بهترین نوع لوله کشی پکیج

بهترین نوع لوله کشی پکیج | آموزش نحوه لوله کشی پکیج | صفر تا صد لوله کشی پکیج تخصصی

فهرست مطالب

دراین مقاله قصد داریم روش های مختلف لوله کشی پکیج را برای شما توضیح دهیم و شما را با بهترین نوع لوله کشی پکیج آشنا کنیم. اگر برای لوله کشی چکیج تان به دنبال یک مرکز تخصصی هستید تهران سرویس کار با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در خدمت شماست. برای دریافت خدمات با ما تماس بگیرید و یا از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

[wporg title=”تعمیر پکیج” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%AC-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7/”]برای تعمیر پکیج با قیمتی ارزان وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

انواع روش لوله کشی پکیج

روش های مختلفی برای لوله کشی پکیج وجود دارد. تمام این روش ها ویژگی های خاص خود را دارند که متناسب با نوع پکیج و محل نصب آن میتوان یکی از این روش ها را انتخاب کرد.

در قسمت زیر روش های مختلف لوله کشی برای پکیج را توضیح داده ایم و شما میتوانید از بین این روش ها متناسب با کاربردتان به عنوان بهترین نوع لوله کشی پکیج انتخاب کنید.

انواع روش لوله کشی پکیج

لوله کشی پکیج تک لوله ای

یکی از روش های مناسب برای سیستم لوله کشی پکیج، شیوه ی تک لوله ای است. این روش، انتخابی مناسب برای لوله کشی روکار نیز هست.

در این روش به وسیله یک لوله، مراحل بازگرداندن و انتقال آب صورت می گیرد.

لوله ای که از طرف منبع تامین آب گرم به طرف مصرف کننده های حرارت رفته، وظیفه ی بازگرداندن آب به منبع تامین حرارت را دارد.

امکان قرار دادن لوله ها در سقف یا کف زمین در این روش وجود دارد.

یکی از مهم ترین مزیت های این روش لوله کشی به دلیل استفاده از لوله کمتر، مقرون به صرفه بودن آن است.

لوله کشی پکیج دو لوله ای با برگشت مستقیم

از گزینه های کاربردی و کارآمد برای لوله کشی در محیط های کوچک و منازل می باشد. یکی از محاسن استفاده از این روش، این دلیل است که مراحل انجام آن به آسانی و در زمان کمتر صورت می گیرد.

در این روش لوله کشی، یک خط لوله برای رفت و یک خط لوله برای برگشت در داخل پکیج در نظر گرفته می شود.

[wporg title=”تعمیر پکیج بوتان” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86/”]برای تعمیر پکیج بوتان خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

لوله کشی پکیج با برگشت معکوس

یکی دیگر از روش های لوله کشی که برای واحدهای مسکونی دارای مساحت متوسط بسیار به کار گرفته می شود، لوله کشی با برگشت معکوس است.

از نقاط قوت این روش لوله کشی می توان به موارد، تامین گرمایش مورد نیاز و توزیع حرارت مطلوب و بهینه اشاره کرد.

این دو نقطه ی قوت باعث شده تا شیوه ی لوله کشی با برگشت معکوس در ساختمان ها، کاربرد بیشتری نسبت به دیگر روش ها داشته باشد.

لوله کشی پکیج دیواری با شیوه انشعابی

از روش لوله کشی پکیج دیواری با شیوه انشعابی در مواقعی استفاده می شود که لوله کشی ساختمان به صورت انشعابی باشد که برای لوله کشی پکیج دیواری نیز از همین روش استفاده می شود.

لوله کشی انشعابی خود به دو دسته تقسیم می شود. لوله کشی توکار و روکار دو دسته ی این روش لوله کشی می باشد. در روش  لوله کشی روکار، لوله آب سرد همانطور که از نامش پیداست به صورت روکار تا پکیج ادامه داده دارد. لوله کشی پکیج دیواری به شیوه ی توکار، بهتر است در طی همان زمان ساخت و ساز ساختمان انجام شود.

لوله کشی پکیج دیواری به شیوه کلکتوری

 کلکتور میله ای، لوله مانند است که دارای چند خروجی در بخش زیرین خود می باشد. شیر کلکتوری که در دهانه خروجی شیر قرار داده شده، باعث تقسیم آب به مسیر های مختلف می شود.

 بهترین روش لوله کشی پکیج دیواری، روش لوله کشی با شیوه کلکتوری است.

برای انجام این لوله کشی ابتدا یک کلکتور مجزا برای پکیج قرار داده می شود.

سپس یک انشعاب آب از رایزر اصلی به کلکتور مخصوص پکیج در نظر گرفته شده و در نهایت یک لوله برگشتی از کلکتور به پکیج رسانده می شود. در این روش فقط می توان از لوله های پلیمری استفاده کرد.

توزیع آب یکسان در واحد مسکونی، با این روش به راحتی قابل اجراست البته درست است که روش کلکتوری بهترین روش لوله کشی است اما توجه داشته باشید که فقط در زمان بازسازی یا ساخت منزل قابل اجرا است.

بهترین نوع لوله کشی پکیج

همانطور که قبلاً گفته شد، روش کلکتوری، بهینه و بهترین شیوه ی لوله کشی پکیج است.

مهم ترین مزیت این روش دوام مناسب و سطح کیفی بسیار بالای آن است.

دیگر ویژگی های این شیوه  شامل کاهش مشکلاتی مانند ترکیدگی، سر و صدا ناشی از پکیج دیواری و رسوب گرفتگی لوله ها به میزان چشمگیر می باشد.

برای آن که لوله کشی پکیج شما به بهترین روش انجام شود میتوانید با همکاران ما در تهران سرویس کار تماس بگیرید و از خدمات ما با قیمت مناسب بهره مند شوید.

[wporg title=”تعمیر پکیج ایساتیس” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%B3/”]برای تعمیر پکیج ایساتیس خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

بهترین نوع لوله کشی پکیج

 آموزش نحوه لوله کشی پکیج

برای اینکه لوله کشی پکیج به صورت استاندارد و اصولی انجام شود باید مراحلی طی شود که صفر تا صد این مراحل را به طور مختصر در ادامه می توانید مشاهده کنید.

  1. مشخص کردن محل نصب پکیج متناسب با نقشه ساختمان، اولین قدم می باشد. نقشه ساختمان، مسیر مناسب برای لوله کشی دستگاه پکیج را نشان می دهد.
  2.  مشخص کردن لوله های زیر پکیج و محل اتصال لوله ها به یکدیگر قدم بعدی است که باید انجام شود.
  3. به دست آوردن انداره به صورت عملی مرحله آخر است و این اندازه باید با انداره ی لوله ی تهیه شده، یکی باشد سپس با انتخاب لوله های مناسب می توانید مراحل لوله کشی پیکج را شروع کنید.

برای آگاهی بیشتر در این زمینه می توانید به آموزش تصویری لوله کشی پکیج که در اینترنت موجود است، مراجعه کنید.

 آموزش نحوه لوله کشی پکیج

 نحوه قرار گیری لوله های زیر پکیج به ترتیب

ترتیب لوله های زیر پکیج به دو مسیر بسته و باز تقسیم بندی می شود. بهترین راه برای تشخیص ترتیب لوله های موجود در زیر پکیج، کمک گرفتن از سایز لوله ها می باشد.

سایز لوله ها در لوله کشی باید به طور استاندارد و با توجه به بررسی ها انجام شده بر روی نقشه ساختمان انتخاب و استفاده شود.

شیلنگ های با اندازه ی  ۳/۴ ، نشان دهنده موید رادیاتورها و مسیر بسته است و شیلنگ های ۱/۲ ، نشان دهنده آبگرم مصرفی و مسیر باز می باشد.

لوله های با اندازه  ۳/۴برای لوله کشی بهتر هستند و لوله های ۱/۲ معمولاً برای اندازه های کوچک استفاده می شوند.

 نکات مهم در لوله کشی پکیج

برای اینکه فشار کمتری به پمپ پکیج وارد شود سعی کنید هنگام طراحی نقشه برای لوله کشی پکیج، طول لوله ها را کوتاه تر انتخاب کنید. 

برای اینکه ساختمان را درست و خوب لوله کشی کنید از فرمول لوله کشی پکیج (۰.۰۷۵ × متراژ لوله کشی= قدرت پمپ) استفاده کنید.

همچنین برای اینکه از ایجاد فشار به پمپ پکیج جلوگیری کنید، خوب است از زانوهای کمتر و با قطر ۲۵ و زاویه ۴۵ درجه استفاده کنید.

نمایندگی لوله کشی پکیج

تهران سرویس کار نمایندگی پکیج شوفاژ ال جی هایسنس و نمایندگی پکیج ایران رادیاتور و سایر برند ها در زمینه لوله کشی پکیج و شوفاژ هستند.

شما میتوایند برای دریافت خدمات در کوتاهترین زمان و ارزان ترین قیمت با ما تماس بگیرید و از خدمات ما در سراسر تهران بهره مند شوید.

قیمت لوله کشی در تهران سرویس کار ارزان تر از سایر نمایندگی هاست و شما میتوانید این خدمات را در هر منطقه ای از تهران دریافت کنید.

[wporg title=”تعمیر پکیج ایران رادیاتور” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1/”]برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

نمایندگی لوله کشی پکیج

 انواع روش های لوله کشی شوفاژ

در این قسمت انواع روش های لوله کشی شوفاژ را برای شما قرار داده ایم. دانستن این روش ها برای تعمیرکاران بسیار ضروری است تا در هر ساختمان متناسب با شرایط نصب بهترین نوع لوله کشی را انتخاب کنند.

تعمیرکار باید تجربه کافی در این زمینه داشته باشد تا بتواند متناسب با هر ساختمان و ستون ها و نقشه ساختمان بهترین روش را برای خود انتخاب کند.

احاطه به تمام روش ها تنها از عهده تعمیرکار متخصص بر میاید.

در تهران سرویس کار تعمیرکاران ما با تجربه کافی و آشنایی با روش های مختلف لوله کشی شوفاژ به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

 لوله کشی شوفاژ به روش سنتی

به لوله کشی ای که در قدیم در ساختمان ها انجام می شد، لوله کشی شوفاژ به روش سنتی گفته می شود که  هنوز هم از این روش استفاده می شود.

در این روش آب رفت و برگشت مستقیماً بعد از پکیج یا موتورخانه وارد سیستم می شود.

 لوله کشی شوفاژ کلکتوری

مراحل این لوله کشی به اینگونه است که آب رفت ساختمان به کلکتور آب سرد اتصال داده می شود و از خروجی آن برای برگشت منبع گرمایش یعنی پکیج و یا آبگرمکن، انشعاب گرفته می شود.

سپس آب گرم شده ی خروجی از پکیج، برای تامین آب گرم، به ورودی کلکتور متصل می شود.

در این روش باید با توجه به تعداد رادیاتوری که در کل واحد ساختمان کار می شود کلکتور با تعداد انشعاب مورد نیاز تهیه شود.

به عنوان مثال اگر سه رادیاتور در پذیرایی، یک رادیاتور در یک اتاق خواب و یک رادیاتور در اتاق خواب دیگر وجود دارد و در حمام هم یک حوله خشک کن کار شده، باید دو کلکتور و حداقل ۶ خروجی تهیه شود.

توصیه می شود که تعداد خروجی ها یک یا دو عدد بیشتر باشد تا بتوانید از آنها در صورت نیاز به ایجاد تغییر، در لوله کشی گرمایشی  استفاده کنید.

 مزایا و معایب لوله کشی پکیج با لوله پلیمری

لوله های پلیمری مانند لوله های فلزی از وزن بالایی برخوردار نیستند.

در کنار مزیت های فراوان لوله پلیمری تنها عیب این نوع لوله آن است که حداکثر تا دمای ۶۰ درجه سانتی گراد توان انتقال آب گرم را دارد.

این ایراد لوله پلیمری باعث می شود که در صورت بالا بودن دمای آب، سیستم حرارتی لوله ها کیفیت خود را از دست بدهد و حتی در مواقعی لوله ها دچار نشتی شوند.

 مزایا و معایب لوله کشی پکیج با لوله پلیمری

 معایب لوله کشی پکیج با لوله فلزی

طبیعی است که لوله های فلزی به دلیل به عهده داشتن وظیفه هدایت آب گرم و سرد به سمت رادیاتورها در مسیر رفت و برگشت، دچار زنگ زدگی و اکسیداسیون در طول خود شوند و در انتقال این جریان های آبی وقفه ایجاد شود. بنا براین می توان گفت که احتمال زنگ زدگی و جذب رسوبات در لوله های فلزی تقریبا صد درصد است.

برخی مواقع میزان زنگ زدگی ها به قدری در لوله فلزی بالاست که باعث مسدود شدن مسیر حرکت مایع داخل لوله فلزی می شود و این عیب، بزرگترین نقص لوله های فلزی در لوله کشی شوفاژ و پکیج می باشد که با وجود این اتفاقات باز هم گاهی از این لوله ها استفاده می شود.

ایراد دیگر لوله های فلزی وزن بالای آنها است که مشکلاتی را در هنگام نصب این لوله ها در لوله کشی پکیج و شوفاژ با خود به دنبال دارد.

 مزایا و معایب لوله کشی روکار پکیج

در این روش گاهی با تشخیص به موقع نشتی لوله، می توان از اتفاقات و هزینه های اضافی تر جلوگیری کرد.

همچنین با توجه به در دسترس بودن لوله ها عملیات تعویض و یا تعمیر راحت تر صورت می گیرد.

سرعت نصب و تعویض لوله ها در این نوع روش بالاتر بوده و هزینه های نصب هم به دلیل روکار بودن لوله ها پایین تر است.

تنها مزیت لوله کشی شوفاژ و پکیج به شیوه روکار، در معرض دید قرار داشتن لوله هاست که اگر خیلی باعث آزار شما می شود می توانید از داکت استفاده کنید و لوله ها را داخل آن پنهان کنید.

 مزایا و معایب لوله کشی روکار پکیج

 قیمت لوله کشی پکیج

هزینه پردختی برای لوله کشی پکیج با توجه به موارد مختلف برای هر فرد متفاوت است که این موارد به شرح زیر است.

  • تاثیر متراژ لوله کشی و محیط، در حجم کاری
  • توجه به نوع نصب پکیج. (می تواند به صورت دیواری یا زمینی نصب شود.)
  • نوع روش لوله کشی (به روش های تک لوله ای، دو لوله ای با برگشت مستقیم، برگشت معکوس، شیوه انشعابی و شیوه کلکتوری)
  • استفاده از روش روکار یا توکار بودن لوله کشی.
  • برحسب تعویض یا تعمیرلوله کشی های قبلی و انجام لوله کشی به صورت کلی.
  • جنس لوله و مواد استفاده شده در طی  لوله کشی.

 توجه داشته باشید برای لوله کشی پیکج یا شوفاژ هرکسی را استخدام نکنید و این کار را به فردی ماهر که در این زمینه تخصص دارد بسپارید. چرا که حتی مشکلی کوچیک در این عمل، ممکن است خسارتی بزرگ را برای شما به بارآورد.

 قیمت لوله کشی پکیج

 راه کاهش هزینه لوله کشی پکیج 

اگر تهیه لوله ها و مواد اولیه را خودتان به عهده بگیرید از شما تنها هزینه دستمزد کار گرفته می شود.

همچنین می توانید جنس لوله ها را نیز خودتان انتخاب کنید و لوله های ارزان تری را برای لوله کشی در نظر بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج