آموزش نحوه تعویض و تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

آموزش نحوه تعویض و تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی | تعویض 5 دقیقه ای پمپ تخلیه

فهرست مطالب

در این مقاله با آوردن توضیحاتی درباره پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، به شما نحوه عیب یابی و تعمیر و همچنین تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را خواهیم آموخت. در صورتی که ماشین لباسشویی شما دچار ایراد شده است، بهتر است برای آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی تا انتهای این مقاله را دنبال نمایید.

[wporg title=”تعمیر لباسشویی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C/”]برای خدمات تعمیر ماشین لباسشویی با قیمت مناسب و ارزان وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

انواع پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پیش از آن که به بررسی انواع پمپ تخلیه ماشین های لباس شویی بپردازیم بهتر است ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که : پمپ تخلیه ماشین لباس شویی چیست و چه وظیفه ای بر عهده دارد؟

پمپ تخلیه ماشین لباس شویی قطعه ای در ماشین لباس شویی است که وظیفه دارد آبی که در اثر شست و شوی لباس ها کقیف شده است را از ماشین لباسشویی خارج نماید و بنا بر این می‌توان گفت که یک قطعه بسیار مهم در عملکرد ماشین لباس شویی محسوب می‌شود که در صورت بروز ایراد تنها راه چاره تعویض آن به طور کامل است .

اگر ایراد دقیقا از خود پمپ باشد راهی جز تعویض آن وجود ندارد. البته بهتر است بدانید تعویض کردن پمپ ماشین لباس شویی نیز کاری سخت و حساس است که بهتر است توسط یک متخصص انجام شود.

[wporg title=”تعمیر پکیج” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%AC-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7//”]برای خدمات تعمیر پکیج با قیمت مناسب و ارزان وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

انواع پمپ تخلیه ماشین لباسشویینحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی اتوماتیک

در این قسمت از مقاله به بیان مراحل تعویض پمپ تخلیه ماشین لباس شویی پرداخته ایم. اولین کاری که قبل از شروع تعویض پمپ تخلیه ماشین لباس شویی باید انجام دهید قطع کردن برقی است که در آن جریان دارد. به طور کلی هنگام تعمیر کردن هرگونه لوازم برقی برای رعایت نکات ایمنی و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل احتمالی بهتر است عمل قطع کردن برق صورت گیرد.

بعد از قطع کردن برق ماشین لباسشویی پنل پشت آن را جدا کرده و پیچ های پشت کنترل پنل را باز نمایید.

کشوی مایع شست و شو دهنده را خارج کرده و با باز کردن همه ی سیم های اتصال، کل کنترل پنل را از ماشین لباس شویی جدا کنید.

سپس باید پوشش فیلتر پمپ را باز کرده و پیچ های محفظه را باز کنید.

بعد از جدا کردن لاستیک های دور در ماشین لباس شویی، پنل جلو را باز کرده و سپس لوله های پمپ تخلیه ماشین لباس شویی را از آن جدا نمایید.

با جدا کردن لوله ها ممکن است آب اضافی مانده در آن ها روی زمین بریزد که می‌توانید با قرار دادن یک ظرف زیر آن از کقیف شدن زمین جلوگیری کنید.

با جدا کردن لوله ها از پمپ می‌توانید پمپ را از ماشین لباس شویی خارج کرده و پمپ تخلیه آب جدید را جای آن نصب نمایید.

سپس با اتصال مجدد لوله ها و بستن سیم ها و پن جلویی و کنترل پنل می‌توانید مجددا از ماشین لباس شویی خود استفاده نمایید.

[wporg title=”کار نکردن خشک کن لباسشویی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AE%D8%B4%DA%A9-%DA%A9%D9%86-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C/”]برای اطلاع از دلایل کار نکردن خشک کن لباسشویی وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی اتوماتیکپمپ تخلیه ماشین لباس شویی دوقلو

وجود پمپ تخلیه درماشین لباس شویی دوقلو نیز مانند ماشین لباس شویی معمولی لازم است و در صورت بروز مشکل در این قطعه، ماشین لباس شویی شما عملکرد لازم برای شست و شوی لباس ها را نخواهد داشت.

در ماشین لباس شویی دو قلو در صورتی که پمپ تخلیه دچار مشکل شود، چه به طور کامل کار نکند و چه سرعت عملکرد آن به علت گیر کردن جسم خارجی در لوله ها کاهش یابد، علاوه بر ایجاد اختلال در عملیات شست و شوی لباس ها، عملیات خشک کردن لباس ها نیز دچار مشکل می‌شود که برای رفع این ایراد باید پمپ تخلیه تعویض یا تعمیر شود.

[wporg title=”معنی کلمات روی لباسشویی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C/”]برای اطلاع از معنی کلمات درج شده روی لباسشویی وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

تعویض پمپ تخلیه ماشین لباس شویی همان طور که گفته شد باید توسط  یک متخصص در این زمینه صورت گیرد. نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباس شویی در قسمت بالاتر مقاله توضیح داده شد.

رعایت نکات ایمنی و استفاده کردن از دست کش های مخصوص کار کردن جزو اصول مهم است که پیش از اقدام کردن برای تعویض پمپ تخلیه ماشین لباس شویی باید رعایت نمایید.

نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشوییتعمیر پمپ تخلیه ماشین لباس شویی

همان طور که در قسمت اول مقاله گفته شد، ایجاد ایراد در پمپ تخلیه ماشین لباس شویی معمولا به تعویض کامل آن می‌انجامد اما مواردی نیز وجود دارد که ایراد از خود پمپ تخلیه نیست و با رفع این ایرادات می‌توان بدون تعویض پمپ مشکل را برطرف نمود. برای تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباس شویی ابتدا باید ایراد وارده را عیب یابی کنیم.

عیب یابی و تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

بیشترین مشکلی که برای پمپ تخلیه آب ماشین لباس شویی پیش می‌آید این است که آب آلوده حاصل از شستن لباس ها را تخلیه نمی‌ کند. البته این امکان نیز وجود دارد که مشکل در سرعت تخلیه کردن آب باشد. پیش از آن که برای تعمیر ماشین لباس شویی خود اقدامی انجام دهید، ابتدا جریان برق ورودی به ماشین لباس شویی را قطع نمایید.

[wporg title=”عیب یابی لباسشویی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B9%DB%8C%D8%A8-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C/”]برای عیب یابی برند های مختلف ماشین لباسشویی وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

عیب یابی و تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشوییوجود شی خارجی در پمپ تخلیه لباسشویی

یکی از دلایلی که موجب ایجاد مشکل در کارکرد پمپ تخلیه آب ماشین لباس شویی می‌شود وجود شی خارجی در پمپ تخلیه ماشین لباس شویی است. در صورتی که به این عامل به عنوان علت وجود ایراد در پمپ تخلیه ماشین لباس شویی خود مشکوک هستید بهتر است ابتدا فیلتر ماشین لباس شویی را چک کنید.

صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

وجود سر و صدای اضافی در ماشین لباس شویی، خرخر کردن ماشین لباسشویی، صدای تلق تلوق ماشین لباس شویی و یا صدا تق تق ماشین لباس شویی می‌تواند یک راهنمایی موثر جهت عیب یابی ماشین لباس شویی باشد.

در صورتی که هر یک از صدا های نام برده شده از ماشین لباس شویی شنیده شود به معنی گیر کردن یک شی‌ء در پمپ تخلیه ماشین لباس شویی است که باید در اسرع وقت به خارج کردن آن از پمپ اقدام نمایید.

[wporg title=”عیب یابی لباسشویی کنوود” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B9%DB%8C%D8%A8-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%88%D8%AF/”]برای عیب یابی ماشین لباسشویی کنوود وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباس شویی

فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباس شویی قسمتی از آن است که مانع ورود اجسام خارج شده از محفظه داخلی ماشین لباس شویی به پمپ تخلیه آب می‌شود.

در صورت بروز مشکل در فیلتر پمپ تخلیه آب نیاز به تعویض کردن کل پمپ تخلیه آب نداشته و تنها با تعویض کردن فیلتر می‌توانید ایراد وارده را بر طرف نمایید.

البته در صورتی که یک جسم کوچیک یا کثیفی اندک مسبب ایجاد مشکل در عملکرد پمپ شده باشد می‌توانید تنها با تمیز کردن فیلتر و بدون تعویض آن مشکل را رفع نمایید.

[wporg title=”نچرخیدن لگن لباسشویی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%86%DA%86%D8%B1%D8%AE%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D9%84%DA%AF%D9%86-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C/”]برای رفع مشکل نچرخیدن لگن ماشین لباسشویی وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

نحوه تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

در صورتی که ایراد از فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباس شویی باشد، پیش از هر گونه اقدام برای تعمیر آن نیاز دارید که به آموزش تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباس شویی مسلط باشید.

برای تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباس شویی بعد از قطع جریان برق و بستن شیر آب از قسمت عقب ماشین لباس شویی پیچ آب سرد و گرم را باز کرده و سپس مخزن تخلیه ماشین لباس شویی را خارج کنید.

پس از آن که تمام آب از آن خارج شد، با سرکه سفید فیلتر ها را تمیز کنید. پس از آن که فیلتر ها به طور کامل خشک شدند می‌توانید آن ها را به جای قبلی خود باز گردانید.

نحوه تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشوییتست پمپ تخلیه ماشین لباس شویی

برای تست پمپ تخلیه باید مقاومت پایه های پمپ را اندازه گیری نمایید. در صورتی که درجه اهم متر هنگام اتصال به پایه های پراب پمپ ماشین لباس شویی بین پنج تا پانزده باشد، به معنی درست بودن عملکرد پمپ است. در صورتی که عدد نمایش داده شده روی اهم متر صفر یا بی نهایت باشد به معنی آن اسن که باید پمپ تخلیه ماشین لباس شویی شما تعویض گردد.

نحوه تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباس شویی

در صورتی که شلنگ تخلیه ماشین لباس شویی شما دچار زنگ زدگی یا خوردگی شده باشد نیاز به تعویض آن دارید ولی در صورتی که یک شیء در آن گیر کرده باشد می‌توانید با خارج کردن آن از شلنگ قدیمی دوباره استفاده نمایید.

برای تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی خود، پیچ های آن را با پیچ گوشتی جدا کرده و شلنگ را آزاد نمایید. بهتر است یک سطل کنار ماشین لباس شویی قرار دهید تا آب های اضافه مانده در آن روی زمین نریزد.

بعد از جدا کردن شلنگ تخلیه قدیمی می‌توانید شلنگ تخلیه جدید را جای آن متصل نمایید.

پیش از اتمام کار مطمئن شوید که پیچ ها محکم بسته شده و هیچ نشتی در لوله ها وجود ندارد.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی