علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری و ایستاده

علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری و ایستاده | 6 علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری

فهرست مطالب

معمولا آبگرمکن های ایستاده و دیواری به وفور دچار مشکل خاموشی ناگهانی می‌شوند که ما در این مقاله به دلایل مهم و رایج این مشکل خواهیم پرداخت. اگر تا انتهای مقاله علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری و ایستاده را متوجه نشدید میتوانید با کا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصین تهران سرویس کار بهره مند شوید. همچنین میتوانید در قسمت نظرات سوال و مشکل تان را با ما در میان بگذارید تا در کوتاهترین زمان با نظرات کارشناسان ما مشکل آبگرمکن دیواری و ایستاده شما برطرف شود.

[wporg title=”تعمیر پکیج” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%AC-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7/”]برای تعمیر پکیج با قیمتی ارزان وارد لینک زیر شوید.[/wporg].

علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری و ایستاده

خاموش شدن آبگرمکن دیواری در همه روزها خصوصا در روزهای سرد زمستان مشکل آفرین و دردسر ساز خواهد بود. اگر شما دلایل این خاموش شدن های بی مورد را بدانید حتما کمک بزرگی به شما در رفع آن ها خواهد شد.

پس ابتدا باید علل و عوامل خاموش شدن آبگرمکن های دیواری را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

احتمالا ایراد و عیبی در یکی از قطعات آبگرمکن شما به وجود آمده است که موجب شده که تنظیمات اصلی آن به هم بخورد.

معمولا چند دلیل رایج وجود دارد که احتمالا آبگرمکن دیواری شما نیز دچار یکی از آن ها شده است. ما در این مقاله به بررسی تعدادی از این قبیل مشکلات خواهیم پرداخت.

علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری و ایستاده

۶ دلیل خاموش شدن آبگرمکن دیواری

  • خاموش شدن آبگرمکن دیواری و ایستاده به علت خرابی واشر دیافراگم

وقتی فشار درون آبگرمکن کم شود دیگر شمعک نمی‌تواند روشن بماند و به این صورت منجر به خاموشی آبگرمکن می‌شود. این ایراد به دلیل عملکرد نامناسب واشر دیافراگم آبگرمکن می‌باشد.

در این حالت میتوانید برای کم شدن آب آبگرمکن دلایل رایج را بررسی کرد و خودتان مشکل را عیب یابی کنید.

برای راحتی شما عزیزان در مقاله علت کم شدن فشار آب گرم پکیج به طور کامل دلایل بروز این مشکل و راه های رفع آن را توضیح داده ایم.

  • خاموش شدن آبگرمکن دیواری به علت رسوب گرفتن الکترود

گاهی اوقات در قسمت سر الکترود به مرور زمان رسوباتی جمع می‌شود که این نیز می‌تواند از علل خاموشی ابگرمکن دیواری باشد.

این الکترودها ممکن است به دلایل مختلف خراب شوند که این علت از رایج ترین و شایع ترین دلایلی است که باعث خاموش شدن آبگرمکن های دیواری می‌شود.

این رسوبات در رسیدن گاز به آبگرمکن شما اختلال ایجاد می‌کنند و همین موضوع موجب خاموش شدن آبگرمکن دیواری می‌شود.

[wporg title=”تعمیر پکیج بوتان” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86/”]برای تعمیر پکیج بوتان خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

  • خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن ایستاده به علت نصب اشتباه شیر آب گرم و سرد

استفاده از افراد غیر متخصص برای لوله کشی مربوط به آبگرمکن و لوله کشی غیر اصولی ساختمان و در پی آن نصب اشتباهی شیر آب گرم و سرد نیز می‌تواند از دلایل مهم و قابل توجه در بروز خاموشی آبگرمکن باشد.

حتما باید در این امر از تکنسین های با تجربه با مهارت کافی کمک گرفت.

در این جا می‌توانیم بگوییم که خاموش شدن آبگرمکن ربطی به خود دستگاه ندارد. بلکه اتصالات لوله های مربوط به آبگرمکن است که موجب بروز این اشکال شده است.

۶ دلیل خاموش شدن آبگرمکن دیواری
  • علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری و ایستاده به علت رسوب گرفتن فیلترها

متاسفانه وجود مواد آلی و ناخالصی در آب و عبور آن ها از لوله های آبگرمکن به مرور زمان موجب ایجاد رسوباتی در فیلتر ها و لوله هایی که به آبگرمکن منتهی می‌شود می‌گردند.

که این رسوبات به مرور می‌توانند یکی از دلایل عمده خاموش شدن آبگرمکن شما بشوند.

اگر آبگرمکن شما نیز دچار این مشکل شده است در این مرحله با عملیات رسوب گیری قسمت های رسوبی شده به راحتی می‌توانید این معضل را رفع نمایید و از خاموش شدن آبگرمکن جلوگیری کنید.

بهترین کار برای خلاص شدن از شر این ایراد این است که رسوب گیری پکیج را همان طور که در مقاله رسوب زدایی پکیج بیان کرده ایم گام به گام انجام دهید.

  • علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری و ایستاده به علت خراب شدن سنسور دودکش آبگرمکن

در صورتی که دودکش آبگرمکن شما به صورت اصولی و صحیح و استاندارد نصب نشده باشد و دودکش فاصله مناسب و درستی با آبگرمکن نداشته باشد ممکن است آبگرمکن شما به طور ناگهانی خاموش شود.

همین طور اگر سنسور هایی که در دهانه دودکش وجود دارند خوب عمل نکند احتمال خاموش شدن آبگرمکن به وجود می‌آید.

  • علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری و ایستاده به علت خرابی ترموکوپل

ایراد در نحوه عملکرد ترموکوپل گاهی اوقات باعث روشن نشدن شمعک می‌گردد.

در این گونه مواقع موقع باز کردن شیر آب گرم شمعک روشن نمی‌شود و برای رفع آن در اولین قدم باید از سلامت سیمی که به ترموکوپل وصل می‌شود مطمئن شویم و اگر این سیم قطع باشد اقدام به تعویض آن بنماییم.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که ترموکوپل سالم است یا خیر باید با فشار دادن سر بوبین به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه بعد از حرارت دادن سر ترموکوپل آن را رها کنید.

در صورتی که هسته بعد از رها کردن به جای قبلی خود برگردد ترموکوپل هیچ ایرادی ندارد. وگرنه اشکال از ترموکوپل است و باید تعویض شود.

لازم به ذکر است که علت های ذکر شده برای خاموش شدن آبگرمکن دیواری برای پکیج های فن دار نیز صادق است.

مثلا می‌توانید علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان مدل b3315if را هم در میان موارد گفته شده جستجو کنید.

[wporg title=”تعمیر پکیج ایساتیس” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%B3/”]برای تعمیر پکیج ایساتیس خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان

شمعک نقش کلیدی در روشن شدن شعله آبگرمکن دارد. اگر شمعک خراب شود متعاقبا عملکرد آبگرمکن مختل شده و آب نیز گرم نمی‌شود و دیگر در کل ساختمان آب گرم نخواهید داشت.

برای پیدا کردن دلیل خاموش شدن شمعک ابتدا باید از عملکرد آن آگاه شوید.

برای این که شمعک را روشن کنید به راحتی با فشردن دکمه ولوم گاز را خارج می‌کنیم و در این جا سیستم جرقه زن باعث روشن شدن شعله شمعک می‌شود.

اگر بعد از این مرحله شمعک خود به خود خاموش شود نشان از خرابی آن دارد که با بهره گیری از دانش متخصصین و نمایندگی شرکت بوتان باید به رفع اشکال آن بپردازید.

خرابی شمعک دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که ما در این جا به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم:

معمولا یکی از شایع ترین دلایل خرابی شمعک وجود اشکال در ترموکوپل است.

ترموکوپل ها در تمام وسایل گازی جزو قطعاتی هستند که بیش تر اوقات مورد آسیب قرار می‌گیرند زیرا گرمای شعله مستقیما آن ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معمولا از ظاهر ترموکوپل مشخص می‌شود که ایراد دارد یا خیر.

علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان
دلیل خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان

اگر دکمه ولوم را بعد از چند ثانیه رها کنید شمعک خاموش می‌شود. در این صورت شما نیاز دارید که ترموکوپل را تعویض نمایید که این کار تنها با حضور یک نیروی متخصص امکان پذیر است.

تعمیرکاران تهران سرویس کار به صورت شبانه رزی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

کافیست با ما تماس بگیرید تا در کمتر از ۲ ساعت مشکل آبگرمکن و پکیج شما برطرف شود.

از دلایل دیگر خاموش شدن شمعک در آبگرمکن دیواری بوتان وجود اشکال در بوبین است. بوبین همان سیم بلند و منعطف و پیچداری است که به ایجاد میدان مغناطیسی در آبگرمکن کمک می‌کند.

در صورت بروز اشکال در بوبین ترموکوپل خوب عمل نمی‌کند پس گاز دیگر وارد آبگرمکن نمی‌شود و همین باعث خاموش شدن شمعک می‌گردد.

اگر بوبین آبگرمکن شما خراب بود باید حتما آن را تعویض نمایید. باید توجه داشته باشید که اگر بوبین دستگاه خراب باشد شمعک روشن می‌شود ولی بلافاصله با رها کردت ولوم شمعک خاموش می‌شود.

از دلایل دیگر خاموش شدن شمعک سوختگی سنسور جوش در آبگرمکن است که در سمت چپ و بالای آبگرمکن قرار دارد.

این سنسور شامل یک قطعه کوچک است که دو رشته سیم به آن وصل شده است و این در واقع همان سنسور آبگرمکن است.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که سنسور سالم است یا خیر به طور موقت سیم ها را از سنسور جدا کنید. حالا شمعک را مثل همیشه با ولوم روشن کنید.

سپس ولوم را رها کنید. در صورتی که شمعک خاموش نشود نشان دهنده این موضوع است که سنسور آبگرمکن شما سوخته است.

برای تعویض سنسور سوخته آبگرمکن باید حتما خیلی زود اقدام نمایید چرا که این بخش سنسور جوش آبگرمکن شما است و به شما هشدار می‌دهد.

با پیشرفته تر شدن صعنت در تمام آبگرمکن های دیواری قطعه ای به عنوان سنسور گاز آبگرمکن نصب شده است که این سنسور در صورت تشخیص تهویه نامناسب اقدام به قطع سریع گاز می‌نماید.

[wporg title=”تعمیر پکیج ایران رادیاتور” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1/”]برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

در صورتی که شمعک آبگرمکن شما پس از گذشت چند دقیقه از روشن شدن خاموش شد احتمالا این سنسور به شما پیام می‌دهد که دودکش در وضعیت درستی قرار ندارد و تهویه در آبگرمکن به خوبی انجام نمی‌شود.

همین موضوع باعث علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری و ایستاده شما باشد.

برای رفع این مشکل پس از بررسی خروجی های گاز آبگرمکن نسبت به گرفتگی لوله های آبگرمکن اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که این سنسور از مهم ترین قطعات برای امنیت شما است پس در صورت مشاهده هرگونه اشکالی در آن سریعا اقدام به رفع آن نمایید.

علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب

گاهی اوقات پس از استفاده از آب گرم و بستن شیر آب، آبگرمکن همچنان روشن می‌ماند که این مسئله نشان از وجود مشکلات متعددی دارد که ما در زیر به آن ها اشاره می‌کنیم:

  • اگر سوپاپ خروجی آب در آبگرمکن دیواری شما دچار آسیب دیدگی شده باشد آبگرمکن پس از استفاده خاموش نمی‌شود و راه حل آن تعویض این سوپاپ می‌باشد.
  • دلیل دوم برای خاموش نشدن آبگرمکن پس از استفاده این است که اورینگ میله سوپاپ آب خراب شده است. در صورت بروز چنین مشکلی این میله باید تعویض گردد.
علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب
  • در صورتی که شیر احتراق یا لوله های دستگاه شما دچار گرفتگی شده باشند آبگرمکن بعد از بستن شیر آب گرم خاموش نمی‌شود که این مشکل هم با جرم زدایی در آن محل از بین خواهد رفت.
  • اگر سوپاپ اصلی گاز خراب شده باشد باعث می شود که آبگرمکن بعد از بستن آب خاموش نشود که در این جا باز هم با تعویض واشر اقدام به رفع این مشکل می‌نماییم.
  • سوپاپ اصلی گاز، حالت ارتجاعی و فنری خود را از دست می‌دهد که در این صورت هم فنر باید تعویض شود.
  • اورینگ میله سوپاپ گاز خراب شده است که منجر به خاموش نشدن آبگرمکن پس از استفاده از آب گرم می‌شود. در این صورت نیز باید اقدام به تعویض اورینگ میله نمود.
  • در صورتی که فشار گاز نامتعادل باشد می‌تواند منجر به خاموش نشدن آبگرمکن پس از استفاده از آب گرم شود.

علت روشن شدن ناگهانی آبگرمکن دیواری

  • یکی از دلایل روشن شدن ناگهانی آبگرمکن، خراب بودن شیر برقی آبگرمکن دیواری می‌باشد. در صورت وجود چنین مشکلی لازم است که حتما این شیر را تعمیر و یا تعویض نمایید. برای این کار می‌توانید از نمایندگی های معتبر که ارائه دهنده خدمات تعمیرات آبگرمکن دیواری هستند کمک بگیرید.
  • دلیل دوم روشن شدن انفجاری آبگرمکن، نیمه باز بودن شیر گاز در آبگرمکن است. وقتی که گاز در اطراف مشعل جمع می‌شود ممکن است با روشن شدن فندک، مشعل به طور انفجاری و با صدا روشن شود.

اگر پکیج شما در حین روشن شدن صدا میدهد میتوانید با راه هایی که در مقاله علت صدا دادن پکیج بین کرده ایم به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

علت روشن شدن ناگهانی آبگرمکن دیواری
  • از دیگر دلایل روشن شدن آبگرمکن به حالت انفجاری تنظیم نبودن مسیر الکترودها می‌باشد. اگر نوک الکترود در راستای مشعل آبگرمکن نباشد موجب شنیده شدن صدا در هنگام روشن شدن آبگرمکن می‌شود.
  • دلیل چهارم وجود مشکل در میله جرقه زن در آبگرمکن است. این میله از قطعات مهم و اصلی آبگرمکن است که در صورت رسوب گرفتن و بسته شدن منفذی که روی آن وجود دارد ممکن است باعث ایجاد صدا و روشن شدن ناگهانی آبگرمکن شما شود.

اگر روی این میله را رسوب فرا بگیرد، شما می‌توانید با استفاده از یک سنباده نرم و کشیدن آن روی این میله این رسوب و گرفتگی را از بین ببرید.

بهتر است تشخیص نهایی علت اختلال به وجود آمده در عملکرد آبگرمکن شما به عهده تعمیرکار آبگرمکن گذاشته شود. چرا که بدون تجربه کافی امکان اشتباه بسیار زیاد است.

علت خاموش شدن مشعل آبگرمکن مخزنی

در آبگرمکن های مخزنی معمولا علت خاموش شدن وجود اشکال در ترموکوپل است و بعد از آن یا بوبین ها دچار صدمه شده اند و یا رگلاتور آبگرمکن خوب کار نمی‌کند.

گاهی اوقات هم پیلوت آبگرمکن های مخزنی دچار مشکل می‌شود و این مشکل موجب خاموشی دستگاه می‌گردد.

اگر با مطالعه این مقاله نتوانستید علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری و ایستاده را بیابید میتوانید در قسمت نظرات سوال خود را از ما بپرسید.

همچنین همکاران ما به صورت شبانه روزی آماده ارائه مشاوره رایگان و خدمات تعمیر پکیج و آبگرمکن در سراسر تهران به شما عزیزان هستند.

مقالات مرتبط

3 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر آبگرمکن مخزنی ۵۰ لیتری بعد بیست روز کارکرد سالم ، مداوم بعد چند دیقه یا حتی ثانیه خاموش میشه(شمعک روشن میمونه بعد روشن شدن مشعل
    دمای نزدیک به۴۰ هردوباهم خاموش میشن) ترموکوبل و بوبین عوض کردم ایرادش رفع نشد لطفا تکنسین محترم راهنمایی کنه

  2. سلام آبگرم کن ما از ایستاده ها است در پشت شمع آن شعله کوچکی ایجاد می شود و بعد از مدتی روشن بودن به طور ناگهانی می شود لطفا راهنمایی کنید.

  3. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من فعلا در حال استفاده از آبگرم برقی میباشم .
    تقریبا به مدت کمتر از یکسال است که از این آبگرمکن استفاده میکنم و تازه به این مشکل برخورد کرده ام.
    وقتی که آبگرمکن را روشن میکنم بعد از مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه کار کردن لامپش خیره میشود و تقریبا بعد از یکساعت بیشتر تقریبا رو به خاموشی میرود ولی ابگرمکن خاموش نمیشود و روشن میباشد ولی لامپ آن خیلی خیلی ضعیف میشود تا اینکه آب گرم شود و آبگرمکن خاموش شود یعنی اتوماتیک میشود.
    و هر بار که دوباره آبگرمکن را روشن کنم همین مشکل را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج