تنظیم پمپ پکیج ایران رادیاتور | نحوه تنظیم پمپ پکیج

تنظیم پمپ پکیج ایران رادیاتور | نحوه تنظیم پمپ پکیج | تنظیم سرعت پمپ پکیج ایران رادیاتور

فهرست مطالب

با اطلاع از نحوه کار و وظیفه اصلی پمپ پکیج می‌توانید آن را به خوبی بشناسید و برای تنظیم آن به مشکلی بر نخواهید خورد. پس شناخت کلی پمپ جزو اولین اقداماتی است که شما باید انجام بدهید. باید بدانیم که پمپ پکیج قطعه ای از پکیج است که آب را گرم می‌نماید و آن را در لوله های رادیاتور ها به جریان می‌اندازد. در این مقاله درباره تنظیم پمپ پکیج ایران رادیاتور و به طور کلی تنظیم پمپ پکیج ها در برند های مختلف توضیح خواهیم داد. اگر با راهکار های این مقاله نتوانستید پمپ پکیج را تنظیم کنید با همکاران ما برای دریافت خدمات تخصصی پکیج تماس بگیرید.

[wporg title=”تعمیر پکیج” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%AC-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7/”]برای تعمیر پکیج با قیمتی ارزان وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

نحوه کار و تنظیم پمپ پکیج ایران رادیاتور  

وقتی آب درون لوله های رادیاتور جریان نداشته باشد مشخص است که پمپ دچار اشکالی شده است و در صورتی که آب گرم در لوله ها جاری باشد این امر نشان از سلامت کامل پمپ پکیج شما دارد.  

پمپ سیرکولاتور در پکیج ها وظیفه به گردش درآوردن آب را دارند. به این صورت که آب را از رادیاتور ها مکش می‌کنند و به سمت مبدل حرارتی می‌فرستند و مجددا عکس این عمل را انجام می‌دهند.

اما برای این که پکیج عملکرد درستی داشته باشد نیازمند این است که پمپ آن همواره تنظیم شود.  

برای تنظیم پمپ پکیج ایران رادیاتور روی پمپ کلیدی وجود دارد که با فشردن آن می‌توانید یکی از سه حالت سرعت را انتخاب نمایید. البته پمپ های مدولار سرعت را بر اساس جریان ورودی آن تنظیم می‌کند.  

گاهی ممکن است که نه شعله ای روشن باشد و نه آب گرمی وجود داشته باشد و از دستگاه شما یک مرتبه صدایی شنیده می‌شود و قطع می‌گردد.

این موضوع نشان دهنده فعال شدن سیستم ضد جام پمپ می‌باشد. در این حالت سیستم به مدت ۲۰ ثانیه پمپ پکیج را روشن و مجددا خاموش می‌نماید و این اتفاق وقتی می‌افتد که مدت زیادی باشد که از سیستم استفاده نکرده باشید.  

اگر در کارایی پکیج ایران رادیاتور شما اختلالی ایجاد شده است میتوانید برای رفع مشکلات پکیج ایران رادیاتور تان در هر ساعت شبانه روز با ما تماس بگیرید.

[wporg title=”تعمیر پکیج ایران رادیاتور” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1/”]برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

نحوه کار و تنظیم پمپ پکیج ایران رادیاتور

علت صدای پمپ پکیج ایران رادیاتور  

شنیدن صدا در هنگام تنظیم پمپ پکیج ایران رادیاتور از مشکلات رایج پمپ پکیج می‌باشد که می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد.

یکی از این دلایل وجود ناخالصی در آب است که قبلا در لوله ها به صورت رسوب جمع شده اند و در مبدل های اولیه و ثانویه ایجاد صدا می‌کنند.  

اگر مشکل وجود رسوب در مبدل های پکیج بود میتوانید با استفاده از راهکار های مقاله رسوب زدایی پکیج خودتان برای این کار اقدام کنید.

همچنین متخصصین تهران سرویس کار آماده خدمات رسانی در سراسر تهران در کوتاهترین زمان ممکن هستند.

دلیل بعدی می‌‌تواند به خاطر این باشد که در هنگام تنظیم پمپ پکیج فشار آب ورودی کم است و موجب صداهای این چنینی می‌شود.

عدم رعایت استانداردها هنگام لوله کشی برای پکیج و خرابی شیرهای اطمینان، همین طور خرابی سوئیچ فشار و خراب شدن پمپ اصلی هم می‌تواند موجبات ایجاد صدای ناهنجار در هنگام تنظیم پمپ را فراهم آورد.  

علت صدای پمپ پکیج ایران رادیاتور

هواگیری پمپ پکیج  

معمولا هواگیری پکیج کار بسیار ساده ای است و در زمان سرویس هم تعمیرکاران پکیج آن را به صورت روتین انجام می‌دهند.

این کار برای بهتر کار کردن پکیج می‌باشد. معمولا هواگیری در آغاز فصل سرما انجام می‌شود. زیرا در این فصل بیش ترین استفاده را از پکیج های ایران رادیاتور خواهیم داشت.

اگر هواگیری به موقع انجام نشود آب معمولا سرد و گرم می‌شود و حتی ممکن است شوفاژ ها هم سرد و گرم شوند و گاهی پکیج شما خاموش می‌شود.

البتع باید بدانید دلایل متعددی برای سرد و گرم شدن آب آبگرمکن وجود دارد که تمام این دلایل در مقاله علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری به طور کامل گفته شده است.

برای انجام هواگیری این مراحل را به ترتیب انجام دهید.  

  • پکیج را روشن کنید و آن را در حالت زمستانه قرار دهید.  (اگر بلد نیستید پکیج را روی حالت زمستانه قرار دهید در مقاله تنظیم پکیج بوتان برای زمستان این مراحل به طور کامل بیان شده است.)
  • حالا قسمت پایینی پکیج را باز کنید و اجازه دهید که هوا همراه آب از آن به طور کامل خارج شود.  
  • شوفاژ ها را بررسی نمایید و ورودی و خروجی آن ها را باز بگذارید.  
  • در صورتی که لوله های شوفاژ ها مسدود نباشد در این مرحله نباید هیچ صدای ناهنجاری از پکیج یا رادیاتور ها بشنوید.  
  • این موضوع نشان دهنده این است که پکیج ایران رادیاتور شما به خوبی هواگیری شده است.  

قطعات پمپ پکیج ایران رادیاتور  

پمپ پکیج ایران رادیاتور از سه قطعه اصلی تشکیل شده است.  

  • سیم پیچ پمپ و رتور  
  • محور اصلی پروانه  
  • کیت برق پمپ  

اگر اورینگ شفت پمپ خراب شده باشد و آب به داخل سیم پیچ نفوذ کرده باشد سیم پیچ خراب می‌شود.

در صورتی که این اتفاق بیفتد بوی سوختگی به مشام خواهد رسید و خرابی از ظاهر سیم پیچ کاملا مشخص خواهد بود.  

اگر پروانه پمپ لق شده باشد و کارکرد پمپ همراه با صدا باشد نشان دهنده خراب شدن رتور پکیج می‌باشد که دلیل اصلی آن ساییدگی چینی محور اصلی است.  

معمولا سوختگی کیت با سوختگی پمپ اصلی اشتباه گرفته می‌شود که این موضوع باید توسط متخصص مشخص شود و پس از آن در صورت نیاز اقدام به خرید پمپ جدید نمایید. 

[wporg title=”تعمیر پکیج ایساتیس” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%B3/”]برای تعمیر پکیج ایساتیس خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

نحوه تست پمپ پکیج  

برای تست پمپ پکیج ایران رادیاتور قسمت بازدید را که روی هر پمپ وجود دارد باز کنید و در آن جا نحوه عملکرد پمپ را بازبینی و تست نمایید.  

اگر پمپ اصطلاحا گیرپاژ نموده باشد باید به وسیله یک پیچ گوشتی محور رتور را بچرخانید تا دوباره بچرخد و خلاص شود و برای تست خازن مولتی متر را در حالت تست ظرفیت بگذارید.  

اگر ظرفیتی که به شما نمایش داده می‌شود با مقدار نوشته شده مطابقت داشته باشد شرایط خوب است.  

قبل از خرید پمپ حتما با انجام تست عملکرد پمپ پکیج از سالم بودن آن مطمئن شوید.   

نحوه تست پمپ پکیج

علت داغ شدن پمپ پکیج ایران رادیاتور 

دلایل زیادی برای داغی پمپ و منبع آب خانگی و همچنین پمپ پکیج های ایران رادیاتور وجود دارد.

از جمله آن ها می‌توان به کار کردن زیاد پمپ به صورت پیوسته و مداوم اشاره کرد.

همچنین عدم نصب اصولی و رعایت نکردن نکاتی که باید انجام شود نیز ممکن است موجب داغ شدن بیش از حد پمپ پکیج ایران رادیاتور شود.  

گاهی اوقات وجود لرزش در پمپ پکیج ایران رادیاتور هم می‌تواند موجب داغ شدن آن شود.  

همه این ها عواملی هستند که ممکن است موجب داغ شدن پمپ پکیج ایران رادیاتور شوند اما بهتر است که تشخیص نهایی را به تعمیرکار پکیج واگذار نمایید.

همچنین می‌توانید با تماس با تهران سرویس کار مرکز تعمیرات پکیج ایران رادیاتور و شرح شرایط پکیج از مشاوره تلفنی متخصصین، بهره مند شوید تا به سرعت برای تنظیم پمپ پکیج ایران رادیاتور متخصصین به محل شما اعزام شوند.  

[wporg title=”تعمیر پکیج بوتان” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86/”]برای تعمیر پکیج بوتان خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

تنظیم سرعت پمپ پکیج ایران رادیاتور  

برای تنظیم سرعت پمپ پکیج ایران رادیاتور می‌توانید از کلیدی که روی پمپ وجود دارد استفاده کنید. سه حالت سرعت برای پمپ پکیج ایران رادیاتور تعریف شده است که می‌توانید از میان آن ها انتخاب نمایید.  

توصیه می‌شود تنظیم سرعت پمپ پکیج ایران رادیاتور را به سرویس کار و تعمیرکار پکیج بسپارید تا پکیج ایران رادیاتور بهترین عملکرد و بهترین بازدهی ممکن را داشته باشد.  

تنظیم سرعت پمپ پکیج ایران رادیاتور

علائم خرابی پمپ پکیج   

علت خراب شدن پمپ پکیج ایران رادیاتور را در صورت مشاهده بعضی علائم خواهید فهمید. گاهی پیش می‌آید که می‌بینید پمپ در حال چرخیدن است اما همین که پمپ روشن می‌شود از حرکت باز می‌ایستد.  

در این صورت ابتدا باید ولتاژ را روی ترمینال پمپ بررسی نمایید. در صورت برقرار بودن جریان برق، برد اصلی پکیج ایران رادیاتور را مورد بررسی قرار دهید و از گیرپاژ نبودن محور مطمئن شوید و پس از آن خرابی خازن ها و استاتو را بررسی نمایید.  

علائم خرابی پمپ پکیج

نحوه کار پمپ پکیج ایران رادیاتور  

برای ان که بتوانید برای تنظیم پمپ پکیج ایران رادیاتور به خوبی عمل کنید باید اول بدانید که این قطعه چه وظیفه ای در پکیج برعهده دارد و چگونه عمل میکند.

همان طور که می‌دانید عملکرد پمپ در پکیج ایران رادیاتور به این صورت است که آب در یک مسیر بسته مدام در حال حرکت است و این حرکت تنها با انرژی پمپ پکیج صورت می‌گیرد. پمپ با حالت مکش آب موجود در رادیاتور ها را می‌مکد و به سوی مبدل حرارتی انتقال می‌دهد.  

پس از گرم شدن آب توسط مبدل حرارتی آب مجددا به سمت لوله های رادیاتور جریان پیدا می‌کند و این عمل به صورت مداوم و پیوسته تکرار می‌شود و به همین دلیل به این پمپ ها پمپ سیرکولاتور گفته می‌شود.  

تعمیر پمپ پکیج 

در صورت مشاهده مشکلات رایجی که به آن ها اشاره شد باید اقدام به تعمیر پمپ نمایید که گاهی خود شما با مطالعه این مقاله ها می‌توانید از پس آن بربیایید.

اما گاهی اوقات و در صورت بروز برخی از مشکلات این امر ممکن نیست و شما حتما باید با تماس با نمایندگی های معتبر تعمیر پمپ پکیج ایران رادیاتور از دانش و مهارت تکنسین ها و متخصصین مربوطه کمک بگیرید و مشکل پمپ پکیج را رفع نمایید.  

البته لازم به ذکر است که گاهی اوقات تعمیر پکیج ایران رادیاتور به علت حجم صدمات وارد شده ممکن نیست و یا فقط به صورت موقت ممکن است.

در این صورت تعمیرکار به شما پیشنهاد خواهد کرد که به جای صرف هزینه بیهوده برای تعمیرات پمپ به طور کلی آن را تعویض نمایید.  

در تهران سرویس کار به صورت تخصصی خدمات تعمیر پمپ و تعمیر برد پکیج به صورت شبانه روزی انجام میشود و شما میتوانید از خدمات ما به صورت شبانه روزی بهره مند شوید.

تعمیر پمپ پکیج

تعویض پمپ پکیج ایران رادیاتور  

در صورتی که تعمیر پمپ پکیج ایران رادیاتور امکان پذیر نباشد و لازم باشد بنا به تشخیص تعمیرکار پکیج ایران رادیاتور آن را تعویض نمایید باید به فکر خریداری یک پمپ جدید باشید.  

قیمت پمپ پکیج ایران رادیاتور با توجه به اصالت کالا و با توجه به فروشگاهی که آن را خریداری می‌نمایید متغیر است و به موارد مختلفی بستگی دارد.  

جهت اطمینان از کیفیت محصول خریداری شده و همچنین اطمینان از این که هزینه ای که می‌پردازید کاملا مطابق با ارزش آن محصول است، بهتر است به نمایندگی های معتبر و فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید.  

در صورت اطمینان از خرابی پمپ پکیج ایران رادیاتور شما چاره ای جز تعویض آن نخواهید داشت.

در این صورت بعد از باز کردن پمپ قبلی باید پمپ جدید را به سمتی که پمپ قبلی قرار داشت تنظیم نمایید.

منظور از سمت و جهت، سمتی است که آب باید به همان طرف سرازیر شود چون معمولا پکیج های دیواری در طراحی های اولیه طوری تنظیم شده اند که آب را به سمت چپ می‌برد.  

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ داده شده باشد.

اگر برای تنظیم پمپ پکیج ایران رادیاتور هنوز سوالی در ذهن شما باقی ماندده و یا در هر مرحله با مشکل مواجه شدید میتوانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید و یا با متخصصین ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج