ارور پکیج مرکوری

ارور پکیج مرکوری

فهرست مطالب

در ادامه این مطلب ارور پکیج مرکوری (Mercury)، تمامی کدهای خطای پکیج دیواری مرکوری و نحوه عیب یابی و برطرف کردن ارورها و کدهای خطای این مدل از پکیج دیواری را به شما توضیح می دهیم.

در صورتی گه شما هم از پکیج دیواری مرکوری (Mercury) استفاده می کنید در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید تا برای رفع ارور های پکیج مرکوری مشاوره تخصصی را به شما ارائه دهیم.

رفع ارور پکیج مرکوری
رفع ارور پکیج مرکوری

رفع ارور پکیج مرکوری

در بخش زیر یک ویدئوی آموزشی درج کرده ایم که در آن شما با تمامی کد های خطای پکیج دیواری مرکوری آشنا شوید.

عیب یابی پکیج مرکوری
عیب یابی پکیج مرکوری

عیب یابی پکیج مرکوری

پکیج مرکوری دارای صفحه نمایشگری است که ایرادات پکیج در آن نمایش داده و رفع می‌شود.

دو نوع ایراد در این پکیج به وجود می‌آید که یکی معایبی است که از طریق برد الکترونیکی شناسایی می‌شود و دیگری ایراداتی است که در برد الکترونیکی هیچ خطایی اعلام نشده ولی عملکرد پکیج دچار مشکل می‌شود.

در حالت اول برد کد هایی به شما معرفی می‌کند که طبق لیست ایراد شناسایی می‌شود و در حالت دوم بدون هیچ یک از این کد ها پکیج به خوبی عمل نمی‌کند.

برای رفع ارور های به وجود آمده روی صفحه نمایشگر باید ابتدا با لیست خطای ( Eror‌ ) پکیج دیواری مرکوری آشنا شوید.

ارور e0 پکیج مرکوری

اگر برد الکترونیکی پکیج شما ارور e0 پکیج مرکوری را نشان می‌دهد حتما نشان دهنده افت فشار آب مدار گرمایش است.

که البته بهتر است بدانید که این اتفاق اصلا جای نگرانی ندارد و در تمام دستگاه های نو هم ممکن است هر سه هفته یک بار یا ماهی یک بار اتفاق بیفتد که در دستگاه های دست دوم حتی تا دو هفته یک بار هم امری کاملا عادی است.

در این صورت احتمالا یکی از دلایل نشتی در مدار بسته پکیج و رادیاتور است. حتی اگر مقدار این نشتی خیلی کم باشد.

دلیل دیگر ارور e0 پکیج مرکوری ممکن است خرابی یا باز ماندن شیر پر کن پکیج باشد، این شیر به زیر دستگاه متصل شده است.

البته لازم به ذکر است که این اتفاق به ندرت و زمانی رخ می‌دهد که فشار آب لوله اصلی در واحد شما یا ساختمان از فشار دستگاه شما کم تر باشد.

به این ترتیب در ارور e0 پکیج مرکوری آب به جای دستگاه وارد لوله های ساختمان می‌شود و پکیج دچار مشکل افت فشار می‌شود.

ضمنا در زمان نمایش ارور e0 در پکیج دیواری مرکوری و عدم گرم شدن فشار آب گرک پکیج، شما می توانید باری حل این مشکل مقاله آموزشی علت فشار کم آب گرم پکیج را مطالعه نمایید، که در این مقاله آموزشی به صورت تصویری نحوه برطرف کردن مشکل کم شدن فشار آب گرم پکیج دیواری مرکوری توضیح داده شده است.

مورد بعدی سوراخ بودن مبدل حرارتی در دستگاه پکیج مرکوری است. حالا این سوراخ شدگی یا در مبدل اصلی یا در مبدل های ثانویه ایجاد شده است.

دلیل آخر وجود هوا داخل پکیج و رادیاتور هاست که به راحتی و با هواگیری کامل از سیستم رفع می‌شود و هواگیری نیز از طریق پیچ هواگیری که در انتهای رادیاتور است انجام می‌شود و مشکل افت فشار فشار حل خواهد شد.

رفع کد خطا E0

زمانی که خطا E0 بر روی نمایشگر پکیج مرکوری ظاهر شود نشان دهنده آن است که فشار آب ورودی پکیج کمتر از مقدار ۰٫۵ می‌باشد.

رفع ارور E1

ارور E1 نشان می‌دهد که تشکیل شعله در پکیج با اختلال روبرو شده است، دلیل بروز این کد خطا نرسیدن گاز به قطعه مشعل پکیج مرکوری می‌باشد و در نتیجه شعله تشکیل نخواهد شد.

گاهی دلیل بروز کد خطا E1 اشکال در سنسور جرقه زن می باشد که باید برای رفع این مشکل گاز ورودی ساختمان را بررسی کنید و اگر مشکل حاد بود باید جرقه زن را تعویض کنید ‌

ارور E2 پکیج مرکوری

ظاهر شدن این ارور بر روی صفحه نمایشگر پکیج مرکوری نشان دهنده خرابی پمپ، ایجاد رسوب در مبدل ثانویه، مسدود بودن مسیر مبدل ثانویه و بسته بودن شیرهای رادیاتور می باشد که برای رفع این ارور باید این قطعات را به صورت دوگانه چک کنید و آن ها را تعویض نمایید.

ارور E3 پکیج مرکوری

این کد خطا نشان می دهد که در قطعه سوئیچ یا فن پکیج ایرادی رخ داده است. برای برطرف شدن این کد خطا باید فن پکیج آب را بررسی کرده و مطمئن شوید که سالم است در غیر این صورت باید برای تعمیر و یا تعویض قطعه از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید.

ارور E4 پکیج مرکوری

این کد خطا نشان می‌دهد که آب داخل پکیج کاهش یافته است و سوئیچ فشار این مورد را تشخیص داده است، برای برطرف شدن این کد خطا باید فشار وارد پکیج را بر روی عدد یک و نیم تنظیم کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد باید قطعه پرشر سوئیچ پکیج تعویض گردد.

ارور E6 پکیج مرکوری

این کد خطا نشان می‌دهد که قطعی سنسور آب گرم پکیج مشکل پیدا کرده است، بررسی و تشخیص نیاز به تعویض سنسور آب گرم پکیج تنها از عهده تعمیرکار پکیج برمی آید.

ارور E7 پکیج مرکوری

این ارور نشان می‌دهد که سنسور گرمایشی پکیج خراب شده و باید تعویض شود.

ارور E9 پکیج مرکوری

این ارور نشان می‌دهد که پکیج شما دچار یخ زدگی شده، برای رفع مشکل باید از یک ضد یخ استفاده کنید.

ارور E10 پکیج مرکوری

این ارور نشان می‌دهد که مبدل پکیج رسوب گرفته است و برای رفع این ارور باید رسوب زدایی پکیج  را به شکل صحیح که در مقاله مربوطه شرح داده ایم انجام دهید.

ارور EC پکیج مرکوری

این ارور نشان می‌دهد که برد پکیج ایراد پیدا کرده و با اختلال مواجه شده است، برای رفع ایراد برد پکیج و تعویض برد پکیج حتما با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید. همچنین می توانید از طریق مقاله ما در این راستا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ارور EL پکیج مرکوری

این ارور نشان می دهد که در قسمت ورودی آب سرد پکیج اختلالی روی داده است.

نحوه ریست پکیج مرکوری

نحوه ریست پکیج مرکوری در مدل های مختلف این برند پکیج کمی متفاوت است اما در مجموع نحوه انجام کار به یک صورت است و تنها ممکن است دکمه ریست در این مدل های متنوع پکیج تفاوت هایی با هم داشته باشند.

گاهی ممکن است در بعضی از مدل های پکیج های مرکوری دکمه ای برای ریست پکیج مرکوری وجود نداشته باشد که البته این بدان معنا نیست که نباید در منزل اقدام به ریست پکیج کرد بلکه باید از راه های دیگر با ریست کردن پکیج مرکوری اقدام به رفع ارور ها و بازگشت کارایی دستگاه نمود.

نحوه ریست پکیج مرکوری به این صورت است که باید دکمه خاموش یا off را که در کنار دستگاه وجود دارد را روی حالت خاموش یا off قرار دهید. در مرحله بعد از نحوه ریست پکیج مرکوری باید پکیج را روی حالت تابستانه و زمستانه قرار دهید تا ریست کرردن به طور کامل انجام شود.

در مدل های دیگر پکیج مرکوری باید برای ریست کردن پکیج مرکوری دکمه تغییر فصل را روی حالت استندبای قرار داد. سپس مجدد باید آن را روی حالت تابستانه و سپس زمشتانه قرار دهید تا پکیج ریست شود.

تنظیمات پکیج مرکوری ۲۴ft

جهت ورود به تنظیمات دستگاه هنگامی که دستگاه را در حالت استند بای قرار داده ایم.

دکمه فانکشن دستگاه را برای ورود به منوی تنظیمات به مدت بیست ثانیه بدون وقفه فشار می‌دهیم تا پارامتر های مربوط به دستگاه ظاهر شوند.

بعد برای اینکه پارامترها را تغییر دهیم از دکمه ست برای بالا بردن و پایین آوردن آن ها استفاده می‌کنیم و از دکمه های Up و Down کمک می‌گیریم.

تنظیمات پکیج مرکوری 28

تنظیمات پکیج مرکوری 28 ممکن است بستگی به مدل و نوع دستگاه داشته باشد. اما به طور کلی مراحل زیر میتوانند به شما کمک کنند تا یک آبگرمکن مرکوری 28 را به درستی تنظیم کنید:

  • راه‌اندازی اولیه:
  1. دستگاه را به منبع برق متصل کنید.
  2. دکمه روشن/خاموش دستگاه را فشار دهید تا آبگرمکن روشن شود.
  • تنظیمات دمای آب:
  1. در بیشتر مدل‌های تنظیمات پکیج مرکوری 28، دکمه های تنظیم دما وجود دارند. این دکمه ها به شما اجازه میدهند دمای مورد نظر برای آب گرم کردن را تنظیم نمایید. با استفاده از آنها میتوانید دمای آب را افزایش یا کاهش دهید.

تنظیمات سایر پارامترها در پکیج مرکوری 28

  • بسته به مدل آبگرمکن مرکوری 28، ممکن است امکان تنظیم سایر پارامترها مانند زمان روشن بودن دستگاه، تایمرهای زمان‌بندی، وضعیت اقتصادی و غیره وجود داشته باشد. راهنمای کاربری دستگاه را مطالعه کنید تا با این تنظیمات آشنا شوید و مطابق با نیاز‌های خود تنظیمات را اعمال کنید.
  1. ذخیره تنظیمات:
  • پس از انجام تمام تنظیمات مورد نظر، دستگاه را به درستی ذخیره کنید تا تنظیمات شما به عنوان پیکربندی پیش فرض نگهداری شوند.
  1. استفاده از آبگرمکن:
  • حالا که پکیج به درستی تنظیم شده است، می‌توانید از آن برای گرم کردن آب به منظور استفاده در مصارف مختلف مانند حمام، شستشوی دست و غیره استفاده کنید. به تنظیمات دمای مورد نظر خود توجه کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که توصیه می‌شود دفترچه راهنمای پکیج مرکوری 28 مطالعه کرده و به توصیه‌ها و دستورالعمل های خاص دستگاه عمل کنید تا بهترین نتایج را بگیرید. اگر سوالی در مورد دفترچه راهنمای پکیج مرکوری 28 دارید میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

دفترچه راهنمای پکیج مرکوری 28

در این قسمت برای آن که شما بهتر متوجه تنظیمات پکیج مرکوری 28 شوید تصمیم گرفتیم دفترچه راهنمای پکیج مرکوری 28 را برای شما عزیزان ارائه دهیم. در دفترچه راهنمای پکیج مرکوری 28 تمامی کد های خطای و ارور پکیج مرکوری ذکر شده است و اطلاعات ظاهری محصول، نحوه استفاده از محصول، نحوه نصب دستگاه، نحوه کار دستگاه، انواع خطاها و مشکلاتی که ممکن است برای محصول پیش بیاید و نحوه کار دستگاه توضیح داده شده است.

کد خطای پکیج مرکوری مدل جنیوس ۲۶

برای عیب یابی پکیج مرکوری Mercury ابتدا باید مشکلات پکیج مرکوری را ریشه یابی کنید. در این قسمت مقاله شرح کد های خطای پکیج مرکوری مدل جنیوس ۲۶ آمده است.

کد خطای CO پکیج مرکوری مدل جنیوس ۲۶

حالت یخ زدایی نشان داده می‌شود. کلید محافظ یخ زدگی خاموش است و دمای محیط محل نصب دستگاه پایین است.

کد خطای CS پکیج مرکوری مدل جنیوس ۲۶

سنسور برگشت مدار گرمایش خراب است یا سنسور خراب شده است. یا خوب نصب نشده است.

کد خطای DH پکیج مرکوری مدل جنیوس ۲۶

شعله به وجود نمی‌آید یا اصلا جرقه زده نمی‌شود یا اینکه گاز وارد دستگاه نمی‌شود و یا لوله ورودی گاز مسدود شده است.

کد خطای FY پکیج مرکوری مدل جنیوس ۲۶

فن دستگاه فقط چند ثانیه کار می‌کند و بعد خاموش می‌شود. در این صورت یا لوله خروجی دودکش مسدود است و یا کلید ایمنی دودکش خراب است. یا شلنگ ایمنی دودکش از جای خود خارج شده است.

کد GS پکیج مرکوری مدل جنیوس ۲۶

وقتی مشعل بدون آب روشن شود یا پمپ کار نمی‌کند و یا شیر های آب در مسیر مسدود هستند در این صورت کنترل فرمان را چک کنید.

کد HS پکیج مرکوری مدل جنیوس ۲۶

حسگر های برگشت مدار گرمایش خوب کار نمی‌کند. در این صورت حسگر ها یا خراب هستند یا خوب نصب نشده اند ولی در عین حال دستگاه کار می‌کند.

کد SY پکیج مرکوری مدل جنیوس ۲۶

خروج آب گرم اشکال دارد. حسگر آب گرم خراب است یا خوب نصب نشده است.

خطای XL پکیج مرکوری مدل جنیوس ۲۶

دستگاه کلا کار نمی‌کند و فشار آب کمتر از نیم بار است.

کد خطای پکیج مرکوری مدل مگا پلاس ۲۴

گرچه شرح کامل کد های خطای این مدل پکیج در دفترچه راهنمای پکیج مرکوری ۲۴ آمده است، می‌توانید آن ها را در این قسمت از مقاله مطالعه نمایید.

در این قسمت ارور پکیج مرکوری مگا 24 منتشر شده است. شما میتوانید باتوجه به مجموعه ارور پکیج مرکوری مگا 24 ایرادات دستگاه خود را رفع کنید. در ادامه دفترچه راهنمای پکیج مگا پلاس 24 را برای شما عزیزان قرار داده ایم تا بتوانید اقدام به رفع ارور ها و کار با پکیج مرکوری مگا پلاس 24 کنید.

کد خطای COحالت یخ زدایی پکیج مرکوری نشان داده می‌شود. کلید محافظ یخ زدگی خاموش است و دمای محیط محل نصب دستگاه پایین است.
کد خطای CSسنسور برگشت مدار گرمایش خراب است یا سنسور خراب شده است. یا خوب نصب نشده است.
کد خطای DHشعله به وجود نمی‌آید یا اصلا جرقه زده نمی‌شود یا اینکه گاز وارد دستگاه نمی‌شود و یا لوله ورودی گاز مسدود شده است.
کد خطای FYفن دستگاه فقط چند ثانیه کار می‌کند و بعد خاموش می‌شود. در این صورت یا لوله خروجی دودکش مسدود است و یا کلید ایمنی دودکش خراب است. یا شلنگ ایمنی دودکش از جای خود خارج شده است.
کد GSوقتی مشعل بدون آب روشن شود یا پمپ کار نمی‌کند و یا شیر های آب در مسیر مسدود هستند این ارور پکیج مرکوری مگا 24 ظاهر میشود که باید در این صورت کنترل فرمان را چک کنید.
کد HSحسگر های برگشت مدار گرمایش خوب کار نمی‌کند. در این صورت حسگر ها یا خراب هستند یا خوب نصب نشده اند ولی در عین حال دستگاه کار می‌کند.
کد SYخروج آب گرم اشکال دارد. حسگر آب گرم خراب است یا خوب نصب نشده است.
خطای XLدستگاه کلا کار نمی‌کند و فشار آب کمتر از نیم بار است.

دفترچه راهنمای پکیج مگا پلاس 24

در این قسمت تلاش کرده ایم برای رفع ارور پکیج مرکوری مگا پلاس 24 جامع ترین دفترچه راهنمای پکیج مگا پلاس 24 و دفترچه راهنمای پکیج مرکوری را ارائه دهیم. شما میتوانید با دانلود دفترچه راهنمای پکیج مگا پلاس 24 اطلاعات بیشتری در مورد تنظیمات و نحوه استفاده از این دستگاه کسب کنید.

نقشه برد پکیج مرکوری
نقشه برد پکیج مرکوری

نقشه برد پکیج مرکوری

در این قسمت نقشه برد پکیج مرکوری را برای شما عزیزان ارائه داده ایم که میتوانید با استفاده از این نقشه برد بهترین عملکرد را در تعمیر و تعویض قطعات پکیج مرکوری داشته باشید.

ارور پکیج مرکوری مگا 24

تمامی کد های خطای مربوط به مدل پکیج مرکوری مگا پلاس 24، با مدل پکیج دیواری مگا 24 یکی بوده، که در بخش قبلی شما با این کد های خطا آشنا شدید.

کد خطای پکیج مرکوری مدل Combo DC28

برای رفع کد های خطای پکیج مرکوری مدل Combo DC28 نیز مانند سایر مدل های پکیج نیاز دارید تا به دلیل رخ دادن آن ها آگاه باشید که بتوانید به رفع کد های خطا پکیج مرکوری بپردازید.

کد خطای CO پکیج مرکوری مدل Combo DC28

حالت یخ زدایی نشان داده می‌شود. کلید محافظ یخ زدگی خاموش است و دمای محیط محل نصب دستگاه پایین است.

کد خطای CS پکیج مرکوری مدل Combo DC28

سنسور برگشت مدار گرمایش خراب است یا سنسور خراب شده است. یا خوب نصب نشده است.

کد خطای DH پکیج مرکوری مدل Combo DC28

شعله به وجود نمی‌آید یا اصلا جرقه زده نمی‌شود یا اینکه گاز وارد دستگاه نمی‌شود و یا لوله ورودی گاز مسدود شده است.

کد خطای FY پکیج مرکوری مدل Combo DC28

فن دستگاه فقط چند ثانیه کار می‌کند و بعد خاموش می‌شود. در این صورت یا لوله خروجی دودکش مسدود است و یا کلید ایمنی دودکش خراب است. یا شلنگ ایمنی دودکش از جای خود خارج شده است.

کد GS پکیج مرکوری مدل Combo DC28

وقتی مشعل بدون آب روشن شود یا پمپ کار نمی‌کند و یا شیر های آب در مسیر مسدود هستند در این صورت کنترل فرمان را چک کنید.

کد HS پکیج مرکوری مدل Combo DC28

حسگر های برگشت مدار گرمایش خوب کار نمی‌کند. در این صورت حسگر ها یا خراب هستند یا خوب نصب نشده اند ولی در عین حال دستگاه کار می‌کند.

کد SY پکیج مرکوری مدل Combo DC28

خروج آب گرم اشکال دارد. حسگر آب گرم خراب است یا خوب نصب نشده است.

خطای XL پکیج مرکوری مدل Combo DC28

دستگاه کلا کار نمی‌کند و فشار آب کمتر از نیم بار است.

کد خطای پکیج مرکوری مدل Combo ND28

در بخش زیر ارورهای پکیج مرکوری مدل Combo ND28 را به شما معرفی خواهیم کرد.

کد خطای CO پکیج مرکوری مدل Combo ND28

حالت یخ زدایی نشان داده می‌شود. کلید محافظ یخ زدگی خاموش است و دمای محیط محل نصب دستگاه پایین است.

کد خطای CS پکیج مرکوری مدل Combo ND28

سنسور برگشت مدار گرمایش خراب است یا سنسور خراب شده است. یا خوب نصب نشده است.

کد خطای DH پکیج مرکوری مدل Combo ND28

شعله به وجود نمی‌آید یا اصلا جرقه زده نمی‌شود یا اینکه گاز وارد دستگاه نمی‌شود و یا لوله ورودی گاز مسدود شده است.

کد خطای FY پکیج مرکوری مدل Combo ND28

فن دستگاه فقط چند ثانیه کار می‌کند و بعد خاموش می‌شود. در این صورت یا لوله خروجی دودکش مسدود است و یا کلید ایمنی دودکش خراب است. یا شلنگ ایمنی دودکش از جای خود خارج شده است.

کد GS پکیج مرکوری مدل Combo ND28

وقتی مشعل بدون آب روشن شود یا پمپ کار نمی‌کند و یا شیر های آب در مسیر مسدود هستند در این صورت کنترل فرمان را چک کنید.

کد HS پکیج مرکوری مدل Combo ND28

حسگر های برگشت مدار گرمایش خوب کار نمی‌کند، در این صورت حسگر ها یا خراب هستند یا خوب نصب نشده اند ولی در عین حال دستگاه کار می‌کند.

کد SY پکیج مرکوری مدل Combo ND28

خروج آب گرم اشکال دارد. حسگر آب گرم خراب است یا خوب نصب نشده است.

خطای XL پکیج مرکوری مدل Combo ND28

دستگاه کلا کار نمی‌کند و فشار آب کمتر از نیم بار است.

نمایندگی پکیج مرکوری

اگر به هر دلیلی موفق به تعمیر پکیج خود در خانه نشدید بهتر است جهت تعمیر به نمایندگی تعمیر پکیج مرکوری مراجعه نمایید تا از ارائه خدمات مناسب برای تعمیرات پکیج مرکوری و کمک گرفتن از نیروهایی که به طور تخصصی روی پکیج های مرکوری کار می‌کنند، اطمینان حاصل نمایید.

برای این منظور با مراجعه به صفحه تعمیر پکیج شبانه روزی می توانید از مشاوره تخصصی نمایندگی معتبر تعمیرات پکیج در تهران و کرج استفاده نمایید، ضمنا ارائه مشاوره توسط کارشناسان پکیج دیواری مرکوری کاملا رایگان بوده و در صورت نیاز تعمیرکاران نمایندگی پکیج دیواری مرکوری در کمتر از یک ساعت به آدرس شما اعزام خواهند شد.

برد پکیج مرکوری

تعمیر برد پکیج مرکوری یکی از تخصصی ترین مراحل عیب یابی پکیج دیواری مرکوری است، به دلیل این که برد الکترونیکی پکیج مرکوری نقش کلیدی در هدایت دستورات پکیج را دارد، و تمامی قطعات پکیج مرکوری توسط برد الکترونیک هدایت می شوند.

در صورتی که این قطعه از کار بیافتد، باید آن را تعویض نمایید، و شما می توانید برای استعلام قیمت برد پکیج مرکوری از طریق راه های ارتباطی درج شده در همین وب سایت اقدام نمایید.

تنظیم دمای پکیج مرکوری

تنظیمات پکیج مرکوری کار چندان سخت و پیچیده ای نیست، کافی است که برای راه اندازی پکیج مرکوری ابتدا دکمه START را به مدت 4 ثانیه نگه دارید تا پکیج راه اندازی شود، سپس سه ماه قبل از شروع فصل زمستان پکیج را در حالت زمستانی قرار دهید تا به تدریج جریان آب گرم وارد لوله های پکیج شود.

طبعا در فصل تابستان هم که باید پکیج تنظیمات پکیج مرکوری را در حالت تابستانه قرار دهید، ضمنا شما می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در همین وب سایت دفترچه راهنمای تنظیمات پکیج مرکوری 24ft و دفترچه راهنمای تنظیمات پکیج مرکوری 28 را از همکاران ما دریافت نمایید.

مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج