علت صدا دادن پکیج

علت صدا دادن پکیج

فهرست مطالب

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که وقتی پکیج خود را روشن می کنید صداهای عجیب و غریبی از آن خارج شود.

علت صدا دادن پکیج هنگام روشن شدن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله قصد داریم علت صدا دادن و زوزه کشیدن انواع مدل های پکیج دیواری از جمله پکیج بوتان، ایران رادیاتور، ایساتیس و دیگر مدل های پکیج ایرانی و خارجی را بررسی نماییم.

پس در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید تا دلایل اصلی صدا دادن پکیج دیواری را در زمان روشن شدن بررسی نماییم، و راه کار حل این مشکل را نیز به شما ارائه دهیم.

علت صدا دادن پکیج ایران رادیاتور
علت صدا دادن پکیج ایران رادیاتور

علت صدا دادن پکیج ایران رادیاتور

گاهی صدای بلند مانند بنگ بنگ در پکیج دیواری ایران رادیاتور رخ‌ می دهد، علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور می تواند به خاطر متوقف شدن آب در مسیر حرکتش باشد.

گاهی امکان دارد به دلیل بستن سریع شیر امواج در آب به وجود بیاید که در انتهای لوله حرکت کند و با برخورد به هر مانعی این صدا تولید شود.

در صورتی که صدای بلند پکیج ایران رادیاتور به دلیل این مشکل باشد شما باید قطعه NTC را تعویض کنید تا دیگر صدای بنگ بنگ در پکیج ایران رادیاتور شما را اذیت نکند.

البته شما می توانید برای عیب یابی تخصصی پکیج ایران رادیاتور مقاله رفع خطای پکیج ایران رادیاتور را مطالعه نمایید و در این مقاله به صورت تخصصی با راهکار های برطرف کردن انواع خطاهای پکیج ایران رادیاتور آشنا شوید، در این مقاله آموزشی تمامی کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور ذکر شده است و راه کار های عملی برای برطرف کردن آن ها نیز ارائه شده است.

این مقاله آموزشی را مطالعه نمایید، باز هم اگر سوالی داشتید با مراجعه به صفحه تعمیر پکیج ایران رادیاتور با کارشناسان پکیج ایران رادیاتور به صورت آنلاین ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

صدای پمپ پکیج ایران رادیاتور

گاهی اوقات علت صدای پکیج دیواری ایران رادیاتور مربوط به پمپ پکیج است، پمپ پکیج های ایران رادیاتور نیاز به سرویس سالیانه منظم دارد و اگر این کار انجام نشود می تواند موجب صدا دادن پکیج شود.

همچنین بهتر است برای جلوگیری از صدای پمپ پکیج ایران رادیاتور از ضربه گیر در قسمت پمپ استفاده شود تا بتوان تا حدودی صدای پمپ پکیج را کاهش داد.

اگر نصب ضربه گیر نتوانست صدا را کاهش دهد، در مرحله بعد باید سرعت پمپ را بررسی کنید تا بیشتر از حد معمول خود نباشد.

حجم آب ورودی در پکیج باید با قطر لوله های آن همخوانی داشته باشد و گاهی امکان دارد علت صدای پمپ پکیج این مورد باشد.

عامل دیگری که باعث صدای پمپ پکیج ایران رادیاتور می شود لغزنده بودن منبع انبساط است، گاهی منبع انبساط در جای خود فیکس نشده و لرزش دارد و این لرزش باعث ایجاد سرو صدا در پکیج می‌ شود.

صدا دادن فن پکیج ایران رادیاتور

هر گاه مشاهده کردید که فن پکیج ایران رادیاتور صدا می دهد، این موضوع به می تواند به دلیل نصب نادرست فن پکیج باشد، هر گاه فن به درستی در جای خود قرار نگیرد، این موضوع باعث ایجاد سر و صدای فن پکیج خواهد شد.

آیا صدا دادن پکیج خطرناک است نی نی سایت

در پاسخ به این سوال که آیا صدا دادن پکیج خطرناک است یا خیر باید گفت که صدای ناهنجار از پکیج های دیواری به هیچ عنوان خطرناک نیست، فقط باعث آزار و اذیت ساکنین خانه خواهد شد، و تنها با انجام یک سرویس منظم به صورت سالیانه می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

شما همین الان می توانید به صفحه سرویس کردن پکیج مراجعه نمایید و تعرفه های قیمتی سرویس تمامی قطعات اصلی و جانبی پکیج دیواری را در این صفحه مشاهده کنید، بعد از مشاهده این تعرفه های قیمتی ارزان متوجه خواهید شد که با صرف یک هزینه اندک می توان از بروز مشکلاتی مثل سر و صدای پکیج دیواری جلوگیری کرد.

علت صدا دادن پکیج هنگام روشن شدن
علت صدا دادن پکیج هنگام روشن شدن

علت صدا دادن پکیج هنگام روشن شدن

اکثریت ما نسبت به پکیج دیواری خود غافل هستیم تا زمانی که کار خود را به درستی انجام می‌دهد و آب گرم مورد نیاز ما را تامین می کند، به نحوه کارکرد آن توجهی نداریم و چندان برای سرویس پکیج خود برنامه ریزی نمی کنیم.

پکیج مانند هر وسیله خانگی دیگر نیاز به مراقبت، سرویس و تعمیر دارد، در صورتی که به آن رسیدگی نشود می‌تواند دچار خرابی و مشکلاتی از جمله صدا دادن پکیج در زمان روشن شدن شود.

صدای پکیج هنگام روشن شدن می تواند یک منبع بسیار طبیعی باشد و این صدا به دلیل استعفای شمعک و جرقه زدن، فن و یا پمپ پکیج باشد، گاهی صدا بلند می شود و از حالت طبیعی خارج شده و این صدا بیشتر شبیه زوزه کشیدن پکیج و سوت کشیدن پکیج می‌شود، در بخش زیر سایر دلایلی که باعث ایجاد سر و صدای کیج دیواری است را بررسی می کنیم.

نامناسب بودن محل نصب پکیج

گاهی امکان دارد در هنگام نصب پکیج به محل نصب آن توجه زیادی نشود و پکیج روی یک دیوار کج و یا سطح ناصاف نصب شود.

در این حالت فشار زیادی به قاب پکیج دیواری وارد شده و باعث خم شدن بدنه دستگاه می شود، این کار باعث علت صدا دادن پکیج دیواری می شود، بنابراین بهتر است حتما از تراز بودن پکیج خود و نصب صحیح آن مطمئن شوید.

اشکال هواگیری مدار پکیج

با گذشت زمان امکان دارد که هوای محیط به داخل سیستم گرمایشی پکیج وارد شود و باعث ایجاد صدای عجیب و غریب در پکیج شما گردد، در صورتی که هوا گیری در پکیج انجام نشود احتمال زوزه کشیدن پکیج بالا می رود.

سرد بودن آب ورودی پکیج

یکی دیگر از دلایل علت زوزه کشیدن پکیج این است که در فصل زمستان آب خیلی سرد با دمای پایین وارد پکیج می شود، اختلاف دمای آب ورودی به پکیج و محیط داخلی پکیج بسیار زیاد می‌شود و این باعث انقباض و انبساط های موضعی در پکیج می گردد و می تواند سر و صدای زیادی را در پکیج تولید کند.

بیشتر پکیج های دیواری بوش با این مشکل در فصل زمستان مواجه می شوند، که اگر شما هم از پکیج های دیواری بوش استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم که به صفحه تعمیر پکیج بوش مراجعه نمایید، چرا که در این صفحه راه کارهای برطرف کردن خطاهای رایج پکیج بوش، و برطرف کردن سر و صدای پکیج دیواری بوش ارائه شده است.

سوپاپ پکیج

گاهی امکان دارد که شما از پکیج خود به مدت طولانی استفاده کرده باشید و برای مدت طولانی آن را سرویس نکرده باشید.

در این زمان امکان دارد علت زوزه کشیدن پکیج و صدا دادن پکیج شما فرسوده و معیوب شدن سوپاپ های آن باشد.

بیشترین دلیلی که باعث ایجاد سر و صدا در پکیج می شود فرسودگی سوپاپ پکیج است، بهتر است این مسئله توسط یک تعمیر کار متخصص بررسی شده و در صورتی که سوپاپ خراب باشد آن را تعویض کند.

صدا دادن پمپ پکیج

یکی دیگر از دلایل صدای زیاد پکیج خرابی پمپ می باشد که در مورد پکیج دیواری ایرا رادیاتور در بخش قبلی گفته شد.

پمپ آب در پکیج را پمپ سیرکولاتور می نامند که وظیفه آن گردش آب در پکیج می باشد، گاهی امکان دارد که یک شی کوچک همراه آب در داخل پمپ قرار گرفته و در آن گیر کرده باشد و این موضوع علت صدای زیاد پمپ پکیج باشد.

معمولا علت صدای زیاد پمپ مربوط به این مسئله است و یا امکان دارد که ضربه گیرهای پمپ از جای خود تکان نخورده باشند و باعث صدای زیاد پکیج شده باشند.

رسوب گرفتن مبدل اصلی پکیج

مبدل اصلی پکیج دارای لوله های مارپیچی است که آب درون آن گرم می شود، معمولا با گذشت زمان آب درون لوله ها و مبدل رسوب گذاری می کنند و این رسوب گرفتن می‌تواند علت صدای زیاد پکیج باشد.

در این حالت شما باید برای شستشو و رسوب زدایی مبدل اقدام کنید، بدیهی است که این کار باید توسط تعمیرکار با تجربه و متخصص انجام شود.

بهتر است با همکاران ما در تهران سرویس کار تماس گرفته تا در سریعترین زمان اقدام به رسوب زدایی مبدل پکیج شما نمایند، اگر با این مشکل مواجه شدید می توانید مقاله رسوب زدایی پکیج را در این سایت مطالعه کنید و یا با همکاران ما برای رسوب زدایی پکیج با مناسب ترین قیمت تماس بگیرید.

لوله کشی نامناسب پکیج

گاهی علت صدا دادن پکیج هنگام روشن شدن از خود پکیج نیز به دلیل لوله کشی نامناسب آن می باشد.

لوله کشی های نادرست استفاده از مسیرهای پر پیچ و خم باعث عدم امکان انقباض و انبساط در لوله ها می شود و می تواند صدای تق تق در پکیج را به وجود آورد.

در این شرایط توصیه می شود که از ضربه گیر و عایق هایی برای مهار صدا در لوله پکیج استفاده شود تا بتوان از این طریق صدای زوزه کشیدن پکیج را تا حدودی کاهش داد.

برای لوله کشی مناسب انواع مدل های پکیج دیواری و رسوب زدایی و سرویس کامل پکیج، شما می توانید به صفحه تعمیر پکیج شبانه روزی مراجعه نمایید و در این صفحه با نمایندگی اصلی تعمیرات پکیج در تهران و کرج ارتباط بگیرید، شرکت تعمیرات و سرویس پکیج با داشتن شعبات متعدد در تمامی مناطق تهران و کرج در کمتر از یک ساعت تعمیرکار خود را به محل اعزام خواهد کرد.

صدا دادن پکیج هنگام خاموش شدن

اگر در مواقعی مشاهده کردید که پکیج دیواری از زمان خاموش شدن صدا می دهد، این موضوع می تواند به دلیل خراب شدن قطعات زیر باشد:

  • شیر برقی پکبج
  • شیر موتوری پکیج
  • شیر سه طرفه پکیج
  • موتور پکیج

که باید با انجام یک سرویس اولیه، هر یک از این قطعات که دچار خرابی شده را تعویض نمایید.

صدا دادن شیر برقی پکیج

شیر برقی یکی از قطعاتی است که اگر به صورت اورجینال توسط شرکت سارنده پکیج نصب نشده باشد، دائما دچار خرابی می شود، که در این صورت شما باید این قطعه را تعویض نمایید.

اما بهترین راه کار برای صرفه جویی در هزینه شما این است که شما اگر از هرکدام مدل های پیکج دیواری استفاده می کنید، قطعاتی مثل شیر برقی را از شرکت نمایندگی خریداری نمایید.

علت صدا دادن شیر موتوری پکیج

شیر موتوری پکیج هم در زمان رسوب گرفتن دچار سر و صدا می شود، که در این صورت شما می توانید با یک رسوب زدایی خیلی ساده این مشکل را برطرف نمایید.

صدا دادن شیر سه طرفه پکیج

برخی از مدل های پکیج دیواری دارای شیر سه طرفه هستند، هر گاه این قطعه خراب می شود یا سر و صدا هایی از این قطعه در زمان کار کردن پکیج شنیده می شود، این موضوع به این دلیل است که شما سرویس پکیج دیواری خود را به موقع انجام نداده اید.

صدا دادن موتور پکیج

صدا دادن موتور پکیج و درست کار نکردن آن می تواند به این دلیل باشد که موتور پکیج دستورات صادر شده از سوی برد الکترونیک دستگاه را به درستی دریافت نمی کند، که در این صورت شما باید برد پکیج را بررسی نمایید.

علت صدا دادن پکیج هنگام بازکردن آب گرم

هر گاه آب گرم پکیج را باز کردید و مشاهده کردید که صداهای زیادی از پیکج شنیده می شود، در این صورت فشار آب ساختمان خود را بررسی نمایید، چرا که این موضوع نشان می دهد که ساختمان شما با مشکل افت فشار آب مواجه شده است.

علت صدای تق تق پکیج

معمولا صدای تق تق و ناهنجار در پکیج های دیواری اتفاق می افتد، علت صدای تق تق پکیج های دیواری می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در قسمت زیر تعدادی از آنها را بررسی کرده ایم:

  • لوله کشی نامناسب
  • لرزش پمپ و یا خراب شدن آن
  • دمای پایین آب ورودی پکیج
  • عدم هواگیری و وجود هوا در پکیج
  • وجود رسوب در مبدل های پکیج

علت صدا دادن پکیج بوتان چیست

پکیج های دیواری بوتان نیز جز پکیج های بسیار پر استفاده و از جمله برند های معروف پکیج دیواری در ایران هستند.

معمولا در مدل های مختلف پکیج دیواری بوتان صداهای ناهنجاری مثل زوزه کشیدن، سوت کشیدن پکیج، و همچنین صدای انفجاری مهیب در زمان روشن شدن پکیج بوتان شنیده می شود، که اصلی ترین دلیل این صداهای ناهنجار در پکیج بوتان مانند دیگر مدل های پکیج دلایل زیر هستند:

  • وجود رسوب و آلودگی در مبدل ثانویه پکیج بوتان
  • خراب شدن فن و یا لرزش آن
  • عدم هواگیری و وجود هوا در سیستم پکیج بوتان

علت صدای ضربه یا چکش در پکیج بوتان

گاهی امکان دارد که صدایی مانند صدای چکش از پکیج دیواری بوتان شنیده شود، که دلیل آن می تواند خرابی پمپ آب پکیج باشد، گاهی لرزش و یا خرابی پمپ علت صدا دادن پکیج بوتان است.

در این حالت شما باید مجددا همانند مراحل قبلی حجم آبی را که در پکیج در حال گردش است بررسی کنید و همچنین سرعت پمپ را هم چک نمایید، اگر مشکل برطرف نشد، به صفحه تعمیر پکیج بوتان مراجعه نمایید که در این صفحه راه های ارتباطی با نمایندگی اصلی پکیج بوتان در تهران و کرج درج شده است، و شما می توانید با کارشناسان خبره پکیج بوتان تماس بگیرید و از آن ها مشاوره رایگان دریافت نمایید.

علت صدا دادن فن پکیج بوتان

هر گاه فن پکیج بوتان هم مانند فن پکیج ایران رادیاتور دچار خرابی و یا سر و صدای زیاد شد، فن را باز کرده و مجددا آن را به شکل صحیح در جای خود نصب نمایید.

علت صدا دادن رادیاتور پکیج

در مقاله آموزشی علت صدا دادن پکیج چیست، شما با برخی از مهمترین دلایل صدا دادن پکیج آشنا شدید، اما گاهی امکان دارد که رادیاتور پکیج در هنگام روشن شدن صدای عجیب و غریبی را تولید کند که در این زمان شما باید علت صدای رادیاتور پکیج را متوجه شده و برای حل آن اقدامات لازم را انجام دهید.

یکی از دلایل صدای رادیاتور پکیج تراز نبودن رادیاتور است، در صورتی که رادیاتور به صورت تراز بر روی دیوار نصب شده باشد و آب داخل آن گیر می کند و زمانی که بخار آب وارد رادیاتور می شود، آبی که داخل لوله های رادیاتور گیر کرده را با فشار به سمت جلو حرکت می دهد.

در این حالت برخورد محکم آب با شیر پایین رادیاتور و دیگر قسمتهای لوله کشی رادیاتور باعث ایجاد صدای بلند رادیاتور پکیج می شود.

گاهی امکان دارد هوا در لوله های رادیاتور وجود داشته باشد که در این حالت صدایی شبیه به تق تق کردن در رادیاتور پکیج تولید می شود.

برای حل این مشکل شما باید برای هواگیری رادیاتور پکیج اقدامات لازم را انجام دهید و بهتر است که تمام رادیاتور های داخل ساختمان خود را هواگیری کنید تا نتیجه بهتری داشته باشد.

علت صدا دادن پکیج فرولی

پکیج های دیواری فرولی هم یکی از مدل های پکیج هستند که در حال حاضر زیاد مورد استفاده قرار می گیرند، در این مدل از پکیج های دیواری هم مانند مدل های ایران رادیاتور و بوتان، گاهی صدا های مهیبی در زمان روشن شدن پکیج فرولی مشاهده می شود، صدا هایی مانند تق تق صدا دادن پکیج فرولی، که این موضوع مانند دیگر مدل های پکیج می تواند به دلیل خرابی پمپ، رسوب گرفتن و یا هواگرفتن رادیاتور های پکیج فرولی باشد.

البته پکیج فرولی یکسری کد خطا نیز دارد که هر کدام از این کد های خطا مربوط به قطعات خاصی از پکیج است، پیشنهاد می کنیم که به صفحه تعمیر پکیج فرولی مراجعه نمایید و در این صفحه تمامی کد های خطای پکیج فرولی و راه های برطرف کردن آن ها را مشاهده نمایید، و همچنین می توانید با راه کارهای سرویس پکیج دیواری فرولی نیز در همین صفحه آشنا شوید.

علت صدا دادن پکیج گلدیران

شنیده شدن سر و صدای زیاد از پکیج گلدیران هم مانند دیگر پکیج های دیواری به دلیل عدم سرویس به موقع قطعاتی است که در بخش هاب قبلی به آن اشاره شد.

علت صدا دادن پکیج لورچ

پکیج های دیواری لورچ نیز گاهی اوقات با مشکل سر و صدای زیاد مواجه هستند، اما در پیج های دیواری لورچ برخلاف دیگر پکیج های دیواری این مشکل بیشتر به خاطر برد دستگاه است، چرا که برد پکیج های لوچ دارای تنظیمات خاصی است که در مواقعی که این تنظیمات دچار مشکل می شود، شما سرو صدا های عجیبی را از پکیج دیواری لورچ مشاهده خواهید کرد.

علت صدا دادن پکیج تاچی

صدا دادن پکیج تاچی به دلیل به هم خوردن تنظیمات آن است، اگر پکیج های دیواری تاچی را از نمایندگی اصلی آن خریداری کرده اید، برای رفع این مشکل با نمایندگی اصلی آن تماس بگیرید، در غیر این صورت می توانید به صفحه تعمیر پکیج تاچی مراجعه نمایید، در این صفحه راه های ارتباطی با نمایندگی اصلی پکیج تاچی در تهران و کرج درج شده است که شما می توانید با کارشناسان خبره پکیج دیواری تاچی ارتباط گرفته و از آن ها مشاوره رایگان را دریافت نمایید.

مقالات مرتبط

یک پاسخ

  1. سلام
    پکیج بوش کلاس ۶۰۰۰دارم در حالت زمستانه هنگام بازکردن شیر ابگرم حدود ۵یا۶ثانیه صدای تیک تیک میاد بعد از بستن ابگرم دوباره همین صدا میاد علتش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج