علت باد گرم کولر گازی – علت خنک نکردن کولر گازی

علت باد گرم کولر گازی | چرا کولر گازی باد گرم میزند | علت خنک نکردن کولر گازی

فهرست مطالب

علت باد گرم کولر گازی

یکی از مشکلات رایجی که مردم در فصل تابستان با آن مواجه میشوند باد گرم کولر گازی است. این مشکل در روزهای گرم بسیار آزار دهنده است و همه به دنبال راهی برای رفع این ایراد هستند. بیشترین سوالاتی که در این زیمنه از ما میپرسند این است که چرا کولر گازی باد گرم میزند ؟ چرا کولر گازی خنک نمیکند ؟ چطور ایراد باد گرم زدن کولر گازی را برطرف کنیم ؟ علت باد گرم کولر گازی چیست ؟  اگر شما هم به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل هستید و میخواهید دلیل باد گرم زدن کولر گازی را بدانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید. اگر با راهکار های این مقاله نتوانستید مشکل را برطرف کنید از تهران سرویس کار معتبرترین مرکز تعمیرات کولر گازی در تهران برای رفع ایراد خنک نکردن کولر گازی کمک بگیرید.

[wporg title=”تعمیر کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/”]تعمیر و سرویس انواع کولر گازی در محل با قیمت مناسب و گارانتی تعمیر در لینک زیر[/wporg]​

چرا کولر گازی باد گرم میزند

  • عدم سرویس کولر گازی

اگر شما هم جز افرادی هستید که به نظرتان پس از نصب کولر گازی، دستگاه تان نیاز به چک و بررسی دوره ای ندارد و تا زماین که یک قطعه در کولر گازی خراب نود از تعمیر کار کمک نمیگیرید باید به شما بگوییم این کار رفتار بسیار اشتباهی در رابطه با کولر گازی است.

کولر گازی باید هر ۶ ماه یکبار بررسی وسرویس شود تا ایرادات جزیی به سرعت برطرف شده و قطعات مهم داخلی خراب نشوند.

سرویس کولر گازی باعث میشود پنل داخلی و خارجی کولر گازی تمیز شده و گرد و غبار و آلودگی ها از آن ها تمیز شود.

یکی از دلایل باد گرم کولر گازی سرویس نکردن کولر گازی به صورت سالیانه است و همکین امر باعث غبار گرفتگی قطعات داخلی شده و باعث میشود کارایی خود را از دست بدهند.

برای سرویس کولر گازی تان مرکزی را انتخاب کنید تا با قیمتی ارزان و با لاترین کیفیت این کار را برای تان انجام دهد.

تهران سرویس کار بزرگترین نمایندگی سرویس کولر گازی در تهران است که به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

[wporg title=”سرویس کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C/”]برای سرویس کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​.

  • مسدود شدن فیلتر کولر گازی

در صورتی که فیلتر های کولر گازی تمیز نشوند گرد و غبار و آلودگی روی سوراخ های فیلتر کولر گازی را میگیرد و در جریان عبوری هوای کولر اختلال ایجاد میکند.

گرفتگی مسیر هوا در کولر گازی باعث میشود که کویل های خنک کننده یخ بزنند و هوای کافی وارد پنل خنک کننده کولر گازی نشود.

در صورتی که کویل ها مسدود شوند باد خروجی از کولرگازی کمتر شده و فرآیند خنک کنندگی نیز به خوبی انجام نمیشود. در این شرایط کولر گازی دچار برفک میشود.

وقیت کولر گازی باد گرم میزند اولین کاری که باید انجام دهید این است که فیلتر های کولر گازی را بررسی کنید و مطمئن شوید سوراخ های آن دچار گرفتگی و انسداد نباشند.

کثیفی فیلتر کولرگازی میتواند یکی دیگر از علت باد گرم کولر گازی باشد.

اگر گرد و غبار روی آن ها بود برای رفع ایراد باد گرم کولر گازی باید فیلتر را تمیز کنید.

همچینین در مقاله دیفراست یا برفک زدایی کولر گازی میتوانید با راهکار هایی برای مقابله با این شرایط که کوییل های کولر گازی یخ زده اند آشنا شوید.

 

علت باد گرم کولر گازی

  • سوختن موتور فن کولر گازی

کار اصلی فن کولر گازی این است که با چرخش پره ها هوای تازه تولید میکند و برای خنک کردن آن را به قسمت های داخلی کولر گازی منتقل میکند.

فن جز قطعات اصلی در کولر گازی است که در صورت آسیب فرآیند خنک کنندگی کولر گازی با اختلال رو به رو میشود.

برای آن که کطمئن شوید مشکل از فن کولر گایز است یا خیر باید از یک کارشناس در این زمینه کمک بگیرید. 

  • کاهش گاز کولر گازی

اگر حجم گاز کولر گازی کم شود و نیاز به شارژ داشته باشد میزان خنک کردن کولر گازی کم میشود.

به طور کلی یکی از علائم کمبود گاز کولر گازی کاهش خنک کنندگی میباشد.

اگر فرد نابلد کولر گازی شما را شارژ کند هزینه زیادی بابت آن از شما دریافت میکند اما متاسفانه با گذشت مدت کوتاهی مجدد کولر گازی شما نیاز به گاز خواهد داشت.

تعیین حجم گاز مورد نیاز باید توسط متخصص انجام شود  که دراین مقاله نمیگنجد.

[wporg title=”شارژ گاز کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/”]برای شارژ گاز کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

  • خرابی کمپرسور کولر گازی

کمپرسور کولر گازی به عنوان قلب و قسمت اصلی کولر گازی شناخته شده ایت که نقش اصلی را در خنک کردن بر عهده دارد.

این قطعه اهیمت زیادی دارد و اگر خراب شود هزینه زیادی روی دست شما میگذارد.

یکی از دلایل باد گرم کولر گازی خراب شدن کمپرسور کولر گازی است.

اگر کولر گازی باد گرم میزند اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن را خاموش کنید زیرا به احتمال زیاد قطعات داخلی آن آسیب دیده و با ادامه کار امکان خرابی کامل و سوختن آن ها وجود دارد.

حتما با کم شدن سرمایش کولر گازی آن را خاموش کنید و از یک متخصص کمک بگیرید زیرا ممکن است نیمسوز شده باشد و نیاز به تعویض کمپرسور نباشد.

یکی از دلایل کم شدن کارایی کمپرسور نیاز به روغن کاری میباشد. در مقاله روغن کاری کمپرسور کولر گازی نکات انجام آن را به طور کامل و مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

  • علت باد گرم کولر گازی و خرابی کمپرسور کولر گازیخرابی ترموستات کولر گازی

دستگاه هایی مانند کولر گازی که برای گرمایش و سرمایش تنظیم شده اند دارای ریموت کنترلی هستند که برای استفاده در تابستان و زمستان تنظیم شده اند.

در صورتی که شما دمای مناسبی را برای کولر گازی خود تنظیم نکنید امکان آسیب به ترموستات وجود دارد.

یکی از قطعات اصلی که در زمان تعمیر کولر گازی هایی که باد گرم میزنند مورد بررسی قرار میگیرد ترموستات میباشد.

  • گرفتگی و شکستگی لوله های داخلی کولر گازی

لوله کشی کولر گازی باید اصولی و توسط متخصص انجام شود زیرا هرگونه ایراد در لوله کشی مسی کولر گازی باعث میشود لوله ها دچار فرسودگی و شکستگی زود هنگام شوند.

در صورتی که مسیر عبور لوله های کولر گازی دچار گرفتگی باشد هوای کافی برای خنک کردن تامین نشود و میزان خنک کردن هوا کاهش یابد.

بهترین کار این است که نصب کولر گازی تان را به یک تیم حرفهای بسپارید تا به صورت اصولی و استاندارد کولرگازی تان را در بهترین مکان نصب کنند.

  • تنظیمات ریموت کنترل کولر گازی

دستگاه هایی مانند کولر گازی که برای استفاده در فصول سرد و گرم تنظیم شده اند دارای ریموت کنترلی هستند که با تنظیمات برای استفاده در سرما و گرما قابل تنظیم اند.

بر روی ریموت کولر گازی دکمه های Cool و Hot قرار دارند که به ترتیب برای خنک کردن و گرم کردن مورد استفاده قرار میگیرند.

گاهی امکان دارد اشتباهی دکمه Cool را فشار داده باشید و به این ترتیب کولر گازی باد میزند.

اگر با تنظیمات مخفی ریموت کنترل کولر گازی آشنایی ندارید مقاله راهنمای کنترل کولر گازی جنرال گلد را بخوانید تا با قابلیت های پنهان کولر گازی آشنا شوید. 

  • وجود کاور روی پنل خارجی کولر گازی

گاهی افراد برای آن که به خنک کردن کولر گازی کمک کنند پوششی را روی پنل خارجی کولر گازی قرار میدهند.

این یکی از اشتباه ترین کار هاست که عمر مفید کولر گازی را کم میکند.

گاهی هم امکان دارد افراد در زمستان برا جلوگیری از نفوذ برف و باران به قسمت های داخلی کولر گازی روی پنل خارجی آن کاوری قرار میدهند اما در تابستان فراموش میکنند آن را بردارند.

وجود پوشش روی پنل خارجی باعث عدم خروج باد گرم تولید شده توسط کمپرسور میشود و باعث میشوداین قطعه اورلود شود و آسیب ببیند.

یکی از مسائلی که باید در استفاده از کولر های گازی مورد بحث و توجه قرار گیرد میزان مصرف برق آن ها و روش های کاهی مصرف برق و هزینه های مربوط به آن میباشد. اگر شما هم به دنبال روش هایی هستید که کولر گازیتان برق کمتری مصرف کند و در هزینه های شما صرفه جویی شود مطالعه مقاله کاهش مصرف برق کولر گازی میتواند بسیار به شما کمک کند.

وجود کاور روی پنل خارجی کولر گازی

  • خرابی برد کولر گازی

برد کولر گازی به عنوان مغز این دستگاه معروف است زیرا صدور دستورات از این قسمت انجام میشود و اگر آسیب ببیند فرمان درست برای گرم و سرد کردن محیط صادر نمیشود.

فرمان برد برای خنک کردن و یا ایجاد گرمایش به ترموستات و موتور فن صادر میشود و اگر برد خراب شده باشد این فرمان به اشتباه صادر میشود.

  • سوختن خازن کولر گازی

گاهی یکی از دلایل باد گرم کولر گازی سوختن خازن کولر گازی است.

برای آن که از سوختن و یا نمیسوز شدن خازن مطمئن شوید همکاران ما در تهران سرویس کار به صورت شبانه روزی اماده ارائه خدمات تعمیرات کولر گازی به شما عزیزان هستند.

  • نشتی گاز کولر گازی

اگر لوله های کولر گازی شما نشتی داشته باشد مدام گاز شارژ شده کم میشود و همین دلیل باد گرم زدن کولر گازی میشود.

در این زمان تعمیر کار متخصص باید مسیر جریان گاز کولر گازی را بررسی کند و محل نشتی را بیابد.

  • برفک زدن اپراتور کولر گازی

در صورتی که آب در قسمت فاضلاب کولر گازی جمع شود در قسمت اپراتور برفک ایجاد میشود. 

وجود برفک از میزان خنک کنندگی کولر گازی کم میکند.

از دیگر دلایلی که باعث برفک زدن اپراتور میشود آب پاشیدن روی کویل ها میباشد.

برای رفع این ایراد فن را بررسی کنید و دلیل ایراد را بیابید.

جدول ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ

علت خنک نکردن کولر گازی

یکی از مشکلاتی که مشتریان ما بسیار با آن رو به رو هستند خنک نکردن کولر گازی است. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد که در قسمت بالا آن ها را بررسی کرده ایم.

دلیل سرد نکردن کولر گازی علتی است که امروزه همه به دنبال آن هستند چند دلیل سرد نکردن کولر گازی:

محل نامناسب قرار گرفتن کندانسور کولر گازی، مشکل گاز رسانی در لوله ها ، خرابی خازن کولر گازی، گرفتگی در کویل کندانسور، کثیف بودن فیلتر های اپراتور کولر گازی، قدیمی بودن کولر گازی می باشد.

علت خنک نکردن کولر گازی

راهکار رفع کاهش سرمایش کولر گازی

علت خنک نکردن و باد گرم کولر گازی پنچره ای چیست؟

علت خنک نکردن و باد گرم کولر گازی در اولین قدم این است که ریموت کنترل خود را چک کنید و مطمئن شوید که دستگاه شما روی باد خنک تنظیم شده است.

این امکان وجود دارد که بر اثر یک اشتباه  تنظیمات ریموت تغییر کرده باشد. اگر در ساختمان یا مجتمع محل سکونت تان از سیستم های متصل به هم استفاده می شود مطمئن باشید که تنظیمات سیستم مرکزی تغییر نکرده باشد.

معمولاً این سیستم ها چند واحد را به هم متصل می کنند و ممکن است به هر حال یک تغییر باعث تغییر تنظیمات از سرمایشی به گرمایشی شود.

یکی از دلایل کاهش سرمایش کولر گازی و خروج باد گرم از کولر گازی عدم سرویس دوره ای میباشد.

 برای سرویس کولر گازی تان برنامه ریزی داشته باشید تا هم عمر مفید آن را افزایش دهید هم از خرابی قطعات داخلی آن پیشگیری کنید. تهران سرویس کار برای خدمات سرویس دوره ای کولر گازی به صورت شبانه روزی آمده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

یکی دیگر از مشکلات کولر گازی پنجره ای این است که لوله کنترل هوا شکسته یا آسیب دیده باشد به همین دلیل ممکن است ورودی هوا مسدود یا محدود شده باشد که باد گرمی را به داخل ساختمان می فرستد و دلیل بغاد گرم کولر گازی میشود.

راهکار رفع کاهش سرمایش کولر گازی

دلایل دیگر برای باد گرم کولر گازی علت خنک نکردن کولر گازی دلایلی است که ما به شما توضیح خواهیم داد:

گاهی ممکن است خراب شدن استارت کولر گازی و یا نصب غیر اصولی و نادرست پنل خارجی کولر گازی از دیگر عواملی است که باعث میشود کولر گازی باد گرم بزند.

[wporg title=”نصب کولر گازی” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%AA/”]برای نصب کولرگازی خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

برای رفع این مشکل حتما لوله های مویی کولر گازی را بررسی کنید و مطمئن شوید مسیر آن ها مسدود نشده باشد.

برا تمیز کردن فیلتر های کولر گازی میتوانید از محلول آب و سرکه استفاده کنید. 

در این مقاله تلاش کردیم دلایل مشکل باد گرم کولر گازی را بیان کنیم و راه های رفع آن را برای شما توضیح دهیم.

اگر هنوز مشکل کولر گازی تان برطرف نشده میتوانید در قسمت دیدگاه ها سوال تان را مطرح کنید تا متخصصین ما در کوتاهترین زمان مشکل را برطرف کنند.

همچنین شما میتوانید به صورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در تهران سرویسکار تماس بگیرید و از خدمات تعمیرات کولر گازی با بهتری قیمت بهره مند شوید.

همچنین بخوانید:

انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ

نمایندگی تعمیر کولر گازی فریجیدر

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

بهترین زمان سرویس کولر گازی

نمایندگی تعمیر کولر گازی میتسوبیشی

 

سوالات متداول

چرا کولر گازی باد گرم میزند

دلایل متعددی برای باد گرم کولر گازی وجود دارد که در مقاله توضیح داده ایم ولی اولین اقدامی که باید در این زمان انجام دهید این است که کولر گازی را فورا خاموش کنید تا موتور فن نسوزد و هزینه زیادی روی دست شما نگذارد.

علت خنک نکردن کولر گازی

یکی از دلایل رایج خنک نکردن کولر گازی کاهش گاز آن میباشد. برای شارژ گاز کولر گازی باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

مناطق خدمات رسانی تهران سرویس کار برای رفع ایراد خنک نکردن کولر گازی

تهران سرویس کار از زمان اولین تماس شما در کمتر از ۲ ساعت به محل اعزام شده (در سراسر تهران) و با کمترین هزینه ایراد خنک نکردن کولر گازی را برطرف میکند.

در بخش زیر می توانید به مقالات مرتبط دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

09129529351

آخرین مقالات

مقالات تصادفی