رفع عیب ماشین لباسشویی کنوود | عیب یابی ماشین لباسشویی کنوود و برطرف کردن مشکلات آن

رفع عیب ماشین لباسشویی کنوود | عیب یابی ماشین لباسشویی کنوود و رفع ارور لباسشویی کنوود

فهرست مطالب

شرکت کنوود یکی از بهترین شرکت های ژاپنی است که جایگاه ویژه ای در بین بازار شرکت های لوازم خانگی دارد. از مهمترین محصولات رایج این شرکت در کشور ما که به دلیل کیفیت بسیار بالا و قیمت منصفانه و بسیار مناسب جایگاه خاصی در بین مردم ایران دارد که ماشین لباسشویی این شرکت است. در این مقاله به طورکلی درباره رفع عیب ماشین لباسشویی کنوود با نکات ویژه و خاص پرداخته ایم.

به علت رایج بودن این محصول، در این مقاله به رفع ارور هایی که ممکن است در ساختمان شما برای آن اتفاق بیفتد پرداخته ایم. برخی از خطا ها و ارور هایی که برای این ماشین لباسشویی پیش می‌آیند به سادگی قابل برطرف شدن هستند که با خواندن این مقاله بدون کمک گرفتن از تعمیرکار می‌توانید این مشکلات را حل نمایید. در صورتی که با اطلاعات این مقاله نتوانستید برای رفع ارور های ماشین لباسشویی کنوود اقدام کنید میتوانید با بهترین تعمیر کار یخچال در تهران سرویس کار تماس بگیرید.

در ادامه این مقاله به بیان مشکلات محتمل و راه حل آن ها به طور مفصل پرداخته ایم.

[wporg title=”تعمیر لباسشویی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C/”]برای سرویس پکیج خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

رفع عیب ماشین لباسشویی کنوود | عیب یابی ماشین لباسشویی کنوود و برطرف کردن مشکلات آنماشین لباسشویی کنوود روشن میشه ولی کار نمیکنه

یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی کنوود که بسیار ی از مشتریان ما از آن گله میکنند ، این است که بعد از اینکه ماشین لباسشویی روشن شد شروع به کار کردن نمی‌کند و نمیچرخد.

از  مهمترین دلایل این اتفاق برای ماشین لباسشویی کنوود این است که بیش از حد ظرفیت سبد شست و شوی ماشین لباسشویی در آن لباس قرار داده اید.

اگر بیش تر از ظرفیت سبد مخصوص شست و شوی  ماشین لباسشویی لباس داخل آن بگذارید، تعادل مورد نیاز در سبد ماشین لباسشویی از بین خواهد رفت و بنابراین نمی‌تواند به خوبی بچرخد و در نعایت کار نمیکند.

از دیگر دلایلی که ماشین لباسشویی روشن میشود ولی کار نمیکند میتواند به دلیل بسته نشدن درست درب لباسشویی میابشد. در صورتی که مطمئن هستید که در سبز ماشین لباسشویی کنوود را درست بسته اید، قفل ها و زبانه های در سبد ماشین لباسشویی را بررسی کنید و مطمئن شوید که سالم هستند.

[wporg title=”09129529351″ link=”tel:09129529351″]برای دریافت خدمات تعمیر و نصب و سرویس لباسشویی تماس بگیرید.[/wporg]​

ماشین لباسشویی کنوود روشن میشه ولی کار نمیکنهعلت روشن نشدن ماشین لباسشویی کنوود

قبل از آن که  برای وضعیت ماشین لباسشویی کنوود خود نگران شوید، مطمئن شوید که به برق متصل است. در بیشتر مواقع که ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود، اشکال در جریان نیافتن برق در لباسشویی میباشد.

برای رفع عیب ماشین لباسشویی کنوود در این مورد خاص پیشنهاد میشود پنل برق ساختمان را چک کنید.

از دیگر دلایلی که امکان دارد علت روشن نشدن ماشین لباسشویی کنوود باشد، مشکل در مدار و یا برد اصلی این دستگاه میباشد که در این صورت تنها، به علت پیچیدگی سیستم لباسشویی و تخصصی بودن کار چک کردن عیب در برد اصلی پیشنهاد میشود از یک متخصص در زمینه تعمیر لباسشویی کمک بگیرید و به تنهایی کاری انجام ندهید زیرا با دستکاری کردن برد لباسشویی امکان دارد خرابی بیشتری در لباس شویی به بار بیاید.

[wporg title=”عیب یابی لباسشویی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B9%DB%8C%D8%A8-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C/”]برای اطلاعات بیشتر درباره عیب یابی لباسشویی وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی کنوودخاموش شدن ماشین لباسشویی کنوود در حین کار  

خاموش شدن ماشین لباسشویی کنوود در زمان کار کردن از موارد بسیار خطرناکی برای ماشین لباسشویی کنوود شماست که بایداین مسئله را بسیار جدی بگیرید.

اگر ماشین لباسشویی کنوود حین کار خاموش شود ممکن است سه دلیل متفاوت در این امر دخالت داشته باشند که ساده ترین آن ها خراب بودن دو شاخه مربوط به اتصال ماشین لباسشویی کنوود به برق است.

دومین دلیلی که امکان دارد باعث خاموش شدن ماشین لباسشویی کنوود در حین کار کردن شود، خراب بودن تایمر یا برد الکترونیکی اصلی ماشین لباسشویی کنوود است.

برای رفع عیب ماشین لباسشویی کنوود پیشنهاد میشود ابتدا تایمر آن را چک کنید. در صورتی که اشکالی در تایمر ماشین لباسشویی کنوود و یا اتصالات آن رخ داده باشد با تعویض تایمر با یک تایمر نو می‌توان برای رفع عیب ماشین لباسشویی کنوود عمل کرد.

 در صورتی که در تایمر اشکالی وجود نداشته باشد مجبور میشوید برد اصلی لباسشویی را تعویض کنید که قطعا به راحتی و کم هزینه بودن تعویض تایمر ماشین لباسشویی نیست.

دلیل سوم که باعث خاموش شدن ماشین لباسشویی کنوود حین کار میشود، خراب بودن خازن های ماشین لباسشویی ست.

اگر خازن ماشین لباسشویی کنوود که وظیفه از بین بردن پارازیت های لباسشویی را به عهده دارد خراب شود و یا بسوزد، ماشین لباسشویی در حین کار خاموش میشود که تنها راه رفع عیب ماشین لباسشویی کنوود در این مورد تعویض خازن های گیرنده پارازیت لباسشویی میباشد.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی کنوود

اگر به دنبال علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی کنوود هستید توصیه میشود در ابتدای کار این موضوع را در نظر بگیرید که بیشتر تعمیرات مربوط به این مشکل به سادگی صورت می‌پذیرند و این به معنی خراب شدن ماشین لباسشویی شما نیست.

اگرچه احتمال وجود ایراد در موتور ماشین لباسشویی شما نیز وجود دارد ولی بهتر است پیش از چک کردن آن به بررسی سایر مشکلات احتمالی که تعمیرات راحت تری دارند بپردازیم.

ممکن است ایراد از تسمه های ماشین لباسشویی کنوود باشد. تسمه ها در ماشین لباسشویی کنوود به عنوان یک پوشش عمل می‌کنند. وقتی برای تعویض تسمه تصمیم میگیرید حواستان به قرقره های لباسشویی باید باشد که تسمه ها به آن ها گیر نکرده باشند.

اگر که مشکل از قرقره های نگه دارنده تسمه بوده باشد در صورت تعویض تسمه ها نیز بعد از مدت کمی تسمه ها دوباره فرسوده می‌شوند و مجددا مجبور به تعویض آن ها خواهید شد.

اگر دیگ ماشین لباسشویی شما شروع به چرخش نمی‌کند ولی صداهای عجیب و غریبی میدهد که شاید مشکل از پمپ ماشین لباسشویی باشد. اگر یک جسم خارجی وارد پمپ لباسشویی شده باشد، ماشین لباسشویی شما کار نخواهد کرد.

در صورتی که هیچ یک از دلایلی که در بالا ذکر شد باعث نچرخیدن سبد ماشین لباس شویی کنوود نشده باشد احتمالا مشکل از موتور ماشین لباسشویی است که سخت ترین تعمیرات لباسشویی را دارد.

در بیشتر اوقات وقتی اشکال از موتور ماشین لباسشویی باشد، توصیه میشود موتور را به کل به جای تعمیر، تعویض نمایید که این کار از عهده خودتان خارج است و بهترین کار کمک گرفتن از متخصصین حوزه تعمیر لباسشویی می‌باشد.

[wporg title=”نچرخیدن لگن لباسشویی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%86%DA%86%D8%B1%D8%AE%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D9%84%DA%AF%D9%86-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C/”]برای اطلاعات بیشتر دلیل نچرخیدن دیگ لباسشویی وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی کنوود

اگر دور تند لباسشویی کنوود شما کار نمیکند دلایل زیادی امکان دارد داشته باشد. از رایج ترین دلایلی باعث کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی کنوود میشود از کار افتادن خازن لباسشویی است. اگر با تعویض خازن لباسشویی مشکل حل نشد میتوانید در مقاله علت کار نکردن دور تند لباسشویی دلایل دیگر را بررسی کنید.

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی کنوودعلائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی کنوود

اگر موتور ماشین لباسشویی شما نیم سوز شده بشد نشانه هایی دارد که با چک کردن آن ها میتوانید از مشکل موتور ماشین لباسشویی مطمئن شوید. لرزش لباسشویی در حین کار کردن ، روشن نشدن لباسشویی بدون هیچ دلیلی و ایجاد صدا در هنگام کار کردن لباسشویی از علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی کنوود است.

از دیگر نشانه های نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی خراب شدن زود به زود تسمه آن میباشد. اگر لباس های داخل لباسشویی نمیچرخد و یا خشک کن لباسشویی کار نمیکند به احتمال زیاد موتور لباسشویی کنوود شما نیم سوز شده است. 

البته اگر خشک کن ماسین لباسشویی کار نمیکند میتوانید در مقاله علت کار نکردن خشک کن لباسشویی دلایل این امر را متوجه شوید.

[wporg title=”کار نکردن خشک کن لباسشویی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AE%D8%B4%DA%A9-%DA%A9%D9%86-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C/”]برای اطلاعات بیشتر کار نکردن خشک کن لباسشویی وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی کنوود

رفع عیب ماشین لباسشویی کنوود در این مورد بسیار ساده است! در صورتی که ماشین لباسشویی کنوود طبق دستورالعمل عادی خود فعالیت نمی‌کند، احتمالا مشکل از تایمر ماشین لباسشویی می‌باشد. علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی کنوود نیز همین است.

در صورتی که مشکل از برد اصلی و یا اتصالات آن نباشد می‌توانید با تعویض تایمر ماشین لباسشویی کنوود مشکل را حل کنید.

[wporg title=”معنی کلمات روی لباسشویی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C/”]برای کسب اطلاعات بیشتر معنی کلمات روی لباسشویی وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

ارور ماشین لباسشویی کنوود

در صورتی که قطعات داخلی لباسشویی شما دچار اشکالی شده باشد، پنل نمایشگر دستگاه با نشان دادن کد های اختصاری این مشکلات را به شما هشدار می‌دهد.

برای رفع عیب ماشین لباسشویی کنوود نیاز دارید که معنی هر یک از ارور ها و کدهای خطای ماشین لباسشویی کنوود را بدانید که هر کدام از آن ها در دفترچه کاتالوگ ماشین لباسشویی کنوود ذکر شده است.

ما نیز در اینجا هر یک از کد های خطا را به صورت مختصر در جدول زیر توضیح داده ایم.

کد خطای E1بسته نبودن در
کد خطای E2فشار آب پایین
کد خطای E3انسداد فیلتر پمپ
کد خطای E5عیب سنسور گرما
کد خطای E6آسیب موتور
کد خطای E7خطای پیکربندی
کد خطای E8آسیب موتور
کد خطای E9مشکل ولتاژ
کد خطای E10مشکل آب ورودی
کد خطای E12مشکل قفل در
کد خطای E21مشکل تخلیه آب
کد خطای E30مشکل قفل در
کد خطای E60مشکل قفل در
کد خطای E61مشکل قفل در

ارور لباسشویی کنوود بدون نمایشگر

برای رفع عیب ماشین لباسشویی کنوود از نوع قدیمی تر و بدون نمایشگر بهتر است به چراغ هایی که روی ماشین لباسشویی قرار گرفته اند توجه کنید. روی ماشین لباسشویی های بدون نمایشگر، کد مربوط به خطاهای این ماشین لباسشویی ها نوشته شده که در اثر بروز هرگونه خطا چراغ چشمک زن کنار آن ها روشن می‌شود که به رفع عیب ماشین لباسشویی کنوود بدون نمایشگر شما کمک خواهند کرد.

جدول زیر لیست کامل ارور های ماشین لباسشویی کنوود بدون نمایشگر را نشان می‌دهد.

PREWASHمشکل سنسور دما
MAIN WASHمشکل دمای آب
MAIN WASH = PRE WASHمشکل هیتر
RINSEآبگیری و تخلیه همزمان
PREWASH = RINSEمشکل تخلیه آب
PREWASH MAIN WASH = RINSEاستفاده بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی
RINSE = CONDITIONERمشکل مقاومت های ماشین لباسشویی و تاکومتر
MAIN WASH = RINSEمشکل چرخش موتور

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی