انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ

انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ | جدول انتخاب ظرفیت کولر گازی

فهرست مطالب

انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ یکی از معیارهای بسیار مهم برای خرید کولر گازی می باشد. اگر کولر گازی بر اساس متراژ مناسب با مساحت محیط مورد نظر شما نباشد آن کولر گازی عملکرد مناسبی نخواهد داشت و یا محیط شما را بسیار خنک می کند که این آزار دهنده است و یا اصلاً برای خنک کردن محیط مورد نظر شما مناسب نیست و آنجا را می تواند به صورت استاندارد خیلی خنک نکند. در این مقاله قصد داریم نحوه انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ محیط مورد نظر شما را بررسی کنیم و نکاتی را در این مورد به شما توضیح دهیم.

[wporg title=”09127386989″ link=”tel:09127386989″]برای دریافت مشاوره برای انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ تماس بگیرید.[/wporg]​

نحوه انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ

انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی برای محیط موردنظر باید یک انتخاب کاملا هوشمندانه باشد زیرا در صورتی که کولر گازی شما در دو حالت ظرفیت بالا و ظرفیت پایین در یک مساحت معین قرار بگیرد می تواند هم برای شما بسیار آزاردهنده باشد و هم آسیب رسان و همچنین امکان دارد که میزان دما و رطوبت ای که باید در آن محیط به طور طبیعی وجود داشته باشد را در حد ایده آل تامین کند.

[wporg title=”09127386989″ link=”tel:09127386989″]برای دریافت مشاوره برای انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ تماس بگیرید.[/wporg]​

انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ

به همین دلیل باید در کنار نوع کمپرسوری که در کولر گازی به کار رفته باید ظرفیت کولر گازی و خود کمپرسور نیز مناسب باشد که این ظرفیت معمولاً با واحدی به نامBUT مورد سنجش قرار می گیرد. نحوه انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ باید به طوری باشد که ظرفیت کولر گازی بیشتر از حد مناسب برای متراژ آن محیط یا کمتر از حد ایده‌آل نباشد زیرا در هر دو صورت هم برای شما و هم برای محیط آسیب رسان خواهد بود.

راهنمای انتخاب کولر گازی برحسب متراژ

عوامل مختلفی در تعیین کولر گازی بر حسب متراژ هستند مثلاً درجه مقدار تابش آفتاب به محیط و منطقه‌ای که قرار است کولر گازی شما در آنجا قرار بگیرد از عوامل مهمی است که میتوان در انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ در نظر گرفت. همچنین ارتفاع محیط و یا اتاقی که شما قصد دارید کولر گازی را در آن محیط قرار دهید از نکاتی که باید در انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ به آن دقت کنید.

[wporg title=”تعمیر کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/”]برای تعمیر کولر گازی خود با قیمتی ارزان وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ

همچنین در شرایط جوی مناسب با در نظر گرفتن فاکتورهای استاندارد می توان مقدار عددی تقریبی رانیز اعلام کرد.اگر ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ را درست انتخاب کنید کمپرسور کولر بعد از آنکه هوای محیط را خنک کرد خاموش میشود. اگر کمپرسور کولر گازی بدون خاموش شدن و وقفه و به صورت دائمی کار کنند احتمال آسیب دیدن آن زیاد است زیرا استهلاک آن از حالت طبیعی آن بالاتر می‌رود به همین دلیل باید انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ را انجام داد.

اگر ظرفیت کولر گازی بر اساس میتراژ بیشتر از فضای مورد نظر شما باشد هزینه برق کولر گازی شما بیش از حد طبیعی خواهد شد به همین دلیل بهتر است در انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ دقت کرده و نکاتی را که در قسمت پایین مقاله در جدول ذکر شده را رعایت کنید تا هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم از گرما و سرمای بیش از حد کولر اذیت نشوید.از مهمترین عواملی که می‌تواند در انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ تاثیر گذار باشند عبارتند از:

[wporg title=”09127386989″ link=”tel:09127386989″]برای دریافت مشاوره برای انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ تماس بگیرید.[/wporg]​

ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ

  • مساحت محیط مورد نظر شما
  • جمعیت واحد ساختمان شما در بین سایر طبقات که مثلاً در بین طبقات است یا در قسمت بالای ساختمان
  • بررسی حالت عایق حرارتی ساختمان
  • موقعیت جغرافیایی قرارگیری محیط مورد نظرتان از نظر شمالی و جنوبی بودن
  • شرایط آب و هوایی منطقه
  • تعداد در و پنجره موجود در ساختمان شما
  • تعداد افرادی که در داخل ساختمان حضور دارند
  • نوع کاربری که محیط موردنظر برای شما دارد مثلاً تجاری یا مسکونی

به صورت کلی توصیه می شود که اگر احساس میکنید محیط مورد نظر شما پنجره ای کافی ندارد و مقدار تابش مستقیم خورشید به آن زیاد است به سیستم عایق بندی اصولی در آن به کار نرفته مانند پنجره دوجداره، شما ظرفیت کولر گازی مورد نظرتان را کمی بالاتر از آنچه به صورت استاندارد گفته شده در نظر بگیرید. همچنین ساختمان هایی که قدیمی تر هستند و در طبقات اول و یا آخر قرار دارند چون تبادل گرمایی بیشتری نسبت به سایر طبقات در این طبقات بیشتر است به همین دلیل شما می توانید برای انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ کمی ظرفیت کولر گازی خود را بالاتر از حد استاندارد انتخاب کنید.

[wporg title=”تعمیر کولرگازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/”]برای تعمیر کولرگازی خود با قیمتی ارزان وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

محاسبه ظرفیت کولر گازی

شما بر اساس ظرفیت کولر گازی می‌توانید انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ را انجام دهید. برای این کار ابتدا باید بدانید که هر یک متر مربع یعنی مربعی به طول و عرض و ارتفاع یک متر و اگر شما قصد داشته باشید که ظرفیت محیط خود را حساب کنید باید طول و عرض و ارتفاع آن محیط را در هم ضرب کنید تا ظرفیت محیط مورد نظر خود را بر حسب متر مربع بدست آورید. مثلاً ظرفیت یک اتاق در ابعاد ۴ در ۵ متر و ارتفاع ۲.۵ متر برابر است با: ۴*۵*۲٫۵=۵۰متر مربع

  • کولر گازی که با محیط به مساحت ۳۶ متر مربع متناسب باشد برابر است با: ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰BUT
  • کولر گازی که برای محیطی و مساحت ۷۰ متر مربع استفاده میشود برابر است با:۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰BUT
  • کولر گازی متناسب با محیط مورد نظر شما به مساحت ۷۵ متر مربع تا حدود ۱۸۵ متر مربع برابر است با:۱۶۰۰۰ تا ۲۸۰۰۰ BUT
  • برای محاسبه راحت و آسان در ظرفیت کولر گازی و انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ شما می توانید به ازای هر متر مربع از متراژ منطقه مورد نظر خود چیزی در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰BUT برای طبقاتی که در قسمت وسط ساختمان قرار دارند،برای طبقاتی که در بالای ساختمان نزدیک به پشت بام ساختمان هستند چون تابش مستقیم خورشید به آن قسمت از ساختمان است به این تابش مستقیم باعث بالا رفتن درجه حرارت دیوار و سقف ساختمان می‌شود به ازای هر متر مربع حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ BUT باید در نظر گرفت.

برای راحتی بیشتر برای محاسبه ظرفیت کولر و انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ می توانید از جدولی که در قسمت پایین قرار گرفته استفاده کنید.

[wporg title=”09127386989″ link=”tel:09127386989″]برای دریافت مشاوره برای انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ تماس بگیرید.[/wporg]​

جدول ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ

جدول انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ

در این قسمت از مقاله برای اینکه شما بتوانید برای طبقات مختلف ساختمان و همچنین قسمت هایی از ساختمان که در زیر پشت بام قرار گرفتند انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ داشته باشید جدول زیر را قرار داده ایم.

برای سایر طبقات (m2)برای واحد زیر پشت بام  (m2)ظرفیت کولر گازی (BUT)
تا ۱۵تا ۱۲۹۰۰۰
تا ۲۲تا ۱۷۱۲۰۰۰
تا ۳۵تا ۲۵۱۸۰۰۰
تا ۴۵تا ۳۴۲۴۰۰۰
تا ۶۴تا ۴۵۳۲۰۰۰
تا ۷۵تا ۵۵۴۵۰۰۰  ایستاده
تا ۱۰۰تا ۷۵۶۰۰۰۰ ایستاده
تا ۱۵۰تا ۱۱۰۹۰۰۰۰ ایستاده

[wporg title=”09127386989″ link=”tel:09127386989″]برای دریافت مشاوره برای انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ تماس بگیرید.[/wporg]​

محاسبه ظرفیت کولر گازی بر حسب متراژ

BUT معرفی پارامتر

این واحد اندازه گیری استاندارد مقدار انرژی دمایی را اندازه گیری می کند. کاربردی ماه در کولر گازی ها میزان سرمایه شده تولید شده را اندازه گیری می کنند و می سنجند.این واحد استاندارد به مساحت محیط مورد نظر شما و تعداد ورودی خروجی ها در پنجره ها و همچنین دیوار های به کار رفته شده در ساختمان شما به دمای محیط بستگی دارد. هرچه این واحد BUT مقدار بیشتری را نشان دهد به معنای آن است که سرمای بیشتری از کولر گازی دریافت خواهد شد. این به این معنا می باشد که در یافت سرمایش بیشتر در نظر گرفته می شود زیرا اگر سرمایه را به صورت یک توده ابر مانند بدانیم کولر گازی هایی که پارامتر BUT آن ها بالاتر است یعنی توده ابر بزرگتری را بیرون می دهند.

سخن آخر

با توجه به تمام توضیحات و نکاتی که در این مقاله مطرح شد شما متوجه شدید که انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ خانه می تواند مزایای زیادی داشته باشد مانند: تناسب میان ظرفیت کولر گازی و متراژ محیط مورد نظر در بازدهی کولر گازی می تواند تاثیر مثبت داشته باشد،انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ می تواند در هزینه برق صرفه جویی کند و استهلاک قطعات کولر را کاهش دهد.به همین دلیل توصیه می‌شود که در انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ دقت بیشتری داشته باشید و از جدول قرار داده شده در این مقاله برای محاسبه ظرفیت کولر گازی استفاده کنید.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی