شستشوی کولر گازی

شستشوی کولر گازی | آموزش شستشوی کولر گازی | نحوه صحیح شستشوی کندانسور کولر گازی

فهرست مطالب

با نزدیک شدن تابستان و شروع هوای گرم مردم اغلب به فکر سرویس و تعمیر کولرگازی خود می‌افتند و تمایل دارند به علاوه بر سرویس کولر گازی از نظر فنی شستشوی کولر گازی را هم انجام دهند.شستشوی کولر گازی معمولاً به قسمت بیرونی کولر گازی به پنل بیرونی کولر گازی مربوط می شود که در این مقاله قصد داریم شما را با روش صحیح شستشوی کولر گازی و نکات مهم آن آشنا کنیم.

[wporg title=”تعمیر کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/”]تعمیر و سرویس انواع کولر گازی در محل با قیمت مناسب و گارانتی تعمیر در لینک زیر[/wporg]​

شستشوی کولر گازی

آموزش شستشوی کولر گازی

اگر شما هم کولر گازی دارید و قصد شستشوی کولر گازی را دارید پیشنهاد ما به شما این است که هرگز خودتان اقدام به شستشوی کولرگازی نکنید . زیرا شستشوی کولر گازی کاری تخصصی میباشد و باید توسط افراد مجرب انجام شود و اگر شما آگاهی درباره نحوه شستشوی کولر گازی نداشته باشید ممکن است باعث خراب شدن کولرگازی شوید.

در این قسمت از مقاله آموزش شستشوی کولر گازی را برای شما تهیه کردیم تا اگر قصد شستشوی کولر گازی را دارید تا حد امکان از آسیب رساندن به کولر گازی جلوگیری کنیم.

آموزش شستشوی کولر گازی

  1. در مرحله اول برای شستشوی کولر گازی شما ابتدا باید از قطع بودن برق کولر گازی مطمئن شوید تا خطری از جهت برق‌گرفتگی شما را تهدید نکند. شما به دو طریق می توانید برق کولر گازی را قطع کنیم که یا باید دوشاخه را از برق بکشید و یا فیوز برق را که در آشپزخانه ساختمان وجود دارد قطع کنید.
  2. در مرحله بعد شما باید ابتدا قسمت جلویی یا به اصطلاح قاب جلوی کولر گازی خود را جدا کنید که در این مرحله شما دو فیلتر را مشاهده خواهید کرد که باید آن را بیرون آورده و با استفاده از فشار آب به جستجوی آن بپردازید تا از هرگونه آلودگی و گرد و غبار تمیز شود. در این مرحله باید دقت داشته باشید که ممکن است در قسمت جلوی کولر گازی شما پیچ وجود داشته باشد که در این صورت برای باز کردن قاب جلوی کولر گازی باید از پیچ گوشتی استفاده کنید.
  3. شستن کولر گازی
  4. در این مرحله بعد از آنکه فیلترها را شستشو دادید باید سنسوری که داخل کولر گازی است را بیرون آورده و تمیز کنید زیرا این سنسور که وظیفه فرمان روشن خاموش شدن کولر گازی را می دهد در صورتی که روی آن غبار وجود داشته باشد ممکن است به اشتباه فرمان دهد و باعث اختلال در کار کولر گازی شود.بعد از تمیز کردن سنسور آن را مجدداً در جای خود قرار دهید.
  5. در مرحله چهارم شما باید کویل های پنل داخلی کولر گازی را شستشو دهید. کویل در کولر گازی مانند رادیاتور در ماشین می باشد و توصیه می شود که کویر کولر گازی همیشه تمیز باشد تا کار خود را به درستی انجام دهد. شما می توانید از یک آبپاش و یا شیشه شو برای شستشوی کویل استفاده کنید.
  6. توجه داشته باشید که با استفاده از یک مسواک یا جسمی که مانند مسواک نرم باشد می توانید به آرامی بر روی کویل کولر گازی بکشید و آن را تمیز کنید. باید دقت داشته باشید که فشار بیش از حد به آن نیاورید تا باعث خراب شدن آن نشوید.
  7. نکته دیگری که باید در شستشوی کویل کولر گازی دقت کنید این است که اگر کولر گازی شما در محیطی که آلودگی بیشتری در آن وجود دارد مانند آشپزخانه نصب شده به راحتی تنها با آب و مسواک نرم تمیز نمی شود. در این حالت نیاز دارد که از یک اسپری گاز پاک کن برای تمیز کردن کویل استفاده کنید تا کار شستشوی کولر گازی خود را بتوانید به نحو احسن پیش ببرید.
  8. اگر تمایل دارید که کویل کولر گازی شما کاملاً از هرگونه آلودگی و چربی تمیز شود می‌توانید اسپری که برای پاک کردن گاز از آن استفاده می کنید روی کولر گازی خود بپاشید. در حدود یک ساعت به آن زمان بدهید تا کاملا تمیز شود و سپس آن را با یک مسواک نرم یا برس و یا ترشحی مانند آن تمیز کنید که در این صورت کاملاً براق و تمیز خواهد شد.
  9. راه دیگری که برای شستشوی کویل وجود دارد استفاده از بخار شوی می باشد که به راحتی چربی ها را رقیق کرده و می توان با یک مسواک نرم آن را تمیز کرد.
  10. تمیز کردن کولر گازی
  11. در هنگام شستشوی کولر گازی شستشوی کویل اصلاً نگران خیس‌شدن موتور فن نباشید زیرا این قسمت از کولر گازی نسبت به آب عایق است و برای آن مشکلی به وجود نمی آید.
  12. دقت داشته باشید از فشار زیاد آب برای شستشوی کولر گازی و قسمتهای مختلف آن استفاده نکنید زیرا باعث آسیب رسیدن به کولر گازی شما می شوند و از یک فشار مناسب و کم برای شستشوی کولر گازی استفاده کنید.
  13. شما باید قسمت فاضلاب به اپراتور کولر گازی را تمیز کنید. می‌توانید پنجره پنل داخلی کولر گازی را باز کرده و سپس شیلنگ ای که در این قسمت وجود دارد و به آن شیلنگ فاضلاب گفته می شود را باز کنید. در داخل شیلنگ فاضلاب آب جوش داخل کتری را بریزید تا اگر این شیلنگ مسدود شده باشد کاملا باز شود.
  14. در مرحله آخر شما باید در نهایت فیلتر کولر گازی را که از آن جدا کرده بودید را در قسمت خود قرار دهید و محکم کنید و قاب جلوی کولر گازی را مجدداً ببندید.
  15. دقت داشته باشید که بعد از شستشوی کولر گازی حتماً به مدت یک الی دو ساعت صبر کنید تا کولرگازی کامل خشک شود و بعد از اطمینان از آن که کامل خشک شده می توانید از آن استفاده کنید.

فواید شستشوی کندانسور کولر گازی

با شستشوی کولر گازی به خصوص شستشوی کندانسور کولر گازی می‌توانید باعث از بین بردن و کاهش سر و صدایی که کندانسور ایجاد می کند شوید. همچنین شستشوی کندانسور کولر گازی باعث افزایش عملکرد و کارای کولر گازی میشود و مصرف برق را کاهش داده و همچنین بازدهی کولر گازی را افزایش می دهد که این خود باعث کاهش هزینه های مصرفی برای کولر گازی می شود.

[wporg title=”سرویس کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/”]تعمیر و سرویس انواع کولر گازی در محل با قیمت مناسب و گارانتی تعمیر در لینک زیر[/wporg]​

نحوه صحیح شستشوی کندانسور کولر گازی

نحوه تهیه شستشوی کندانسور کولر گازی به این صورت می باشد که شما می توانید از یک کارواش خانگی برای شستشوی آن استفاده کنید. در صورتیکه کارواش خانگی دسترسی ندارید می‌توانید از آب پرفشار برای شستشوی آن بهره ببرید تا هیچ آلودگی و و گرد و غباری روی آن وجود نداشته باشد.

برای شستشوی کندانسور کولر گازی باید در آن بازی کرده و آب را به صورت پر فشار و همچنین اریب به سمت کویل های کولر گازی بگیرید. دقت داشته باشید که این کویل ها دچار خمیدگی نشوند زیرا در این صورت کولر گازی شما احتمال خراب شدنش بالا میرود.

بعد از آنکه کویل کولر گازی را شستشو دهید می توانید جعبه برق که در قسمت کنار آن وجود دارد را از هر گونه گرد و غبار و آلودگی پاک کنید و سپس تمام پیچ هایی که در این قسمت وجود دارد سفت کنید.

در شستشوی کندانسور کولر گازی همانطور که می دانید قسمت موتور فن قایق نسبت به آب می باشد به همین دلیل نگرانی درباره ورود آب به این قسمت نباید وجود داشته باشد.

زمانی که شستشوی کولر گازی شما به اتمام رسید در کندانسور مانند حالت اول به آن ببندید و با یک پیچ گوشتی پیچ های آن را کامل محکم کنید تا از هرگونه صدای اضافی که در کولر گازی شما وجود دارد جلوگیری کند.

سخن آخر

شما می‌توانید با شستشوی کولر گازی خود به روش صحیح از خراب شدن نیاز به تعمیر و تعویض قطعات کولر گازی جلوگیری کنید. در صورتی که گرد و غبار و آلودگی زیادی روی کولر گازی و قطعات داخلی آن وجود داشته باشد می تواند باعث آسیب جدی به کولرگازی شود.

امیدوارم در این مقاله نحوه صحیح شستشوی کولر گازی را آموزش دیده باشید.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی