تنظیمات پکیج تاچی

تنظیمات پکیج تاچی

فهرست مطالب

اگر شما هم از پکیج تاچی به عنوان وسیله گرمایشی ساختمان خود استفاده می کنید می توانید با استفاده از راهکارهای این مقاله به طور کامل تنظیمات پکیج تاچی را یاد بگیرید، ما در این مقاله تلاش کردیم تا تنظیمات پنهان و مخفی پکیج تاچی را برای شما به طور کامل توضیح دهیم، پس در  ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا تنظیمات کامل مربوط به پکیج تاچی مدل اسمارت، پکیج تاچی مدل eco و دیگر مدل های پکیج دیواری تاچی را به شما توضیح دهیم.

تنظیمات پکیج تاچی مدل اسمارت
تنظیمات پکیج تاچی مدل اسمارت

تنظیمات پکیج تاچی مدل اسمارت

تنظیمات پکیج دیواری تاچی مدل اسمارت بسیار ساده تر از تنظیمات دیگر مدل های پکیج دیواری است، البته اگر با کد خطا هایی که در کاتالوگ محصولات پکیج تاچی ارائه شده است آشنایی داشته باشید می توانید به سرعت برای رفع ارور های پکیج تاچی مدل اسمارت اقدام کنید.

این ارور ها با ارور های مدل اکو تقریبا یکسان بوده و شما می توانید با استفاده از راهکارهای بالا برای رفع ارور پکیج تاچی مدل اسمارت نیز اقدام کنید.

رایج ترین خطا ای که در پکیج اسمارت رخ می دهد ارور ep می باشد که این امر نشان دهنده کمبود آب در پکیج است.

اگر متوجه شدید فشار آب پکیج کاهش یافته و به سرعت شیر پرکن پکیج را باز نموده و برای رفع ارور اقدام کنید.

اگر اطلاعات این مقاله پاسخگوی سوالات شما درباره تنظیم کردن پکیج تاچی نبود و نیاز به اطلاعات بیشتری در این باره داشتید می توانید کاتالوگ محصولات تاچی را مطالعه نموده و توضیحات مربوط به ارور های آن را بخوانید.

همچنین همکاران ما در تهران سرویس کار آماده پاسخگویی به مشکلات پکیج تاچی و دیگر لوازم خانگی شما هستند و می توانید برای تعمیرات و سرویس پکیج دیواری تاچی خود از تیم حرفه‌ای تهران سرویس کار کمک بگیرید.

ضمنا اگر پکیج دیواری تاچی مدل اسمارت روشن نمی شود می توانید در مقاله علت روشن نشدن پکیج با استفاده از راهکار های گفته شده برای رفع مشکل اقدام کنید.

تنظیمات پکیج تاچی مدل اسمارت پلاس

تنظیمات پکیج دیواری تاچی مدل اسمارت پلاس نیز دقیقا مشابه مدل های اسمارت می باشد، در ادامه این مطلب شما را با تنظیمات مختلف پکیج های دیواری تاچی آشنا می کنیم که به راحتی بتوانید تمامی مدل های پکیج دیواری تاچی را تنظیم نمایید.

دفترچه راهنمای پکیج تاچی مدل اسمارت

زمانی که شما پکیج دیواری تاچی را از نمایندگی های معتبر این مدل از پکیج دیواری خریداری نمایید، دفترچه راهنمای استفاده از پکیج به همراه محصول خریداری شده به شما ارائه می شود، اما در صورتی که این دفترچه در حال حاضر در دسترس شما نیست می توانید با مراجعه به صفحه تعمیر پکیج در تهران از نمایندگی معتبر پکیج دیواری تاچی دفترچه راهنمای پکیج تاچی مدل اسمارت و مدل اسمارت پلاس را دریافت نمایید.

تنظیمات پکیج تاچی مدل اکو eco
تنظیمات پکیج تاچی مدل اکو eco

تنظیمات پکیج تاچی مدل اکو eco

اگر شما از پکیج تاچی مدل اکو eco استفاده می‌کنید ممکن است با خطاها و ارور های مواجه شده باشید که برای رفع آنها به دنبال سریعترین راه حل بگردید.

ما در این قسمت سریعترین راه حل ها را برای مشکل پکیج تاچی آورده‌ایم، تنظیمات پکیج دیواری تاچی مدل اکو نسبت به سایر پکیج ها ساده بوده و شما می توانید با استفاده از سه تیپ کد خطا نسبت به رفع ارورهای آن اقدام کنید.

کد تیپ A تنظیمات پکیج تاچی مدل اکو

اگر با ارور تیپ A مواجه شدید باید بدانید که در قطعه سنسور آب گرم پکیج اشکالی رخ داده است و این قطعه دچار کمبود آب یا یخ زدگی شده است، همچنین امکان دارد که در قسمت فیوز پکیج اشکالی رخ داده باشد.

کد تیپ B تنظیمات پکیج تاچی مدل اکو

در هنگام مواجهه با این ارور باید بدانید که در قسمت فیوز یا تهویه پکیج اشکالی رخ داده است، همچنین امکان دارد سنسور آب گرم و سرد پکیج مشکل پیدا کرده باشند و پکیج با کمبود آب مواجه شده باشد.

کد تیپ C تنظیمات پکیج تاچی مدل اکو

این ارور نشان دهنده اشکال و نقص در فشار گاز پکیج و شعله دستگاه می باشد، همچنین امکان دارد پکیج با کمبود آب مواجه شده باشد یا دچار یخ زدگی باشد.

تنظیمات مخفی پکیج تاچی
تنظیمات مخفی پکیج تاچی

تنظیمات مخفی پکیج تاچی

پکیج های دیواری تاچی دارای یکسری تنظیمات مخفی نیز هستند، که در فصل زمستان که اوج کار پکیج های دیواری است، آشنایی با این تنظیمات می تواند به شما کمک کند که به راحتی و بدون نیاز به تماس با تعمیرکار پکیج خودتان خطاهای پکیج دیواری را برطرف نمایید، در بخش زیر مهم ترین تنظیمات مخفی پکیج تاچی را به همراه راه کارهای برطرف کردن آن ها ذکر کرده ایم.

نحوه تنظیم شعله پکیج تاچی

گاهی ممکن است شعله‌های پکیج تاچی بلند و کوتاه شود و شما مانند همیشه یک شعله یکنواخت در پکیج تان مشاهده نکنید.

برای تنظیم شعله پکیج تاجی می توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا مشکل پکیج تان به سرعت رفع شود:

  1. در مرحله نخست شما باید صفحه را که به احتراق مربوط است باز کنید، در این مرحله باید شلنگی که محفظه احتراق را به شیر گاز وصل می‌کند جدا کنید، جدا کردن این شلنگ برای احتیاط و پیشگیری از خطرات می باشد پس در انجام آن سهل انگاری نکنید.
  2. در مرحله دوم شما باید مطمئن شوید که پکیج‌ تاچی برای فصل تابستان تنظیم شده است.
  3. در مرحله سوم قصد داریم فشار گاز پکیج را اندازه گیری کنیم، برای اینکار ابتدا شما باید دو پیچی را که بر روی پکیج قرار دارند پیدا کنید.

یکی از این پیچ ها بر روی قسمت بالایی شیر گاز پکیج تعبیه شده است و هیچ چیز دیگر در قسمت مکعبی شکل پکیج قرار دارد.

دقت داشته باشید که این پیچها دارای برق ۲۴ ولت می باشند، برای سنجش فشار گاز پکیج شما باید پیچی را که در قسمت مکعبی شکل یا به اصطلاح در گوشه پکیج قرار دارد را شل نمایید.

شلنگی را که برای اندازه گیری فشار گاز پکیج می باشد به این قسمت باید وصل کنید، اگر مقدار فشار پکیج کمتر از مقدار ۲۵ میلی بار یا تقریبا نزدیک به این مقدار باشد باید بدانید که فشار گاز پکیج شما در حد استاندارد قرار دارد.

شما باید برای تنظیم شعله پکیج پیجی را که بر روی قسمت بالای شیرگاز قرار دارد شل کنید و شیلنگ مخصوص اندازه گیری فشار گاز پکیج و به آن وصل نمایید.

در مرحله چهارم برای آنکه بتوانید شعله کوتاه پکیج را تنظیم کنید باید یکی از فیش هایی را که بر روی پکیج قرار دارد جدا نمایید و این قطعه را با استفاده از آچار فیکس و ثابت نگه دارید.

شما باید با استفاده از یک پیچ گوشتی ، پیچ سرخ رنگی را که برای تنظیم شعله تعبیه شده است راه بچرخانی تا مقدار آن بین ۲ تا ۲/۵ میلی بار قرار بگیرد.

در مرحله آخر شما باید فیش روی پکیج را در جای قبلی خود قرار دهید، در این مرحله باید پیچ قرمز رنگ مخصوص تنظیم شعله پکیج را ثابت نگه داشته و شعله بلند ترا بین عدد ۸ تا ۱۲ میلی بار تنظیم کنید.

همچنین در صورت کم شدن فشار آب گرم پکیج میتوانید با همکاران ما تماس بگیرید یا مقاله ما را مطالعه کنید تا مشکل افت فشار آب گرم پکیج را برطرف کنید.

نحوه تنظیم دمای پکیج تاچی

دمای پکیج تاچی می‌تواند در فصل‌های مختلف سال متفاوت باشد و این دما می تواند به دلخواه شما تغییر کند.

برای مثال در فصل سرما پکیج تاچی شما باید علاوه بر اینکه آب مورد استفاده در خانه و آب مصرفی آشپزخانه و همچنین آب مورد استفاده برای استحمام و سرویس های بهداشتی را گرم کنند باید آبی را که در قسمت رادیاتور ساختمان وجود دارد را نیز گرم نمایند.

معمولا در فصل گرما یا تابستان دمای آب رادیاتور و آب مصرفی ساختمان لازم نیست به اندازه دمای آب مصرفی در فصل زمستان باشد و به همین دلیل شما می توانید دمای پکیج تاچی را متناسب با فصول مختلف تنظیم کنید تا تنظیمات پکیج تاچی دچار مشکل نشود.

بهترین دما برای پکیج تاچی در فصل سرما برای آنکه بتوانید طول عمر مفید آن را افزایش دهید ۷۵ درجه سانتیگراد برای قسمت سیستم گرمایش پکیج و دمای ۳۰ درجه برای آب گرم مصرفی می باشد، این موارد که گفته شد را برای تنظیم دمای استاندارد پکیج تاچی انجام دهید، باز هم اگر مشکلی پیش آمد با مراجعه به صفحه تعمیر پکیج تاچی با تکنسین های پکیج دیواری تاچی تماس بگیرید که شما را راهنمایی کنند.

حالت تابستانی پکیج تاچی

برای آنکه بتوانید پکیج تاچی مورد استفاده خود را برای فصل تابستان تنظیم کنید تا عملکرد خوبی داشته باشدبهتر است آن را تنها برای گرم کردن آب مصرفی ساختمان تنظیم کنید زیرا دیگر در فصل تابستان شما احتیاجی به گرم کردن رادیاتورها ندارید.

بهترین دما برای گرم کردن آب مورد استفاده ساختمان در فصل گرما دمای ۶۰ درجه سانتی گراد است. این در ماه می تواند متناسب با سن ساکنین ساختمان تغییر کند.

اگر در ساختمان شما افراد مسن سکونت دارند می توانید دمای پکیج توجیه خود را بر روی عدد ۶۵ تا ۷۰ نیز تنظیم نمایید.

نکته‌ای که باید برای حالت تابستانی پکیج تاچی در نظر داشته باشید این است که هرچه دمای پکیج پایینتر باشد مصرف سوخت کمتر بوده و شما می توانید از پرداخت هزینه های بالای گاز پیشگیری کنید و همچنین در صرفه جویی انرژی نیز گام مثبتی بردارید.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که دمای پایین پکیج باعث عملکرد و کارایی بهتر آن و همچنین افزایش طول عمر مفید پکیج خواهد شد.

اگر با مشکل استشمام بوی دود از پکیج مواجه شدید میتوانید مقاله علت بوی گاز پکیج را مطالعه و بدون نیاز به تعمیرکار اقدام به رفع مشکل نمایید.

حالت زمستانی پکیج تاچی

اگر قصد دارید پکیج تاچی را بر روی حالت زمستانی تنظیم کنید باید برای بهبود کارایی و عملکرد پکیج تنظیمات پکیج تاچی را به صورت استاندارد تنظیم کنید.

هرچه تنظیمات پکیج تاچی بهتر انجام شده باشد باعث صرفه جویی در هزینه های گاز و همچنین بهبود عملکرد و کارایی پکیج خواهد شد و در نتیجه مصرف انرژی نیز کاهش می یابد.

بهترین دما برای حالت زمستانی پکیج تاچی ۷۰ درجه سانتیگراد می باشد. البته این دما با توجه به سن افرادی که در ساختمان سکونت دارند می تواند متفاوت باشد.

اگر با مراحل گفته شده نتوانستید پکیج تان را برای حالت زمستانه تنظیم کنید میتوانید مقاله تنظیم پکیج بوتان برای زمستان را مطالعه کنید، ضمنا تنظیمات پکیج دیواری بوتان برای زمستان دقیقا مشابه تنظیمات پکیج تاچی برای زمستان است، به همین دلیل مطالعه مقاله ذکر شده می توانید در این زمینه به شما کمک نماید.

دمای میانگین برای فضای اتاق بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد تخمین زده شده و این دما برای میانگین سنی ۱۸ تا ۳۵ سال می باشد.اگر افراد سالخورده و مسن در ساختمان شما سکونت دارند می توانید دمای بیشتری را تنظیم کنید.

پس همانطور که گفته شد بهترین دما برای آب گرم مصرفی ساختمان ۶۰ درجه و برای رادیاتورها و شوفاژ های موجود در ساختمان دمای ۷۵ درجه سانتی گراد بسیار مناسب است.

تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج تاچی

برای تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج تاچی شما باید ابتدا دستگاه خود را خاموش نمایید. در مرحله بعد شما باید شیر رادیاتور ها را گرفت در قسمت زیر پکیج قرار دارند باز نمایید.

در مرحله بعد رادیاتورها نیاز به هواگیری دارند.اگر با هواگیری پکیج آشنا نیستید می توانید مقاله ما را در این راستا مطالعه کرده و با آگاهی بیشتر برای این منظور اقدام کنید.

در این مرحله شما باید فشار پکیج را بررسی کنید و مطمئن شوید که فشار بار پکیج بر روی ۱/۵ تنظیم شده است. در این مرحله می توانید پکیج را روی حالت زمستانی قرار دهید.

نحوه روشن کردن پکیج تاچی

اگر نمی‌دانید که چطور پکیج تاچی را روشن کنید نگاهی به صفحه نمایش آبی رنگ پکیج بیاندازید که در قسمت چپ آن سه دکمه را مشاهده خواهید کرد.

در قسمت راست دکمه عدد ۱۰۰ نوشته شده و در قسمت زیرین صفحه نمایشگر پکیج شما دو دکمه دیگر مشاهده خواهید کرد.

برای روشن کردن یا راه اندازی پکیج تاچی می توانید از دکمه آبی رنگ که بر روی آن کلمه on نوشته شده است استفاده کنید.

دکمه دیگری در قسمت چپ قرار دارد که برای آف یا خاموش کردن پکیج تاچی مورد استفاده قرار می گیرد.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام پکیج تاچی مدل اسمارت C دارم هر وقتیبوق میزند و می‌ره رو حالا استند بای و باید دوباره راه اندازی دستی کنم میشه علتش را بگین ممنونم از شما؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج