علت جوش آوردن پکیج بوتان

علت جوش آوردن پکیج بوتان | حل مشکل جوش آوردن پکیج در 5 دقیقه

فهرست مطالب

پکیج ها یکی از مهم ترین سیستم های گرمایشی هستند که این روزها در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند. عملکرد مناسب پکیج باعث می‌شود که در روزهای سرد زمستان، شوفاژ ها و در کل روزهای سال، آب مصرفی دمای مناسب و مطلوبی داشته باشد. گاهی پیش میاید که این پکیج ها جوش میاورند و دمای آن ها افزایش میابد. در این مقاله دلایل جوش آوردن پکیج بوتان و سایر پکیج ها را بررسی میکنیم.

همچنین پکیج ها سایز کوچکی دارند که در آپارتمان قرار می‌گیرند و هم از نظر جاگیری و هم از نظر انرژی مصرف شده جایگزین بسیار خوبی برای موتورخانه های قدیمی ساختمان ها هستند.

ضمنا پکیج های دیواری مثل موتورخانه ها بین تمام واحد ها مسکونی یا اداری یک ساختمان مشترک نیستند و به صورت مستقل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما پکیج های دیواری نیز با وجود مزایای فوق العاده ای که دارند در صورت عدم رسیدگی عمر زیادی ندارند و استفاده از آن ها لازم به این است که همواره بررسی شوند و مشکلات احتمالی که ممکن است در آن ها بروز پیدا کند به سرعت برطرف شود.

در این مقاله قصد معرفی علت ها و نحوه برطرف کردن یکی از مشکلات رایج در پکیج های دیواری، یعنی جوش آوردن آن ها را داریم که می‌تواند کمک کند بازده پکیج و عمر مفید آن افزایش یابد و همچنین کمک خواهد کرد که گرمایش سیستم برای شما مطلوب تر باشد.

[wporg title=”تعمیر پکیج” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%AC-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7/”]برای تعمیر پکیج با قیمتی ارزان وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

جوش آوردن پکیج چیست؟

جوش آوردن پکیج به حالتی گفته می‌شود که سر و صدای ناهنجار از آن خارج شود، چراغ قرمز هشدار دهنده آن روشن شود و شاهد خارج شدن بخار از آن باشید. معمولا پس از رخ دادن این حالت پکیج خاموش می‌شود.

دلایل مختلفی ممکن است موجب بروز این حالت شود که برخی از آن ها توسط خود شما قابل رفع خواهد بود ولی بعضی دیگر از دلایل، عمیق تر هستند و برای برطرف کردن مشکل، حتما باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

بهتر است بدانید که در زمستان احتمال جوش آوردن پکیج بیش تر از تابستان است و این امر به خاطر کاربرد مضاعفی که پکیج در زمستان دارد ( یعنی گرم کردن آب رادیاتور ها علاوه بر گرم کردن آب مصرفی )‌ می‌باشد.

در ادامه به بررسی علت جوش آوردن پکیج بوتان خواهیم پرداخت و روش رفع مشکل را نیز بیان خواهیم کرد.

جوش آوردن پکیج چیست؟

علت جوش آوردن پکیج بوتان

همان طور که گفته شد، جوش آوردن پکیج بوتان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از آن ها بروز مشکل در جریان آب مدار پکیج است.

ایجاد اختلال در جریان آب مدار، احتمال دارد به خاطر رسوب گرفتن لوله ها و انسداد آن ها باشد.

در صورتی که سرویس سالیانه پکیج را به موقع انجام دهید، این حالت رخ نخواهد داد و مسیر جریان آب مسدود نخواهد شد.

یکی از مهمترین خدکاتی که در سرویس پکیج به شما عزیزان ارائه میدهیم رسوب زدایی پکیج میباشد.

شما میتوانید این کار را در صفحه رسوب زدایی پکیج آموزش ببینید و یا با همکاران ما تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان پکیج شما را رسوب گیری کنند.

اما ممکن است مشکل خراب شدن منبع انبساط باشد که این مورد نیز به علاوه نشت کردن آب از لوله ها موجب می‌شود آب درست در مدار جریان نیابد و موجب جوش آمدن پکیج شود.

علت دیگری که موجب می‌شود در جریان آب اختلال ایجاد شود خراب شدن پمپ آب است.

یکی از کارهای دیگری که طی سرویس سالیانه پکیج انجام می‌شود و مانع جوش آوردن آن در طول سال می‌گردد هواگیری پکیج است.

در صورتی که پکیج هوا گرفته باشد، تمام عملکرد آن دچار اختلال می‌شود. ممکن است این اختلال به صورت خارج شدن سر و صدای اضافه، سرد و گرم شدن آب و یا جوش آوردن پکیج نمایان شود.

همان طور که گفته شد، خراب شدن پمپ می‌تواند علت دیگر جوش آوردن پکیج باشد. پمپ پکیج، آب را داخل لوله ها به جریان در می‌آورد.

[wporg title=”تعمیر پکیج بوتان” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86/”]برای تعمیر پکیج بوتان خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

علت جوش آوردن پکیج بوتان

آب توسط پمپ به مبدل ها هدایت می‌شود و بعد از این که به وسیله مشعل گرم شد، به مبدل ثانویه هدایت می‌شود.

اگر پمپ آب خراب شود، در جریان آب اختلال ایجاد می‌شود و پکیج جوش می‌آورد. برای رفع این مشکل باید با یک تعمیرکار پکیج بوتان تماس بگیرید تا در صورت امکان پکیج را تعمیر نماید.

امکان دارد پمپ کاملا سوخته باشد و نیاز باشد که کاملا تعویض شود که البته این حالت بسیار کم اتفاق می‌افتد.

اگر با نحوه تنظیم پمپ پکیج آشنایی ندارید میتوانید مقاله تنظیم پمپ پکیج ایران رادیاتور را مطالعه کنید و به راحتی پمپ پکیج تان را تنظیم کنید.

درست تنظیم نشدن فشار پکیج و همچنین دمای آن یکی دیگر از علل جوش آوردن پکیج بوتان می‌باشد.

همان طور که گفته شد، عملکرد پکیج در فصل های سرد و گرم متفاوت است و بنابراین در ابتدای شروع روزهای گرم و سرد نیاز به تنظیم مجدد دارد.

اگر فشار پکیج زیاد باشد، منبع انبساط پکیج آسیب می‌بیند و پکیج خاموش می‌شود.

بهترین فشار برای پکیج بوتان، از ۰.۷ تا ۱.۵ می‌باشد و دمای مناسب آن نیز باید در فصل تابستان بین ۶۰ تا ۶۵ درجه و در فصل زمستان بین ۶۵ تا ۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم شود.

عواملی مانند سلیقه افراد و سن و توان ساکنین خانه نیز در انتخاب دمای مناسب پکیج تاثیرگذار هستند.

در مقاله علت کم شدن فشار آب گرم پکیج نحوه تنظیم فشار و بهترین و به صرفه ترین دما و فشار بر حسب فصول مختلف سال توضیح داده شده است.

فشار کم گاز پکیج نیز می‌تواند مشکلی مشابه پیش بیاورد.

ایجاد مشکل در شیر موتور، علت دیگر جوش آوردن و خاموش شدن پکیج بوتان است که تعمیر آن باید توسط افراد حرفه ای صورت گیرد.

مراحل تعمیر آن به این صورت است که ابتدا تعمیرکار شیرها را باز می‌کند و قطعات آن ها به خصوص فنر ها که احتمال خراب شدن در آن ها بالاتر است را چک می‌کند و سپس با توجه به ایراد وارده آن ها را تعمیر می‌نماید.

بالا رفتن فشار پکیج چگونه باعث جوش آوردن پکیج می شود؟

وقتی فشار پکیج بیش از حد زیاد می‌شود، منبع انبساط ممکن است آسیب ببیند.

در این هنگام، از پکیج صداهای ناهنجاری شنیده می‌شود و چراغ قرمز پکیج، روشن شده و به شما آلارم می‌دهد و سپس پکیج به سرعت خاموش می‌شود.

بهترین فشار مناسب پکیج بین ۰.۷تا ۱.۵ است و اگر فشار بیش از اندازه بالا برود پکیج خاموش خواهد شد.

[wporg title=”تعمیر پکیج ایساتیس” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%B3/”]برای تعمیر پکیج ایساتیس خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]​

دلایل بالا رفتن دمای پکیج

پکیج ها معمولا توانایی این را ندارند که آب داخل رادیاتور ها و آب مصرفی را به طور همزمان گرم کنند.

وقتی آب گرم مصرفی باز می‌شود ( چون اولویت با گرم شدن آب مصرفی است )‌ آب رادیاتور ها دیگر گرم نمی‌شود.

این دستورات توسط قطعه ای بهنام شیر موتوری به دستگاه داده می‌شود.

وقتی این قطعه دچار مشکل شود، موقع باز شدن آب گرم، دستگاه متوجه تغییر نمی‌شود و شعله همچنان با دستور مربوط به گرم کردن آب هدایت شونده به داخل رادیاتورها کار می‌کند و آب را گرم نمی‌نماید.

به همین علت، با توجه به این که هنگام استفاده از آب گرم مصرفی، مسیر مبدل ثانویه برای جلوگیری از برگشت آب به داخل دستگاه بسته می‌شود، دمای پکیج با سرعت بسیار زیادی بالا می‌رود، دستگاه ارور می‌دهد، چراغ قرمز هشدار دهنده آن روشن می‌شود، پکیج جوش می‌آورد و سپس خاموش می‌شود.

دلایل بالا رفتن دمای پکیج

علت جوش آوردن پکیج دو مبدله در زمستان و تابستان

با دانستن علت بالارفتن دمای پکیج، احتمالا متوجه شده اید که چرا پکیج های دو مبدله جوش می‌آورند.

علت این موضوع همان بسته شدن مسیر مبدل ثانویه هنگام باز شدن آب گرم مصرفی است که موجب می‌شود شعله درست کار نکند و دمای بیش از حدی به پکیج وارد نماید.

[wporg title=”تعمیر پکیج ایران رادیاتور” link=”https://www.tehran-servicekar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1/”]برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود با قیمت مناسب وارد لینک زیر شوید.[/wporg]

اگر پکیج خاموش شد چه کنیم؟

خیلی از افراد در صورت خاموش شدن پکیج و جوش آوردن آن، مضطرب می‌شوند و امکان دارد شخصا برای تعمیر آن دست به کار شوند که کاری اشتباه است.

تعمیر پکیج توسط افرادی که اطلاعات و دانشی درباره تعمیر پکیج ندارند، حتی در صورت سطحی بودن مشکل نیز ممکن است به قطعات آن آسیب زده و موجب به بار آوردن هزینه های بیش تری شود.

برای انجام بهترین کار در زمان خاموش شدن پکیج میتوانید راهکار هایی را که تعمیرکار متخصص ما در صفحه علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری و ایستاده مطالعه کنید.

سوالات متداول

چرا پکیج جوش میاورد

دلایل مختلفلی برای جوش آوردن پکیج دخیل هستند که مهمترین این دلایل وجود رسوب در لوله ها و عدم هواگیری سالانه پکیج و خرابی پمپ پکیج است.

خرابی پمپ پکیج دلیل جوش آوردن پکیج

یکی از دلایل رایج جوش آوردن پکیج بوتان و سایر پکیج ها خرابی پمپ است. در صورتی که پمپ خراب شده باشد در جریان آب اختلال ایجاد شده و آب به درستی هدایت نمیشود و پکیج جوش میاورد.

هزینه تعمیر جوش آوردن پکیج

به محض تماس شما همکاران ما در کمتر از ۲ ساعت به محل شما اعزام شده و با ارزان ترین قیمت پکیج شما را تعمیر میکنند. بر حسب قطعه خراب هزینه تعیین میگردد اما این هزینه از ۵۰/۰۰۰ تومان به بالا میباشد.

بالا رفتن فشار پکیج دلیل جوش آوردن پکیج بوتان

بهترین فشاری که پکیج بوتان شما باید داشته باشد بین ۰٫۷ تا ۱٫۵ است و اگر فشار از حد مجاز بیشتر باشد در عملکرد پکیج اختلال ایجاد شده و پکیج بوتان جوش میاورد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

مقالات آموزشی پکیج