تعویض ترموکوپل آبگرمکن دیواری | تست ترموکوپل آبگرمکن دیواری بوتان

تعویض ترموکوپل آبگرمکن دیواری | تست ترموکوپل آبگرمکن دیواری بوتان

فهرست مطالب

برای افزایش عمر مفید آبگرمکن ها لازم است که به طور مرتب نسبت به عملکرد قطعات آن نظارت داشته باشید. بخش مهمی از این نظارت را سرویس کار آبگرمکن انجام می‌دهد اما خود شما نیز می‌توانید در صورت مشاهده هر گونه مشکل در پکیج، به وجود ایرادی در قطعات آن پی برده و در صورت امکان برای تعمیر آن اقدام نمایید.  در این مقاله تلاش کرده ایم با توجه به سابقه ۳۰ ساله مجموعه تهران سرویس کار اطلاعات جامعی در زمینه تعویض ترموکوپل آبگرمکن دیواری به شما ارائه دهیم. 

یکی از قطعات آبگرمکن دیواری بوتان که کاربرد بسیار مهمی دارد ترموکوپل است. در صورتی که ترموکوپل خراب شود به سرعت باید برای تعویض آن اقدام نمایید اما نحوه انجام این کار اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به شیوه ای درست و اصولی انجام شود.  

در ادامه این مقاله به شما روش تعویض ترموکوپل آبگرمکن دیواری را خواهیم آموخت اما لازمه یادگیری آن آشنایی دقیق با قطعه ترموکوپل، نحوه کار ترموکوپل و کاربرد های آن است.  

[wporg title=”تعمیر پکیج” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%AC-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7/”]برای تعمیر پکیج با قیمتی ارزان وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

فیلم تعویض ترموکوپل آبگرمکن دیواری

در این فیلم طرز کار ترموکوپل و نحوه تعمیر آن به طور کامل آموزش داده شده است. اگر با دیدن این فیلم و راهکار های گفته شده در مقاله نتوانستید مشکل را برطرف کنید با متخصصین تهران سرویس کار تماس بگیرید.

ترموکوپل چیست؟  

یکی از تجهیزاتی که برای اندازه گیری دما به کار می‌رود ترموکوپل است.

ترموکوپل ها، اختلاف دمایی که بین دو نقطه وجود دارد را به ولتاژ تبدیل می‌کنند و از این روز می‌توان گفت یک قطعه الکتریکی به شمار می‌روند.

این قطعات که جزو مولد های برقی محسوب میشوند در واقع از دو فلز تشکیل شده اند که جنسی متفاوت دارند.  

برای آن که تولید برق صورت گیرد، محلی که این دو فلز با یک دیگر اتصال دارند را داغ می‌کنند و به این ترتیب بین دو سر آزاد فلز ها برق تولید می‌شود.  

در واقع، عملکرد ترموکوپل آبگرمکن و ترموستات آبگرمکن بسیار مشابه با یک دیگر است. 

گاهی امکان دارد به دلیل خراب شدن ترموکوپل، آب آبگرمکن سرد و گرم شود که توصیه میکنیم حتما برای رفع این مشکل پیش از اقدام برای تعمیر ترموکوپل مقاله علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری را بخوانید. زیرا ممکن است مشکل از قطعه دیگری در آبگرمکن باشد.

ترموکوپل چیست؟

نحوه کار ترموکوپل  

برای آن که درباره تعویض ترموکوپل آبگرمکن دیواری بتوانید بهتر عمل کنید باید با طرز کا این قطعه بیشتر آشنا شوید. برقی که توسط ترموکوپل ها تولید می‌شود بسیار کم است.

اگر به محلی که دو فلز غیر هم جنس با یک دیگر اتصال دارند حرارت بدهیم، بین دو سر آزاد آن اختلاف پتانسیلی ایجاد می‌شود که در واقع، تحت تاثیر میزان حرارت محل اتصال است.

یعنی هر چه حرارت بیش تر باشد اختلاف پتانسیل نیز بیش تر است.  

در واقع می‌توان درجه حرارتی که به محل اتصال دو فلز داده شده است را با محاسبه اختلاف پتانسیل و میزان ولتاژ خروجی محاسبه نمود.  

یکی از مهم ترین کاربرد های ترموکوپل ها در صنعت، در لوازم گازسوز است و از آن برای ایمن کردن تجهیزات گازسوز استفاده می‌شود.  

اگر شعله قطع شود و گاز همچنان انتشار یابد، در صورت عدم وجود ترموکوپل امکان بروز انفجار و یا آتش سوزی بسیار بالا است.

اما در صورتی که این قطعه در آبگرمکن وجود داشته باشد، وقتی شعله خاموش می‌شود گاز نیز قطع می‌گردد و بنابراین این خطر که گاز همچنان انتشار یابد وجود نخواهد داشت.  

[wporg title=”تعمیر پکیج بوتان” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86/”]برای تعمیر پکیج بوتان خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

نحوه تست ترموکوپل آبگرمکن دیواری بوتان  

یکی از اولین راه های تشخیص سلامت ترموکوپل آبگرمکن دیواری بوتان، بررسی ظاهر آن است.  

بررسی محل اتصال دو فلزی که تشکیل دهنده ترموکوپل هستند می‌تواند تا حد خوبی اطلاعاتی درباره سلامت آن در اختیار ما قرار دهند.

به این صورت که اگر این دو فلز از یک دیگر جدا شده باشند احتمال بسیار بالایی وجود دارد که ترموکوپل خراب شده باشد.  

اما در قسمت دیگر ترموکوپل که در واقع دو سر آزاد فلزات غیر هم جنس قرار دارد، باید شاهد واشری باشیم که عایق است و این فلزات را از یک دیگر جدا کرده است.

اگر سر فلز درونی مشکلی پیدا کرده باشد و یا واشر خراب باشد باید به فکر تعمیر ترموکوپل باشید.  

اما اگر بخواهیم تست سالم بودن ترموکوپل و بویین را به طور کامل انجام دهیم بهترین راه این است که سر آن را چیزی در حدود نیم ساعت حرارت دهیم و بعد قسمت انتهایی آن را با سیم به یک بلندگو وصل کنیم.

اگر ترموکوپل سالم باشد، یک صدای بسیار ضعیف به خاطر جریان الکتریکی از آن بلند می‌شود.  

برای تست بویین می‌توانید آن را به یک باتری یک و نیم ولتی متصل کنید و هسته آن را به داخل فشار دهید. بویین سالم، با برداشتن انگشت به همان حال می‌ماند.  

[wporg title=”تعمیر پکیج ایساتیس” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%B3/”]برای تعمیر پکیج ایساتیس خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

نحوه تست ترموکوپل آبگرمکن دیواری بوتان

نحوه تعویض ترموکوپل آبگرمکن دیواری   

احتمال خراب شدن ترموکوپل های آبگرمکن ها، به خاطر ساختاری که دارند و به این علت که همواره در معرض گرمای شمعک آبگرمکن هستند، بسیار بالاست.

امکان دارد که ترموکوپل پاره شود، اتصالات آن جدا شود و یا این که واشر سر آن ایرادی پیدا کند.  

نحوه تست سالم بودن ترموکوپل ها پیش تر ذکر شد که می‌توانید با مراجعه به آن نیاز ترموکوپل به تعویض را تشخیص دهید.  

اما اگر ترموکوپل خراب باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

روشن نماندن شمعک آبگرمکن، زمانی که دکمه Volume را رها می‌کنید یکی از مشکلاتی است که در صورت خراب بودن ترموکوپل به وجود آمده و با تعویض آن رفع می‌شود.  

اگر در هر مرحله با مشکل رو به رو شدید میتوانید برای تعمیر انواع پکیج و آبگرمکن از جمله تعمیر پکیج مکس الیت با متخصصین تهران سرویسکار تماس بگیرید.

نحوه تعویض ترموکوپل آبگرمکن دیواری

نحوه تعویض ترموکوپل آبگرمکن مخزنی  

برای تعویض ترموکوپل آبگرمکن مخزنی میتوانید مراحل زیر را انجام دهید که این مراحل در تعویض ترموکوپل آبگرمکن دیواری نیز به کار شما میاید.

ابتدا:‌ 

  • مطمئن شوید که گاز خاموش است و اجازه دهید حفاظ بیرونی آبگرمکن کمی سرد شود.  
  • حفاظ بیرونی را باز کنید.  
  • ترموکوپل را با آچار فرانسه باز کرده و سپس آن را از محفظه خارج کنید.  
  • ترموکوپل سالم و جدید را از همان قسمتی که ترموکوپل قبلی را خارج کردید وارد محفظه کنید و سر دیگر آن را نیز با پیچ سفت کنید.  
  • با آچار فرانسه ترموکوپل جدید را سر جای خود ثابت کنید.  
  • بررسی کنید که ترموکوپل جدید کاملا درست جا گرفته باشد.  
  • شمعک را با فندک روشن کنید.  
  • حدود یک دقیقه دکمه ولوم را نگه دارید.  
  • شیر ها را روی حالت شمعک قرار دهید.  
  • حفاظ بیرونی آبگرمکن را سر جای خود قرار دهید.  
  • دما را روی حالت متوسط قرار دهید.  

[wporg title=”تعمیر پکیج ایران رادیاتور” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1/”]برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

قیمت ترموکوپل آبگرمکن  

قیمت ترموکوپل نیز مانند سایر قطعات آبگرمکن دیواری بوتان بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود که یکی از آن ها اورجینال بودن و یا فیک بودن قطعه است.  

همچنین محلی که ترموکوپل را از آن خریداری می‌کنید نیز اهمیت دارد و ممکن است یک فروشگاه این قطعه را گران تر از ارش واقعی آن به شما بفروشد.  

بهتر است جهت این که از اصل بودن قطعه و قیمت مناسب آن اطمینان حاصل نمایید، خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید.  همچنین اگر قصد خرید برد پکیج را دارید میتوانید برای خرید برد پکیج های مختلف در برند های مختلف قیمت این محصولات را در مقاله هزینه تعمیر برد پکیج بخوانید.

رفع مشکل روشن نماندن شمعک بوتان  

یکی از مشکلاتی که ممکن است در آبگرمکن بوتان پیش بیاید این است که شمعک آن روشن نمی‌ماند.

این مشکل به صورت زیر مشاهده می‌شود: وقتی دکمه Volume را فشار می‌دهید، گاز انتشار می‌یابد و وقتی جرقه زن را فشار می‌دهید شمعک روشن می‌شود.

اما وقتی دکمه Volume‌ رها می‌کنید شمعک نیز خاموش می‌شود. 

رفع مشکل روشن نماندن شمعک بوتان

علت خاموش شدن مشعل آبگرمکن مخزنی می‌تواند موارد زیر باشد:‌  

  • احتمال دارد حجم آتش و شعله شمعک کم باشد.  
  • احتمال دارد شعله و آتش شمعک در جهت درستی نباشد.  
  • ممکن است ایراد از ترموکوپل دستگاه باشد.  
  • امکان دارد ایراد از سیستم تهویه، دودکش و یا پرشر هوا باشد. این ایراد می‌تواند به خاطر خراب شدن و یا درست نصب نشدن دستگاه باشد.  
  • یکی از دلایل خاموش شدن مشعل آبگرمکن پس از رها کردن دکمه Volume گاز، سوختن سنسور جوش است.  
  • سوختن بوبین نیز می‌تواند علت بروز این مشکل باشد.  

شما میتوانید برای تعمیر پکیج ویزمن با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت با همکاران ما تماس بگیرید.

جهت اطمینان از علت اصلی خاموش شدن مشعل ابگرمکن می‌توانید با شیوه های زیر، مشکل را ریشه یابی نمایید:  

  • اگر مشکل روشن نماندن مشعل آبگرمکن به خاطر خراب بودن ترموکوپل باشد با دست و چشم می‌توان آن را تشخیص داد.  
  • برای آن که تشخیص دهید مشکل از سوختن سنسور های جوش است یا نه می‌توانید سیم های آن را قطع کرده و اتصال کوتاه کنید. اگر اشکال برطرف شود یعنی مشکل از سنسورها بوده و با تعویض آن ها می‌توانید مشکل را رفع نمایید.  

امیدواریم با خواندن این مقاله به راحتی بتوانید خودتان برای تعویض ترموکوپل آبگرمکن دیواری و تست ترموکوپل آبگرمکن دیواری بوتان اقدام کنید. اما اگر به هردلیلی در هر مرحله با مشکلی مواجه شدید خوشحال میشویم از مشاوره رایگان همکاران ما برای حل مشکل آبگرمکن و پکیج تان بهره مند شوید.

اگر از خواندن این مقاله لذت برید و اطلاعات این مقاله برای شما مفید بود پیشنهاد میکنیم حتما مقاله تعویض ژیگلور آبگرمکن دیواری بوتان را مطالعه کنید و به راحتی ژیگلور آبگرمکن را خودتان تعویض کنید.

همچنین در صورت تمایل میتوانید در قسمت دیدگاه سوالتان را بپرسید تا متخصصین ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

مقالات مرتبط

یک پاسخ

  1. باسلام خدمدت سرویکاران محترم
    وقتی شمعک روشن میشود بعداز۱۰الی۱۵ دقیقه خودبه خودخاموش میشودایراداز چه چیزی میتواندباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج