راهنمای خرید یخچال

راهنمای خرید یخچال

فهرست مطالب

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یخچال یکی از لوازم ضروری آشپزخانه می باشد به طوریکه نمی توان آشپزخانه را بدون وجود یخچال تصور کرد!!!

از طرفی بدلیل اهمیت، طول عمر و قیمت بالای خرید یخچال، دقت در انتخاب و خرید یک یخچال مناسب و کاربردی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مطالعه یک راهنمای خرید یخچال قبل از انتخاب و اقدام به خرید بسیار  کاربردی و مفید می باشد.

قبل از اقدام به خرید یخچال باید فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار داد ولی تنوع در برند های یخچال، مدل های یخچال و همچنین قیمت های یخچال موجب سر در گمی شما می گردد .

در این مقاله تحت عنوان راهنمای خرید یخچال، با توجه به تجربه و تخصص کارشناسان تهران سرویسکار، فاکتورهای مهم برای خرید یخچال را مورد بررسی قرار داده ایم تا انتخاب و خرید هوشمندانه تری نیز داشته باشید و در مدت کوتاهی پس از خرید مجبور به تعمیر یخچال نشوید.

راهنمای خرید یخچال در اندازه مناسب

ابتدا فضایی که می خواهید یخچال را قرار دهید در نظر بگیرید زیرا فضا باید به گونه ای باشد که هوا بتواند آزادانه در اطراف یخچال در جریان باشد و گرمای حاصل از موتور یخچال براحتی خارج شود.

طبق یک قاعده کلی یخچال باید به اندازه ۵ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد.

همچنین لازم است تا ابعاد درب های ورودی و راهرو ها را اندازه گیری نموده تا از امکان عبور یخچال جدید مطمئن شوید.

در این زمینه اطلاعات مفید و کاملی در مقاله “راهنمای نصب یخچال” منتشر کرده ایم.

از طرفی باید در انتخاب ظرفیت یخچال نیز دقت داشته باشید و با توجه به تعداد اعضای خانواده یخچالی با ظرفیت متناسب نیز انتخاب نمایید.

در این بخش لیستی از ابعاد مختلف یخچال را آورده ایم:[/vc_column_text][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][vc_empty_space][vc_column_text]

۲ نکته مهم:

  • بطور کلی خرید یخچال های کوچک را توصیه نمی کنیم زیرا مصرف انرژی کمتر موجب کاهش کارایی سیستم شده و طی دراز مدت صرف هزینه های بیشتری را به شما تحمیل می نمایند.
  • اگر در تصمیم به خرید یخچال دارید باید بدانید که یخچال وسیله ای نیست که در دوره های کوتاه مدت آن را تعویض کنید و جزء لوازمی است که به جرات می توان حداقل به مدت ۱۰ سال صحت عملکرد آن را تضمین نمود، از این جهت بهتر است زمان خرید یخچال قدری آینده نگر باشید و اگر قرار است در آینده ای نچندان دور بر تعداد اعضای خانواده شما افزوده شود، ابعاد یخچال را متناسب با تعداد افراد خانواده انتخاب نمایید.

[/vc_column_text][us_separator type=”short” thick=”2″ color=”custom” bdcolor=”#6b6b6b”][vc_column_text]

راهنمای خرید انواع مدل های یخچال

همانطور که مطمئنا تا بحال دیده اید، یخچال ها در مدل های مختلفی تولید می شوند و شما باید با توجه به نیاز و شرایط خود مدل مناسب یخچال را برای خرید انتخاب کنید.

انواع مدل های یخچال

[/vc_column_text][vc_tta_accordion c_align=”right”][vc_tta_section title=”راهنمای خرید یخچال فریزر بالا (فریزر در بخش بالای دستگاه تعبیه شده است)” tab_id=”1545317136033-74625a85-c181″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]مزایای یخچال فریزر بالا

  • قیمت خرید بسیار مناسب و ارزان
  • هزینه پایین تعمیر و نگهداری یخچال
  • تولید توسط انواع برندهای موجود در بازار

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]معایب یخچال فریزر بالا

  • مجبور به خم و راست شدن مکرر به منظور برداشتن خوراکی از داخل یخچال

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”معایب یخچال فریزر بالا مجبور به خم و راست شدن مکرر به منظور برداشتن خوراکی از داخل یخچال” tab_id=”1545317136070-99d0cf47-ff80″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]مزایای یخچال های فریزر پایین

  •  طراحی فریزر اغلب بصورت کشویی
  •  طراحی منطقی و درست به لحاظ قرار گرفتن یخچال در بخش بالایی دستگاه، زیرا از آنجا که معمولا از قسمت یخچال استفاده بیشتری می شود تعبیه آن در قسمت بالایی عاقلانه تر و کاربر پسند تر نیز می باشد.
  • تنوع در  مدل ها و برندهای تولید کننده

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]معایب یخچال های فریزر بالا

  • قیمت بیشتر نسبت به یخچال های فریزر بالا
  • هزینه تعمیر و نگهداری بیشتر نسبت به یخچال های فریزر بالا
  • ممکن است نسب به مدل فریزر پایین در بخش سرد کردن کندتر باشد.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”راهنمای خرید یخچال درب فرانسوی (یخچال دو درب و فریزر پایین)” tab_id=”1545317345680-751a0f6f-5fb6″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]مزایای یخچال های درب فرانسوی

  • یخچال های فرانسوی به لحاظ نوع طراحی بسیار کاربردی و راحت می باشند و در واقع ترکیبی از یخچال های فریزر پایین و ساید بای ساید می باشد.
  • دارای قابلیت هایی نظیر آب سرد کن و یخ ساز
  • دارای ظرفیت مناسب
  • پهنای مناسب یخچال و فریزر برای ذخیره سازی خوراکی هایی در اندازه های بزرگ

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]معایب یخچال های درب فرانسوی

  • اشتغال فضای زیادی از یخچال توسط آب سرد کن، یخ ساز و تصفیه آب یخچال
  • عدم امکان نصب در آشپزخانه های کوچک و یا باریک بدلیل اشغال فضای زیاد
  • هزینه خرید بالاتر نسبت به مدل های قبل

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”راهنمای خرید یخچال فریزر دوقلو (یخچال و فریزر جدا از هم)” tab_id=”1545317444829-63916bc7-5433″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]مزایای یخچال فریزر دوقلو

  • یخچال فریزر های دوقلو بدلیل جدا بودن بخش یخچال و فریزر از هم دارای انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر مدل های یخچال نیز می باشد.
  • امکان نصب یخچال و فریزر بصورت مجزا در فضاهای متفاوت
  • دارای ظرفیت ذخیره سازی مطلوب

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]معایب یخچال فریزر دوقلو

  • اشغال فضای نسبتا زیاد

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][/vc_tta_accordion][vc_empty_space][vc_column_text]

راهنمای خرید یخچال به لحاظ رنگ و جنس بدنه

یخچال بدنه استیل

یخچال های نسل جدید دارای ظاهری با پوشش استیل و ضد زنگ می باشند و نمایی زیبا و حرفه ای به آشپزخانه شما می دهند ولی از طرفی وجود لک و اثر انگشت به وضوح بر روی سطح آن دیده می شود که در صورت حساسیت روی این موضوع می توانید نوع ضد لک یا مات را با قیمت گران تر نیز خریداری نمایید.

یخچال با رنگ بدنه سفید کلاسیک

مزایای یخچال سفید

  • قیمت خرید ارزان تر نسبت به استیل
  • سرعت و راحتی تمیز کردن یخچال

یخچال با بدنه طرح دار

این روز ها نسل جدیدی از یخچال های طرح دار با رنگ های متنوع وارد بازار شده که محبوبیت زیادی نیز بین مشتریان پیدا کرده و می تواند تاثیر زیادی در دکوراسیون آشپزخانه و منزل شما بگذارد، ولی باید در نظر داشته باشید همانطور که پیش تر گفته شد خرید یخچال یک سرمایه گذاری طولانی مدت برای آشپرخانه شماست و صرفا رنگ یخچال فاکتوری نیست که بدلیل تغییر دکوراسیون آن را تعویض کنید، پس بهتر است در زمان انتخاب رنگ یخچال همه این موارد را در نظر داشته باشید.

یخچال با رنگ بدنه سیاه

لوازم خانگی سیاه/زغالی رنگ مجددا به بازار بازگشته اند و اتفاقا طرفداران زیادی هم دارند.

یخچال سیاه در عین حال که ظاهری شیک و مدرن به آشپزخانه می دهد  به دلیل رنگ تیره باعث می شود آشپزخانه شما کوچک تر به نظر برسد.

ولی نهایتا انتخاب رنگ یخچال کاملا سلیقه ای بوده و نمی توان قانون خاصی برای آن گذاشت.

راهنمای خرید یخچال به لحاظ ویژگی های مختلف یخچال

یخ ساز و آب سرد کن یخچال

یکی از ویژگی های کاربردی در یخچال وجود آب سرد کن می باشد چرا که با جلوگیری از  بازکردن یخچال بطور مداوم به منظور نوشیدن آب خنک، موجب صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی می شود.

آب سرد کن ها به ۲ صورت تعبیه می گردند:

  • آب سرد کن های مخزن دار
  • آب سرد کن های متصل به شیر

برخی از آب سرد کن های یخچال باید به شیر اصلی متصل گردند و نیازمند هزینه اضافی می باشند ولی نوع مخزن دار نیازی به اتصال مستقیم به شیر ندارد ولی تقریبا حدود ۳۰% از فضای داخلی یخچال را اشغال می نماید.

برخی از یخچال ها نیاز به تعویض فیلتر تصفیه آب دارند که برای جلوگیری از بدطعم شدن آب و رشد باکتری باید به‌صورت دوره‌ای (حداکثر هر شش ماه یک‌بار) تعویض شوند.

[/vc_column_text][us_separator type=”short” thick=”2″ color=”custom” bdcolor=”#6b6b6b”][vc_column_text]

سخن آخر

شاید در نگاه اول، خرید یک یخچال کار ساده‌ ای به‌ نظر برسد ولی درعمل فاکتورهای زیادی هنگام خرید این دستگاه‌ های دوست‌ داشتنی دخیل هستند که می‌ توانند تاثیر زیادی در قیمت نهایی آن داشته باشد. به‌ خصوص اینکه یخچال کالای گران‌ قیمتی است و حداقل چند سالی مهمان منزل یا محل کارتان خواهد بود، پس بهتر است قبل از اقدام به خرید یخچال، حتما خوب تحقیق کرده و همچنین راهنمایی های ارائه شده در این مقاله را نیز در نظر داشته باشید تا یک خرید هوشمندانه را تجربه کنید.

در صورت بروز خرابی در یخچال، با تهران سرویسکار تماس بگیرید

اعزام تکنسین های ماهر و متخصص در امور نصب، سرویس و تعمیر یخچال به تمامی نقاط تهران و کرج بصورت شبانه روز

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی