تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان

تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان | پیچ تنظیم دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان

فهرست مطالب

دیافراگم یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در آبگرمکن بوتان است که در روشن و خاموش شدن آن نقشی موثر دارد. در این مقاله، نحوه تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان در یکی از پر استفاده ترین مدل ها، در واقع نحوه تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری b3115 به صورت مرحله به مرحله و کامل به شما آموزش داده خواهد شد.

اما پیش از آن، لازم است با خود قطعه دیافراگم، کاربرد و نحوه کار آن آشنا شوید تا بتوانید تمام مراحل را دقیق و اصولی انجام دهید.

اگر برای تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان به دنبال مرکزی هستید که از قطعات اصل و اورجینال استفاده کند میتوانید با خیال راحت این کار را به تهران سرویسکار بسپارید.

متخصصین تهران سرویس کار برای این کار آموزش تخصصی دیده اند و به صورت شبانه روزی با کمترین قیمت آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستند

[wporg title=”تعمیر پکیج” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%AC-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7/”]برای تعمیر پکیج با قیمتی ارزان وارد لینک زیر شوید.[/wporg].

عملکرد دیافراگم در آبگرمکن 

کار دیافراگم در آبگرمکن، در واقع حس فشار در آبگرمکن بوتان است.

همان طور که می‌دانید، یکی از عوامل بسیار مهم در کارکرد تمام پکیج ها و آبگرمکن های دیواری همین فشار آب است که موجب می‌شود دیافراگم نقشی بسیار پر اهمیت در عملکرد آبگرمکن بوتان داشته باشد.

آبی که با فشار وارد آبگرمکن می‌شود، با دیافراگم برخورد می‌کند و به این ترتیب دیافراگم قادر به تشخیص فشار آن و باز کردن مسیر گاز خواهد بود.

وقتی مسیر گاز باز شود، شعله تشکیل می شود و پکیج شروع به گرم کردن آب می‌نماید. در صورتی که این روند با مشکل رو به رو باشد آب به خوبی گرم نمیشود و به اصلاح آب آبگرمکن سرد و گرم میشود.

برای رفع این مشکل میتوانید مقاله علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری مطالعه کرده و برای رفع ایراد خودتان بدون نیاز به تعمیرکار اقدام کنید.

فرم ظاهری دیافراگم و همین طور مدل آن، در آبگرمکن های مختلف متفاوت است و تا حدی بستگی به شکل و فرم رگلاتور آب آن آبگرمکن دارد.

عملکرد دیافراگم در آبگرمکن

این قطعه که از جنس اتیلن پروپیلن است، می‌تواند در برابر ۱۰۰ بار فشار مقاومت کند.

بهتر است برای تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید و شخصا دست به کار نشوید.

اما با این وجود، اکنون که با ویژگی ها، کاربرد و نحوه کارکرد دیافراگم در آبگرمکن بوتان آشنا شده اید با خواندن دستورالعمل زیر و با رعایت نکات ایمنی می‌توانید دیافراگم آبگرمکن بوتان را تعویض نمایید.

گاهی دیافراگم عملیات خود را به خوی انجام نمیدهد و همین باعث افت فشار آب پکیج میشود. برای رفع مشکل علت کم شدن فشار آب گرم پکیج میتوانید از راهکار های مقاله استفاده کنید.

نحوه تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان

یکی از مشکلات بسیار رایج آبگرمکن دیواری بوتان ایجاد مشکل در دیافراگم آن است که موجب می‌شود نیاز داشته باشید دیافراگم را تعویض کنید.

این عملیات باید بر طبق اصول و گام هایی از پیش تعریف شده انجام گیرد تا مشکل آبگرمکن برطرف شود و عملکرد اصلی خود را به دست بیاورد.

به یاد داشته باشید که پیش از اقدام برای تعویض دیافراگم آبگرمکن، آب ورودی به آبگرمکن را قطع نمایید تا بتوانید بهتر به دیافراگم دسترسی داشته باشید.

پس از آن که دسترسی به دیافراگم، پس از قطع آب ورودی به رگلاتور آب در آبگرمکن امکان پذیر گردید، باید قطعات معیوب و قسمت های آسیب دیده تعمیر و تعویض گردند.

[wporg title=”تعمیر پکیج بوتان” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86/”]برای تعمیر پکیج بوتان خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

نحوه تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان

تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان طبق مراحل زیر انجام می‌گیرد:‌

  • شیر گاز را به آبگرمکن وصل نمایید و برای ایجاد این اتصال از شلنگ های عایق و بست های فلزی مخصوص استفاده نمایید.
  • پس از انجام مرحل اتصال شیر گاز، مطمئن شوید که در محل اتصال نشتی گاز وجود نداشته باشد. یکی از روش های انجام این تست، استفاده کردن از محلول آب و صابون مایع است. به هیچ عنوان از تست کبریت استفاده نکنید.
  • اگر متوجه وجود هر گونه نشتی گاز در محل اتصال شیر گاز شدید حتما آن را برطرف نموده و با انجام مجدد تست از حل شدن مشکل اطمینان حاصل کنید.
  • پس از رعایت نکات ایمنی گفته شده، شیر آب گرم را باز کنید. اگر دیافراگم مشکلی پیدا کرده باشد، نمی‌تواند به میله فشار بیاورد. فلذا موجب رساندن گاز به مشعل نخواهد شد.
  • البته لازم است پیش از انجام این آزمایش، توری ورودی کاربراتور آب حتما تمیز شود تا اختلالی در این تست ایجاد نکند.
  • پیچ تنظیم دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان را تغییر ندهید. تنها کاری که لازم است انجام دهید قطع کردن آب و گاز است. پس باید لوله های آب را جدا کرده و پیچ های کاربراتور آب را باز کنید.
  • در این قسمت نوبت به آموزش نحوه تعویض واشر دیافراگم آبگرمکن دیواری می‌رسد.

تعویض واشر دیافراگم آبگرمکن دیواری

یکی از عواملی که موجب روشن نشدن مشعل آبگرمکن دیواری می‌شود، خراب شدن، فرسوده شدن و یا پاره شدن واشر های آبگرمکن ها می‌باشد.

در چنین مواقعی، تعویض واشر پلاستیکی بوتان به دادتان خواهد رسید و مشکلتان را برطرف خواهد کرد. صرفا باید با مراحل تعیض واشر بوتان آشنا باشید.

برای تعویض واشر دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان باید طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

  • اولین قدم برای تعویض واشر بوتان این است که از خراب بودن آن و نیاز آن به تعویض مطمئن شوید! جهت حصول اطمینان از این موضوع ابتدا با یک پیچ گوشتی، تلاش کنید تا به میله بین دو کاربراتور فشار بیاورید. در صورتی که تست درست انجام شود، مشعل باید روشن گردد.
  • اگر دیافراگم خراب باشد، امکان اعمال کردن فشار روی میله وجود ندارد و در ادامه، شمعک نیز روشن نخواهد شد.
  • لازم است تا ورودی آب کاربراتور آبگرمکن بوتان رسوب گیری شده باشد و هنگام تعمیر یا تعویض دیافراگم، رگلاتور و یا واشر ها کاملا تمیز باشد.
  • پیچ تنظیم دیافراگم را دستکاری نکنید و فقط آب و گاز را قطع کنید.
  • در این هنگام می‌توانید پیچ های وسط کاربراتور را باز کنید و واشر ها را تعویض نمایید.
  • توجه داشته باشید که واشرهای جدید حتما باید عینا با واشرهای قبلی مشابه باشند.

[wporg title=”تعمیر پکیج ایساتیس” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%B3/”]برای تعمیر پکیج ایساتیس خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

تعویض واشر دیافراگم آبگرمکن دیواری

نکات تعویض واشر دیافراگم آبگرمکن دیواری

همان طور که احتمالا تا اینجای مقاله نیز متوجه شده اید، تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان و واشر های آبگرمکن بوتان، حساسیت بسیار زیادی دارد و نیازمند رعایت نکات زیادی می‌باشد.

برخی از این نکات را در ادامه برای شما جمعبندی کرده ایم تا در ایمن ترین حالت ممکن بتوانید واشرها را تعویض و دستگاه خود را تعمیر نمایید:‌

  • منگوله دیافراگم را قیچی نکنید.
  • دیافراگم را برعکس قرار ندهید.
  • اگر مدل آبگرمکن شما سینجر است، قسمت منگوله را حذف کنید.
  • وقتی می‌خواهید دیافراگم را تعویض کنید، کار سرویس رگلاتور را نیز انجام دهید.(شما میتوانید مراحل تعمیر رگلاتور آبگرمکن مخزنی را در این صفحه ببینید و خودتان بدون نیاز به تخصص دیافراگم را تعمیر کنید.)
  • اگر مدل آبگرمکن شما سینجر است، هنگام تعویض دیافراگم، اورینگ های رگلاتور را نیز تعویض کنید.
  • اگر مدل آبگرمکن شما سینجر است، بوش های پلاستیکی رگلاتور را نیز هنگام تعویض دیافراگم تعویض کنید.
  • از دیافراگم آبگرمکن سینجر، فقط روی همین برند استفاده کنید و روی سایر برندهای آبگرمکن نصب نکنید.

پیچ تنظیم دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان

تا به این جای مقاله، چند بار تاکید شد که هنگام تلاش برای تعمیر یا تعویض قطعه دیافراگم و یا رگلاتور آبگرمکن دیواری بوتان کاری با پیچ تنظیم دیافراگم نداشته باشید.

این پیچ به عنوان یکی از قطعات حساس در پکیج محسوب میشود که شما نباید برای رفع ایرادات پکیج با آن کاری داشته باشید.

[wporg title=”تعمیر پکیج ایران رادیاتور” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1/”]برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

تعمیر دیافراگم آبگرمکن دیواری

دیافراگم قطعه ای است که در صورتی که مشکلی برای آن پیش بیاید بهتر است به جای تعمیر تعویض گردد.

تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان ، هم صرفه اقتصادی بیش تری دارد و هم موجب افزایش کارایی و بهبود بازدهی دستگاه شما می‌گردد.

در صورت تعمیر دیافراگم به جای تعویض ان در مدت کمی مجددا مجبور به تعمیر آن خواهید شد و این موضوع تا حدی موجب کاهش عمر مفید دستگاه آبگرمکن دیواری شما می‌گردد.

برای تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان، می‌توانید طبق دستورالعمل های ارائه شده اقدام کرده و خودتان آن را تعویض نمایید.

تعمیر دیافراگم آبگرمکن دیواری

اما بهتر است کار را به متخصصین آن بسپارید تا در بهترین حالت ممکن انجام گیرد.

تهران سرویس کار نمایندگی تعمیر آبگرمکن بوتان، با حضور متخصصین این حوزه آماده خدمت رسانی به شما خواهد بود.

قیمت دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان قیمت دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان به اصالت کالا و محل خریداری آن بستگی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم جهت حصول اطمینان از کیفیت محصولی که خریداری می‌کنید، حتما به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

در غیر این صورت امکان خرید نسخه تقلبی با قیمت زیاد بسیار بالاست.

در تهران سرویس کار برای تعویض دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان از قطعات کامل اورجینال و اصل استفاده شده و شما میتوانید از گارانتی این قطعات نیز بهره مند شوید.

اگر از این مقاله لذت بردید پیشنهاد میکنیم مقاله تعویض ژیگلور آبگرمکن دیواری بوتان را مطالعه کنید و با راهکار های این مقاله بیشتر آشنا شوید.

اگر سوالی درباره این مقاله در ذهن تان باقی مانده خوشحال میشویم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

همچنین همکاران ما آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان به صورت ۲۴ ساعته هستند.

مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج