفاق می افتد، بروز این مشکل دلایل متعددی می تواند داشته باشد که یکی از مهمترین آن ها عدم سرویس به موقع پکیج، خرابی و یا سوراخ شدن منبع انبساط پکیج، خرابی شیر پرکن، نشت آب در پکیج و رادیاتور از جمله مهمترین دلایل کم شدن فشار آب گرم پکیج هستند که در ادامه این مطلب روش های موثر برای حل این مشکل را به شما معرفی خواهیم کرد.

فشار آب گرم پکیج
فشار آب گرم پکیج

فشار آب گرم پکیج

اگر شما نیز در طبقات بالایی آپارتمان های چندین طبقه زندگی می‌ کنید حتما با مشکل افت فشار آب گرم پکیج رو به رو شده اید.

یکی از مهمترین دلیل کم شدن فشار آب گرم پکیج وجود نشتی در پکیج و رادیاتور است، گاهی امکان دارد منبع انبساط پکیج باد نداشته باشد که در این صورت فشار آب گرم پکیج افت پیدا می‌ کند.

از دیگر دلایل کم شدن فشار آب گرم پکیج خرابی شیر پرکن و یا سوراخ بودن منبع انبساط است، گاهی مشکلات جدی و حاد هستند که شما به تنهایی نمی توانید پکیج خود را تعمیر کنید و نیاز به یک تعمیر کار متخصص در زمینه تعمیرات پکیج دیوای دارید، که در این خصوص می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در همین وب سایت از تعمیرکاران پکیج شرکت تهران سرویسکار کمک بگیرید تا مشکل کم شدن فشار آب گرم پکیج را برطرف نمایند.

علت کم شدن فشار آب گرم پکیج
علت کم شدن فشار آب گرم پکیج

علت کم شدن فشار آب گرم پکیج

همانطور که می دانید فشار بار در پکیج دیواری باید به صورت استاندارد بین ۰٫۷ و تا حدود ۲ قرار بگیرد، در صورتی که فشار بار در پکیج دیواری یا پکیج خانگی شما به صفر نزدیک شده باشد در این حالت افت فشار آب گرم پکیج برای شما رخ خواهد داد و آب رادیاتور سرد می شود، که در این زمان شما ارور E1 را در صفحه نمایش پکیج مشاهده خواهید کرد.

یکیدیگر از نکاتی که باید برای از بین بردن افت فشار آب گرم پکیج آن دقت کنید این است که فشار بار در پکیج خانگی شما نباید بیشتر از ۲ باشد.

در صورتی که فشار بار در پکیج دیواری بیشتر از دو باشد مشکل نشتی آب از پکیج برای شما رخ خواهد داد در نتیجه پکیج شما آسیب خواهد دید.

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم شما باید مدام فشار بار در پکیج را چک کنید و مواظب باشید که فشار بار در پکیج دیواری و پکیج خانگی شما به صفر نزدیک نشود، زیرا در این صورت با مشکل کاهش فشار آب گرم پکیج مواجه خواهید شد.

برای آن که فشار آب از عدد صفر شود و مشکل کاهش فشار آب گرم پکیچ برای شما رخ ندهد باید شیر پرکن ای را که در قسمت زیر پکیج قرار دارد در جهت خلاف عقربه های ساعت باز کنید.

باید دقت داشته باشید که در هنگام باز کردن شیر پرکن قبل از آنکه فشار به عدد ۲ برسد آن را ببندید، در صورتی که مشکل کاهش فشار آب در پکیج برای شما حل نشد می توانید راه های زیر را امتحان کنید، البته عدم سرویس به موقع و منظم پکیج هم از دلایل مهم علت کم بودن فشار آب گرم پکیج است، که اگر تمایل دارید با نحوه سرویس قطعات پکیج آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که مقاله سرویس کردن پکیج را مطالعه نمایید.

رفع مشکل افت فشار آب گرم در پکیج خانگی

در این قسمت از مقاله قصد داریم راه های رفع مشکل افت فشار آب گرم در پکیج خانگی را برای شما توضیح دهیم.

برای حل این مشکل شما ابتدا باید علت افت فشار پیدا کنید و به شناسایی عیب اصلی پکیج بپردازید. برای این کار شما می توانید از دو راهکار استفاده کنید.

  • تنظیم شیر موتور برقی پکیج
  • تنظیم عملکرد صحیح شیر سه راهه هیدرولیکی
  • تنظیم عقربه پکیج

در قسمت زیر برای هریک از این راهکارها توضیح مختصری برای شما آماده کرده ایم تا دلیل کم شدن فشار آب گرم پکیج را متوجه شوید.

گاهی امتحان ناراحت در پکیج شما شعله ایجاد شود ولی آب گرم شود که در این صورت شما باید شیر موتور برقی پکیج را تعمیر کنید و در صورتی که مشکل آنها باشد گاهی نیاز به تعویض شیر موتور برقی پکیج خواهید داشت، با تعمیر این قطعه می‌توانید مشکل افت فشار آب گرم پکیج را حل کنید.

تنظیم عملکرد صحیح شیر سه راهه هیدرولیکی

شیرز راه حیدری قطعه ای در پکیج است که انرژی حرکتی برای سوپاپ آب گرم در پکیج را تامین می کند.

در صورتی که شیر سه راهی هیدرولیکی پکیج شما خراب شده باشد فشار آب گرم پکیج کاهش می یابد، همچنین آب پکیج به اندازه کافی گرم نمی شود.

در این حال شما نیاز به تعمیر این قطعه خواهید داشت، برای تعمیر تخصصی پکیج و پیدا کردن دلیل کم شدن فشار آب گرم پکیج می توانید با همکاران ما در تهران سرویس کار تماس بگیرید تا کار تعمیر پکیج شما را با ارزان ترین قیمت در محل انجام دهند.

تنظیم عقربه پکیج

گاهی دلیل افت فشار آب گرم پکیج تنظیم نبودن عقربه پکیج است که شما می توانید این عقربه را که در قسمت جلو بگیرید و یا زیر آن قرار دارد بین عدد ۷/۰ و ۲ قرار دهید.

این دفعه درجه بار در پکیج را نشان می‌دهد و اگر کمتر از مقدار تعیین شده باشد پکیج شما روشن نمی شود و نیاز به تعمیر خواهد داشت.

میزان فشار آب در پکیج

همانطور که اشاره شد درجه بار در برگه باید بین عدد ۰٫۷ تا ۲ قرار داشته باشد.این عدد میزان فشار آب در پکیج را نشان می دهد و در صورتی که کمتر از این مقدار باشد مشکل افت فشار آب گرم پکیج رخ خواهد داد.

همچنین باید دقت داشته باشید برای تنظیم میزان فشار آب در پکیج درجه بار بیشتر از دو نشود زیرا در این صورت پکیج شما خراب شده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند.

منبع انبساط پکیج

به طور کلی منبع انبساط پکیج وظیفه کم کردن فشار آب گرم را در اثر زیاد شدن فشار حجم آب برای جلوگیری از نترکیدن لوله های آب پیکج دارد، همچنین منبع انبساط موظف است که کمبود فشار آب را در پکیج های دیواری جبران نماید، و به طور کلی منبع انبساط به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  • منبع انبساط باز
  • منبع انبساط بسته

با توجه به نقش مهم منبع انبساط، همیشه یکی از دلایل علت فشار کم آب گرم پکیج می تواند خرابی منبع انبساط باشد، که باید این قطعه به صورت تخصصی توسط تعمیرکار عیب یابی شود.

چگونه فشار آب گرم پکیج را بالا ببریم
چگونه فشار آب گرم پکیج را بالا ببریم

چگونه فشار آب گرم پکیج را بالا ببریم

شما می توانید با استفاده از راهکار های زیر فشار پکیج دیواری را بالا ببرید:

  • ابتدا شیر آبی رنگی را که در قسمت زیر پکیج قرار دارد و به آن شیر پرکن می گویند را خلاف عقربه های ساعت باز کنید.
  • توجه داشته باشید که شیر پاک کن را به سمت چپ بچرخانید، دلیل ۳ فشار بار در پکیج دیواری بالا می رود.باید دقت داشته باشید برای افزایش فشار پکیج دیواری مقدار فشار بار بیشتر از عدد ۲ نشود.
  • برای آن که شیرپر کن را ببندید کافیست آن را موافق عقربه های ساعت یعنی در جهت راست بچرخانید در این صورت شیرپرکن پکیج شما بسته می شود.

موارد ذکر شده را با دقت انجام دهید، هر جا هم که نیاز به راهنمایی تخصصی برای بالا بردن فشار آب گرم پکیج داشتید، می توانید به صفحه تعمیر پکیج شبانه روزی مراجعه نمایید و در این صفحه از مشاوره تخصصی بهترین تعمیرکاران پکیج در تهران و کرج استفاده نمایید.

علت کم و زیاد شدن فشار آب گرم پکیج

برای کم و زیاد شدن فشار آب پکیج دلایل مختلف وجود دارد، اگر پکیج شما خاموش است ولی فشار دستگاه بالا می رود در این زمان شما باید آب لوله کشی را که به قسمت آب ثابت در مدار پکیج و ثابت وصل است بررسی کنید و مطمئن شوید که آب لوله کشی به این قسمت راه پیدا نکرده است، در این زمان وقتی پکیج شما خاموش است و آب گرم را باز نکرده اید فشار آب خود به خود بالا می رود.

از دلایل کم و زیاد شدن فشار آب پکیج می‌توان خراب بودن و یا کم شدن باد منبع انبساط پکیج را نام برد. برای حل این مشکل شما باید در قسمت پشت دودکش پکیج با فشار دادن سوزن والف بررسی کنید که آیا هوا همراه با آب بیرون می‌زند یا نه. در صورتی که همراه با هوا آب بیرون بزند منبع انبساط پکیج و خراب بوده و باید عوض شود.

اگر صاحب پکیج بوتان هستید این مشکل برایتان پیش آمده می توانید برای تعمیر پکیج بوتان با همکاران ما در تهران سرویس کار تماس بگیرید.

گاهی دلیل کم و زیاد شدن فشار آب پکیج رسوب گرفتگی در مبدل اصلی یا مبدل ثانویه می‌باشد که در این صورت پکیج شما به اسید شویی نیاز خواهد داشت.

چگونه فشار پکیج را بالا ببریم

یکی از سوالاتی که در زمان افت فشار آب گرم پکیج برای شما پیش می آید این است که فشار آب گرم پکیج کم است و چگونه باید فشار پکیج را بالا ببریم؟

در قسمت زیر پکیج یک شیر آبی رنگ وجود دارد که شما باید آن را خلاف عقربه های ساعت باز کنید، به این شیر آبی رنگ شیرپاکن گفته می شود و در صورتی که آن را به سمت چپ بچرخانید می توانید فشار بار را تنظیم کنید.

دقت داشته باشید که فشار بار نزدیک به دو باشد و از دو بالاتر نرود، پس از تنظیم فشار بار باید شیر پرکن را ببندید، برای این کار نیاز است که آن را به سمت راست یا در جهت موافق عقربه های ساعت بچرخانید.

فشار آب پکیج باید چند باشد؟

همانطور که گفته شد فشار استاندارد برای انواع مدل های مختلف پکیج دیواری به طور معمول باید بین 1.5 تا 0.7 بار باشد، که در صورت خرابی و یا عدم عملکرد درست قطعاتی مثل منبع انبساط، شیر پرکن پکیج و یا عدم تنظیم برد الکترونیکی پکیج دیواری فشار آب پکیج به هم می ریزد و مشکلاتی مثل فشار کم آب گرم پکیج رخ خواهد داد.

فشار پکیج صفر شده

هرگاه مشاهده کردید که فشار پکیج دیواری شما به صفر رسیده، به احتمال خیلی زیاد پکیج و یا رادیاتور یا دچار مشکل نشتی آب شده است، و یا ساختمان شما با مشکل کمبود فشار آب مواجه است، که در این صورت شما باید از پمپ برای جبران کمبود فشار آب ساختمان محل سکونت خود استفاده نمایید.

علت کم شدن آب گرم پکیج بوتان

مدل های مختلف پکیج های دیواری بوتان نیز به دلیل عدم سرویس به موقع و یا خرابی قطعاتی مانند منبع انبساط، شیر پرکن و غیره می توانند دچار مشکل کم بودن فشار آب گرم پکیج شوند، پس هر گاه مشاهده کردید که فشار آب گرم پکیج بوتان کم است، با توجه به توضیحاتی که در بخش قبلی داده شد برای عیب یابی پکیج دیواری بوتان اقدام نمایید.

البته گاهی اوقات علت کم شدن فشار آب گرم پکیج بوتان می تواند به خاطر خرابی سنسور NTC در این پکیج دیواری باشد، که در این شرایط شما باید این قطعه را تعویض نمایید، برای تعویض هر یک از این قطعات و تنظیم آب گرم پکیج بوتان هم شما می توانید به صفحه تعمیر پکیج بوتان مراجعه نمایید و در این صفحه با کارشناسان نمایندگی معتبر پکیج بوتان در تهران و کرج ارتباط برقرار نمایید، که کارشناسان مربوطه مشاوره تخصصی در مورد تعمیرات و عیب یابی پیکج بوتان را در اختیار شما قرار دهند.

تنظیم آب گرم پکیج بوتان

برای انجام تنظیمات آب گرم پکیج دیواری بوتان پیشنهاد می کنیم که مقاله آموزشی تنظیم پکیج بوتان برای زمستان را مطالعه نمایید که در این مقاله آموزشی به صورت تخصصی روش های تنظیم آب گرم پکیج بوتان برای فصل زمستان آموزش داده شده است.

علت فشار کم آب گرم پکیج ایران رادیاتور

پکیج دیواری ایران رادیاتور نیز یکی از برند های شناخته شده در بین پکیج های دیواری است که مانند پکیج بوتان در صورت عدم سرویس به موقع و تنظیمات نادرست برخی از قطعات آن می تواند با مشکل عدم گرم شدن آب پکیج مواجه شود.

علت کم شدن فشار آب گرم پکیج ایران رادیاتور و مهمترین دلایلی که می تواند باعث گرم نشدن آب پکیج دیواری ایران رادیاتور شود را در بخش زیر ذکر کرده ایم.

بالا نرفتن فشار آب پکیج ایران رادیاتور

بالا نرفتن فشار پکیج ایران رادیاتور و گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور می تواند به دلایل زیر رخ دهد، همچنین هر گاه مشاهده کردید که خروجی آب گرم پکیج ایران رادیاتور دچار مشکل شده است، قطعا یکی از مشکلات زیر در پکیج دیواری شما بوجود آمده است.

  • خراب شدن منبع انبساط پکیج
  • خراب شدن کلید حرارتی پکیج
  • خرابی شیر اطمینان در پکیج دیواری
  • خراب شدن برد کنترل
  • رسوب گرفتن مدار های پکیج (اگر با این مشکل مواجه شدید میتوانید مقاله رسوب زدایی پکیج را در این سایت مطالعه کنید و یا با همکاران ما برای رسوب زدایی پکیج با مناسب ترین قیمت تماس بگیرید.)
  • ضعیف شدن فنر سوپاپ یا رسوب گرفتن دریچه آب در پکیج
  • تنظیم نبودن فشار آب
  • متناسب نبودن منبع انبساط با حجم آب مدار گرمایش در پکیج
  • خالی شدن باد منبع انبساط پکیج
  • وجود هوا در مدار انبساط

تنظیم آب گرم پکیج ایران رادیاتور

در صورتی که شما مشکلات ذکر شده در بخش بالا را برطرف نمایید، پکیج دیواری ایران رادیاتور شما مشکل افت فشار و گرم شدن آب نخواهد داشت، اما در صورتی که باز هم آب پکیج ایران رادیاتور گرم نشد و یا فشار آب گرم به شدت کاهش یافت، می توانید به صفحه تعمیر پکیج ایران رادیاتور مراجعه نمایید و در این صفحه با کارشناسان نمایندگی اصلی پکیج دیواری ایران رادیاتور در تهران و کرج ارتباط برقرار نمایید، تا همکاران ما مشاوره تخصصی عیب یابی پکیج دیواری ایران رادیاتور را به شما ارائه دهند.

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایساتیس

اگر آب مصرفی پکیج ایساتیس سرد است و هیچگونه گرمایی در آن وجود ندارد در این صورت اگر آب مصرفی را باز کردید و بر روی پکیج علامت دوشاب ظاهر نشد در اینصورت مشکل مربوط به فلوسوئیچ یا فلومتر پکیج ایساتیس است.

در صورتی‌که علامت دوش آب بر روی پکیج ایساتیس ظاهر شد ولی پکیج روشن شد ممکن است ایراد از سنسور آب مصرفی پکیج ایساتیس باشد.

یکی از دلایل مخفی گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایساتیس خرابی قطعه ژیگلور پکیج میباشد. معمولا این موضوع از دید بسیاری از تعمیرکاران غیر حرفه ای دور میماند و برای رفع مشکل گرم نشدن آبگرمکن قطعات اشتباهی را تعویض می کنند.

اگر آب مصرفی پکیج ایساتیس کمی گرما دارد و مدام گرم و سرد می شود شما باید مبدل ثانویه و اصلی پکیج را بشویید. همچنین می توانید سنسور مصرفی را چک کنید و در صورتی که فشار آب سرد نوسان داشته باشد ممکن است با عکس سرد شدن آب مصرفی پکیج ایساتیس شود.

آب مصرفی پکیج ایساتیس گرمای مطلوبی ندارد

اگر آب مصرفی پکیج ایساتیس گرمای مطلوبی ندارد و گاهی سرد می‌شود ممکن است مشکل پکیج ایساتیس شما از فشار گاز و تنظیم نبودن شعله پکیج باشد.

گاهی علت آنکه آب مصرفی پکیج ایساتیس گرمای من خوبی ندارد این است که در پکیج ایساتیس رسوب زیادی جمع شده و مانع از گرم شدن مطلوب آب می‌شود، در این حالت شما نیاز دارید که پکیج‌ ایساتیس خود را رسوب زدایی کنید.

در این حالت گاهی اتفاق می‌افتد که شما در حمام باشید و قصد داشته باشید آب گرم حمام را با آب سرد مخلوط کنید، ممکن است از آنجا به این کار را به طور کامل داغ باشد ولی بحث مخلوط کردن آب سرد را به طور کامل سرد می شود.

علت بروز این مشکل به دلیل ضعیف شدن فلومتر در پکیج ایساتیس می باشد، به طور کلی سرویس سر وقت پکیج ایساتیس می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری نماید، ضمنا شما با مراجعه به صفحه تعمیر پکیج ایساتیس می توانید با نمایندگی اصلی پکیج دیواری ایساتیس در تهران و کرج ارتباط برقرار نمایید و مشاوره تخصصی عیب یابی پکیج ایساتیس را از کارشناسان شرکت ایساتیس دریافت نمایید.

علت بوی بد آب گرم پکیج

بعد از علت کم فشار بودن آب گرم پکیج گاهی اوقات شما مشاهده می کنید که آب گرم پکیج دیواری شما بوی خیلی بدی می دهد، که در این صورت احتمالا مشکلاتی در لوله کشی ساختمان شما رخ داده است، که این مورد باید توسط تکنسین هایی که لوله کشی ساختمان را انجام داده اند بررسی شود.

قطع شدن آب گرم پکیج

در صورتی هم که آب گرم پکیج دیواری ناگهان قطع می شود، احتمالا قطعه شیر پرکن پکیج خراب شده است، که در این صورت شما باید این قطعه را تعویض نمایید.

علت قطع و وصل شدن آب گرم پکیج

سوراخ بودن منبع انبساط پکیج، و نشتی آب رادیاتور ها و همچنین عدم هواگیری رادیاتور ها و پیکج دیواری می تواند موجب قطع و وصل شدن آب گرم پکیج شود، همیشه برای این که بدانیم چرا فشار آب گرم پکیج کم است، باید عملیات سرویس سالیانه پکیج دیواری را به صورت منظم انجام دهیم.

مقالات مرتبط

3 پاسخ

  1. به نظرم امروزه باید هرطور میشه فقط سعی کنیم از تکنولوژی بهترین استفاده رو بکنیم مثل خیلی از کسب و کارهایی که دارن اینترنتی کار میکنن. کلی شغل از طریق همین اینترنت ایجاد شده که میشه واردشون شد. از آموزش کارای هنری و دوخت و فروش لباس تا خیلی از کارهای خدماتی و فنی با همین اینترنت روبراه شده.. یه زمانی واسه لوله بازکنی برچسب روی در و دیوار رو زیر و رو میکردیم تا یکیو پیدا کنیم، الان دیگه چاه بازکنی رو هم اینترنتی کردن.. پس میشه از این بستر استفاده خوبی کرد.. البته به شرطی که اینترنت رو ازمون نگیرن!!

  2. باعرض سلام و خسته نباشید پکیج ایساتیس مدل نیو استار ۲۶ff کد خطای E7 میده و علامت قفل رو نشون میده مشگل از چیه

    1. سلام لطفا با شماره 09129529351 تماس بگیرید، تا همکاران ما مشاوره تخصصی در این خصوص را به شما ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج